Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No moje 2.0 TFSI ma już 170kkm i nie wygląda na takie co miałoby się za 30 kkm rozlecieć. Wg mnie 2.0 i 245 koni to po prostu postęp a nie wyżyłowany silnik. Wyżyłowany to maja evo 2 litry i pod 400 koni.

 

Ja sam miałem jeszcze do niedawna 2 litrowe EVO 400KM i to też jeszcze nie jest wyżyłowany silnik - to bezpieczna moc dla niego, a ci co się interesują tematem wiedzą, że dopiero przekraczanie 400 jest wyżyłowaniem. W Polsce jest kilka EVO, które mają ponad 500KM i jakoś jeżdżą (fakt, że zakute).

 

Ale co do tematu - ja bym brał 328 w automacie bo to świetna skrzynia, która znacznie poprawia osiągi samochodu a przy tym zmniejsza zużycie paliwa. Skrzynia jest mocna więc jak w przyszłości będziesz robić program na 300KM to nie powinno to stanowić problemu ani dla niej, ani dla silnika. Napęd brałbym tylko tył bo xdrive to szmelc, który wg mnie zakłóca radochę i tak naprawdę sprawdza się bardziej w takich samochodach jak mój, ew w serii 5. Generalnie, moim skromnym zdaniem, xdrive jest słaby - często czuję, poprzez małe szaprnięcie, jak się załącza 4x4 (teoretycznie stały). A funu na śniegu wielkiego też przy tym nie ma, jeździ trochę jak haldexowe 4x4. Obecność 4x4 odczujesz przez te kilka lub kilkanaście dni śnieżnych w roku. No... chyba, że mieszkasz gdzieś na wsi to co innego :roll:

 

Normalnie w f30 jest 40:60 ale przenosi nawet do 100% na ośkę jak potrzeba :)))

 

A nie jest tak, jak w e90/91, że nawet 100% na jedno koło przypadkiem? Stare generacje xD miały rozdział do 100% na oś, nowsze już nawet na dane koło, które ma przyczepność :wink:

Chyba, że nastąpiło jakieś wycofanie do systemów z e46?

 

Standardowo mają przenoszenie mocy na koło, które nie ma przyczepności :wink:

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

XDrive nie jest do konca stalym napedem ... jakby tak bylo rozdzial bylby taki sam na parkingu podczas parkowania jak i podczas szybkiej jazdy autostradowej z predkoscia 160-200. Za to jak moc jest rozdzielana odpowiada kilka "czujnikow" i jestem pewien ze jednym znich jest ... "wcisniecie" pedalu przyspieszenia :D . Co ma sens bo po co poic 4 kola na prostej rownej drodze gdy pykamy sobie spokojnie 90-120

 

Powiedzmy 330xd e90 231km vs 330d e92 283km e92 bedzie z przodu przy ok 150-160km/h czyli w mieście nie ma szans już nie mówię jak by to wyglądało gdyby xd był po programie

 

a tego to kompletnie nie rozumiem... testowales z kims ? Z rolki X zawsze bedzie wolniejszy niz RWD to normalne. Start zatrzymany...wystrzelisz na moment do przodu ale potem Ci odjedzie, jednak wozisz 80-120kg wiecej ,pomijajac straty na kolach... sa olbrzymie

 

Rowniez bralbym AUtomat :cool2:

Opublikowano
Jak tak sobie czytam to widzę ze zdecydowana większość klubowiczow nie jeździła napędem X a sie wypowiada.

 

ekhm... Powiem tak - kosmiczne historie historie opowiadasz...

Według Ciebie każdy kto pojeździ X-drivem musi się w nim bez pamięci zakochać?

Może weź pod uwagę, że są ludzie którzy nie tylko lubią samochody i traktują je jako coś więcej niż tylko narzędzie do przemieszczania 4ech liter z punktu A do B.

Tacy ludzie bardzo często potrafią z autem zrobić więcej niż przeciętny Kowalski dla którego ideałem samochodu jest Skoda Octavia! :?

 

Na suchym oska daje większa frajdę ? No chyba ze masz 155 opony lub 250 koni i umiesz stawiać auto bokiem bo na pewno nie wejdziesz na większej wiksie w zakręt niż x. Poza tym mój x bez problemu zamiata tyłkiem na zakretach jest to tylko bardziej kontrolowane i raczej cieżko przekroczyć granice bezpieczeństwa.

 

No właśnie... i tu doszliśmy do sedna. Bronisz X-drive'a bo zwyczajnie boisz się(albo nie czujesz pewnie) z RWD.

Ba - po tym co piszesz o oponach 155 czy minimum 250KM, jestem niemal pewien, że to Ty bronisz X-a nie mając pojęcia o jeździe RWD. Co najwyżej pojeździłeś RWD ale nie ogarniasz tego napędu...

 

Xdrive tak jak i Tobie, daje wielu ludziom złudne poczucie bezpieczeństwa. Wiele osób myśli, że ten napęd wszystko wybacza.

Owszem - wybacza więcej niż RWD ale nie wszystko. Poza tym trzeba umieć go wykorzystać w krytycznej sytuacji, podobnie jak trzeba umieć zachować się w takiej sytuacji w samochodzinie z RWD.

95% ludzi w takich momentach zwyczajnie dusi hebel i zamyka oczy. Teorie zna wielu... Życie jest jednak bezlitosne i karci teoretyków za brak odruchów.

 

Zacząłeś o jeździe bokiem... co z tego, że Twój X "zamiata tyłkiem". Pociągniesz ten poślizg na suchym dłużej niż ułamek sekundy? Obaj wiemy, że nie bo do tego trzeba BARDZO mocnej fury.

Druga kwestia to, że frajda to nie tylko jazda bokami.

Napisałeś, że RWD (zacytuję): "na pewno nie wejdziesz na większej wiksie w zakręt niż x".

Gwarantuje Ci, że nie tylko wejdę ale i wyjdę! :)

Latając po torze dostaniesz lanie od RWD czy Ci się to podoba czy nie.

Na suchym na 100%, na mokrym raczej również(choć tu zależnie od toru - czy szybki i szeroki czy ciasny i wolny). Jedynie na śniegu czy brudnym mokrym asfalcie faktycznie X będzie szybszy. Dlaczego M-ki nawet w opcji nie kupisz w X? Przecież to taki cudowny napęd?

 

Sprinty ze świateł - sory nie mój świat więc nie będe tutaj z Tobą polemizował... chociaż zaufaj mi - tutaj też mógłbym bo wbrew temu co piszesz nie jest to wszystko takie oczywiste i z góry przesądzone jak Ci się wydaje! :8)

Opublikowano
Nie chce żeby sie ktokolwiek zakochiwal w x . Każdy ma swoje własne preferencje , zgadzam sie tez ze prawdziwe BMW to rwd. Generalnie pisałem poprzedni post po pijaku ale jest w nim wiele prawdy. Brat ma e39 540i i wiem o co chodzi w mocnym rwd. Nie zgodzę sie z opinia ze x to badziew tu zdecydowanie przesadzacie. X jest świetnym napędem tym bardziej ten co jest od 2005. Co do świateł to nawet na suchym jest znacznie szybszy oczywiście z rolki jest inaczej . A zamiatanie tyłem jest przyjemne nawet przez chwile jak bym chciał latać ciagle blokami to bym wybwbeszyl e36 i latał a w codziennym życiu przy mocnym aucie trakcja jest istotniejsza , w 2.0 rwd jest masa trakcji bo nie ma takiej mocy. Co do moich umiejętności jazdy to faktycznie wirtuozem jazdy bokiem nie jestem ale coś nie coś umiem :-) a więc co wybrać x czy rwd ? To zależy od własnych preferencji mi bardziej odpowiadał x i nie żałuje .
Opublikowano
Czy analogicznie jak F10 wersja xDrive ma hydrauliczne wspomaganie, a RWD ma elektrykę ? Czy wszystkie wersje są już wyposażone w elektryczne wspomaganie ?

Z tym wspomaganie, to w BMW różnie bywa. Ja mam w jedynce hydrauliczne mimo rwd, ale standard to elektryka. Nie wiem od czego to zależy. W jedynce nigdy nie było xdrive.

 

W temacie wątku. Przy silniku 245 KM imho można xdrive rozważyć. W niewielkim stopniu przymula auto, ale zapewnia za to wzorową trakcję na mokrym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Według mnie tutaj nie ma żadnego problemu. X-drive to bezpieczeństwo, komfort i nawet spokój ducha, gdy jedziemy znaczną prędkością na autostradzie :)
Opublikowano

Na co dzień ujezdzam Quattro, w tym roku 3 razy ujezdzalem od tygodnia do miesiąca rożne RWD. Moje 3 grosze:

 

Latem RWD była super (F11, 2.0d). Nawet na deszczu brak problemów z trakcją, niskie spalanie, cicho.

Teraz (E61, 2.0d 177KM) jeszcze przed śniegiem mnóstwo (o ile w przypadku 520d te słowo jest odpowiednie) funu wynikającego z niedostatku trakcji. Jeszcze wiecej bylo w E91 (318d, 143KM) ujezdzanym zimą: rwanie przyczepnosci przy ruszeniu na mokrym notoryczne.

 

Quattro daje w tym porównaniu zdecydowanie większe poczucie bezpieczeństwa ale nie ma z tego takiej frajdy. Jako dupowoz sprawdza się przez cale zimowe półrocze. Przy włączaniu się do ruchu, manewrowaniu, ale i przy dużych predkosciach - przecięcie kolein śnieżnych przy wyprzedzaniu zimą bezbolesne - jest świetne. Czego nie można powiedzieć o RWD, które kiedyś musiałem wypychać.

 

Auta klasy M maja dawać fun, są super na autobahnie o ile jest sucho. Stad RWD.

Ja będę przymierzać się do X'a. Jak dla mnie na co dzień przy silniku > 200KM lepiej spełnia moje potrzeby. I na tym to polega - każdy bierze to co woli.

Opublikowano
Wyprowadzić z poślizgu , wszystko trzeba ci tak dosłownie pisać urodziłes sie po to aby czepiać sie innych ?

Nie, próbuje zrozumieć innych, a nie sie czepiać. Otóż nie zauważyłem by auto 4x4 pozwalało sie lepiej wyprowadzać z poślizgu. Owszem jak jest ślisko, to przy wychodzeniu z zakretu można łatwiej i mocniej przyspieszyć, ale wychodzenie z poślizgu to przede wszystkim kwestia wywazenia auta a nie rodzaju napędu. Zakładam ze nie mowimy o sytuacji gdy ktoś chce wyjśc z poślizgu i jednocześnie ciśnie gaz w rwd czy 4x4 bo wtedy faktycznie jest różnica, ale o sytuacji gdy ktoś instyktownie gaz odpuszcza gdy wpada w poślizg.

 

@pietiagoras. Owszem 4x4 daje bardzo złudne wręcz oszukancze poczucie bezpieczeństwa. Jednak nie licząc wlasnie przypadku wyjeżdżania z zaspy prawdziwego bezpieczeństwa nią daje. Zawsze autem z napędem na jedna oś dasz radę wjechać w zakręt szybciej niż z napędem 4x4 bo jest lżejsze. Zakładam ze mowimy o takich samych autach tylko różniących sie napędem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Masz masę testów gdzie 4x4 jest lepsze w ciasnych zakretach od identycznej wersji rwd , a nie mówimy tu o autach torowych typu m3 bo nie ma ich z czym porównać . Aby wycisnąć to samo z rwd musi byc lepszy kierowca poprostu. 4x4 daje większe bezpieczeństwo niż rwd potwierdzone setkami testów i opinii specjalistów twoja opinia jest przy tym słaba poprostu. Nie mówimy tu o hipotetycznym zachowaniu kierowcy tylko o możliwościach auta .
Opublikowano (edytowane)
Masz masę testów gdzie 4x4 jest lepsze w ciasnych zakretach od identycznej wersji rwd , a nie mówimy tu o autach torowych typu m3 bo nie ma ich z czym porównać . Aby wycisnąć to samo z rwd musi byc lepszy kierowca poprostu. 4x4 daje większe bezpieczeństwo niż rwd potwierdzone setkami testów i opinii specjalistów twoja opinia jest przy tym słaba poprostu. Nie mówimy tu o hipotetycznym zachowaniu kierowcy tylko o możliwościach auta .

 

Pokaż te testy... skoro są ich setki pokaż chociaż kilka!

Coś czytałeś, coś widziałeś ale ostatecznie wszystko pomieszałeś

W ciasnych winklach RWD miażdży 4x4, na w miarę przyczepnej nawierzchni, bo ten drugi będzie cięższy(czytaj wolniejszy w zakręcie), będzie przy tym często podsterowny i będzie wyjeżdżał z winkla a w RWD nasterowność można wykorzystać do ciaśniejszego pasowania się w winkiel.

Zobacz jak jest z Audi - Quatro jest tym rodzajem napędu na, który stawiają. Co do tego nikt nie ma chyba wątpliwości.

Na maxa go rozwijają i ciągle ulepszają. W samochodach robią również ciągle rozmaite zabiegi, żeby wyeliminować negatywne przypadłości wynikając z 4x4(np. jak choćby cofnięcie silnika i tego typu kombinacje). I co z tego? Ano tyle, że każdy kto choć raz miał okazje ostrzej pośmigać tymi autami, nawet tymi najlepszymi pod względem trakcji z serii S czy RS wie, że mimo tych wszystkich czarów dalej płużą przodem w winklach i wcale nie są takie szybkie na suchym czy na mokrym. OK jest lepiej w ostatnich modelach niż 10lat temu ale problem istnieje nadal...

 

Nikt nie mówi, że 4x4 to zły napęd. To naprawdę fajna sprawa i wielu przypadkach w normalnie użytkowanych, szczególnie w mocnych, samochodach sprawdza się świetnie.

Tak czy owak jak każde rozwiązanie 4x4 oprócz zalet ma też ma swoje wady(i to sporo) i auto z nim wbrew temu co piszesz najczęściej wcale nie będzie ani lepsze ani szybsze ani nie da więcej frajdy z jazdy.

Edytowane przez Spidi
Opublikowano
Masz masę testów gdzie 4x4 jest lepsze w ciasnych zakretach od identycznej wersji rwd , a nie mówimy tu o autach torowych typu m3 bo nie ma ich z czym porównać . Aby wycisnąć to samo z rwd musi byc lepszy kierowca poprostu. 4x4 daje większe bezpieczeństwo niż rwd potwierdzone setkami testów i opinii specjalistów twoja opinia jest przy tym słaba poprostu. Nie mówimy tu o hipotetycznym zachowaniu kierowcy tylko o możliwościach auta .

Oczywiste jest, ze auto 4x4 szybciej WYJEDZIE z zakretu tym szybciej w stosunku do oski im mocniejszy silnik i bardziej śliskie podłoże. To nie ma jednak nic wspólnego z bezpieczeństwem. Wpływ na bezpieczeństwo ma prędkość z jaką auto może WJECHAĆ w zakręt bez wyrzucenia poza jezdnię. A tu wygra auto lżejsze.

 

Ulica to nie trasa rajdu, gdzie walczy sie o jak najszybszy przejazd (bo sumarycznie dzięki 4x4 jest sie do przodu z pokonaniem całego zakretu gdy jest ślisko ).

 

Te wszystkie testy albo nie mają żadnego związku z bezpieczeństwem, lub testujacy zwyczajnie nie rozumie, ze możliwość lepszego przyspieszenia przez naped 4x4 po pokonaniu apexu nie ma związku z bezpieczeństwem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie jestem specem, nie jezdzilem 4x4, tylko teoretycznie. Lepsza trakcja to wyzsze bezpieczenstwo i wcale waga nie jest czyms zlym - wazne jest jak wysoko jest srodek ciezkosci. Akurat w 4x4 bedzie bardzo nisko, to chyba lepiej.

Popatrzcie na nissana gtr, bardzo ciezki samochod, duzo ciezszy od bezposredniej konkurencji zwlasza niemieckiej, ale dzieki elektronice i nuesamowitej trakcji daje rade na polnocnej petli :-) mocniejszym konkurentom spod znaku porsche, bmw, ferrari a do 100km/h w 2,7s :-)

W katalogu bmw pokazuje takie samo przyspieszenia dla wersji standard i xdrive z tym samym silnikiem, przy czym ten drugi jest ciezszy wiec juz nie wiem sam jak to jest.

Opublikowano
Podoba mi się argument że auto jest cięższe. Wpakujesz dwóch ludków lub bagaż i rozkład mas jest inny. Itd itd.... Rozważamy ile jest cukru w cukrze. Jeden lubi rwd inny 4x4 i tyle. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać do rodzaju napędu
Opublikowano
Nie jestem specem, nie jezdzilem 4x4, tylko teoretycznie. Lepsza trakcja to wyzsze bezpieczenstwo i wcale waga nie jest czyms zlym - wazne jest jak wysoko jest srodek ciezkosci. Akurat w 4x4 bedzie bardzo nisko, to chyba lepiej.

Popatrzcie na nissana gtr, bardzo ciezki samochod, duzo ciezszy od bezposredniej konkurencji zwlasza niemieckiej, ale dzieki elektronice i nuesamowitej trakcji daje rade na polnocnej petli :-) mocniejszym konkurentom spod znaku porsche, bmw, ferrari a do 100km/h w 2,7s :-)

W katalogu bmw pokazuje takie samo przyspieszenia dla wersji standard i xdrive z tym samym silnikiem, przy czym ten drugi jest ciezszy wiec juz nie wiem sam jak to jest.

Tak. Jeśli mowimy o bezpieczeństwie wyjazdu z zaspy to niewątpliwie lepsza trakcja daje wyższe bezpieczeństwo. W katalogu xdrive ma taki sam czas do setki ze względu na to, ze ogilnei gorsze przyspieszenie nadrabia lepsza trakcja na starcie. Ale to zależy od mocy silnika. Gdy silnik jest b. Mocny xdrive nawet daje przewagę do setki (np. M135i), jeśli silnik jest słaby to Czas może być nawet gorszy od rwd.

 

Zawsze lżejsze auto jeździ lepiej i skręca lepiej, dlatego w każdych zawodach wprowadza sie limity wagi minimalnej. Nawet w F1. Odłożenie balastu to ostateczność. Oczywiscie lepiej ten balast rozmiescic tak by obniżyć środek ciężkości. Nie ma sensu porównywać konstrukcji rożnych aut. W zawodach ogromna role gra tez aerodynamika.

 

Jak już mówiłem kwestia bezpieczeństwa to nie jest sprawa jak najszybszego przejechania calego zakretu (tu 4x4 może mieć przewagę ) lecz kwestia szybkości z jaka można wjechać w zakręt bez wypadniecia z niego. Tu ma przewagę auto lżejsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

To tak jak już pogadalismy to kilka wniosków :

-rwd można z większa prędkością wjechać w zakręt

-4x4 można szybciej przejechać zakręt

- wraz ze wzrostem mocy rośnie sens posiadania 4x4 (lambo,porshe,evo,wrx,veyron,rsy , itd)

- gdy jest slisko 4x4 ma przewagę która topnieje gdy robi sie sucho

- jednego nie rozumiem czemu twiedzicie ze 4x4 nie jest bezpieczniejsze , owszem ma swoje granice i nie daje bezpieczeństwa absolutnego ale jednak przód ciągnie a to np. W poślizgu jest bardzo istotne . Więc chcąc nie chcąc jest to bezpieczniejszy napęd byc może nie jest to różnica ogromna ale jest.

- no i moim zdaniem dla normalnego kierowcy przy szybkiej jeździe groźniejszy jest rwd , normalny kierowca nie pojedzie tez tak szybko w zakretach rwd bo ten napęd jest bardziej ambitny wymaga wiecej od kierowcy , sytuacja sie zmienia gdy wkroczy stig on potrafi wykorzystać zalety rwd i byc może wygrać z 4x4 ale to stig nie ja dlatego kupiłem xdrive bo daje mi łatwiejszy dostęp do dobrych osiagow :-)

Opublikowano

Zakładając, że dalej mówimy o tym samym aucie i modelu(np. F30 320i, 328i czy choćby 320d )

To tak jak już pogadalismy to kilka wniosków :

-rwd można z większa prędkością wjechać w zakręt

tak

 

-4x4 można szybciej przejechać zakręt

nie bo i jakim cudem!?

Skoro wolniej w niego wchodzisz to prędkość będziesz miał w nim mniejszą i tak czy siak nie będziesz w stanie w łuku(w chwili gdy już nie hamujesz i jeszcze nie przyspieszasz) utrzymać większej prędkości a wręcz mniejszą ze względu na masę.

Jedynie będzie w stanie szybciej wyjść z zakrętu a precyzując będzie w stanie mocniej dusić gaz i trochę sprawniej przenosić moc(oczywiście przy założeniu, że przyczepność nie jest najlepsza i w tym samym momencie RWD zaczynało by się ślizgać).

 

- wraz ze wzrostem mocy rośnie sens posiadania 4x4 (lambo,porshe,evo,wrx,veyron,rsy , itd

Nie, a przynajmniej nie do końca bo nie chodzi tylko o moc. My tu debatujemy o furach dla ludu, które projektowane jest jako RWD i można je doposażyć w 4x4.

Zupełnie czym innym jest coś co jest projektowane od podstaw jako mniej lub bardziej bezkompromisowe auto sportowe ztargetowane w taki czy inny segent i z założenia mające napęd na tył, przód albo na 4 koła.

 

- jednego nie rozumiem czemu twiedzicie ze 4x4 nie jest bezpieczniejsze , owszem ma swoje granice i nie daje bezpieczeństwa absolutnego ale jednak przód ciągnie a to np. W poślizgu jest bardzo istotne . Więc chcąc nie chcąc jest to bezpieczniejszy napęd byc może nie jest to różnica ogromna ale jest.

Bo to pozorne złudzenie bezpieczeństwa i to tylko w specyficznych sytuacjach gdy droga jest oblodzona, zaśnieżona albo mokra i wyjątkowo brudna (wyprzedzanie przez koleiny śniegowe, włączanie się do ruchu gdy jest BARDZO ślisko itp.).

Samochód dalej hamuje tak samo i dotycza go te same prawa fizyki.

Przecztyaj co zostało tu już napisane - koledzy wyjaśnili z detalami dlaczego jest tak a nie inaczej... Chyba, że ktoś jest odporny na rzeczowe argumenty.

 

- no i moim zdaniem dla normalnego kierowcy przy szybkiej jeździe groźniejszy jest rwd , normalny kierowca nie pojedzie tez tak szybko w zakretach rwd bo ten napęd jest bardziej ambitny wymaga wiecej od kierowcy , sytuacja sie zmienia gdy wkroczy stig on potrafi wykorzystać zalety rwd i byc może wygrać z 4x4 ale to stig nie ja dlatego kupiłem xdrive bo daje mi łatwiejszy dostęp do dobrych osiagow :-)

Znowu nie. Kiedy normalny kierowca wsiada do auta to pierwszą rzeczą jaką robi na pewno nie jest wyłączenie kagańców w postaci ESP i tym podobnych.

Z działającymi systemami bardzo trudno wyprowadzić te auta z równowagi nie zależnie czy to RWD, FWD czy 4x4. Kiedy jednak już się to uda to również nie zależnie od napędu taki "normalny" kierowca zamknie oczy, naciśnie hamulec i będzie czekał na nie uniknione.

Opublikowano
Tez przymierzam sie do xdriva a robie to tylko dlatego, ze martwie sie o zime. W lecie, czy przy dobrej przyczepnosci to nie ma znaczenia. W zimie niech sie zdarzy ten jeden dzien, tydzien, miesiac gdzie posypie niezle, bede w garniaku i nie bede mogl podjechac na wiadukt (tak jak tu pisal jeden z forumowiczow, albo drugi, ktory wozi lopate w bagazniku) i wtedy bede przeklinal bardzo jak corsy, fiesty beda mnie wymijaly. Osobiscie widzialem m5, ktora nie mogla podjechac pod niewielki kraweznik. Takze jezdzac duzo i caly rok zdecyduje sie na xdriva.
Opublikowano

Powiem tak. Jeżdżę od kilku lat zima rwd i nie mam problemów. Ostatnio nawet w jedynce z ciekawości zostawiłem letnie opony. Owszem masz racje, jeśli dla kogos jest priorytetem wyjechanie z zaspy czy podjechanie pod oblodzony krawężnik, to dla niego jest xdrive. To samo gdy ktoś mieszka gdzieś w górach czy na zadupiu gdzie dróg nie odsnieżają.

 

Tylko ważne jest by mieć świadomość, że xdrive nie zwiększa bezpieczeństwa jeśli mowimy o jeździe i np pokonaniu zakretu. Co gorsza realnie mocno je nawet obniża, bo kierowca nie dostaje informacji od napędu o stanie drogi. Przez to może jechać zbyt szybko i nie wyjamować lub zwyczajnie wylecieć z zakretu. Rwd daje sygnał natychmiast i skłania do bezpieczniejszej jazdy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A tak na logike jadac w zakrecie szybko samochodem z napedem na jedna os oznacza to ze caly moment obrotowy przekazywany jest na jedna os, w xdrive 40/60 - czy to nie oznacza ze naped na jedna os szybciej straci przyczepnosc bo szybciej osiagniemy na jednej osi granice niz majac ten sam moment podzielony na dwie osie? Czy ta granice w obu przypadkach wyznacza tak naprawde opony? Nie wiem tak sie zastanawiam, mogliby to kiedys sprawdzic w jakims tescie?
Opublikowano
Zwróć uwagę, że przejeżdżając przez zakręt gaz się odpuszcza. Dopiero po minieciu apexu sie go dodaje. Tak więc podczas momentu gdzie może nas z zakrętu zmieść na pobocze napęd nie ma znaczenia. Za to ma duże znaczenia masa, a ta w 4x4 jest zawsze wieksza. Dopiero wychodząc z zakretu gdy jest ślisko i mamy dużo mocy możemy nadrobić dzięki 4x4 stratę prędkości dzięki lepszmu przyspieszeniu uzyskanemu dzięki lepszej akcji. Ale jeszcze raz podkreśle ze to nie ma związku z bezpieczeństwem, ale co najwyżej da lepszy wynik na mecie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.