Skocz do zawartości

Soft po wyciągnięciu klapek


dk0x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem po wyciągnięciu klapek z kolektora ssącego i zamontowałem specjalne zaślepki. Moje pytanie brzmi, czy po zdemontowaniu klapek jest możliwość że trzeba nowy soft wgrywać?

Auto coś nie chce jechać, jakby było bez mocy i nie wiem co to może być

BMW E60 2003r 3.0D 218KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Podjedz na komputer w swojej okolicy, wyciecie klapek nie powinno powodowac drastycznego spadku osiagow.

Sprawdz tez np 0-100 czy to ze slabo jedzie nie jest swego rodzaju efektem placebo , jezeli nie to zdecydowanie musisz sie podpiac.

Wgrywanie nowego spftu nie jest w takim wypadku konieczne i nie daj sie namowic ze jest inaczej, nic na sile wszystko kwiatkiem jak to mowia :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie pokazuje po wyjęciu klapek, natomiast autko nie jedzie tak jak powinno. Czy istnieje taka możliwość że po wyjęciu klapek w jednym samochodzie będzie chodziło wszystko w porządku a w innym należy wgrać nowy soft? Ja to rozumie w ten sposób że może potrzeba nowego softu, dlatego że klapki w jakimś stopniu ograniczały dopływ powietrza i może to ma wpływ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyjęciu klapek różnicy nie widać, jednak na forum zdania są podzielone, większość nie odczuwa różnicy ale są niektórzy co ją jednak odczuwają.

Jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem tutaj we Wro, konkretnie z Januszem z Beben-Serwis i on też opowiadał o klientach którzy wyjmowali klapki a po paru dniach wracali po nowy kolektor bo " auto nie jedzie". Swoją drogą ciekawe skąd takie odczucia i różnice.

Chyba w tej sytuacji to najlepiej byłoby zrobić test zakładając klapki ponownie, ew inny kolektor.

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwałbym tego odczuciem tylko auto rzeczywiście jest bez mocy :( W sumie test na pewno byłby dobry, tylko nie po to kupowałem i zakładałem zaślepki do kolektora żeby teraz wkładać klapki :mad2: Miał ktoś może podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę że to czasochłonne zajęcie ale czasami występuje złośliwość rzeczy martwych i akurat klapki nie mają nic do rzeczy bo w międzyczasie coś innego się spsuło.

Jednak taki test byłbym najbardziej wiarygodny.

Póki co patrz tutaj, też coś narzekają viewtopic.php?f=70&t=198334

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na BMW Sport jest temat chyba ROGER-NYSA w którym nawet wrzucony jest wykres z hamowni przed wyciągnięciem i po wyciągnięciu i pokazuje on że różnice w KM są na poziomie 3 koni w aucie 2 litry Diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda o tyle dziwnie, że auto czasami "zaskakuje" i jedzie normalnie. Puszczę pedał gazu i znowu to samo.. tak jakby ciśnienia nie mogło wytworzyć

 

Diagnozowałeś auto ?

Sprawdź przepływomierz, czujniki ciśnienia powietrza, EGR i jak masz podciśnienia do sterowania turbiną. Jak wszystko jest ok to na koniec sprawdź jak działa zmienna geometria w samej turbinie, może być uszkodzona mechanicznie wtedy nie będzie żadnego błędu. Miałem taki przypadek ze zmienna geometria nie zawsze dobrze działała i nieraz było super a nieraz lag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chyba tego mi nikt nie napisze

 

wedlug mnie realizuja one dwie sprawy: zmienna geometrie ukladu dolotowego tzw krotki i dlugi kolektor dolotowy oraz zawirowanie powietrza na dlugim kolektorze.

w obu przypadkach jest jeden cel -poprawienie wspolczynnika napelnienia cylindra a co za tym idzie poprawa spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lepsze przewietrzanie silnika. skutkiem tego jest lepsza chrakterystyka przebiegu momentu obrotowego. wedlug teorii (i badan na hamowniach silnikowych) waski i dlugi kolektor podnosi i wygladza moment obrotowy natomiast krotki i gruby podnosi maxymalna moc silnika. za otwieranie i zamykanie odpowiada mapa wtryskow. w BMW jest po dwa kanaly dolotowe na kazdy cylinder okragly z mniejsza srednica na "dlugim kolektorze" i o wiekszym przekroju z klapkami na " krotkim kolektorze- jednak tutaj jest nieco inaczej bo po zamknieciu klapek mamy "dlugi kolektor" z zawirowaniem a przy otwartych powietrze jest dostarczane obiema drogami w celu uzyskania jak najwiekszej ilosci powietrza dostepnej dla cylindra.

tutaj troche na poparcie tego co napisalem:

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_pi_1019_pl_web.pdf

odnosnie tematu po wywaleniu klapek pogarsza sie jakosc mieszanki w dolnych zakresach obrotow co nie znaczy ze drastycznie spada moc czy moment ale na przyklad auto bedzie puszczac wiekszego baka przy starcie z dolu i moze bardziej byc obciazony dpf jesli ktos lubi wolne obroty.

Jak sie postawi 318d i 320d obie bez dpf to 318d pusci deliktnie wiekszego baka to juz zdarzylem zauwazyc.

 

generalnie w necie nie ma za duzo info na ten temat. za to oczytalem sie cala mase bzdur.

w tej chwili wszystkie marki zaczynaja to wprowadzac szkoda tylko ze w bmw jest to tak niebezpieczne.

Jesli ktos natkna sie gdzies na wykresy z hamowni z auta z klapkami i po usunieciu bardzo prosze o wstawinie- bylo by wiecej danych do przeanalizowania tego.

mnie "problem klapek" nie dotyczy ale temat mnie interesuje z innych powodow.

chetnie przeczytam sugestie innych forumowiczow

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.