Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżdżąc od dolewki do dolewki w końcu przyszła pora na odstawienie nieszczęsnej beemki do mechanika. Pewnie będzie chłop błądził i wymieniał miliardy powodów przez które auto może brać olej z przetartym mocowaniem tylnych pasów bezpieczeństwa włącznie. Na co mam się zdecydować? Zrobić najpierw te uszczelniacze, czy odmę? Z wcześniejszych odpowiedzi wszystko wskazuje na uszczelniacze trzonków zaworów. Na razie stać mnie albo na uszczelniacze, albo na odmę :P Muszę wybrać, co sugerujecie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uszczelniacze.jeszcze raz napisze.zostaw auto na 10min na wolnych.dodaj gazu, leci dym.uszczelniacze
Opublikowano
kkx5 dzięki za radę. Tak się dzieje, zostawiam auto aż się nagrzeje, przygazówka i smuga białego dymu :duh:
Opublikowano
Większość mechaników specjalizujących się BMW we Wrocku do których dzwoniłem dziwiło się dlaczego od razu rzucam się na uszczelniacze, że rzadko to jest przyczyną, że w ogóle prawie tego nie robili. :roll: Większość najpierw chce wymienić odmę i uszczelnić silnik...Już widzę te tysiące na fakturze. Sama odma 400zł a gdzie robocizna, uszczelnianie silnika? Nie kapie nic z niego, ewidentnie kopci na biało a nie gubi olej. Czy ktoś się podejmie wymiany samych uszczelniaczy?! Nie wiedziałem, że tak ciężko znaleźć chętnego na ten zabieg, oczywiście w grę wchodzi wymiana bez ściągania głowicy. Nie stać mnie na eliminowanie możliwości krok po kroku...
Opublikowano

Odma 400 zł? Chyba taka platynowa. Kupowałem za 150-160 zł, jakiś czas już temu. Wymiana jest tu na forum opisana. Sam bym się tego nie podjął bo ogólnie mam 2 lewe parzydełka, ale nie trzeba do tego mieć warsztatu.

odma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość mechaników specjalizujących się BMW we Wrocku do których dzwoniłem dziwiło się dlaczego od razu rzucam się na uszczelniacze, że rzadko to jest przyczyną, że w ogóle prawie tego nie robili. :roll: Większość najpierw chce wymienić odmę i uszczelnić silnik...Już widzę te tysiące na fakturze. Sama odma 400zł a gdzie robocizna, uszczelnianie silnika? Nie kapie nic z niego, ewidentnie kopci na biało a nie gubi olej. Czy ktoś się podejmie wymiany samych uszczelniaczy?! Nie wiedziałem, że tak ciężko znaleźć chętnego na ten zabieg, oczywiście w grę wchodzi wymiana bez ściągania głowicy. Nie stać mnie na eliminowanie możliwości krok po kroku...

Dobra. Aby miec pewnosc bo rozumiem twoje niezdecydowanie, to sa duze koszta,: jak zdejmniesz pokrywe silnika zobaczysz waz( jest tylko jeden) idacy od schowanej pod kolektorem odmy do rury kolektora. Odlacz go od dolotu. Zaslep dolot. Waz od odmy zostaw luzno. Odpal auto. Zobacz czy nie "pluje" olejem z odmy, jesli nie, wez auto i przejedz sie kawalek aby miec pewnosc, ze wypaliles, jesli byl, olej w kolektorze. Nastepnie zostaw auto, tak samo jak zawsze, na 10min, na wolnych. Dodaj gazu. Kopci: usczelniacze. Jest tez duuuuze prawdopodobienstwo, ze i odma i uszczelniacze do wymiany.sprawdz.daj znac

Opublikowano
kkx5 zrobię jak sugerujesz! Dzięki za radę i zrozumienie. Wiem, że najłatwiej powiedzieć - oddaj do szpeca i niech robi po kolei wszystko. Sęk w tym, że żyję raczej od wypłaty do wypłaty i nie stać mnie na wymienianie części, które nie są powodem mojego problemu. Kiedyś u nas w serwisie Citroena chcieli klientowi całą wiązkę elektryczną wymieniać, bo nie sprawdzili, że bezpiecznik się spalił, to taki przykład. Mój tata wpakował już w Jeepa 2.7 CRD kilka tysięcy w silnik bo słabo palił na zimnym...i co z tego ma? Nowe świece, przekaźniki, czujniki-sryki, a auto dalej tak samo pali :P Ja wiem, że nikt nie jest prorokiem, ale dobry mechanik powinien być jak lekarz i starać się poprawnie diagnozować problemy, a nie "boli mnie brzuch - siostro przygotować się do przeszczepu jamy ustnej, żołądka i jelit" :P
Opublikowano
Mechanicy w dupie chyba mnie mają, bo przez tel każą podać na maila VIN, napisałem do wszystkich, do których dzwoniłem - zero odzewu. Jeszcze nie miałem okazji zbadać tej rurki od odmy. Jak wracam z pracy jest ciemno i zimno :P
Opublikowano
Panowie zrobiłem test z odłączeniem rury od odmy z kolektora. Trzeba było go zatkać, bo gasł ;) Nie zauważyłem tryskającego oleju, ale z odmy leciał dym. Czy to normalne, że do kolektora ssącego dostają się spaliny z tego węża od odmy? Zauważyłem też, że po odłączeniu obroty w ogóle nie falowały, silnik pracował znacznie równiej niż z podłączoną rurką.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
takie jest zadanie odmy aby odprezyc silnik wiec dym tam bedzie lecial, im wiekszy dym tym gorsze uszczelniacze zaworowe :D . wyglada na to, ze masz odme tez do wymiany niestety bo autko zaczelo rowniej pracowac po zatkaniu dolotu. napisz jeszcze czy auto kopcilo z rury po odlaczeniu weza? pewnie tak?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie, sorry za odświeżanie starego kotleta, ale chcę się pochwalić załatwieniem swojego problemu :) Otóż nie myliliście się - to były uszczelniacze zaworowe! Mechanik stwierdził, że odma jest sprawna. Wymienił bez ściągania głowicy uszczelniacze, ślizg łańcucha rozrządu, bo był pęknięty i czujnik położenia wałka rozrządu. Za całość części + robocizna skasował bagatela.... 700zł ;) Byłem w szoku, bo przygotowałem się na co najmniej 1500zł. Autko zrobiło już 1000km i ani mm nie ubyło na miarce i z rury nie wydobywa się ani kłębek dymu. Teraz muszę tylko zmienić olej z 10W40 na 5W30 lub 5W40, bo skoro brał litr na 300km to bym nie wyrobił z dolewkami finansowo :) Dzięki za słuszną radę :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
super ze auto jezdzi. nie mam pojecia, jak za ta cene mozna to zrobic? :?: skoro sama uszczelka pokrywy zaworow dobrej firmy to jakies 300zl, uszczelniacze dobre to jakies 150zl, uszczelki, uszczeleczki i pierdoly to jakies 100zl conajmniej, do tego jeszcze slizg i czujnik...masakra jakas. nic tylko robic. tak jak pisalem wczesniej, za taka kwote to nawet maski bym nie otwieral :D :cool2:
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hejka.

Ja mam tez problem z olejem w E46 316ti N42 Compact.

Objawy sa takie, oleju ubywa 2000/3000km i z max do min. I teraz intrygujące auto nie kopci, nie widać wycieków (w garażu pod autem sucho), jedyne co mnie niepokoi to dziwny zapach spalin. Odma była wymieniona na używkę ale praktycznie jak nową, stara też tragedii nie było. Silnik zalany Motulem x-clean 5w30. Autkiem jeżdżę głównie po mieście ale staram się aby dogrzało się.

Pomóżcie co może być nie tak!

Pompa Vacum?

Na kompie nic nie wyszło, czujniki wszystkie ok.

Opublikowano

Jeśli śmierdzi spalonym olejem spod maski to na 100% olej kapie z pompy vacum na wydech.

Mogą też być uszczelniacze trzonków zaworowych jeśli silnik na zewnątrz suchy.

Opublikowano

Ogólnie to tak dziwnie śmierdzi/pachnie, tak słodkawo i to z tyłu auta, z wydechu jak by. Płynu chłodzącego nie ubywa, nie ma musztardy itp rzeczy przy uszkodzonej uszczelce głowicy.

Chyba zacznę od spradzenia pompy Vacum. Jak będzie mokro, brudno itp to znaczy że tamtędy ubywa olej?

Opublikowano
U mnie przy nieszczelności pompy vacum śmierdziało pod maską spalonym olejem. Jak wsadzisz tam rękę i będzie mokro to pompa do uszczelnienia.
Opublikowano
Ściągnij całą obudowę filtra kabinowego (do odkręcenia 6 śrubek). Potem ściągasz obudowę silnika/cewek, czyli tą gdzie jest korek oleju. Dostęp jest nawet jak masz duże dłonie. Pompa vacum trzyma się na trzech śrubach (klucz 10mm), do usunięcia również wąż idący do serva hamulców. Można też wsadzić rękę i zobaczyć czy nie będzie brudna:) Z kanału też widać.
Opublikowano
Więc tak, sprawdziłem i już mi się chyba wyjaśniło. Z góry Vacum sucha, ale dotknąłem od dołu to sam olej z brudem. Więc padło uszczelnienie pompy Vacum, będę zamawiał uszczelki, czy te będą OK (cena też?) http://bmwcentrum.pl/zestaw-uszczelek-pompy-prozniowej-vacum-n42-n46-n46n-bmw-e46-e60-e81-e82-x3-e83-x1-e84-z4-e85-e87-e88-e90-e91-e92-e93,id2858.html , cieknie mi też olej uszczelką korka oleju, czy można dostać samą uszczelkę czy trzeba cały korek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.