Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem zebrać info dotyczące odpalania auta, a konkretniej ruszania nim po odpaleniu. Powiedzmy, że jest mróz większy niż -10st. Ruszcie od razu czy dajecie mu czas by się rozgrzał? Ja preferuję tą drugą metodę, ale jest też wielu jej przeciwników.

 

Czasami producent nakazuje jechać po odpaleniu, ale nawet mechanicy mówią że to jest podyktowane kochanym normą emisji spalin etc

 

Przy automacie to oczywiste, że zdrowiej odczekać ileś czasu. Bardziej chodzi mi o motor kiedy mu jest lżej. Mój sobie pyrka do ok 20-30st i ruszam spokojnie do 2tys obr. Jak osiągnie pion to max 3tys gdy trochę już na pionie przejeździ to wiem, że można wyprzedzić i wykorzystać większy zakres obrotów

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie miałem webasta, to odpalałem, włączałem nadmuchy, szedłem skrobać szyby, tj jakieś 5-10 minut, wsiadałem i jazda.

Do głównej mam jakiś kilometr, więc trochę się nagrzał, i potem do pionu max 2 tyś obrotów, potem normalnie.

Teraz z webastem mam o tyle fajnie, że 15 minut przed odjazdem odpalam go, nagrzewa mi silnik i środek, szyby odmarzają, potem wsiadam i od razu po odpaleniu jadę.

Opublikowano
Ja postępuje chyba jak większość, uruchamiam silnik oraz nadmuch powietrza plus grzanie szyby.Potem delikatne rozmrażanie szyb(spray lub atomizer) i po 2 minutach rozpoczynam jazdę, gdyż silnik właśnie pod obciążeniem najszybciej Się rozgrzewa. Oczywiście jest to jazda bardzo spokojna do chwili gdy wskazówka nie wyjdzie za niebieskie pole potem już nieco żwawiej :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Apropos zimy. Czy ma ktoś w swojej E39 podobnie jak ja tzn że jak jest ujemna temperatura na dworze to przy odpaleniu rano wspomaganie kiery ciężko chodzi przez jakiś czas? Im niższa temperatura tym dłużej silnik musi popracować żeby zaczęło chodzić. W sumie da się z tym jeździć ale przyczyna tego jakaś musi być :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Apropos zimy. Czy ma ktoś w swojej E39 podobnie jak ja tzn że jak jest ujemna temperatura na dworze to przy odpaleniu rano wspomaganie kiery ciężko chodzi przez jakiś czas? Im niższa temperatura tym dłużej silnik musi popracować żeby zaczęło chodzić. W sumie da się z tym jeździć ale przyczyna tego jakaś musi być :)

Płyn ze wspomagania jest do wymiany miałem tak w DISCOVERY im niższa temperatura tym gorzej było, aż przy -20 przestało działać.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Ja zawsze czekam aż wskazówka wyjdzie za niebieskie pole. Nawet już przy tych temp. czekam bo szkoda mi skrzyni. Gadałem z magikiem, który mi skrzynię regenerował i powiedział, że strasznie dostaje skrzynia jak od razu D i jazda. Olej w skrzyni musi się troszkę rozgrzać.
Opublikowano
Olej w skrzyni musi się troszkę rozgrzać.

no to na "P" skrzynia się nie zagrzeje

wiesz jak grzeję autobus ?

na postoju po odpaleniu "D" i troszkę więcej gazu

po paru minutach mam 80 stopni

i skrzyni nic się nie dzieje a nawet instrukcja zaleca takie podgrzanie przed ruszeniem

i wierz mi że robimy na tych skrzyniach miliny kilometrów i są to typowe ZF lub Voithy

Opublikowano
na postoju po odpaleniu "D" i troszkę więcej gazu

czyli taka pseudo przygazówa (hebel i gaz na raz) czy po prostu leniwe toczenie się z delikatnym gazem ?

Opublikowano
Ruszcie od razu czy dajecie mu czas by się rozgrzał? Ja preferuję tą drugą metodę, ale jest też wielu jej przeciwników.

A do nich zaliczają się również projektanci modelu e39. Wystarczy zadać sobie niewielki trud przeczytania instrukcji do waszego modelu.

Po tym, co tu można przeczytać, to większość ludzi robi dokładnie odwrotnie, niż zaleca producent. Czyli odpalamy, zimny silnik męczy się, nie mogąc się na wolnych obrotach sprawnie (szybko) nagrzać, a my w tym czasie drapanie, odśnieżanie, śniadanie...

Opublikowano
Apropos zimy. Czy ma ktoś w swojej E39 podobnie jak ja tzn że jak jest ujemna temperatura na dworze to przy odpaleniu rano wspomaganie kiery ciężko chodzi przez jakiś czas? Im niższa temperatura tym dłużej silnik musi popracować żeby zaczęło chodzić. W sumie da się z tym jeździć ale przyczyna tego jakaś musi być :)

Kolego czasem mam podobnie, ale zazwyczaj wystarczą 2 obroty kierownicą w lewo i prawo żeby wszystko działało jak należy

Płyn ze wspomagania jest do wymiany

Prędzej dopatrywał bym Się mocniej wyeksploatowanej pompy wspomagania lub zbyt mocnego zgęstnienia oleju w układzie spowodowanego ujemną temperaturą niż tego że jest "stary", ponieważ w zeszłym roku z końcem grudnia wymieniałem olej w całym układzie a przy większych mrozach nie było poprawy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Instrukcji nie posiadam. Instrukcja zaleca wiele innych rzeczy takie jak olej itd a my robimy inaczej często nie szkodząc a wręcz przeciwnie.

 

Wiem, że dużo producentów nakazuje jechanie zaraz po odpaleniu bo moją tak już narzucone. Chodzi o ochronę środowiska.

Opublikowano
Wcale nie chodzi o ochronę środowiska. Napisałem wyżej, o co chodzi. Wystarczyło czytać uważnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpalam auto.

Daje mu pochodzić dosłownie kilkanaście sekund i spokojnie ruszam.

Rozgrzewanie na postoju nie jest wskazane dlatego , że płyny sa słabo rozprowadzane < słabe ciśnienie zimnego oleju , płyn chłodniczy słabo cyrkuluje na wolnych , okres rozgrzewania się wydłuża i jest też słabe ładowanie akumulatora>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Napisałeś, że się męczy.

No męczy się, co w tym dziwnego. Na najniższych możliwych obrotach maksymalnie wydłużasz pracę silnika w nieoptymalnej temperaturze. Przecież to oczywiste.

Opublikowano
No ja jak od razu na zimnym wrzucę D to skrzynia nie chętnie zmienia biegi, a jak poczekam aż temperatura wyjdzie za niebieskie pole to skrzynia zmienia biegi super. Tym bardziej, że szybko mi się autko grzeje bo mam webasto :mrgreen:
Opublikowano

No i o to mi chodziło konkrety.

 

Z drugiej strony ruszając od razu olej nie zdąży dokładnie wszędzie dojść i pewne części chodzą na sucho pod obciążeniem.

Opublikowano

Żaden producent nie napisze w instrukcji żeby w 10cio st. mróz przez 10min. rozgrzewać samochód na postoju.Wyobraźmy sobie co by się działo rano na jakimś dużym parkingu -kupa dymu :duh: .

 

Trzeba pójść na kompromis.Nie zdrowe dla silnika jest jak ktoś od razu po odpaleniu rusza ,szczególnie jak jest mróz.Jeszcze gorzej gdy kierowca piłuje przez 15min. silnik na postoju i jak układ chłodzenia szwankuje to i przez pół godziny go nie nagrzeje.

Zależy też czy to benzyniak czy diesel,czy będzie jechało 5os.czy 1os. pod górę czy z górki,czy jest webasto.

Ja po odpaleniu gdy jest więcej jak -5st. czekam około 3min ,pow.-15st. ok.5mim.Zaznaczam że mam sprawne webasto.

Opublikowano
Ja mam to samo krys 32 :D

 

Bo tak jest. Skoro po całej nocy na mrozie, po ruszeniu skrzynia skrzynia nie zmienia biegów płynnie tylko jakby z musu to chyba nie może tak być. Tak jakbym jej kazał na przymus zmieniać. Webasto szybciutko nagrzewa autko i mogę jechać, wiedząc, że skrzynia zmienia biegi "z radością" :mrgreen:

Opublikowano

5 minut na zimnym przy -15? Masz newry.

W sumie to niech każdy robi, co chce. Co ja się tam będę nad cudzymi samochodami wytrząsał :8)

Szerokości i bez odbioru.

Opublikowano

Nie zrozumiałeś. Ja nie podziwiam koleg[ za to, że umie sobie znależć zajęcie na 5 minut, tylko że patrzy, jak biedny silnik próbuje się nagrzać przez 5 minut na jałowym.

W sumie co to by był za silnik, jakby miał paść od pierwszej lepszej zimy. Więc skoro nic mu zaraz nie będzie, to tym bardziej niech każdy robi, jak uważa, a ja już się nie wtrącam.

Opublikowano
na postoju po odpaleniu "D" i troszkę więcej gazu

czyli taka pseudo przygazówa (hebel i gaz na raz) czy po prostu leniwe toczenie się z delikatnym gazem ?

stoi w miejscu na ręcznym

gazu cza dać troszku więcej bo zimny silnik nie chodzi równo

ale skrzynia jest podłączona do układu chłodzenia silnika tak więc po chwili i silnik nagrzany i w kabinie cieplutko

jak sprawne webasto to trwa to krócej a jak nie to sama skrzynia daje rade w pare minut

sprawdza się to nawet przy - 30

z tym że nie mówie że tak trzeba robić w BeeMce bo akurat tu skrzynia ma swoje chłodzenie więc nie nagrzeje silnika ani kabiny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.