Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak juz pisałem nie zrobilem tego z powodów czysto finansowych, mi wystarczy to co widze.

Hamowanie po jeśli pokaże że moja seria jest mocniejsza od innych a straty są niższe jak w pozostałych przypadkach pozwoli przypuszczac ze jest to zasługa właśnie tego specyfiku. Oczywiście może to być przypadek ... jednak chyba baza hamowań M47 163km w serii na forum jest na tyle duża że będzie można juz cos wywnioskować. Jeśli natomiast ewentualne hamowanie wypadnie jak przeciętny inny silnik to albo moja seria była słabsza od innych przecietnych albo specyfik nie wpłyną na wyniki.

Pewności nie bedzie.

Zgadzam się że najlepszy byłby pomiar 2 razy ... ale jakos mi to nie było potrzebne - wystarczy mi to co w sieci widzialem i tam wyraźnie widać zmiany.

Oczywiście jeśli masz ochotę to poczekaj i zobacz co się dzieje z moim autem ... zapytaj za 5 tyśkm czy nie ma skótków negatywnych i kup M+ hamuj przed i po a następnie wrzuć wykresy. Będziemy mieli pewność ze wszystko zostało pomierzone po bożemu. Mi teraz pozostaje kontrolować spalanie wg dystrybutora jako wskaźnik działania specyfiku. Bo to co piszesz czyli czyste filtry itd przed i po ... to koszt doświadczenia na poziomie 1000 zł.

Mam taką prośbe aby juz zakończyć temat przekonywania mnie do hamowań bo naprawde robię co mogę aby doświadczenie wyszło obiektywnie w posiadanym przezemnie budżecie na ten cel. W sobotę/piątek wieczór bedzie juz wiadomo jakie mam spalanie wg dystrybutora. Myślę że powinno być coś juz widać.

Może Skrab lepiej stoi finansowo albo ma dostęp do hamowni po niższych kosztach i jeśli moje wyniki go zachęcą ( podkreślam JEŚLI ) to zrobi to bardziej laboratoryjnie.

Hmm ja nie stoję finansowo zbyt dobrze[aktualnie siedzę w domku ,budowlanka zresztą jak co roku stoi] bo zima i z pracą nie ma w naszym rejonie ,do hamowni też nie mam dostępu chyba że w Częstochowie w jakimś zakładzie po normalnych cenach Docent ale ja mam 122km motor,a z twojej strony to super że robisz takie doświadczenie, także zobaczymy co dalej , jak będzie :cool2: to znajdę kasę i tez zainwestuje ten M+ :wink:

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Fajnie że komuś pomogę :) aż się miło czyta że ktoś docenia starania :) ... bo chyba warto wiedzieć czy coś wlewać do silnika czy nie :D

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Alleluja chwalmy Pana - pierwsze wyniki.

Z uwagi na to ze jutro muszę zrobić trasę 200km która zanizy spalanie zatankowalem dziś.

Dystans miedzy tankowaniami 563km

Zatankowalem 32,76l

Średnia prędkość BC 60,3km/h

Średnie z dystrybutora 5,829l/100km

 

Opinia: gwarantuje ze styl jazdy nie był bardziej emeryci niż ostatnie tankowania, ewidentne zauważyłem zmniejszony apetyt na paliwo. Co do stylu jazdy jak wyżej pisałem uważam ze moje prędkości były nieco wyższe jak zazwyczaj i BC to potwierdza gdyż zazwyczaj miedzy tankowaniami średnio mam ok 53-57 a teraz jest 60. Nie jest to efektem większej ilości km w trasie w stosunku do miasta a ustawianie tempomatu na nieco wyższa prędkość dla pewności obiektywizmu doświadczenia. Ponadto wynik 5,83 jest najniższym jaki do tej pory osiągnąłem tym autem za wyjątkiem 340 km czystej autostrady z tempomatem 115.

Test trwa. Podobno specyfik układa sie ponad 1000km w silniku więc następne tygodnie pokażą wiecej ale już zaryzykuje twierdzenie ze MODYFIKATOR działa.

Jeśli znajdzie sie naśladować to prosze o wpisanie wyników w tym temacie.

Czekam na opinie.

 

EDIT: link do wykresy spalania mojego E91 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52708

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Po przejrzeniu topicu na szybko nie zwróciłem uwagi, czy podałeś, na jakim oleju jeździsz?

Specyfik ten dodaje się do oleju, też nie chcę tutaj następnego topicu o olejach robić! Ale jest to istotne, gdyż o ile ten specyfik coś zmienia, to może: zmienić właściwości oleju ( lepkość ), środki czyszczące zawarte w oleju.

Olej o niższej lepkości powodują cichszą, bardziej delikatną pracę silnika, mniejsze tarcie w silniku, a co za tym idzie mniejsze zużycie i spalanie. Do tego lepsze rozruchy... Za to zbyt "rzadkie" oleje są bardziej podatne na zerwanie filmu olejowego...

 

Jak i w jakim stopniu jakieś dodatki zmieniają parametry danego oleju, w żaden sposób nikt nie sprawdzi. Ale za to każdy może zalać olej bardziej odpowiedni pod dany styl jazdy, z uwzględnieniem wymagań jakościowych danego silnika. Ja bardziej ufam etykiecie producenta oleju, który testuje każdy olej i jego właściwości opisuje karta tego oleju! Więc mam pewność, że olej nadaje się do silnika i spełnia jego wymagania. A olej XXX z dodatkiem xyz jakie ma parametry?

 

Trochę szukałem teraz, żeby znaleźć odpowiednio kandydata, na początku szukałem z katalogu Motula, ale nie znalazłem ( taki, który spełniałby wszystkie kryteria ), ostatecznie Millers spełnił moje oczekiwania.

http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-c3-5w30/

Karta produktu:

http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2013/01/7707-EE-LONGLIFE-C3-5w30.pdf

Oczywiście z przymrużeniem oka trzeba traktować te ich 27% mniejsze tarcie... Ale chodzi mi o to, że przy próbie porównania dobrego oleju ( wszystkie normy BMW LL-04, smarowania, dla DPF spełnione z nawiązką! ), powiedzmy, Millers XFS 0W40 vs ten Millers EE LONGLIFE C3 5w30 też można by uzyskać niższe spalanie, jak i mniejsze zużycie silnika ( tego ostatniego w żaden sposób nie sprawdzimy, w stosunku do żadnego specyfiku, oleju itp! )

 

Z własnego doświadczenia wiem ( z Hondy ), gdzie głównie jeździłem na Motulu Xcess 5w40 itp, że po zalaniu X-lite 0W30 silnik pracował ciszej, przyjemniej, pozwalał na szybsze używanie wyższych obrotów ( przez co szybciej rozgrzewałem auto ), w zimę rozruchy były przyjemniejsze, spalanie mi się nie zmieniło, albo na tyle mało, że nie zauważyłem. Ale ogólnie byłem zadowolony ze zmiany na rzadszy olej i o ile bym auta nie sprzedał, dalej bym lał tam X-lite...

Opublikowano
Olej to Liqui Moly 4100 5w40 zalany jakieś 4tys km wcześniej.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Myśle ze koledze bardziej chodzi o to ze nie ma pewności jak zareaguje olej, jak zmienia i czy w ogóle jego właściwości.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
jarek_135- udało Ci się kupić już ten EE LONGLIFE C3 5w30? Pytam bo powinien się pojawić w sprzedaży od początku stycznia ale wg mojej informacji firma miała problemy z opakowaniami na oleje :mad2: i dlatego debiut tego oleju jest opóźniony, dość mocno. Kartę produktu trzymam już kilkanaście tygodni ale samego oleju w sprzedaży nie widziałem jeszcze.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

ok już sobie przypomniałem, LM nie ma oleju 0w... w ofercie z normą ll04, dlatego zalalem Millersa.

sorry za zamieszanie.

p.s. podziwiam wytrwałość w robieniu powtarzalnych testów.

Opublikowano
p.s. podziwiam wytrwałość w robieniu powtarzalnych testów.

O to akurat nie trudno ... Mieszkam na Rotmance, pracuje w Gdyni obok WORDu ... do tego mam co tydzień dwa wieczorne ( 20-21 ) wyjazdy do Gdańska Wrzeszcza , czasami wizyta na Osowej ... a wiec w zasadzie sama obwodnica. Skoro jestes z Gdyni to wiesz że na obwodnicy raczej tylko płynna i jednostajna jazda ... bynajmniej z i do pracy :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

chyba że się coś wysypie, o co w taką pogodę nie trudno, (przed świętami nie było dnia żeby się taki nie trafił) to jazda owszem jest jednostajna, ale na pewno już nie płynna :mrgreen:

Pozdr

Opublikowano
bynajmniej z i do pracy :)

Kolego musisz mi wybaczyć, ale to skrzywienie zawodowe :twisted:

"bynajmniej" to całkiem co innego niż "przynajmniej"

W największym skrócie "bynajmniej" = "wcale".

Opublikowano
słuszność:) nie gniewam się ... mylić się jest rzeczą ludzką.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
chyba że się coś wysypie, o co w taką pogodę nie trudno, (przed świętami nie było dnia żeby się taki nie trafił) to jazda owszem jest jednostajna, ale na pewno już nie płynna :mrgreen:

Pozdr

kurcze, to mam duzo szczescia. od 19 listopada ( jak pracuje w Gdyni ) stałem w korkach na S6 2 razy po 7-10min i raz 30...

tyle ze ja smigam w godzinach 6.20-7.10 rano 14.50-16.00 po południu. Jakoś te godziny są mi sprzyjające ... rano jeszcze nie nie zdażyło aby jechał dłużej jak 35 min a przciętnie 28-30

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Miałem kiedyś taki zalany w B7 tylko liqui-moly-top-tec-4100 5w30 i żadnej różnicy miedzy tym,a np.Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 nie widziałem widziałem, mówią że castrol jest bardziej przereklamowany i niby gorszy..

Opublikowano

Leje LM bo mam do niego dostęp od samego dystrybutora po cenie od producenta a pozatym LM to naprawde dobra marka która jakoś wzbudza moje zaufanie no i nie jest to pierwszy środek smarny który stosuje od nich. Normy wszystkie ma które BMW wymaga wiec czemu nie ...

A to że Castrol zaleca BMW to świadczy tylko i wyłacznie o 2 sprawach:

1) spełnia wymagania techniczne BMW

2) jest jakaś umowac Castrol-BMW która nakazuje promować CASTROLA.

Nigdzie sie nie spotkałem z zapisem który by mówił o możliwości stosowania WYŁĄCZNIE Castrola.

Dobra ale moja prośba raczej o wypowiedzi w temacie ... bo zmierzamy w kierunku jaki olej ( w ogóle ) a nie czy M+ ma sens czy tez nie ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Fajnie że komuś pomogę :) aż się miło czyta że ktoś docenia starania :) ... bo chyba warto wiedzieć czy coś wlewać do silnika czy nie :D

 

Docenia docenia :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Hm,zawsze lepiej sie nauczyc na czyims przypadku :)

Mam nadzieje,ze wszystko bedzie git i modyfikator + okaze dobrze zainwestową inwestycja :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

icon4.png
Opublikowano

Kolejne 50km i wyniki następujące :

BC 6,0 po 340paru km

Zasięg calkowity ok 1160.

 

Jak to możliwe skoro bak ma 63l? Czyli 60 litrów starczy na 1000km i kolejne 3 litry na 50km co razem daje 1050

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Srednia spalania przeliczana pozniej na range, liczona jest z ostatnich 30km.

Wydaje mi sie że z dłuższego dystansu. Pewny jesteś ?

Tak w instrukcji jest napisane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.