Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy przebiegu 159tys zaczęła sie zapalac kontrolka dpf po przejechaniu ok 4km. Filtr został przeczyszczony chemicznie. Po przejechaniu ok 700-800km znowu zapaliła sie kontrolka dpf, brzmiała tak samo jak wtedy z jedna różnica nie pojawiała sie po 4km tylko z automatu. W piatek jechałem w trasę wiec przejechalem ok 30km z obrotami 2800 i kontrolka zniknęła.

Teraz pytanie czy ktos nieprawidłowo wykonał wypalanie czy przez to ze jeżdżę generalnie większość czasu po Wrocławiu, w którym ruch jest fatalny, to co 500km musze wyjeżdżać w trasę i wypalac? Czekac do pojawienia sie kontrolki czy robic to regularnie?

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Jakich wartości należy oczekiwać i po jakim czasie od włączenia silnika jest sens sprawdzać?
Opublikowano
Około 90 stopni, po mniej więcej 10 km jazdy. Zależy też jak zimno na zewnątrz i jak mocno ciśniesz auto. Te 90 stopni to z małą tolerancją kilku stopni w dół i w górę.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Włącz od razu przy starcie i się przejedź. Jak przestanie Ci rosnąć temp. i przy jakiejś wartości zobaczysz, że chociaż o 1st. spadnie, to już nie będzie wyższa. W takim układzie termostaty masz do wymiany. DPF wypala się w temperaturze powyżej 75 stopni. Szczerze - nie widziałem, żeby komuś niedogrzewał bardziej, tzn. poniżej 75 stopni.

Nie wydaje mi się, żebyś musiał wypalać co 500km DPF, to musiałoby być upierdliwe. Ludzie jeżdżą dieslami po mieście prawie wyłącznie i ogólnie piszą, że raz w miesiącu, raz na dwa miesiace robią trasę i nigdy nie mieli problemów z DPF.

Opublikowano

Wszystko zależy w jakim stopniu już masz zapchany swój DPF, do tego sprawa termostatów czy trzymają temp i nagrzewają szybko auto czy jest z nimi problem bo nie trzymają temperatury.

Jeśli przy dłuższej jeździe nie masz auta bardziej dogrzanego niż na 80 stopni to termostat główny do wymiany natomiast jeśli po 3 kilometrach od odpalenia po nocy na klimie w trybie auto nie zacznie ci dmuchać mocniej wentylatorem to znaczy ze auto ma problem z szybkim dogrzaniem auta więc wtedy termostat EGR do wymiany.

 

Sprawdź też czy ci oleju nie przybywa to częsta przypadłość 2 litrowych jednostek że jak zapchany jest DPF to przybywa oleju.

Opublikowano

A więc tak dzisiaj sprawdziłem temperaturę silnika i utrzymywała się przy 88 stopniach po przejechaniu powiedzmy 6-7km. Temperatura wahała się w okolicach 86-90 stopni, ale przy staniu na światłach powiedzmy cały czas 88 stopni. Także chyba w porządku.

Jeżeli chodzi o ilość oleju to wymieniałem 11tys km temu i poziom cały czas się utrzymuje taki sam, sprawdzam co jakiś czas.

Jakieś inne pomysły ?

Opublikowano
A więc tak dzisiaj sprawdziłem temperaturę silnika i utrzymywała się przy 88 stopniach po przejechaniu powiedzmy 6-7km. Temperatura wahała się w okolicach 86-90 stopni, ale przy staniu na światłach powiedzmy cały czas 88 stopni. Także chyba w porządku.

Jeżeli chodzi o ilość oleju to wymieniałem 11tys km temu i poziom cały czas się utrzymuje taki sam, sprawdzam co jakiś czas.

Jakieś inne pomysły ?

 

Myślę, że odpowiedź może być w Twoim pierwszym poście - nieprawidłowo przeprowadzone wypalanie. Nie wiem jak to jest do końca, ale słyszałem, że czasem w dpf zbierze się taki syf, którego nie da się już praktycznie wypalić.

Opublikowano
Podłącz się pod kompa i sprawdź kiedy DPF był ostatnio wypalany.
Opublikowano

mch74 - a jak ? Wprawdzie jest tam licznik /chyba metrów/ od ostatniego przepalania ale on się resetuje . Miałem razu jednego u Kolegi problem w 530d z padniętymi termostatami i mimo że wypalanie nie zaskoczyło to licznik się resetował, komp cały czas podpięty, status wypalania non stop nieaktywny, wypalanie wymuszone, warunki spełnione i kicha.

Dopiero wymiana termostatów i porządna trasa sprawę rozwiązała. Jak na razie.

Wg mnie nie ma co brać pod uwagę tego licznika.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Szczerze - nie widziałem, żeby komuś nie dogrzewał bardziej, tzn. poniżej 75 stopni.

 

Tydzień temu robiłem test kumplowi w E90 320d 163km, i jak wyjechaliśmy poza miejscowość, to temperatura oscylowała wokół 69'C - na zewnątrz było około +5'C. Raczej nie było szans aby temp. wzrosła nawet do tych 75'C.

Termostat EGR ma walnięty na 100% (kiedyś sprawdzałem), a główny też już pewnie ledwo trzyma temperaturę.

Rura wydechowa pomimo filtra DPF okopcona. Na razie nie ma błędów DPF, ale to kwestia czasu jeśli nie wymieni termostatów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
mch74 - a jak ? Wprawdzie jest tam licznik /chyba metrów/ od ostatniego przepalania ale on się resetuje

 

Powinien być zapisany stan licznika przy wypalaniu DPF-a i status czy procedura zakończyła się powodzeniem.

Jeżeli DPF założony po wypalaniu chemicznym przeszedł przynajmniej raz procedure wypalania w samochodzie i zakończyła się ona powodzeniem, a mimo to wywala komunikat o zapchanym DPF-ie, to bym obstawał przy padniętym na amen DPF-ie.

Opublikowano
mch74 - a jak ? Wprawdzie jest tam licznik /chyba metrów/ od ostatniego przepalania ale on się resetuje

 

Powinien być zapisany stan licznika przy wypalaniu DPF-a i status czy procedura zakończyła się powodzeniem.

Jeżeli DPF założony po wypalaniu chemicznym przeszedł przynajmniej raz procedure wypalania w samochodzie i zakończyła się ona powodzeniem, a mimo to wywala komunikat o zapchanym DPF-ie, to bym obstawał przy padniętym na amen DPF-ie.

 

Czyli prawidłową procedurą po wypalaniu chemicznym jest wypalanie przy użyciu komputera ? Troche szlag mnie trafia bo to wypalanie wychodzi tak naprawdę tyle ile wycięcie dpf i nie uśmiecha mi się teraz usuwanie go dlatego chce zbadać temat. Skontroluje jak to wygląda jeżeli chodzi o ostatnie wypalanie. A czy możliwe jest to że kontrola dpf wyskoczyła jednorazowo ? Jak działa ten czujnik ?

Opublikowano
Czyli prawidłową procedurą po wypalaniu chemicznym jest wypalanie przy użyciu komputera ?

 

Żle zrozumiałeś...

Jak bedziesz miał wszystko w porządku w aucie i bedą spełnione określone warunki, to komputer co jakiś czas sam będzie uruchamiał procedurę wypalania DPF-a. Nie ważne że wypaliłes go chemicznie. Podłączenie pod kompa i sprawdzenie kiedy ostatni raz była uruchomiona procedura wypalania pozwoli na określenie tylko tego czy ta procedura wogóle się u Ciebie uruchamia !!!

Opublikowano

mch74 - napisz proszę jak to sprawdzić podłączając auto pod kompa. Gdzie jest zapisany stan km i efekt udane/nieudane ostatniego wypalania? Jaki program ? INPA, DIS? Czy może ISTA?

Tylko konkretnie gdzie i jak sprawdzić bo "Powinien być zapisany stan licznika przy wypalaniu DPF-a i status czy procedura zakończyła się powodzeniem."

mnie nie satysfakcjonuje i mam wrażenie że zaczynasz pisać patykiem po wodzie. Ja tego nigdy nie widziałem, nie znam INPY/DISa na wylot, może jest to do sprawdzenia więc dobrze byłoby wiedzieć gdzie.

Chyba że piszesz o stanie licznika przy którym wystąpił ostatni błąd DPFa to tak, to możesz odczytać.

 

Co do samej procedury wypalania to faktycznie po podłączeniu lapka do auta możesz zobaczyć co się dzieje z filtrem na bieżąco - poleciłbym Ci wizytę w JG u Dziqska, zobacz tu viewtopic.php?f=70&t=195255

Kumaty i pomocny - daleko nie masz a nagrzejesz auto i kawałek trasy zrobisz. A jak będzie nadal ciśnienie za wysokie co tez możecie już na miejscu sprawdzić to Dziqsek wymusi wypalanie kompem i polatacie wokół JG.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
mch74 - napisz proszę jak to sprawdzić podłączając auto pod kompa. Gdzie jest zapisany stan km i efekt udane/nieudane ostatniego wypalania? Jaki program ? INPA, DIS? Czy może ISTA?

Tylko konkretnie gdzie i jak sprawdzić bo "Powinien być zapisany stan licznika przy wypalaniu DPF-a i status czy procedura zakończyła się powodzeniem."

mnie nie satysfakcjonuje i mam wrażenie że zaczynasz pisać patykiem po wodzie. Ja tego nigdy nie widziałem, nie znam INPY/DISa na wylot, może jest to do sprawdzenia więc dobrze byłoby wiedzieć gdzie.

Chyba że piszesz o stanie licznika przy którym wystąpił ostatni błąd DPFa to tak, to możesz odczytać.

 

Co do samej procedury wypalania to faktycznie po podłączeniu lapka do auta możesz zobaczyć co się dzieje z filtrem na bieżąco - poleciłbym Ci wizytę w JG u Dziqska, zobacz tu viewtopic.php?f=70&t=195255

Kumaty i pomocny - daleko nie masz a nagrzejesz auto i kawałek trasy zrobisz. A jak będzie nadal ciśnienie za wysokie co tez możecie już na miejscu sprawdzić to Dziqsek wymusi wypalanie kompem i polatacie wokół JG.

Ponieważ, ja pomagałem koledze mch74 przy jego aucie to poniekąd zostałem wywołany do tablicy...

Poniżej zrzut ekranu, który wg. mnie mówi sam za siebie. INPA też umożliwia odczyt przy jakim przebiegu był wypalany DPF i rezultat wypalania. Jak będę miał chwilę to wrzucę też screeny z INPA...

Pozdrawiam :cool2:

 

http://i46.tinypic.com/117wab4.jpg

Opublikowano

Dzięki prmax - nie mam ICOMa i nie zanosi się abym miał go kupować tylko dla siebie wiec po południu postaram się tez przeszukać samemu INPE i DISa jeszcze raz skoro mówisz że da rade to wyszukać.

Kiedyś szukałem i jedyne co znalazłem to był jakiś licznik który się przekręca i max wartość to była chyba 32.000 ale w dziwnych jednostkach bo dość szybko to maleje w czasie jazdy, nie pasuje mi to ani na km, ani metry.

 

No i niezłą średnią widzę ze screenu :mrgreen:

 

A i regulamin:

5. Jeśli cytujesz czyjąś wypowiedź tnij cytaty. Cytuj tylko te fragmenty wypowiedzi na które odpowiadasz.

Nie cytuj wypowiedzi, zwłaszcza całości, jeśli odpowiadasz bezpośrednio po niej.

Mam nadzieję że jesteśmy na tyle poważni,że nie trzeba "zabezpieczać się" w ten sposób przed czyjąś edycja postu.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
termostat główny do wymiany termostat EGR do wymiany.

Z tego co widzę po silniku, to kolega bbartekk2 ma jeden termostat.

 

Masz racje kolego 318d z 08r nie posiadają termostatu EGR, pytanie czy wszystkie czy są wyjątki.

Opublikowano
termostat główny do wymiany termostat EGR do wymiany.

Z tego co widzę po silniku, to kolega bbartekk2 ma jeden termostat.

 

Masz racje kolego 318d z 08r nie posiadają termostatu EGR, pytanie czy wszystkie czy są wyjątki.

 

Wszystkie silniki n47...

Opublikowano

Ponieważ, ja pomagałem koledze mch74 przy jego aucie to poniekąd zostałem wywołany do tablicy...

Dzięki prmax :cool2:

Opublikowano

mch74 - tu nie ma co dziękować, ja nikogo nie atakuję więc nie spinaj się. Po prostu staram się dowiedzieć na ile się da w tym temacie i jeśli ktoś coś pisze a jestem tym zainteresowany to będę drążył temat - tu pisałeś że się da a ja chcę wiedzieć gdzie i jak to sprawdzić bo to już któryś raz próbuję sprawdzić o co chodzi z tym przekręcającym się licznikiem.

Możesz potwierdzić że miałeś średnią około 150km/h? Jak wynika ze screenu prmaxa, 320km przejechane od regeneracji, silnik pracował 2 godz i 8 minut więc średnia to 150km/h najmniej?

 

 

 

W INPIE mi się nie udało do tego dokopać ale nie poddaję się :D, mam wrażenie ze tool32 trzeba na pulpit wrzucić.

 

Co do DISa to faktycznie jest licznik i o tym liczniku myślałem pisząc poprzednie posty.

Oto on, zrzut przed wyjazdem:

http://img833.imageshack.us/img833/4497/przedi.jpg

 

I po przejechaniu około 36km

http://img23.imageshack.us/img23/7278/56092448.jpg

 

Teraz przyglądałem się patrząc na kompa i na licznik i wygląda to mniej więcej że faktycznie liczy w metrach.

Jednak dalej jest to dla mnie niezrozumiałe trochę bo o ile dobrze pamiętam a dwa popołudnia się woziliśmy Kolegi 530d to ten licznik rósł do około +30.000 i potem przekręcał się na -30.000 i tak w kółko. /albo 32.000 - nie pamiętam tej granicznej cyfry/ Więc o co chodzi? Ki chort?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Możesz potwierdzić że miałeś średnią około 150km/h? Jak wynika ze screenu prmaxa, 320km przejechane od regeneracji, silnik pracował 2 godz i 8 minut więc średnia to 150km/h najmniej?

Screen pochodzi z auta innego kolegi nie mch74.

 

Nie wiem skąd gość przyjechał ale auto było nieźle zgrzane :duh:

 

Średnia faktycznie niezła mu wyszła... biorąc pod uwagę, że nie wszędzie da się jechać powyżej 150 km/h tak więc miejscami musiało być zdecydowanie szybciej :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.