Skocz do zawartości

m54b25 - dziwne korekcje - lambdaintegrator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzieki za chcec pomocy. Heh sory zapomnialem zmienic to byla poprzednia. Tylko ta korekta poszla na minus po demontazu kolektora. Mialem niezaslepiony wezyk od odmy i jedna zaslepka byla uszkodzona. Prawdopodobnie przy montazu poziamienialem wtryski od pb czy moglo sie cos rozlegulowac. Bo jezeli nie to to co piszesz byloby prawda bo jak zlikwidowalem lewusa to ma mnie powietrza a za duzo paliwa. Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak tajie manewry robisz .ze cos zmieniasz lub naprawiasz .to po tym .skasuj adaptacje. Vo ecu zgupial i zaczol korygowac ze starych wrtosci co mial w pamieci .albo pojezdzij 100 km na benzynie i sie sam doreguluje. Jak ok bedzie neda biegly kolo zera. Ja mam gaz na -1,5 na dwoch ustawione na ltft. Stft musze korkty po obrotach zrobic.bo wymienoalem lambdy przed katem. I przplywke umylem w zmywarce,efekt taki ze lepiej reaguje na gaz i jest na 120 powyzej elastyczniejsza.ale po tym kasowalem adaptacje ,posmigalem na benie .potem kalibracja na gazie i zbieranie map.
z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Jezeli mowisz o tych w inpa to kasowalem juz ze dwa razy i nic. Tak sie zastanawiam co moglem popsuc bo przed wyjeciem kolektora bylo luksio. Moze zdjac ta zaslepke z odmy?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ta zaslepka na odmie w naszych ma byc..

 

one sa wezyki dla wersji usa -co maja dodatkowa pompke powietrza ,potzrebna przy starcie tylko..

 

u nas nr 6 wezyk chyba ,od odmy musi byc ZU.. to tez ze wzglwdu chrony srodowiska ... :nienie: :norty:

ale lewizne moze lapac. :arrow:

 

doszedles o co kaman.

zwal jeszcze raz kolektor .moze sie gdzies z czyms pizles ,przy skladaniu :?:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolektor jeszczs raz zwalalem i wszystko jest ok. Moje auto jest z usa wlasnie wczesniej nie mialem zaslepki i korekcje byly dobre. A czy jest sposob na czyszczenie sond i przeplywki. Pozdr
Opublikowano

ja przeplywki nowe bosch LSH 025 kupilem na ebay po 65 euro... a przeplywke wrzucilem do zmywarki na program eco bez tabletki.efekt zajebisty.

lepsza reakcja na gaz i ponad 120kmh elastyczniejszy silnik.

robie wiecej km na tym samym tanku lpg

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie robi sie na zapalonym silniku ,bo ci bledami posypie. Na zaplon w pozycji 2. Bo masz elktryczna przepustnice , i ci EML zapali sie na desce. Nic strasznego .ja na poczatku jak dopadlem inpa to tez takie buraki walilem. I to w czasie jazdy. He he
z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Hehe no wlasnie skasowalem na zapalonym. Myslalem zo ze to przez to mam te minusowe korekty. A czy przepustnica po wyjeciu powinna byc calkowicie zamknieta? Bo moja nie byla musialem ja reka domknac po puszczeniu i tak sie lekko uchylala. Jak jest u ciebie?
Opublikowano

Dzisiaj podpiołem Disa do buni i zrobiłem wszystkie możliwe testy jakie w nim są i screeny z live data. Wszystkie testy przebiegły pomyslnie oprócz vanosów i jakiegoś testu mieszanki (tak przypusczam). Prosiłbym o wypowiedzenie sie obeznanych w temacie czy mam sie przejmować tym vanosem? remontowac go? I o co chodzi z tym testem mieszanki bo tam też wartośc wykracza poza zakres toleancji.

Screny z testu vanosów:

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1704_zpsibt4wloq.jpg.html

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1705_zps2wyvrhns.jpg.html

Tutaj screny z mieszanki:

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1702_zpsv0pquoyk.jpg.html?sort=3&o=4

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1703_zpspzimp8dt.jpg.html?sort=3&o=3

Live data(gorący silnik):

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1695_zpsuqwi4zs4.jpg.html?sort=3&o=10

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1697_zps0rmcg6hi.jpg.html?sort=3&o=9

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1698_zps7tynjpu5.jpg.html?sort=3&o=8

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1699_zpsfqnfjmxf.jpg.html?sort=3&o=7

Przeplywka dobrze wskazuje? napiecie ok? Jeszcze mnie zastananwia czujnik temperatury wody na wyjsciu czy on pokazuje prawidłową wartośc? Według mnie to za mało pokazuje.

Ponizej jeszcze wklejam live data z inpy z mojej betki i brata(328).

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1707_zpsdixeq1yy.jpg.html?sort=3&o=1 (328i)

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/SAM_1708_zpsdbkud0uj.jpg.html?sort=3&o=0 (moje bmw)

Pozdrawiam.

Opublikowano

ja moczylem w benzynie extrykcyjnej i krokowy i przepustnice.

tez sie zacinaly.

po paru godzinach osuszylem .

i przepustnice traktowalem jeszcze plynem do czyszczenia hamulcöw..

ale prawie nic nie zlazilo.

wiec otworzylem ja reka i wyczyscilem gäbkä z meatalami -taka do czyszczenia rur miedzianych-co uzywasz przed lutowaniem rur.

lub takie gabki do przypalonych garöw -czyszczenia. i od tego momentu spoköj mam...

dzis zrobilem sobie update softu w DME i ASB.wszystko poszlo gladko. :norty:

 

a co ty masz za problem ,z lewizna ? moze peknieta odme masz ,weze albo pokrywa zaworöw masz ryse ....smierdzi ci spalonym olejem jak wyhamowujesz gawaltownie ...? :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

kolega jak mialem tak jak ty to kolega z lpg-forum doradzil mi olej dolac do max i wtedy sprawdz test vanosöw zrob... u m nie pomoglo

jak nie to znaczy ze masz albo baisang ringe do wymiany -albo rozciagniety krotki lancuszek(tak mi doradzil Nikodem z lpg forum.pl)

ma duze pojecie o bmw

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Jest jakas zmiana po update? nie mam problemow lewizna tylko na odwrot mam korekcjena minus czyli za bogato. olejem czasem zasmierdzo ale to poci mi sie z przewodu od vanosa i kapie na silnik. juz niewiem co zrobic... wtryski regenerowac?jak korekcje sa na plus to wiadomo latwo jest, znajdzie sie lewizne i po problemie a ja mam odwrotnie za malo powietrza to juz ciezej znalesc przyczyne, pomiar podcisnienia w kolektorze naprowadzi mnie jakos bo juz naprawde niewiem gdzie szukac. jeszcze co zauwazylem to ze jak odpale goracy silnik to pare sekund po odpaleniu mocno silnik przykucnie czyli obroty spadna tak na 500 obr i po sekundzie juz wracaja w okolice 800 a potem chodzi dobrze. za kazdym odpaleniem tak jest mysle ze to jest jakis trop bo wczesniej tak niebylo.
Opublikowano
Slyszalem ze robia czyszczenie ultradzwiekiem. A probowales moze ventile sauber odLM. Ja uzywam raz na rok to .na zmaine z reiniger intektio. Tez od LM. Liqui moly.update wszystko rozminisz na dziadkowozy.pl. Jest tam gosc dirty,ma duze pojecie i jak moze to ppmaga. Mi tez pomogl . Znalazl mi przez team wiever nawet adresy sterownikow. Opisane jest wszystko pieknie krok po kroku . Pliki sp sciagalem z chomika .od mlodego lub tharsdolfa. Czy jakos tak . Gosc ma ksywke coezka. A duzo tez mozesz doswiadczyc na lpg-forum.pl maja tam pojecie i pomagaja koledzy.u ciebie moze byc nieszczelnosc ale nie przed spalaniem ,,ale po spaleni mieszanki,czyli na wylocie.np .tlumik.lambdy. Popekane barany. Dlatego zasya ppwietrze i widzi ubogo. I dolewa tobie ecu i masz przelane. Test przelewowy zrobic. A przeplywke ppdmieniales na probe.?update wxzoraj robilem nawet nie pojedzilem duzo .to musi sie zaadoptowac. Ale czuc ze skrzynia inaczej reaguje. Ale to moze byc efekt adaptacji. I mialem czasem walniecie z p na r. Teraz zniklo
z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

jo to benzyna -test tylko w dislach :mad2: ...

ale czyszczenie ultradzwiekiem chyba mozna zrobic wtryski gazu i benzyny tez :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Dobra update ogarne disem dzis wieczorem i napisze jak poszlo. Niewiem czy cos da to czyszczenie ultradzwiekiem sprubuje narazie tym srodkiem co vasyl mowil.
Opublikowano
Jestem po update DME i EGS. Odczuwalna zmiana jest w pracy skrzyni, jest zrywniejsza na sporcie i plynniej zmienia biegi. W silniku bez zmian. Mam jeszcze pytanie czy po przekreceniu kluczyka na zaplon i pozostawieniu go w tej pozycji przez dluzszy czas u was tez slychac taki odglos jakby jakis elektrozawor chodzil? Chyba ze to krokowiec tak buczy. Pozdro
Opublikowano

tak u mnie tez.skrzynka czuc. a silnik chyba po czasie bedzie czuc. potrzeba wiecej czasu. no i spalkanie sprawdz.

u mnie lepiej vanosy -szybciej sie ustawiaja-ale to moze byc kwestia ze zmienilem olej nowy i plukanke robilem przed PRO TEC..

a to co przekreceniu kluczyka .to masz pod chlodnica druga mala pompke wody elektryczna.

ona wspomaga uklad chlodzenia -ale tez jest chyba do przycisku rest-czyli odzyskiwania ciepla na postoju.

jak zagrzejesz silnik,i jest zimno na dworze ,zeby nie stac na odpalonym .wcisnij se REST na klimie. i przez 5 min bedzie ci nagrzewal kabine z cieplego silnika..

znowu w lato powyzej 5 stopni na zew. rest dziala jak przewietrzanie . np jak se puszcze Baka zeby sie nie udusili to wciskam REST i klima leci na MAX i ustawia sie na 16 stopni celcjusza.

 

:cry2: tak tam male info

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Podmieniłem dziś przepustnice ale tez nic to nie dalo...Auto w miare uplywu czasu slabnie. Cały czas mysle czemu tak sie stalo po wymianie uszczeleki pod kolektorem i uszczelnieniu wszystkiego... Przedtem ciągnął lewusa i korekcje byly dobrea teraz gdy wszystko uszczelnione to jest za bogato przecierz powinno byc odwrotnie. Jeszcze zamowilem krokowiec z allegro moze jeszcze cos da jego wymiana a jak nie da to ja juz niewiem co jest... Kurde musi byc jakies wytlumaczenie tego. Bo raczej niemozliwe jest to ze np podczas tej operacji wtryski sie popsuly. Postanowilem jeszcze raz wszystko wykluczyc i prosilbym was o pomoc. Mianowicie jak sprawdzic wszystkie podzespoly wplywajace na mieszanke? - Z tego co wiem to są te czesci(jezeli zapomnialem o czyms to prosze o uzupelnienie): Przepływomierz, Przepustnica, Krokowy, Disa, Pompa wtornego powietrza(kiedy ona ma dzialac?), Sondy(wiem ze te przed katem napewno maja wplyw ale czy te za katem to niewiem), Wtryski. Czy Vanos tez ma jakis wplyw na mieszanke? Moj jest raczej do regeneracji bo testy w disie nie przechodza. W najblizszym czasie postaram sie sprawdzic podcisnienie w kolektorze, cisnienie sprezania(czekam na mierniki) i cisnienie na listwie. Jest jeszcze odma ktora 3 miesiace temu wymienialem a dodatkowo jeszcze jak zdejmowalem kolektor to ja wyczyscilem kercherem w srodku i wszystkie przewody i bagnet. Jak jest jeszcze jakas mozliwa przyczyna tego cyrku u mnie to prosze o uzupelnienie. BArdzo bym prosił o pomoc bo juz walcze z tym dlugo i trace powoli cierpliwosc do tego silnika. Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie pokazywało lambdę i korekcje mieszkanki na +.

Zrobiłem DISE - zestaw naprawczy i wróciło do normy, po miesiącu znowu zaczęło się rozjeżdzać w ten sam sposób, szukałem dalej gdzie może lewe powietrze być, ale nic nie znalazłęm, podjechałem ostatnio do specjalistów i wychodzi na to, że ODMA do wymiany. Na dniach sie za to zabieram i będę coś więcej mógł powiedzieć.

 

Może jeszcze w kolektorze wydechowym masz przedmuch? Albo jakieś pęknięcie? Ewentualnie zapchany katalizator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.