Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. posiadam e46 320 d, Czy ktoś mi wyjaśni czemu jak wyjme bagnet to wskazuje ze 3-4 mm ponad max? A za 2 razem już jest o.k. wskazuje w połowie. Nie mam schematu danego silnika, czy to przypadkiem nie jest wina odmy? czy olej nie spływa na bagnet i nie brudzi go? Edytowane przez mayday4
Opublikowano
Ktoś mi kiedyś tłumaczył (mam polifta), że tworzy się tam poduszka powietrzna i przez to są takie objawy. U mnie co prawda zaniżał ale podejrzewam, że chodzi o podobny przypadek. Prawidłowo i tak po pierwszym wyjęciu czyścimy bagnet nie odczytując stanu - dopiero drugie "zamoczenie" jest miarodajne. :wink:

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie załapałem tego problemu..myślałem, że wszyscy sprawdzają poziom oleju po wytarciu bagnetu i włożeniu jeszcze raz :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak już mowa o oleju to opiszę swój przypadek :D :

 

 

Po kupnie samochodu i po pierwszym tysiącu przejechanych kilometrów zacząłem panikować, bo trzeba było wlać ponad 1l oleju (który został wymieniony wraz z filtrem zaraz po zakupie). Żadna kontrolka się nie świeciła, było przy minimum, ot tak sprawdziłem.

 

Drugi tysiąc kilometrów. Identyczna sytuacja.

 

Śmieszne jest to, że:

 

- auto nie dymi

- w końcówce rury wydechowej "sucho"

- przez 600 km stan oleju non-stop taki sam, potem nagle po przejechaniu 50 km zniknęło pół litra. Oczywiście nie dymiło z tyłu i samochód jechał normalnie.

 

 

Tak więc po 2 tysiącach kilometrów wywnioskowałem, że dolewam oprócz benzyny 1.5l oleju/1000 km.

 

Leci trzeci tysiąc. Odma przedmuchana.

Stan oleju 3/4 bagnetu (oczywiście biorę pod uwagę miarkę).

Kilkaset kilosów przejechane, sprawdzam i .... minimum. Miałem do zrobienia 20 km, więc bez dolewania pojechałem. Po powrocie sprawdzam stan oleju : 3/4 bagnetu.

 

 

 

Ty sytuacja sprzed kilku dni więc... póki co obserwuję :) W każdym razie nie wiem co robić ^^

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem, że pamiętacie o tak oczywistych rzeczach jak sprawdzaniu poziomu jak minie przynajmniej pół godziny od zgaszenia silnika oraz o tym, że auto musi stać na równym podłożu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Rozumiem, że pamiętacie o tak oczywistych rzeczach jak sprawdzaniu poziomu jak minie przynajmniej pół godziny od zgaszenia silnika oraz o tym, że auto musi stać na równym podłożu.

Instrukcja mówi o 5-o minutowym odczekaniu. Przecież to nie kisiel i zdąży obcieknąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To właśnie tyczyło się do tych co leją kisiel do silnika a nie odpowiedni olej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jest znaczna różnica wskazań jeśli raz sprawdzamy 5 min po zgaszeniu, raz pół godziny a raz na następny dzień. Jeśli kogoś martwi że raz ma więcej raz mniej to musi dokładnie tak samo sprawdzać zawsze. Podłoże idealnie płaskie.
Opublikowano

Zawsze w tym samym miejscu :D Sprawdzane raz po ok. 10 minutach od zgaszenia silnika, a raz po prostu "na zimno".

 

Chyba nie chcecie mi powiedzieć, że różnica między jednym a drugim dniem może wynosić całą wysokość miarki na bagnecie? O.o Rozumiem jak chodzi o milimetry (i to max kilka MILI!!metrów, ale nie tyle... :P ). Pojmuję różnicę w strukturze oleju kiedy jest zimny, a kiedy ciepły (rzadszy/gęstszy) [=zmiana objętości]), ale bez przesady :)

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeże trochę temat ;) Ja mam taki Przypadek już 4 raz , Przychodze rano koło 6 godziny i wyciągam pierwszy raz miarke i pokazuje równo na minimum , wkładam spowrotem mija 5 min , wyciągam i jest idealnie tak samo jak zmieniałem olej czyli środek miarki . czy to jest normalne że jak pierwsze wyciągnięcie miarki to pokazuje minimum ?? jak wróce z trasy , auto ostygnie i sprawdzam olej i jest idealnie na środku miarki , tylko rano po nocy pokazuje mi zawsze minimum przy pierwszym wyciągnięciu .
Opublikowano
Jak już mowa o oleju to opiszę swój przypadek :D :

 

 

Po kupnie samochodu i po pierwszym tysiącu przejechanych kilometrów zacząłem panikować, bo trzeba było wlać ponad 1l oleju (który został wymieniony wraz z filtrem zaraz po zakupie). Żadna kontrolka się nie świeciła, było przy minimum, ot tak sprawdziłem.

 

Drugi tysiąc kilometrów. Identyczna sytuacja.

 

Śmieszne jest to, że:

 

- auto nie dymi

- w końcówce rury wydechowej "sucho"

- przez 600 km stan oleju non-stop taki sam, potem nagle po przejechaniu 50 km zniknęło pół litra. Oczywiście nie dymiło z tyłu i samochód jechał normalnie.

moze nie zdazyl scieknac jak sprawdzales,a to ze dolewasz litr na 1000km to normalka uszelniacze zaworow przepuszczaja,typowy problem w tych silnikach,u niektorych po wymianie problem pozostawal,wiec niema co sie za glowe lapac ,tylko lac czarna maz co jakis czas,przynajmniej olej jest caly czas swiezy :mrgreen: ,wystarczy tylko filtr czasami zmieniac. :duh:

 

Tak więc po 2 tysiącach kilometrów wywnioskowałem, że dolewam oprócz benzyny 1.5l oleju/1000 km.

 

Leci trzeci tysiąc. Odma przedmuchana.

Stan oleju 3/4 bagnetu (oczywiście biorę pod uwagę miarkę).

Kilkaset kilosów przejechane, sprawdzam i .... minimum. Miałem do zrobienia 20 km, więc bez dolewania pojechałem. Po powrocie sprawdzam stan oleju : 3/4 bagnetu.

 

 

 

Ty sytuacja sprzed kilku dni więc... póki co obserwuję :) W każdym razie nie wiem co robić ^^

 

moze nie zdazyl splynac,jak sprawdzales pierwszy raz,to ze dolewasz to normalka dla tych silnikow,przepuszczaja uszczelniacze zaworow,tez dolewam i juz sie pogodzilem ze bede dolewal,przynajmniej olej swiezy non stop.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.