Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poza. Tym nie napisałem ze przy stałej prędkości jest równa dawka paliwa, ale ze ona nie wzrasta po chipie gdy jedziemy ze stała prędkością (w domyśle przy takim samym obciążeniu silnika jak przed chipem).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
AO za przeproszeniem pieprzysz głupoty. Owszem chip tuning to miedzy innymi wieksza dawka paliwa, ale tylko przy maksymalnym wcisnieciu gazu. Przy normalnej jeździe nie ma to żadnego wpływu na spalanie. W szczególności przy jeździe ze stała prędkością.

 

Natomiast chip tuning to także podniesienie ciśnienia na listwie wtryskowej, doladowania. To są czynniki ktore w teorii mogą nieco podnieść sprawność silnika, a więc także obniżyć spalanie.

 

Zgadzam się w 100%. Zupełnie nie rozumiem dlaczego auto w tych samych warunkach miałoby więcej zużywać paliwa po "chipie" niż przed. Przecieź energia w obu przypadkach do pokonania wszelkich oporów jest dokładnie taka sama. A sprawność jednostki potencjalnie większa "po chipie".

Opublikowano
Poza. Tym nie napisałem ze przy stałej prędkości jest równa dawka paliwa, ale ze ona nie wzrasta po chipie gdy jedziemy ze stała prędkością (w domyśle przy takim samym obciążeniu silnika jak przed chipem).

Wzrasta. Z tym że można to zmierzyć tylko w przypadku max obciążenia i pedału w podłodze aby mieć porównani np do serii lub innego auta.

A że bmw stosuje kilka wtrysków na jeden suw to jeszcze inna historia tak aby to wam trochę pogmatwać.

Kolejna sprawa do AO -materiały to nie wszystko. Jeszcze jest dokładność wykonania czyli wymiar, owalność, falistość, błąd kształtu, chropowatość. Dlatego wał się szlifuje, cylinder honuje a zawory poleruje jako ostatni etap obróbki mechanicznej. I wszystko to ma określony cel.

Producent auta nie powie lej uszlachetniacz do oleju co ileś tam tyś.bo byłby chyba pierwszym który to zrobił.

Mam ochotę wyprubować to ale tutaj tego nie kupię. Napisałem kilka postów temu.

Opublikowano
Poza. Tym nie napisałem ze przy stałej prędkości jest równa dawka paliwa, ale ze ona nie wzrasta po chipie gdy jedziemy ze stała prędkością (w domyśle przy takim samym obciążeniu silnika jak przed chipem).

Wzrasta. Z tym że można to zmierzyć tylko w przypadku max obciążenia i pedału w podłodze aby mieć porównani np do serii lub innego auta.

Mam ochotę wyprubować to ale tutaj tego nie kupię. Napisałem kilka postów temu.

Bardzo interesujące. Czyli auto zużywa przy tym samym obciążeniu wiecej paliwa, ale nie da sie tego zmierzyć. :lol:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dobrze napisał może troche nie jasno ... Moc wzrasta czyli produkcja energii. Jeśli moc max jest większa przy danych obrotach to przy tych samych obrotach będzie brał wiecej paliwa.... Cały czas mowa tu o maksymalnym obciazeniu. Przy tym samym obciazeniu spalanie nie powinno wzrosnąć przy prawidłowo zrobionym programie a może sie uda to spalanie obniżyć poprzez optymalizacje czasu wtryskow, ilości powietrza, kata wyprzedzania itd... Specjalista nie jestem ale tak to widzę.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Dobrze napisał może troche nie jasno ... Moc wzrasta czyli produkcja energii. Jeśli moc max jest większa przy danych obrotach to przy tych samych obrotach będzie brał wiecej paliwa.... Cały czas mowa tu o maksymalnym obciazeniu. Przy tym samym obciazeniu spalanie nie powinno wzrosnąć przy prawidłowo zrobionym programie a może sie uda to spalanie obniżyć poprzez optymalizacje czasu wtryskow, ilości powietrza, kata wyprzedzania itd... Specjalista nie jestem ale tak to widzę.

Ale wlasnie mowa jest o jeździe ze stała prędkością, a nie o maksymalnym obciążeniu. :mad2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ale my nie mowimy o obrotach, czy o jakimś tam wcisnieciu pedału gazu tylko o jeździe z takim samym obciążeniem. Przykładowo przy 120 km/h na plaskiej drodze bez wiatru. Raz przed chipem raz po chipie. Czy gaz jest wcisniety na sto procent czy na 1 procent nie ma znaczenia. Ważna jest prędkość (a ściślej obciążenie silnika) i ilość spalonego paliwa przy tym samym obciążeniu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Już miałem starcie na temat obciążenia silnika tu na forum. Więc napisz mi proszę w czym (jakich jednostkach) mieżysz "obciążenie silnika". Bo widze że to pojęcie jest wygodnie nadużywane.

Jak można tego nadużywać ? Obciążenie jest równe wydatkowanej mocy czyli mierzy je sie w Watach lub jak kto woli w koniach mechanicznych. Bo przecie nie w procencie wcisniecia pedału gazu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Obciążenie to określenie umowne i używa się w ten sposób: pełne, niepełne, maxymalne, minimalne, średnie itp. Dlaczego? By zwrócić uwagę czytelnika czy słuchacza mniej więcej w jakich warunkach znajduje się silnik czy całe auto. Nie mierzy się go w żadnych jednostkach (Watt to jednstka mocy nawiasem mówiąc). A można je podać procętowo. Tylko tu jest duży problem. Bo dużo trzeba liczyć.

A jeśli chodzi o wciśnięcie pedału gazu to tak to jest około 95% zależności dawki paliwa od wciśnięcia pedału gazu. Dlaczego tak piszę niezrozumiale? Bo ktoś kto ma jakiejkolwiek pojęcie na ten temat to wie o co chodzi.

Opublikowano (edytowane)

No to widzę ze ty mocno naduzywasz tego pojęcia. I to właśnie dlatego chyba ze nie wiesz o co w nim chodzi. To jest konkretne pojęcie a nie umowne. Owszem jednostka jest ta sama co mocy, bo obciążenie to właśnie jest rowne mocy oporów. I owszem można zamiast podawać np 30 kW podać 30 procent (ze 100 kW), ale to na to samo wychodzi.

Jeśli auto jedzie ze stała prędkością w identycznych warunkach to obciążenie silnika jest wartością łatwo mierzalną, tu nic nie trzeba sobie wyobrazić czy dopowiadać, wystarczy zmierzyć.

O mocy oporów możesz poczytać np. tu. http://autowiedza.republika.pl/bilans_mocy.html

 

A tu definicja. http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Obciążenie_fizyczne

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wcześniej miałem ci poprostu napisać że nie mam ochoty z tobą dyskutować. Ale ok. Czym to tak łatwo mierzysz?

A jeśli uważasz że chip tuning zmienia cokolwiek tylko przy maxymalnie wciśniętym pedale i maxymalnym obciążeniu to jednak nie mamy oczym. Mało tego wyśmiałeś wcześniej oczywistą rzecz do której nie trzeba fachowca aby to pojął. Czyli jednym słowem szukasz jakichś pyskuwek bez merytoryki.

To co zapodałeś to bilans mocy traconej i potrzebnej do uzyskania zadanej prędkości jak sobie jeszcze raz przeczytasz swoje posty to zobaczysz że sam sobie zaprzeczasz. A może dopiero teraz znalałeś to w necie? Bo ja takich rzeczy uczyłem sie na studiach.

Dawaj czym to mierzysz tak łatwo.

Opublikowano

Jak nie masz ochoty dyskutować to nie dyskutuj. Tylko nie wymyślaj swoich definicji na rzeczy które są zdefiniowane. Moc oporow można prawdopodobnie zmierzyć choćby przy pomocy hamowni drogowej - takiej jakiej użyto do pomiaru auta docenta po chipie. Oczywiście najprościej użyć zwykłej hamowni o ile można w niej ustalić (zadać) konkretna wartość oporu.

 

Ze już nie wspomnę o tym ze to jak zmierzyć moc oporów nie ma żadnego związku z tematem. Bo jeśli przy danej prędkości na tym samym odcinku drogi w tych samych warunkach będzie to wartość X to nie jest istotne ile ta wartość X wynosi. Ważne ze jest to dokładnie X przy kolejnym pomiarze. A mierzymy zużycie paliwa i ja twierdze ze będzie ono takie samo lub niższe po chipie, a na pewno nie będzie wtryskiwane wiecej paliwa przy tej samej prędkości (obciazeniu) jak sugeruje AO.

 

I nie wciskaj mi twierdze ze mapy są zmieniane tylko dla maksymalnego wcianiecia gazu. Twierdze, ze po chipie po maksymalnym wcisnieciu gazu auto spali wiecej paliwa, ale nie przy jeździe ze stałą prędkością.

 

Na studiach cię uczyli ze obciążenie to wartość umowna? Ciekawe na jakiś. Może masz jakiś podręcznik, albo notatki?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

I poczytaj tu trochę. http://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=140001

 

Na studiach podawano w ten sposób przybliżone warunki w jakich znajduje się silnik.

Ja także twierdzę że spalanie spadnie bo po przez zmianę kilku innych parametrów jak ciśnienie na CR, ciśnienie doładowania przy tych samych obrotach wzrośnie sprawność a wtedy i moc silnika moment i spadnie zużycie.

Edytowane przez wafeltom
Opublikowano

I co ja mam czytać ? Artykuł nazywa się wpływ obciążenia na sprawność silnika. Nie do dociera do Ciebie ze rozmawiamy o sytuacji gdy obciążenie jest constans?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
I dalej śmiecisz. Przed chwila pytales jak zmierzyć obciążenie silnika, po czym linkujesz artykuł gdzie na wykresie przedstawiono wpływ obciążenia (zmierzonego najwyraźniej ) na sprawność. Gdzie podane są konkretne wartośćci tego obciążenia. I wcale nie umowne jak "minimalne" czy "maksymalne" tylko w konkretnych wartościach fizycznych (moment w Nm oraz obroty na drugiej osi czyli sumarycznie właśnie w kW ). Pewnie nawet nie przeczytałeś tego co podlinkowales.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Owszem napisałem. Przy pomocy hamowni. I napisałem tez ze skoro jest ono stałe to nie ma potrzeby go mierzyć. Wystarczy odtworzyć takie same warunki. Prędkość, ciśnienie powietrza, wiatr, nachylenie drogi.

 

Zreszta dokładnie w ten sposób, przy pomocy hamowni wyznacza się zużycie paliwa. Właśnie zadając zdefiniowane w normie obciążenie dla auta na hamowni (ktore jest w tym wypadku zmienne zgodnie z symulowana jazda po miescie etc) i mierząc ilośc gazów wydechowych a następnie obliczajac zużycie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wszystko to co napisałeś jest o mocy i momencie a do obciążenia dochodzi jeszcze ile wciśniesz pedał gazu bo auto będzie przyśpieszać, zwlniać lub jechać z taką samą prędkością. Czyli to jeszcze zależy od kierowcy i możliwości auta czyli jego mocy i momentu max.
Opublikowano
Wszystko to co napisałeś jest o mocy i momencie a do obciążenia dochodzi jeszcze ile wciśniesz pedał gazu bo auto będzie przyśpieszać, zwlniać lub jechać z taką samą prędkością. Czyli to jeszcze zależy od kierowcy i możliwości auta czyli jego mocy i momentu max.

 

Przepraszam że się wetnę w nieswoj temat :mad2: ... ale napisał wszystko ... przyspieszanie jest róznoznaczne z ustabilizowana jazdą pod/z górkę/i silnik produkuje dodatkowe porcje energii i magazynuje ją w postacji energii kinetycznej pojazdu ( wraz z energią mas wirujacych ) lub w przypadku nachylonej drogi i jazdy ze stała prędkością w postaci enrgii potencjalnej wynikającej ze wzrostu wysokości na jakiej znajduje sie masa ...

 

mimo wszystko proponuje zakonczenie tego tematu i porozmawianie na temat ( moze dla was troche poza wątkiem głównym ) M+ lub milczenie :duh:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Linki do wiedzy są, jak ktoś nie rozumie to może doczytać tylko trzeba chcieć przeczytac chocby to co sie samemu wstawia. On tu tymczasem zaczyna kolejny wątek poboczny o jeździe pod górę, mimo że jest od początku powiedziane, ze auto jedzie na prostej i nie przyspiesza i zaczyna kolejne mieszanie w prostym temacie. :mad2: ja odpadam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wszystko to co napisałeś jest o mocy i momencie a do obciążenia dochodzi jeszcze ile wciśniesz pedał gazu bo auto będzie przyśpieszać, zwlniać lub jechać z taką samą prędkością. Czyli to jeszcze zależy od kierowcy i możliwości auta czyli jego mocy i momentu max.

 

Przepraszam że się wetnę w nieswoj temat :mad2: ... ale napisał wszystko ... przyspieszanie jest róznoznaczne z ustabilizowana jazdą pod/z górkę/i silnik produkuje dodatkowe porcje energii i magazynuje ją w postacji energii kinetycznej pojazdu ( wraz z energią mas wirujacych ) lub w przypadku nachylonej drogi i jazdy ze stała prędkością w postaci enrgii potencjalnej wynikającej ze wzrostu wysokości na jakiej znajduje sie masa ...

 

mimo wszystko proponuje zakonczenie tego tematu i porozmawianie na temat ( moze dla was troche poza wątkiem głównym ) M+ lub milczenie :duh:

 

 

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

icon4.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.