Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Filmu nie obejrze bo tez pisze z tableta. Nie ma to jednak żadnego sensu. Porównują kompletnie rożne auta. Obstawiać można w takim wypadku, że wyjdzie cokolwiek. BTW rwd też nie zapewnia automatycznej przewagi nad fwd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
- wraz ze wzrostem mocy rośnie sens posiadania 4x4 (lambo,porshe,evo,wrx,veyron,rsy , itd)

 

Gallardo Valentino Balboni, nazwane wiadomo czyim imieniem, dostało napęd na tył. Balboni podobno sobie nie wyobrażał inaczej.

Najlepsze modele torowe Porsche (gt3, gt2 i wersje rs tychże) mają napęd na tył.

EVO i WRX to samochody rajdowe, cieżko byłoby robić dobra czasy na szutrach bez 4x4

Veyron nie ruszyłby z miejsca gdyby nie miał 4 kół napędzanych :wink:

 

Fajnie się czyta co piszecie ale przecież od dawna wiadomo, że prawdziwe BMW to BMW tylnonapędowe a nie jakiś Xsrajw. M5 z Xsrajwem? Nie wyobrażam sobie. :mad2:

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
- wraz ze wzrostem mocy rośnie sens posiadania 4x4 (lambo,porshe,evo,wrx,veyron,rsy , itd)

 

Gallardo Valentino Balboni, nazwane wiadomo czyim imieniem, dostało napęd na tył. Balboni podobno sobie nie wyobrażał inaczej.

Najlepsze modele torowe Porsche (gt3, gt2 i wersje rs tychże) mają napęd na tył.

EVO i WRX to samochody rajdowe, cieżko byłoby robić dobra czasy na szutrach bez 4x4

Veyron nie ruszyłby z miejsca gdyby nie miał 4 kół napędzanych :wink:

 

Fajnie się czyta co piszecie ale przecież od dawna wiadomo, że prawdziwe BMW to BMW tylnonapędowe a nie jakiś Xsrajw. M5 z Xsrajwem? Nie wyobrażam sobie. :mad2:

 

No to bastiony legna w gruzach. ...

 

A swoja droga niedawno carrera awd objechala identyczna rwd na torze, o 0,5s.

Opublikowano
Waski i krety. Rwd bylo zwrotniejsze i latwiej wchodzilo w zakret, tracilo na wysciach i dojsciach do nastepnego zakretu.
Opublikowano
No to bastiony legna w gruzach. ...

 

A swoja droga niedawno carrera awd objechala identyczna rwd na torze, o 0,5s.

 

No tak tylko co z tego?

Jedna jaskółka wiosny nie czyni... to raz!

Druga sprawa, że 911 to bardzo specyficzny samochód(m.i.n. przez to, że ma silnik z tyłu). Każdy kto nim jeździł wie, że nie jeździ jak typowe RWD z silnikiem z przodu.

Carrera 4 wbrew pozorm nie różni się od zwykłej tylko napędem ale to temat na jeszcze inną historię.

Jednak dalej najszybsze modele 911 wyjeżdżają z fabryki z napędem na tył - oczywiście najszybsze na zakrętach a nie na prostej jak choćby 911 Turbo.

Ostatnia sprawa - ogromne znaczenie(jak kolega wyżej zauważył) ma sam tor. Inaczej jest na szybkich szerokoich łukach a inaczej na ciasnym,krętym i stosunkowo wolnym torze.

 

Chcesz inny extremalny przykład - wszyscy wiedzą, że w rajdach samochodowych rządzą fury 4x4. Co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości i nikt o zdrowych zmysłach nie będzie raczej z tym dyskutował...

Czemu więc często na asfaltowych oesach popularna ośka potrafi wygrać z 4ro napędowymi autami, które są znacznie moocniejsze i o wiele szybsze(oczywiście pomijam auta WRC bo to trochę inny świat ale mam na myśli np. N grupowe EVO czy Imprezy)?!

 

Mam wrażenie, że próbujecie tutaj na siłę udowodnić, że ziemia jest płaska. :| My nie odkrywamy tutaj ameryki - to wszystko o czym piszemy jest powszechnie znaną prawdą. Jednak jak to w życiu ze wszystkim bywa tak i tutaj pojawia się masa mitów i chorych teorii tworzonych i powtarzanych przez osoby, które mają o tym wszystkim bardzo mgliste pojęcie. Ot takie popularne na wielu forach "misianie"(czyli mi się wydaje i będe się przy tym upierał). :wink:

Opublikowano

4x4 gorzej wyprowadza sie z poslizgu , wlasnie przez wieksza mase , i przez to ze bywa zarowno pod jak i nadsterowny... . Moze w pewnych warunkach trudniej ten poslizg spowdoowac, np wlasnie na wyjsciu z zakretu jak dolozymy do pieca w RWD to troche polecimy bokiem natomiast w 4x4 przod nam troche pomoze wyprostowac auto. Ale..jak juz wpadniemy w poslizg no to jest dosc ciezko , a tu masa nie pomaga (fizyka) .

 

Mialem okazje ostatnio troche pocwiczyc pod okiem fachowcow wpadania w poslizgi itp i przyznam szczerze ze ogarnac samcohod ktory wazy 1800kg w poslizgu jest naprawde ciezko. Duzo latwiej IMO bylo ogarnac 1ke z napedem na tyl niz 5ke z 4x4 . Pozatym jak bujnie autem (tzw rybka) przez za mocna kontre to w ciezkim samochodzie mozemy sie tylko modlic , duza bezwladnosc sciora nas po drodze.

 

Mimo wszystko cenie X'a za podjazdy , fajny fun na sniegu i trakcje :cool2: .

Opublikowano
[ciach] wtedy bede przeklinal bardzo jak corsy, fiesty beda mnie wymijaly. Osobiscie widzialem m5, ktora nie mogla podjechac pod niewielki kraweznik. Takze jezdzac duzo i caly rok zdecyduje sie na xdriva.

Spokojnie, na normalnej ulicy tam gdzie wjedzie corsa czy fiesta, RWD też wjedzie bo ma ESP. Działa trochę jak szpera, i pomaga. Gorzej jest przy parkingu - jak wjazd pod krawężnik przodem. Trudno się cofa skręcając bo auto cofa prosto ignorując skręcone koła :shock:

Oczywiście awd wjedzie tam gdzie nie wjedzie rwd czy fwd. Mi w ciągu 2 zim to zdarzyło się raz na podjeździe (ośki odpadły), kilka razy na parkingach w mieście (jw.), no i bardzo pomocne okazało się w trasie.

Opublikowano

Panowie, sporo tu widzę prawd objawionych...

 

[CIACH] W ciasnych winklach RWD miażdży 4x4, na w miarę przyczepnej nawierzchni, bo ten drugi będzie cięższy(czytaj wolniejszy w zakręcie), będzie przy tym często podsterowny i będzie wyjeżdżał z winkla a w RWD nasterowność można wykorzystać do ciaśniejszego pasowania się w winkiel. [CIACH]

@pietiagoras. Owszem 4x4 daje bardzo złudne wręcz oszukancze poczucie bezpieczeństwa. Jednak nie licząc wlasnie przypadku wyjeżdżania z zaspy prawdziwego bezpieczeństwa nią daje. Zawsze autem z napędem na jedna oś dasz radę wjechać w zakręt szybciej niż z napędem 4x4 bo jest lżejsze. Zakładam ze mowimy o takich samych autach tylko różniących sie napędem.

 

Nie wiem skąd bierzecie informacje że większa masa awd zmniejsza prędkość pokonywania zakrętów? Większa masa = większa siła odśrodkowa, ale i wiekszy docisk i tarcie opony z podłożem. Często szersza opona przy awd (bo z napędem 4x4 idzie w parze większa masa, większa moc, szersze opony) może zwiększyć prędkość w zakręcie względem rwd.

Prędkość wejśca w zakręt to pochodna balansu auta (rozkład mas), środka ciężkości, zawieszenia, opon. Prędkość wyjścia to to samo plus dodatkowo trakcja (w tym napęd). Mniejsza masa to przede wszystkim lepsze przyspieszenie (pod warunkiem wystarczającej przyczepności). W F1 ograniczono masę minimalną aby najbogatsze teamy nie mogły zyskiwać lepszych przyspieszeń dzięki lepszym technologiom materiałowym i mniejszym masom.

 

Podajecie przykłady najlepszych okrążeń po stronie rwd. Zgoda, ale to dotyczy TORU. Czy w rajdach w generalce wygrywają rwd, czy już raczej awd? Tam gdzie nie ma idealnej przyczepności wygrywa awd, mimo większej masy. Czy codzienna jazda po drogach to jest tor? I czy ulice mają idealną przyczepność tak jak tor? NIE! Jesienią i zimą cięższe awd pozwalają na szybszą i pewniejszą jazdę.

 

Co do bezpieczeństwa awd - ono jest złudne tylko z powodu ograniczeń fizyki w hamowaniu, które jest niezależne od napędu. Jeśli jednak dopuszczamy wyprzedzanie maruderów zimą, to w awd jest to ZDECYDOWANIE BEZPIECZNIEJSZE niż w rwd. Nie znam Xdrive, ale quattro bardzo mocno prostuje tor jazdy i auto jest trodno wprowadzić w poślizg. Co najwyżej może ono być podsterowne za sprawą przeciążonego przodu, ale o tym poniżej.

 

4x4 gorzej wyprowadza sie z poslizgu , wlasnie przez wieksza mase , i przez to ze bywa zarowno pod jak i nadsterowny... . [CIACH]

Gorzej? Czy trudniej bo może być nad i podsterowny, i więcej zależy od szofera i tego jak operuje gazem?

Ale jak napisałem powyżej - Quattro trudniej wprowadza się w poślizg.

 

[CIACH] Zobacz jak jest z Audi - Quatro jest tym rodzajem napędu na, który stawiają. Co do tego nikt nie ma chyba wątpliwości.

Na maxa go rozwijają i ciągle ulepszają. W samochodach robią również ciągle rozmaite zabiegi, żeby wyeliminować negatywne przypadłości wynikając z 4x4(np. jak choćby cofnięcie silnika i tego typu kombinacje). I co z tego? Ano tyle, że każdy kto choć raz miał okazje ostrzej pośmigać tymi autami, nawet tymi najlepszymi pod względem trakcji z serii S czy RS wie, że mimo tych wszystkich czarów dalej płużą przodem w winklach i wcale nie są takie szybkie na suchym czy na mokrym. OK jest lepiej w ostatnich modelach niż 10lat temu ale problem istnieje nadal...

@Spidi, tutaj pokręciłeś. Audi nie cofa silnika aby rozwiązać problem Quattro. Audi (i cały VAG) przez lata stosował krótszy niż BMW rozstaw osi, z silnikiem mocno przed przednią osią. 60% masy na przedniej osi i silnik na zderzaku jest przyczyną podsterowności poprzedniego modelu A6 i A4. Dopiero zmniejszenie przedniego zwisu i silnik ZA osią przednią zbalansował masę auta blisko 50:50 na każdą z osi i już nowe A6 jest równym rywalem dla F10/F11, a w wielu testach dokłada rwd.

 

[CIACH]

- wraz ze wzrostem mocy rośnie sens posiadania 4x4 (lambo,porshe,evo,wrx,veyron,rsy , itd)

- gdy jest slisko 4x4 ma przewagę która topnieje gdy robi sie sucho [CIACH]

Cała prawda całą dobę. Co kto lubi. Jeden lubi zamiatanie tyłem i zupełny brak wpływu silnika na kierownicy, drugi lubi większą stabilność na drodze w gorszych warunkach. Ja wybieram dla siebie to drugie na co dzień, mając fun z rwd które mi czasem wpada w ręce.

Opublikowano
4x4 gorzej wyprowadza sie z poslizgu , wlasnie przez wieksza mase , i przez to ze bywa zarowno pod jak i nadsterowny... . Moze w pewnych warunkach trudniej ten poslizg spowdoowac, np wlasnie na wyjsciu z zakretu jak dolozymy do pieca w RWD to troche polecimy bokiem natomiast w 4x4 przod nam troche pomoze wyprostowac auto. Ale..jak juz wpadniemy w poslizg no to jest dosc ciezko , a tu masa nie pomaga (fizyka) .

 

Mialem okazje ostatnio troche pocwiczyc pod okiem fachowcow wpadania w poslizgi itp i przyznam szczerze ze ogarnac samcohod ktory wazy 1800kg w poslizgu jest naprawde ciezko. Duzo latwiej IMO bylo ogarnac 1ke z napedem na tyl niz 5ke z 4x4 . Pozatym jak bujnie autem (tzw rybka) przez za mocna kontre to w ciezkim samochodzie mozemy sie tylko modlic , duza bezwladnosc sciora nas po drodze.

 

Mimo wszystko cenie X'a za podjazdy , fajny fun na sniegu i trakcje :cool2: .

 

Nie miałem okazji bawić się e91 w RWD, ale po ostatnich śniegach można się nieco wypowiedzieć na temat xDrive'a w tym aucie :wink:

Wszystkie wnioski na podstawie zabawi testów na ośnieżonym, zamkniętym lotnisku, które mam pod domem:

1. Trakcja, ruszanie i normalna jazda po drodze śliskiej, ośnieżonej, czy zawalonej zaspami - rewelacja - auto jest cholernie ciężko wyprowadzić z równowagi i drze do przodu w momencie, kiedy RWD zostawały z tyłu - bez porównania na plus dla xDrive'a :cool2:

Aby na prostej, osiedlowej drodze, czy zwykłej śliskiej ulicy zapaliły się kontrolki na desce, to musiałem zapalić na dwójce do ponad 3,5tyś. obr., kilka mrugnięć i znów jest trakcja pod kołami :!:

2. W normalnym użytkowaniu podczas pory zimowej jest świetnie - szczególnie podczas włączania się do ruchu, manewrowaniu w osiedlowych uliczkach, czy wjeżdżaniu w bardziej grząskie tereny (oczywiście to nie terenówka, więc nie porównuję :D )

3. Na pewno auto jest cięższe i jak napisał mmcv fizyki w pewnych sytuacjach się nie oszuka - auto odczuwalnie wyjechać potrafi przodem (nie mam porównania do typowego e91 RWD, więc nie wiem, jak się ten napęd zachowuje) :!: Zdarzyło mi się to zarówno podczas delikatnych manewrów na osiedlu (szklanka na drodze), jak również zauważyłem tą tendencję na szybkich zakrętach (zabawy na w/w lotnisku). Auto nie staje się nadsterowne i trudne do kontrolowania nawet przy ostrym zakręcie i wyłączonych kagańcach - zakręty, które auta RWD latały bokami na małej prędkości, ja mogłem (i musiałem chcąc "driftować") pokonywać na zdecydowanie dużo większej.

Przy okazji obróciłem się dwa razy wokoło osi i to tylko dlatego, że starałem się znaleźć granicę, powyżej której stracę kontrole nad autem, operując jedynie gazem i kierownicą.

Na pewno auto w normalnych warunkach da znacznie mniejszy fun z jazdy, o ile komuś zależy na tym, żeby np wyłączyć kagańce i strzelić sobie "bączka" na asfalcie :roll: Mnie to nie bawi, wiec bez bólu wziąłem xDrive'a.

4. Podczas jazdy tymi samymi zakrętami z włączonym kagańcem ,nie ma praktycznie szans na latanie bokami. Lekki uślizg, czy strata trakcji powoduje przyhamowanie kół i zwrot akcji w stronę emerycką :D Dla jednych będzie to zaleta, dla ortodoksów wada :wink:

5. Nie ma jednak dyskusji co do dwóch rzeczy:

a) czy to RWD, czy FWD, czy xDriv'e - hamowanie na śliskiej nawierzchni jest do d..y :norty: Jak komus brakuje zapędów do myślenia, to ostrzegam - jedzie się jak na saniach :twisted: Polecam kubeł zimnej wody na łeb, jeśli ktoś uważa, że jak się szybko z 4x4 można rozpędzić, to i zahamuje się szybciej :nienie:

b) jak się wyłączy kagańce i ktoś uważa, że 4x4 wszystko za nas zrobi, to również odsyłam do ppkt. a) :twisted: - Jak się zaczyna obracać, to można zdrowaśki jedynie odmawiać, o ile się zdąży :D Plusem i wielkim zaskoczeniem dla mnie było jedynie to, że nie udało mi się auta obrócić więcej niż 180 stopni. Samo wytracało prędkość i to bardzo szybko - aż byłem w szoku.

c) opony na zimę polecam naprawdę dobre - czy to RWD, czy xDrive :cool2: Ja mam już dość zmęczone Dunlop Winter Sport M3 ROF 205/55 R16 i może podsterowność auta również była częściowo tym faktem spowodowana - tej zimy się już nie dowiem :wink:

 

Podziękował i mam nadzieję, że nie zanudziłem :twisted:

KOval

Opublikowano
Panowie - piszmy, co chcemy, ale zwykły "kowalski" z posiadania 4x4 będzie czerpał znacznie więcej radości i korzyści, niż z RWD :D :wink:
Opublikowano
Panowie - piszmy, co chcemy, ale zwykły "kowalski" z posiadania 4x4 będzie czerpał znacznie więcej radości i korzyści, niż z RWD :D :wink:

Może ja nie jestem zwykły Kowalski, ale rwd daje mi znacznie wiecej radości i korzyści. Zmienił bym zdanie gdybym miał ponad 300 KM. Poniżej tej mocy uważam ze xdrive to na co dzień zwykle marnowanie mocy silnika, radochy zero. Ostatnio jeździłem 328i xdrive i jedyna radość to dobrat rakcja na mokrym i śliskim, cała reszta gorzej niż w rwd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ja za to powiem ze jak odkrece na osniezonej to systemy stablizacji toru jazdy maja co robic :D . Opony moze mam nie najlepsze ale... 612nm robi roznice :mrgreen: . Wszystkie kola potrafia bezproblemu zamielic ale X szybko to wylapuje i czuje jak przelacza naped (pewnie robi 50:50 i w zaleznosci od przyczepnosci balansuje przod tyl ).

Jak juz kiedys wspomnialem do samochodu typu 5er ..X pasuje idealnie , do 3ki ..hmm tu juz kwestia upodoban .

Opublikowano
@pietiagoras.

Raczysz chyba nie zauważać, ze xdrive to te same opony, te same koła i dociazony przód auta.

W tym wypadku tak. xDrive dokłada 65kg na przód i 15kg na tył, co oznacza o 50kg więcej na przód niż przy rwd i 80kg więcej na pokładzie. Co może (ale nie musi) być odczuwalne jako większe płużenie xdrive vs rwd. Choć podsterowność/nadsterowność w awd bardziej wynika z operowania gazem.

Opublikowano
pietiagoras - uwierz mi, że jako mega obiektywnie patrzący na sprawę wyczuwam podsterowność auta z X'em i to dość sporą. Jak pisałem wyżej, nie wiem, czy wynika ona ze stanu opon, jakie mam aktualnie założone, czy z ich jakości, ale jednak jest to zjawisko odczuwalne, nawet dla całkowitego laika :wink:
Opublikowano
A dlaczego uważasz ze do 5 pasuje a 3 nie ? Jeździłeś chociaż 3 w x ?

tak ,ale jakie to ma znaczenie? dla mnie 3 jest zeby dawac frajde a 5 zeby jezdzic bardziej hmm dostojnie, bez zbednych "bokow" bez problemow z podjazdem pod gorke itp . to tylko moje zdanie nie musisz sie znim zgadzac :D

Opublikowano
A 5 w stosunku do 7 ? Tez powinno dawać frajdę czy nadal byc dostojne ? X działa i pasuje tak samo do każdego modelu reszta to indywidualne preferencje ! Mi pasuje x w 3 bo waży mniej niż 5 w rwd , ma masę trakcji i jest o niebo szybsze! Mi większa frajdę daje auto przekladajace moc na asfalt a nie w powietrze :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.