Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam się do zakupu E90 z automatem, najchętniej 320d.

Słyszałem, że w latach 2005-2006 montowano skrzynie GM, które są takie sobie. Później jakie kładli? ZF?

Proszę o opinie dot. takiego auta. Czy lepiej kupić drożej młodszy z niskim przebiegiem do 150 K Km czy też szukać taniej tych ponad 200 K km z skrzynią GM?

Opublikowano
50 tkm to żaden przebieg dla tych samochodów, tym bardziej jeśli chcesz kupić automat. W manualu mogą padać powoli przy 200 sprzęgło, dwumasa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego wiadomo, że im większy przebieg tym większe wydatki. Teraz auta średnio żyją po 170-200 tysięcy bo fabryka by nowych nie sprzedawała. Wszystko zależy jak poprzedni właściciele dbali o auto. Jeden zrobi 300 tysi i nic a ktoś będzie auto katował i padnie po 150 ... a kupując używane auto z nieznanego źródła zawsze licz się z najgorszym.
Krzysztof
Opublikowano
Witam, przymierzam się do zakupu E90 z automatem, najchętniej 320d.

Słyszałem, że w latach 2005-2006 montowano skrzynie GM, które są takie sobie. Później jakie kładli? ZF?

Proszę o opinie dot. takiego auta. Czy lepiej kupić drożej młodszy z niskim przebiegiem do 150 K Km czy też szukać taniej tych ponad 200 K km z skrzynią GM?

Ja mam z 2005 i mam skrzynię ZF. Nie słyszałem żeby w E90 były skrzynie GM

Opublikowano
Kolego wiadomo, że im większy przebieg tym większe wydatki. Teraz auta średnio żyją po 170-200 tysięcy bo fabryka by nowych nie sprzedawała. Wszystko zależy jak poprzedni właściciele dbali o auto. Jeden zrobi 300 tysi i nic a ktoś będzie auto katował i padnie po 150 ... a kupując używane auto z nieznanego źródła zawsze licz się z najgorszym.

kolego z całym szacunkiem, ale moim zdaniem auta przeżyją i 500k km tylko nikt nie zobaczy nigdy takiego przebiegu na blacie, chyba że handlarz który to skręca po dwa razy. No ale jak widać mit 200k cały czas istnieje i to najlepiej widać w ogłoszeniach.

Opublikowano

Zgadzam sie z Toba w calej rozciaglosci twojej wypowiedzi.

To w polsce tylko sie utarlo ze auta zyja do 200 tys km max, a to dlatego tylko ze polskie 200tys km na liczniku jest w wiekszosci przypadkow przebiegiem na poziomie 500tys km. Popatrzcie na mobile.de tam auta 3letnie maja po 100tys km, a u nas w polsce czy to 3latek czy 6latek czy 10latek, kazdy woz ma przebieg mniejszy niz 200tys km.

Ujmujac jednym zdaniem, jest popyt na takie auta to i jest podaz. Handlarze kreca liczniki na maxa i to nie tylko u nas. Za zachodnia granica tez juz wiedza jak krecic liczniki.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

ja tam w DE widzę egzemplarze które mają 250 a nawet 300 tyś km i wciąż jeżdżą, mit rozpadającego się autka przy 200 tyś to.... mit.

Niektóre nowożytne BMW np: e60 dojeżdżają do 400 tyś km... http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=223958537&cd=634886696470000000

Da się? Da :)

 

Jeśli chodzi o skrzynię to zależy od modelu E90 bo dla każdego silnika ta skrzynia jest troche inna, u mnie w 335i działa rewelacyjnie ;) przebieg: 191 tyś.

Opublikowano
Oczywiście, że nie montowali GMa w E90.

 

Oczywiście, że montowali. Na pewno w amerykanach przed liftem. Jest masa postów o tym na e90post

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pokaż mi takie auto. 325i i 330i z rynku USA od modelu 2006 czyli jak wystartowało E90 miały ZFa 6HP19. Znajdź jakiekolwiek E90 ze skrzynią GM to Ci przyznam rację. W USA każde auto ma VIN podany więc nie będzie problemu skoro montowali.
Opublikowano
ja tam w DE widzę egzemplarze które mają 250 a nawet 300 tyś km i wciąż jeżdżą, mit rozpadającego się autka przy 200 tyś to.... mit.

Niektóre nowożytne BMW np: e60 dojeżdżają do 400 tyś km... http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=223958537&cd=634886696470000000

Da się? Da :)

 

Jeśli chodzi o skrzynię to zależy od modelu E90 bo dla każdego silnika ta skrzynia jest troche inna, u mnie w 335i działa rewelacyjnie ;) przebieg: 191 tyś.

Tylko że w Pl takie auta mają niby 200tyś +300tyś w Niemczech to daje wynik 500tyś ,Polak sie dziwi że od handlarza kupi i się wszystko sypie :norty:

Opublikowano
To pokaż mi takie auto. 325i i 330i z rynku USA od modelu 2006 czyli jak wystartowało E90 miały ZFa 6HP19. Znajdź jakiekolwiek E90 ze skrzynią GM to Ci przyznam rację. W USA każde auto ma VIN podany więc nie będzie problemu skoro montowali.

 

Mnie Twoja racja jest nie potrzebna, wpisz w wyszukiwarkę na e90post albo w realoem a zobaczysz. Wszystkie 328i i 328xi mają GM. Inne to nie wiem, nie interesuje mnie to.

Uwierz mi, że wiem co mam w aucie :wink:

Dokładnie to skrzynia GA6L45R, link do real'u:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA33&mospid=49547&btnr=24_1078&hg=24&fg=05

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i racja. Nawet taką jedną sprowadzałem 328xi z taką skrzynią, ale nie byłem świadom. :) Człowiek się uczy całe życie. :) Sprowadzałem też 325i i specjalnie sprawdziłem, że miała ZFa, ale tej 328xi nie spojrzałem bo to nowszy model więc nie przypuszczałem, że może tam być GM. Dzięki.

 

I jeszcze dla jasności i potomnych. :) Wbrew pozorom okazuje się, że dużo E9x i E8x ma te skrzynie zamontowane.

 

E82: Informacje szczegółowe E82

E82 128i Coupé, USA

E82 125i Coupé, Europa

 

E88: Informacje szczegółowe E88

E88 128i Cabrio, USA

E88 125i Cabrio, Europa

 

E90: Informacje szczegółowe E90

E90 323i Limousine, USA

E90 328i Limousine, USA

E90 323i Limousine, Europa

E90 325i Limousine, Europa

E90 328i Limousine, Europa

 

E91: Informacje szczegółowe E91

E91 328i Touring, USA

E91 323i Touring, Europa

E91 325i Touring, Europa

 

E92: Informacje szczegółowe E92

E92 328i Coupé, USA

E92 323i Coupé, Europa

E92 325i Coupé, Europa

 

E93: Informacje szczegółowe E93

E93 328i Cabrio, USA

E93 323i Cabrio, Europa

E93 325i Cabrio, Europa

E93 328i Cabrio, Europa

 

E90N: Informacje szczegółowe E90N

E90N 323i Limousine, USA

E90N 328i Limousine, USA

E90N 323i Limousine, Europa

E90N 325i Limousine, Europa

E90N 328i Limousine, Europa

 

E91N: Informacje szczegółowe E91N

E91N 328i Touring, USA

E91N 323i Touring, Europa

E91N 325i Touring, Europa

 

E92N: Informacje szczegółowe E92N

E92N 328i Coupé, USA

E92N 323i Coupé, Europa

E92N 325i Coupé, Europa

 

E93N: Informacje szczegółowe E93N

E93N 328i Cabrio, USA

E93N 323i Cabrio, Europa

E93N 325i Cabrio, Europa

E93N 328i Cabrio, Europa

Opublikowano

I jeszcze dla jasności i potomnych. :) Wbrew pozorom okazuje się, że dużo E9x i E8x ma te skrzynie zamontowane.

O Matyldo! Wgłębiłeś się w temat bardzej niż ja :cool2:

 

Dzięki.

Spoko :mrgreen:

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Trochę chcę odświeżyć temat dotyczący skrzyń automatycznych od ZF w e90

Chdzi głownie o silnik 320i przed liftem czyli 150KM.

Ma ktoś ją u siebie? Jak się spisuje? Gdzieś w artkule (link poniżej) wyczytałem że po przejechaniu 150tyś zaczynają się kosztowne naprawy.

http://www.motofakty.pl/artykul/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdury jakieś. Trzeba wymieniać olej co 60-80 tys. km i skrzynie te nie sprawiają żadnych problemów. Autor artykułu bierze chyba pod uwagę polskie 150 tys. km, które od prawdziwego 150 tys. km, różni się najczęściej o 200-300 tys.km. :)
Opublikowano
ja dodam swoje. Samochod moj mam od momentu gdzie licznik pokazal 198K. Nigdy ne byly robione w nim wtedy wymiany oleju. Zrobilem w nim dwie wymiany oleju (przy 200 tys i 250 tys). Dzisiaj jestem na 300 tys i skrzynia pracuje bez zarzutu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam taką skrzynię (ZF). Co prawda dopiero 125 tys przebiegu, i jak na razie i bez zarzutu. Przy 100 tys wymieniłem profilaktycznie olej, bo zapociła się tuleja złącza elektrycznego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW nakleja nalepki "lifetime oil", tylko że dla nich lifetime to jest do końca gwarancji.
3A0jS9b.png
Opublikowano

No tak ale BMW to producent pojazdu, na który składa się wiele podzespołów,w tym skrzynia , której producentem jest ZF. Ten z kolei zaleca obligatoryjnie regularną wymianę oleju. Masz czas to poszukaj na stronie ZF materiałów nt skrzyń 6HP. Jest tego mnóstwo po polsku i angielsku. Generalnie wymiana co ok 80 tys km. Ja miałem przy 135 tys zmieniane olej za poprzedniego właściciela, bo mocno się pociło oraz leciało z wtyku mechatroniki i dziś prawie 180tys (10 zrobiłem w pół roku ja) i skrzynia chodzi idealnie.

Nie wymieniaj oleju w silniku bo ktoś dał takie hasło że to dobre dla niego i nie wypłucze zanieczyszczeń :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.