Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam szanowne grono,

Wczoraj byłem na myjni samochodowej,

po umyciu auta, jeden z pracowników myjni wyjechał na zewnątrz, auto pięknie wygląda, pachnące i wogóle...

Przyjechałem pod dom, zgasiłem samochód i do domku.

Dzisiaj rano, wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i co....sam się mało nie przekręcę,...

 

Kluczyk obraca się z pozycji "0" do pozycji "1" - niestety nie zwalnia blokady kierownicy.przeskok jest wyczuwalny.

Następnie z pozycji "1" do pozycji "2" - powinien uruchomić się zapłon i zapalić kontrolki oraz uruchomiona powinna być pompa paliwa - niestety nic się nie dzieje. - przeskok z pozycjji "1" na "2" słabiej wyczuwalny.

 

Następnie z pozycji "2" do "3" powinno nastąpić uruchomienie silnika - niestety nic się nie dzieje.

przeskok nie wyczuwalny, kluczyk nie "odbija" do pozycji "2"

 

bardzo proszę pomóżcie.

Znalazłem sporo wątków ale nic konkretnie nie wyczytałem.

czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?

Co robić ?

Chcę umówić się z pewnym "magikiem" od zamków i kluczy. może coś pomoże.

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc

 

Może gdybym to ja odpalał ostatnio auto wyczułbym że coś strzeliło, pękło czy cokolwiek,

niestety zrobił to pracownik myjni dla którego mogłoby to być "normalne"...

 

Pozdrawiam i czekam na info,

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Ja tak miałem. Pewnie na tej myjni Ci szarpali kluczykiem, żeby odblokować kierownicę :duh: Masz dwa wyjścia. Albo kupić stacyjkę i ogarnięty mechanik Ci przełoży blokadę, albo całkiem ją wywali i nie będziesz miał blokady wcale. Teraz ciężko przekręca Ci się kluczyk, a za nie długo będziesz odpalał auto, a kierownica będzie zablokowana i będziesz musiał nią szarpał, żeby się odblokowała :duh: Trochę niebezpiecznie bo kierownica może się zablokować w czasie jazdy.
Opublikowano

Niestety wg. mnie albo masz uszkodzoną wkładkę zamka nr.6 albo trzpień stacyjki (element łączący wkladkę z przełącznikiem zapłonu nr.2) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=32_0703&hg=32&fg=30 Będziesz musiał odkręcić osłony stacyjki nr.31 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=32_0725&hg=32&fg=30 , i je zdjąć. Odkręcić i wyjąć poduszkę, odkręcić i zdjąć kierownicę. wykręcić śruby zabezpieczające a następnie wyjąć stacyjkę. Wtedy będziesz wiedział co i jak jest uszkodzone. Jeśli trzpień to zapewne będziesz musiał kupić cała stacyjkę w używce bo nowego nie dostaniesz.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ...

kluczyk przekręca się łatwo więc, wątpię by to była blokada...

 

osobiście obstawiam niestety trzpień łączący...

więc chyba bez zdjęcia kierownicy i całej zabawy z tym związanej się nie obejdzie...kurde...

 

jak macie jeszcze jakieś pomysły zanim rozbiorę wszystko to będę wdzięczny.

pozdro

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Narazie sprawdzałem w serwisie...

wg Pana serwisanta to będzie uszkodzony bębenek... 294 PLN... niestety nie dowiedziałem się ile kosztuje usługa wymiany....

 

zobaczymy co dzisiaj popołudniu magik powie...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Ponownie,

dzisisaj magik zdjął drugą osłonę, stacyjka jest odsłonięta,

zdjęta została również kostka zapłonu, metalowy trzpień jest odkryty,

w momencie włożenia kluczyka i przesunięcia w pozycję "1" zapłon wysuwa się, aczkolwiek po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje,

domyślam się że trzpień powinien się obrócić i uruchomić mechanizm w kostce.

czy wg Was będzie to uszkodzony trzpień jak w w tym poście?

 

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=13073&postdays=0&postorder=asc&start=15

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Ponownie....

jestem "po zabiegu"

diagnoza się potwierdziła - uszkodzony trzpień - poprostu się ukręcił.

Można się było tego spodziewać,

załączam foto...i polecam delikatnie się obchodzić z odblokowaniem kierownicy przy przekręcaniu kluczyka...jak widać nie ja pierwszy miełem z tym problem,

http://imageshack.us/photo/my-images/850/zdjeciewc.jpg/

 

teraz nie mam blokady kierownicy ale przynajmniej można autem się poruszać,

"Magik" złożył z 3 stacyjek jedną...

Skasował 250 ale to i tak taniej niż nowa stacyjka (bębenek) który by i tak nie rozwiązał sprawy.

 

Teraz jeszcze tylko komputer i zobaczyć ile błędów siępojawiło...

Dzięki za wszelkie komentarze.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
No ja również pisałem, że nie będzie miał kolega pewnie blokady kierownicy :D Trzeba było się nie przyznawać bo złodzieje będą wiedzieć hehe (żartuje) :D Ważne, że możesz jeździć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobry złodziejacha to się blokadą zbytnio nie przejmuje.

Dzisiaj była pierwsza jazda "Betty" od 4 dni i bylo wspaniale ;P

 

Dzięki za pomoc jeszcze raz

pozdro

temat do zamknięcia.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.