Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://www.imagic.pl/files/18198/thumbs/pekniecie.jpg

Czym zaspawać te pęknięcie widoczne nad flanszą do ktorej przykręca się turbosprężarkę.

Flansze są metalowe ale sam kolektor blaszka cienka z ktorego jest zbudowany jest jakby miedziana magnes się jej nie trzyma a cały ma czerwonawy kolor, chyba że to aluminiowane idlatego magnes nie łapie :) . Pospawać TIG ale jakiego spoiwa użyć?

Jest też aukcja na Allegro gdzie ktoś oferuje pospawanie więc da się napewno a spawy i drut na jednym ze zdjęć wygląda na zwykły http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bmw-3-0d-2-5d-e46-e53-e60-e65-i2829620081.html

 

Proszę o podpowiedź, dziękuję

Opublikowano

Dokladnie mialem koledze zaproponowa ladny zeliwny zamiast spawanego, ktory i tak sie rozszczelni za chwile...

 

Nowy zeliwny kosztuje chyba 900zl. A za 600zl na alledrogo kupisz uzywke!

Opublikowano

No Panowie jestem po zabiegu wrociłemk szcześliwy swietnie sie pospawało TIG + drut do kwasówki założyłe, oczywiście od razu i jest cichutko nic nie syczy. Wpadam na forum i czytam, że za chwile mi sie rozszczelni :) banan z twarzy znikł hehe. Tak czy siak straciłem tylko trochę czasu wiec jak znów się rozszczelni to kupie napewno żeliwny.

 

 

Tak czy siak z autem mam jeszcze inne jazdy, po odpaleniu wkreca sie do 1000rpm max mogę sobie trzymać gaz w podłogę :(

Opublikowano
Spawanie nie ma najmniejszego sensu. Nie spotkałem nikogo komu ta operacja by się udała, jak nie zrobią się dziury na spawie, to w okół niego, bo materiał jest już słaby, jest to tylko odkładanie problemu na później. Samego kolektora też nie wymieniałem na żeliwny, bo nie lubię druciarstwa, no i po coś BMW włożyło tam taki a nie inny kolektor, wg. mojego mechanika stalowy kolektor został tam zamontowany dlatego, że nie jest chropowaty jak w przypadku żeliwnego, przez co spaliny nie trafiają na opór. Nie wiem ile w tym prawdy, w każdym razie ja polecam ORI, różnica w cenie jest niewielka ori to koszt 1400zł (tyle płaciłem),a nowy żeliwny , który tak na prawdę nie jest nowy tylko regenerowany (pytałem sprzedawcy) 900zł + przesyłka bodaj 50zł. Tylko na regenerowany nie wystawiają pełnej FV, natomiast na ori mam pełną fakturę po której odliczeniu wychodzi w zasadzie na to samo,a jak nie lepiej. Trwałość takiego kolektora to kilka dobrych lat, więc kolejny kolektor wymieni już nowy właściciel...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
...Trwałość takiego kolektora to kilka dobrych lat...
no i wlasnie tu sie nie zgodze. Wszystkie nowe maja rzekomo byc poprawione a mi nowy walnal po 8k. Co do zeliwnego to jest on na zywotnosc auta wiec niekoniecznie musi byc nowy- wazne zeby robil robote :). Kupic go mozna za 400pln a za pozostale 1000 zabrac rodzine na weekend :) Co do trwalosci uzywanego moze zrobmy ankiete- nie sie wypowie osoba ktorej padl zeliwny-uzywany od e39 :)
Opublikowano

Ja na pospawanym zrobiłem już prawie 50 tys km i jest ok. Ale z tego co zauważyłem to są dwa typy tych blaszanych. W moim z 2003r poszło dokładnie tak samo jak na 1 zdjęciu z linku w tej aukcji, czyli w miejscu w którym przykręcane jest turbo, a koledze tyle że w 525 z 2004r popękał praktycznie w każdym miejscu, wszędzie było widać pęknięcia i na pewno nie było sensu spawać.

Z tego co zauważyłem to w silnikach po lifcie kolektory są znowu żeliwne, w F10 też są żeliwne czyli bmw widać wycofało się z lipnych blaszanych kolektorów.

Opublikowano
Żeliwne kolektory panowie tez pekają nie ma nie zniszczalnych.Specjaliści z BMW chcieli odchudzić auto i zastosowaki kwasianke mniejszy lzejszy cel osiągnięty.A co do spawania to powiem tylko tyle bo sam spawałem już ich kilka jest to do zrobienia i nie jest powiedziane że nie pojeżdzi się na nim.Dobrze zrobiona robota pochula jeszcze długo.A spawanie kolektora zeliwnego nie jest juz takie proste jak spawanie kwasianki Tigiem z odpowiednią laska topnika.I powiem wiecej ze ci co pospawali i im popękał znów nie dobrali odpowiedniego topnika czyli uzyli nie własciwego materiału w topniku do spawania tego kolektora.Historia podobna jak z układami wydechowymi które też robiłem.Jest kilkanaście stopów nierdzewki---zły dobór topnika i robota na marne.Osobiście po wyspawaniu trawie jeszcze kolektor żeby było widac dokladnie co i jak, a na koniec penetrant (zielony)lampa UV i sprawdzenie szczelności.I po zabawie.Pozdro Marcin530d
Opublikowano

tylko i wylacznie kolektor zeliwny, jesli peknie wam ten badziew z kwasowki.

zeliwne kolektory z E39 nie maja prawa peknac i posluza wam do konca zycia samochodu.

wszelkie spawanie nie ma sensu ekonomicznego- i tak problem powroci, a czasem bardzo szybko, i znowu trzeba bedzie go wyciagnac plus uszczelki itd :mrgreen:

ja za 380 zl kupilem kolektoruzywany na allegro, wypiaskowalem go za 15zl( lubie jak wszystko ladnie wyglada w samochodzie) i mam swiety spokoj na zawsze :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.