Skocz do zawartości

e36 M43 przerywa przy określonej temperaturze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , mam od kilku tygodni bardzo denerwujący problem z moim bmw e36 316 z silnikiem M43. Mianowicie bmka pewnego dnia zaczela mi strasznie szarpac i przerywac , na wolnych obrotach na postoju przygasala , wskazowka z obrotow spadala do zera i nagle podrywalo ja do gory , w trakcie jazdy samochod nie reagowal na gaz , raz jechał a raz nie.Bylem wtedy na wsi u tesciow i po otwarciu maski ku mojemu zdziwieniu na rurze z chlodnicy siedzial kot! (grzal sie bo silnik byl lekko cieply a to byl zimny dzien).Pomyslalem ze to jego sprawga , ze moze cos odpial przpadkiem albo przegryzl(nie wiem ) ale namierzylem przerwe w odmie łączącej kolektor z pokrywą zaworów , była juz stara i pewnym miejscu peknieta.Została wymieniona i objawy troszke zmalaly , a mianowicie od tego czasu ustarka wyglada tak ze jak odpale samochod rano (zimny silnik) i przejade okolo 2-3km (auto ma temperature kolo 40stopni) szarpnie kilka razy tzn po prostu nie chce jechac , nie reaguje na gaz i za chwile wszystko wraca do normy i samochod jedzie dalej , do poki nie zgasze silnika wszystko jest ok , moge zrobic 200km i nie szarpnie ALE wystarczy ze zgasze silnik i autko postoi 5 min , odpalam , przejade kilkanascie metrow i znowu kilka szarpniec.Znalazlem druga nieszczelnosc (niewielka) dziurka w gumie idącej do przeplywki , wymienilem (170zl w tym modelu) , i zero poprawy. Autko było podpinane pod kompa - zero błedow. Robilem reset wg opisu na forum - zero poprawy. W koncu po przeczytaniu wielu postow o podobnych usterkach wymienilem dzisiaj czujnik polozenia walu korbowego.Niestety dalej brak efektu! caly czas ten sam objaw , szarpie pod odpaleniu na cieplym silniku! Czy ktos ma jakies pomysly co to mozy byc? na chwile obecna wlozylem 400zl i nie znalazlem usterki a nie chce szukac tego po omacku bo przekrocze wartosc samochodu! Czy jest sens jeszcze wymieniac czujnik polozenia wałka rozrzadu? czy moga odpowiadac za to jakies podcisnienia albo czujnik temperatury? moze przeplywka albo lambda ? Blagam pomozcie bo dostane k***icy!
Opublikowano
To że na kompie nie pokazuje żadnego błędu to jeszcze o niczym nie świadczy. Podjedź do jakiegoś gościa który nie tylko odczytuje błędy ale niech też sprawdzi wartości rzeczywiste (i zmień tytuł na poprawny na górze działu masz wzór)
Opublikowano
Dzisiaj wymienilem czujnik temperatury (niebieski) ten ktory daje sygnal do kompa...niestety dalej objawy nie ustaly ,nie wiem juz co mam robic? kolego o co chodzilo z ta zmiana tytulu bo nie bardzo wiem o co chodzi ?(jestem tu nowy)
Opublikowano
odepnij przepływomierz i zobacz jak będzie wtedy się zachowywał w przepływomierzu masz czujnik temperatury powietrza ciągniętego do silnika
Opublikowano
Może to sprawka sliniczka krokowego? wiem że w m43 znajduje się on pod kolektorem i ciężko go wyjąć, ale po zdemontowaniu filtra da się do niego dojść. Mówię tak bo sam nadal mam taki problem ale nie na tak ogromną skalę jak miałem przed wyczyszczeniem go w benzynie. Mnie się wydaję że problem ze skaczącymi obrotami (mam to samo co opisujesz) to sprawka odczytu, jakiegoś czujnika.
Opublikowano
ja uwazam ze pada przeplywka jak u mnie w m43 trzeba bylo naciagnac sprezyne okolo 1/3 obrotu bo to tak silnik cieply a przeplywka do danej ilosci paliuwa daje za duyzo powietrza i motor sie zalewa i szarpie jesli masz klapkowca to za mala oplata moge ci pomuc ustawic klapkowcxa zeby motor latal ok
jedynakk
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam kupiłem e36 316 m43 i nie wiem czy załowac ... problem wyglada tak ze na zimnym silniku auto szarpie nie chce wchodzic na obroty do 1000 maks a nawet gasnie czasem czy niechce zapalic strzela z tłumika tak jak by nie paliło na wszystkie gary. Gdy temperatura wzrasta to i obroty mozna wieksze dawac ale podczas jazdy np. gdy hamuje to czasem gasnie dodam ze obroty na obrotomierzu nie schodza płynnie tylko tak skacza czasem ,sama potrafi dodac sobie gazu nawet do 2000 obrotów . wkurza mnie to bo przed jaka kolwiek jazda musze palic auto zeby złapalo temperature ponad niebieska kreske a czasem i wieksza... teraz chyba pompka paliwowa padła bo wogule nie pali a wlane było 30 litrów prosze o pomoc....
Opublikowano
przyczyn takiego zachowania motory moze byc conajmniej kilka waz odmy zacinajaCY SIE KROKOWIEC padnieta przeplywka a dokladniej czujnik temperatury w niej
jedynakk
Opublikowano
przepływke wymieniłem kable cewki swiece czujniki w bloku od temperatury pompe paliwa układ chłodzenia zrobiłem został silniczek krokowy moze to jego wina szukam własnie takiego :mad2:
Opublikowano
juz mi sił brakuje krokowiec wymieniony i dalej na zimnym silniku ma problem z obrotami im cieplejszy tym wyzsze obroty bo dodaniu gazu ....zastanawia mnie czemu przepływomiez tucze sie jak dodaje gazu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.