Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pytanie do osób które znają się lepiej na światłach xenonowych - spotkałem się z opinią, że żarniki xenonowe z czasem święcą coraz słabiej - czy to prawda?

 

W moim aucie żarniki mają już 10 lat (oryginalne od nowości) i muszę przyznać, że mam wrażenie że powinny świecić lepiej. Jest dobrze (wyraźnie lepiej niż jak miałem auto bez xenonów), ale patrząc na inne auta wydaje mi się, że moje mogłyby świecić jaśniej i dalej. W związku z tym pytanie, czy warto teraz wymienić żarniki na nowe, czy raczej nie ma sensu tego robić zanim któryś się nie "przepali"?

I wymieniać na OEM z ASO czy są jakieś inne polecane modele?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
tak, ksenon z czasem wypala się, zmienia barwę światła, czasami trudno to nawet wychwycić. Jeśli wiesz że już tak długo świeciły to warto je zmienić, gdyż często jak padnie żarówka to pociąga za sobą przetwornicę i koszta rosną... Żarnik nie musi być z ASO ale oryginał najlepiej z wyższej półki /patrz cena/ gdyż podróby nie współpracują z przetwornicami e39 /podróba wcale nie świeci gorzej tylko nie będzie współpracować z przetwornicą/.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie czy na pewno kończą się palniki, bo zdarza się że soczewki i odbłyśniki są już mocno przepalone, i wtedy nawet nowy palnik nic nie pomoże.
Opublikowano

Racja z odbłyśnikami i szkłami (a raczej plastikami).

Trzeba sprawdzić czy nie pożółkły lub nie poczerniały. Takie reflektory można ładnie zregenerować.

Ewentualnie jak masz możliwość, pożycz na chwilę palnik z innego auta, wsadź do jednego reflektora i zobaczy czy jest widoczna różnica.

Opublikowano

Bez przesady, nie ma znowu takiej tragedii z tym świeceniem, jest lepiej niż w każdym aucie jakim do tej pory jeździłem :) Ale nie jeździłem jeszcze z ksenonami.

 

Przyjrzę się dokładnie, ale wydaje mi się, że gdyby soczewki i odbłyśniki było mocno przepalone, to bym to już zauważył. Zresztą auto ma niewielki przebieg (realne 150kkm) więc nie powinno być źle. Reflektory z zewnątrz wyglądają przejrzyście i jasno..

 

Nie mam od kogo pożyczyć palnika, także chyba pozostaje mi po prostu kupić nowe i się przekonać.

Może jeszcze ktoś jest w stanie polecić konkretny model?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Witam, jeśli xenon świeci odcieniem różowego to właśnie żarnik powoli się kończy.

 

 

 

(zdjęcie podglądowe)

http://img534.imageshack.us/img534/9205/56684018.jpg

Opublikowano
przy okazji wymiany trzeba zwrócić jeszcze uwagę że z wiekiem regulatory reflektorów robią się kruche jak wafelki i pewnie podczas wymiany rozpadną się na drobne i będzie świecić pod auto...
Opublikowano

Nie no czegoś takiego jak na zdjęciu to u mnie nie ma :)

Chyba sobie daruję to zamieszanie, bo coś czuję że szukam problemu tam gdzie go nie ma. A jak mam jeszcze ryzykować zniszczenie kolejnych części..

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.