Skocz do zawartości

e39 520i M52 1999r Problem na którym poległo 3 mechaników.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem jest dość dziwny to znaczy:

Kiedy odpalamy auto nie gasną kontrolki ABS, ASC dodatkowo nie działa prędkościomierz, analogowy licznik spalania chwilowego, wskaźnik poziomu paliwa, nie naliczają się kilometry, wycieraczki działają tylko w 2 funkcjach( czasówka i wolne). Samochód czasami działał tak, że nic się nie świeciło następnie po 10-30min jazdy gdy cały czas grał ABS i skakała wskazówka prędkości wyłączało się wszystko.

Pierwszy mechanik stwierdził uszkodzony sterownik - sterownik sprawdzony sprawny działa bardzo dobrze.

Drugi mechanik stwierdził uszkodzenie czujnika prawy tył wynik z komputera - czujnik wymieniony nic nie ruszyło teraz już przestało się w ogóle załączać nawet na chwile.

Trzeci mechanik stwierdził czujnik prawy tył wynik z komputera - wymienił czujnik ruszył wskaźnik poziomu paliwa, działają wycieraczki w wszystkich położeniach i zaczęły nabijać się kilometry tylko dziwnie zamiast w miejscu gdzie nabijają się 000.3<--- setki metrów teraz nabijają się kilometry 300m to 3 kilometry.

W międzyczasie wymieniali mi jeszcze wał napedowy i mogli chyba uszkodzić czujnik co idzie na skrzynie biegów bo tam chyba tez jakis jest.

 

Może ktoś jest w stanie mi pomóc lub miał podobny problem. Pomocy

Opublikowano

Czyli wymieniałeś 2x prawy tył?

Najczęściej odpowiedzialny jest za te problemy czujnik lewy tył. Jaki kupiłeś czujnik? Często przy demontażu mechanicy psują piastę gdzie jest to całe ustrojstwo magnetyczne z którego felerny czujnik sczytuje impulsy.

 

Jak sprawdziłeś sterownik ABS, że jest sprawny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm...

Prawy tył?

Za wskazania predkości i wogóle za komunikację ze sterownikami odpowiada lewy tył.

 

A czujnik jeśli zamiennik to nie warto nawet go zakładać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
wymieniłem raz prawy tył, a później prawy tył poszedł na lewą stronę bo mechanik stwierdził że to nie ma znaczenia i na miejsce wrócil stary sprawny. Sterownik sprawdzilem u gościa co się tym zajmuje i na podmiankę z takim samym modelem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik zamiennik?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

wymień tylny lewy na orginał i ze wtyczką w kolorze gniazdka -- jak szara to ma być szare a jak niebieskie to mają być niebieskie

wycieraczki też są zależne od prędkości jazdy czyli od tego lewego czujnika

Opublikowano
Z czujnikow dziala tylko siemens i ATE, inne od razu do kosza. Podlacz pod kompa (np inpa) i przejedz sie obserwujac predkosci obr kol. To powinno rozwiazac problem.

 

Jeszcze działa TRW. U mnie założony z półtora roku temu i działa bez zarzutów :D

Opublikowano

Powiem Ci - jak postawisz dobre piwko :)

Rozwiązanie jest bardzo proste i banalne - jak to zazwyczaj bywa.

Czy mechanicy - którykolwiek pomierzył Ci napięcia w kostce od sterownika ABS ?

W życiu.

Nie masz masy na kostce.

Ot i tyle.

Opublikowano

Problem jest naprawdę banalny.

Czasem koroduje główne złącze masy przy prawym błotniku - za reflektorem.

Wtedy masa pobierana jest przez różne rzeczy - a wyskakują do tego różne dziwne błędy i komunikaty.

O nie działajacym sterowniku ABS nie wspominam - bo tam właśnie jest główne zasilanie masy do sterownika.

Opublikowano
Problem jest naprawdę banalny.

Czasem koroduje główne złącze masy przy prawym błotniku - za reflektorem.

 

Chodzi o złącze przy prawym tylnym błotniku za lampą.

Reflektor jest z przodu :wink:

 

Hmm...

Prawy tył?

Za wskazania predkości i wogóle za komunikację ze sterownikami odpowiada lewy tył.

 

To jest trochę bardziej skomplikowane.Myślę że aby komunikacja ze sterownikami działała sprawnie to oba tylne czujniki muszą być dobre.Mówię to na podstawie tego że u mnie nie działał prędkościomierz ,ekonomizer i nawet silnik przerywał a przyczyną tego wszystkiego był PRAWY CZUJNIK ABS.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Problem jest naprawdę banalny.

Czasem koroduje główne złącze masy przy prawym błotniku - za reflektorem.

 

Chodzi o złącze przy prawym tylnym błotniku za lampą.

Reflektor jest z przodu :wink:

 

Nie nie Bogi - ja piszę wyraźnie.

Z przodu masz dwa złącza masy - jedno po lewej stronie, drugie - na podobnej wysokości - po prawej stronie.

Z przodu po prawej stronie masa służy właśnie jako uziemienie dla sterownika ABS i licznika.

Brak masy w tym miejscu ma katastrofalne skutki dla całego systemu - ponieważ masa dla sterownika wtedy jest pobierana z innego miejsca - co rodzi błędy i problemy.

Opublikowano
Od akumulatora z klemy minusowej idzie masa na całą karoserię i jak w tym miejscu jest złe połączenie to słaba masa jest w każdym miejscu w całym aucie. Dla tego tam na samym początku należało by zacząć szukanie problemu z masą. Serownik ABS bierze masę bezpośrednio z karoserii ,błotnika na którym jest też śruba masowa do odpalania za pomocą kabli a te dwa grube złącza o których wspominasz kolego Loona Thic to jest zmasowanie(,,uziemienie'') silnika który jest na poduszkach.Nie zmienia to faktu że masz rację co do tych połączeń i dobrze że zwróciłeś na to uwagę,bo jak tam nie przechodzi dobrze masa to mogą się dziać różne cyrki z elektroniką. :cool2:
Opublikowano

Witam jestem tu nowy i myślę ze ten temat będzie odpowiedni.

 

Otóż w e39 kumpla sterownik pompy abs praktycznie zgnił, więc nie ma abs-u ani licznik nie wskazuje prędkości. Wiem, że zamontowana jest tam pompa abs bosch 5.7. taka sama pompa jest także w mondeo mk3 i nasuwa mi się pytanie czy można podmienić płytki sterowników?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.