Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam VIN do mojego poprzedniego zablokowanego tematu dotyczącego tego auta.

 

Byłem dzisiaj zobaczyć to auto, w sumie jest ok. Byłem w serwisie BOSCHa i dokładanie go ob lukali.

 

Wykasowali błąd filtra cząstek stałych, bo był ale auto chodziło normalnie więc nie wiem co to za kwestia, czy się kończy czy może coś innego.

Moje pytanie, o tylne zawieszenie, jest na 2 miechach, poduszkach więc takie hydro. - czy tak ma każda E61 czy to jest to opcja i jak to się sprawdza?

 

I czy ktoś z kolegów na forum może podejrzeć historię serwisową tego tego auta?

 

 

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAPX31040C013243

Kod typu PX31

Typ 520D OL (EUR)

Typoszereg E E61 (MUE)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)

Data prod. 2007-11-07

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S386A DACHRELING Reling dachowy

S402A PANORAMA GLASDACH Dach panoramiczny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S464A SKISACK Worek na narty

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S934A WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER Dummy-SALAPA

S969A REQUEST NAVIG. DVD E60 ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S2SBA LM RAEDER STERNSPEICHE 242 BMW LA wheel, start spoke 242

S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S4BXA INTERIEURLEISTEN GRAU HOCHGLAENZEND Listwy wewn., wysoki połysk, szare

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano
Jeśli to ta zagadka viewtopic.php?f=44&t=203189 to jak się pytam skąd wzięła się ta skóra której niema w VIN. Poza tym naprawdę bałbym się kupić auto poliftowe za takie pieniądze.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wszystko jest w skórze a powinno być w szmacie, dla większości to zapewne zmiana na plus.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ojeju...ja też zmieniłem w dwóch autach na skórę i nikt nic mi nie zarzucał ,bo zmiana była na lepsze a nie gorsze tym bardziej więc nie podejrzewajmy zaraz nie wiadomo czego
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ojeju...ja też zmieniłem w dwóch autach na skórę i nikt nic mi nie zarzucał ,bo zmiana była na lepsze a nie gorsze tym bardziej więc nie podejrzewajmy zaraz nie wiadomo czego

dla ciebie na plus a ja bym takiego auta nie kupił chyba że byś mi kwity przedstawił o wymianie, rachunki z ASO...

Krzysztof
Opublikowano
Kto kupuje tapicerkę w ASO :duh: :duh: :duh: i pewnie ze pokzałem kupcom faktury bo pokątnie nie robiłem i generalnie mnie takie teksty rozwalają :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

auto zostało sprawdzone po VIN w serwisie BMW, książka się zgadza. Dzisiaj jadę zapłacić i odebrać sprzęta.

Sprawdzona naprawdę solidnie i dokładnie łącznie z całą blacharką, mechaniką, błędami, ścieżką serwisową jak na przeglądzie.

Wiem co biorę i cieszę się że w dobrej kasie. Co do skóry to raczej na plus bo nie szyta u Pana Waldka, a oryginał. Oczywiście zobaczymy jak to

w życiu co tam może w niej siedzieć. Teraz pakiet startowy i do boju :D

Opublikowano

Heh, jako tako nie mam dostępu, ale czego się nie robi dla forum :D

 

11.04.2012 203.538 km

27.11.2007 10 km

 

Aaaa - i się chłopie nie ciesz - tylko zapytaj o dwie rzeczy - od kogo auto było kupione i czy ma fakturę VAT.

Jeśli w dowodzie rejestracyjnym jest firma - to będziesz miał 20% VATU do zwrotu - a 43 tys + 8tys - to jest jeszcze mało realna kwota jak za auto z 2007 roku...

 

W związku z najnowszym "pomysłem" rodzimych "byznesmenów" chciałbym abyście zwrócili uwagę na sprzedaż aut przez handlarzy z firm leasingowych, banków, wypożyczalni itd bez odprowadzonego podatku VAT!

Proszę kierownictwo o podklejenie tematu bądź wyróżnienie!

 

Przekręt:

kupno samochodu bez VAT (w cenie NETTO) z wypożyczalni, firm leasingujących w UE przez handlarzy i wprowadzaniu na polski rynek bez opłacenia tego podatku.

 

1. Zagraniczna firma "słup" kupuje auto i odsprzedaje je do polskiego komisu.

 

Firmy sprowadzające samochody używane kupują auta po cenie netto (przed opodatkowaniem). W ramach transakcji handlarze używają fikcyjnego pośrednika - firmy określanej jako "słup", która jest zarejestrowana np. w Czechach. Kupuje auto i odsprzedaje je do Polski.

 

2. "Słup" nigdy nie rozlicza się z podatku, bo firma przestaje istnieć.

 

Nieuczciwi handlarze są najczęściej powiązani z firmami "słupami", jednak nigdy w sposób oficjalny. Nieuczciwy handlarz wystawia fałszywą umowę kupna-sprzedaży, gdzie jako cenę wpisuje kwotę bez uwzględnienia należnego podatku VAT, który powinien zapłacić "słup".

3. Klient kupuje auto będące przedmiotem przestępstwa skarbowego.

 

Nieuczciwy handlarz nie informuje klienta, że od samochodu nie został zapłacony podatek VAT. Dzięki temu może zaoferować cenę bardziej atrakcyjną niż komis, który prawidłowo rozlicza się z podatków. Kierowca kupujący feralne auto jest zadowolony, bo tanio kupił auto.

 

Konsekwencje dla kupującego:

 

Służby zajmujące się ściganiem przekrętów dotyczących VAT, po numerze VIN mogą łatwo namierzyć ostatniego właściciela auta będącego przedmiotem przestępstwa. Gdy to nastąpi, możemy być pewni, że sprawa skończy się konfiskatą pojazdu. Płatnikiem VAT jest klient, który - nawet jeśli nie wie, że kupił auto bez podatku - powinien go zapłacić.

 

Albo bardziej ŁOPATOLOGICZNIE:

 

Coraz więcej na rynku pojazdów używanych pojawia się aut, które są sprzedawane z ominięciem bardzo ważnego punktu procedury importowej - wpłaty należnego podatku VAT (powinien być naliczony PRZY SPRZEDAŻY samochodu). Procedura importu i sprzedaży takiego samochodu wygląda banalnie prosto - dlatego obecnie trzeba bardzo uważać przy zakupie auta, które pierwotnie było w posiadaniu firmy (np. leasingowej) za granicą. Pokrótce teraz napiszę, jak wygląda zakup i "zalegalizowanie" takiego samochodu:

1. Rejestrowana jest firma z nipem UE, która może dokonywać zakupu samochodów za granicą, płacąc tam kwoty NETTO. Firma rejestrowana jest w Polsce lub za granicą - to ważna informacja - nie należy z góry zakładać, że jeśli sprzedawcą była firma zagraniczna, to wszystko jest w porządku.

2. Właścicielem w/w firmy jest "słup" - czyli osoba, z której ciężko ściągnąć później jakiekolwiek należności z tytułu zaległych podatków, firma po dokonaniu iluś transakcji najczęściej zostaje zlikwidowana i zakłada się następną.

3. Firma dokonuje bezpośrednio, lub przez komis, sprzedaży auta końcowemu nabywcy, wystawiając na niego fakturę VAT-marża, lub fakturę ze stawką VAT: "zw." lub "0%"

4. Nabywca, otrzymując fakturę, dowód opłaty akcyzy, przegląd techniczny, tłumaczenia i opłatę recyklingową, dokona bezproblemowej rejestracji samochodu - bowiem dysponuje wszystkimi niezbędnymi dokumentami do zarejestrowania samochodu, a wydział komunikacji nie sprawdza, czy samochód podlegał obowiązkowi opłacenia podatku VAT, czy też nie. Teoretycznie więc nabywca ma legalnie nabyty i zarejestrowany pojazd.

5. Urząd Skarbowy, na który zarejestrowana była firma, dokonująca sprzedaży auta, z około 3-miesięcznym opóźnieniem otrzymuje wykaz transakcji wewnątrzwspólnotowych, które podlegały opodatkowaniu 23% VAT-em. Firma, która nie uiściła podatku - wzywana jest do wyjaśnienia sytuacji - to może potrwać ok. miesiąc.

6. W międzyczasie firma, dokonująca "usuwania podatku VAT" z jasnych względów zostaje zlikwidowana.

7. Urząd Skarbowy, na podstawie numeru VIN samochodu będącego przedmiotem postępowania, dociera do końcowego nabywcy i nabywca jest wzywany do Urzędu, gdzie zapozna się z niewesołą dla niego sytuacją. Jej zakończenie może wyglądać następująco:

- właściciel samochodu płaci zaległy VAT z odsetkami (za ok. 4-6 miesięcy, w zależności, jak szybko uda się do niego dotrzeć) i może dalej eksploatować samochód,

- samochód zostaje zatrzymany do momentu zakończenia postępowania karno-skarbowego (a to może trwać np. 2 lata), po czym tak czy inaczej pozostaje obowiązek zapłacenia zaległego podatku VAT.

 

Teraz istotna uwaga - komis, będący pośrednikiem w takiej transakcji, jest prawnie zupełnie czysty. Komisant bowiem nie może w prosty sposób sprawdzić, czy auto, które sprzedawał jako pośrednik, miało mieć VAT opłacony, czy też nie. Importer bowiem nie ma obowiązku przedstawiania faktury zakupu samochodu, aby dokonać transakcji sprzedaży. Dlatego komis nie będzie pociągany do odpowiedzialności prawnej i nikt nie będzie z komisu ściągał żadnych należności.

 

Znana jest procedura - jak więc się ustrzec przed zakupem takiego samochodu (gdzie najczęściej takie auta są to niezłe okazje rynkowe, bo mogą mieć cenę 23% niższą od średniej rynkowej - z racji brakującego VAT-u)?

 

1. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę z 23% VAT - temat jest prosty - w 100% firma odpowiada za obowiązek odprowadzenia podatku z faktury, którą wystawiła. Fiskus może ścigać wtedy tylko i wyłącznie sprzedawcę (zakładamy, że samochód nie pochodzi z kradzieży, bo wtedy jakkolwiek by go nie sprzedawać - będzie to nielegalne). W tej sytuacji kupujący nie musi się martwić o sprawę podatku VAT.

2. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę VAT-marża - należy zrobić 2 rzeczy:

a) sprawdzić po numerze VIN, kto był pierwszym nabywcą samochodu - takie informacje znajdują się w bazach dealerów - jeżeli była to firma (najpopularniejsze firmy leasingowe to: Axus N.V, Arval, Lease Plan, BCA) - to zapala się pierwsza lampka ostrzegawcza

b) sprawdzić, kto widnieje jako właściciel w dowodzie rejestracyjnym pojazdu - i tu ważna informacja - dowód musi pochodzić z kraju, z którego został PO RAZ PIERWSZY zakupiony pojazd. Może bowiem się zdarzyć, że ktoś takie auto w międzyczasie "zalegalizuje" np. na Słowacji, albo na Litwie. Weryfikację, czy dowód jest dowodem z pierwszego nabycia auta przeprowadzić można bardzo prosto - każdy dowód rejestracyjny ma datę wydania. Jeżeli więc dowód wydano 14.03.2005 roku, a auto ma datę I-szej rejestracji w dokładnie tym samym dniu (lub parę dni wcześniej) - to jest to dowód z pierwszego nabycia samochodu od dealera. Jeżeli w dowodzie widnieje jako właściciel firma - druga lampka ostrzegawcza.

3. W przypadku, gdy obie w/w weryfikacje dały pozytywną informację (mamy w obu przypadkach firmę jako właściciela pojazdu) - to na 99% sprzedający powinien naliczyć VAT przy sprzedaży samochodu.

 

I teraz kolejna ważna uwaga - powyższa procedura dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy samochód w Polsce sprzedaje FIRMA (bezpośredni importer, komis, itp.). Osoby fizyczne, nabywające pojazd za granicą, płacą tam PEŁNĄ kwotę, obejmującą stawkę VAT obowiązującą w kraju, w którym dokonywana jest transakcja kupna-sprzedaży. Podobnie nabycie samochodu za granicą od osób fizycznych jest w Polsce zwolnione z podatku VAT - tak więc jeśli właścicielem samochodu była za granicą osoba prywatna - nie ma do niej zastosowania powyższy wywód.

 

Są przypadki, bardzo sporadycznie spotykane, gdy firma za granicą sprzedaje pojazd w cenie brutto (ze stawką VAT zw. lub 0%). Aby mieć pewność, że w ten sposób dokonano transakcji - należy się skontaktować ze sprzedawcą za granicą, bo znając umiejętności Polaków w kwestii tworzenia nowych faktur VAT, nie mających nic wspólnego z oryginalnymi fakturami, jakakolwiek inna próba sprawdzania oryginalności faktury zakupu pojazdu może się okazać nieskuteczna.

 

I następna uwaga - weryfikacja dokumentów pojazdu w Urzędzie Skarbowym czy też w Wydziale Komunikacji nic nie daje. Sprzedający, przekazując komplet dokumentów niezbędnych do zarejestrowania samochodu, nie przekazuje nabywcy faktury potwierdzającej zakup pojazdu, ani innych dokumentów, które zawierałyby informację, że transakcja miała lub nie miała być opodatkowana stawką 23% VAT. A nawet, jeśli ową fakturę da do wglądu - Urząd Skarbowy ani Wydział Komunikacji nie będzie w stanie w prosty sposób zweryfikować jej autentyczności - wymagany jest w tej sytuacji kontakt z drugą stroną transakcji - czyli firmą sprzedającą za granicą samochód. I raczej mało komu uda się nakłonić jakiegokolwiek urzędnika, aby dzwonił za granicę i konsultował z tamtejszym księgowym takie rzeczy. Wydział Komunikacji natomiast stwierdzi, że kupujący ma pełny komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji i potwierdzi, że auto można zarejestrować.

 

A teraz najciekawsze - finalnie straci na całym procederze "unikania VAT-u" tylko i wyłącznie końcowy nabywca samochodu. Posiada bowiem pojazd, który jest przemiotem postępowania karno-skarbowego (nielegalne wprowadzenie pojazdu na rynek) - a więc w łatwy sposób można zwindykować z niego należność - wystarczy zatrzymać pojazd, a następnie wystawić go do przetargu, jeżeli właściciel nie zechce uiścić podatku VAT. Raczej mało prawdopodobne jest, żeby nie sprzedać auta za kwotę, pozwalając pokryć podatek VAT. Dlatego na dzień dzisiejszy nie bardzo Urzędom Skarbowym opłaca się ścigać firmy, dokonujące nielegalnego wprowadzenia pojazdów na polski rynek. Wszakże tak czy inaczej będzie się dało ściągnąć wymaganą należność - jest bowiem co zabezpieczyć na czas postępowania.

 

Wisienką na torcie niech będzie fakt, iż auta, będące przedmiotem takich przekrętów, najczęściej są w doskonałym stanie wizualnym oraz technicznym. Dlatego potrafi to uśpić czujność kupujących - mają bowiem oni święte przekonanie, że nabywają świetny samochód w bardzo atrakcyjnej cenie - trzeba się więc spieszyć, żeby ktoś nie podkupił okazji. I im droższy samochód - tym ryzyko większe - po transakcji więcej zostaje pieniędzy z tytułu niezapłaconego podatku VAT.

Opublikowano

Wiadomo, ze temat poruszany już wiele razy na forum ale jakby nie ma się na to wpływu jak i co wystawi handlarz.Nie pokaże przecież jak i za ile kupił auto a Nam pozostaje tylko domniemywanie niestety.Pewnie, iż można się zastanawiać jak cena jest dobra ale też trzeba mieć nadzieję ,iż takie przypadki są i będą sporadyczne :mrgreen: :mrgreen:

 

ps. autor postu dostaje fakturę ale jaką tego już brak w ogłoszeniu

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Wiadomo, ze temat poruszany już wiele razy na forum ale jakby nie ma się na to wpływu jak i co wystawi handlarz.Nie pokaże przecież jak i za ile kupił auto a Nam pozostaje tylko domniemywanie niestety.Pewnie, iż można się zastanawiać jak cena jest dobra ale też trzeba mieć nadzieję ,iż takie przypadki są i będą sporadyczne :mrgreen: :mrgreen:

 

ps. autor postu dostaje fakturę ale jaką tego już brak w ogłoszeniu

 

Ej, no sfinks - zastanów się co piszesz stary.

Jak nie ma się wpływu na to co handlarz daje?

I jak handlarz nie pokaże od kogo kupił?

Jak dostajesz papiery to chyba widzisz belgijski dowód rejestracyjny i widzisz kto jest właścicielem. No ja Cię proszę.

A wpływ masz - jak handlarz nie pokaże faktury zakupu - to nie kupujesz - proste.

Dodatkowo przy autach sprowadzonych MASZ KOMPLET PAPIERÓW - włącznie z danymi właściciela - włącz myślenie i nie powtarzaj jak baran.

 

Proste jak świński ogon sfinks.

 

BTW - a dostałeś Car-PASS ?

Opublikowano

No wiadomo, ze dowód jest ale miałem na myśli, iż nie kazdy się orientuje w zawiłościach zakupowych aut i nie ma doświadczenia na co zwracać uwagę.

Wiele osób nie ma pojęcia, iż na auto kupione za granicą na fakturę vat musi u nas też być faktura vat i to wykorzystują handlarze wobec naiwnych :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Widziałem umowę zakupu i była od osoby prywatnej. Jutro wezmę jeszcze kopię tej umowy dla siebie dla pewności.

 

A co do tego podobnego ogłoszenia to nie to samo auto bo nawet daty sprowadzenia i tego ogłoszenia się nie zgadzają. Ja mam wyrejestrowanie 08.11.2012 z Belgii, a ogłoszenie było z października.

Opublikowano
To nie to samo auto miesiąc temu ?

http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C26309488

 

 

Mam nadzieję, że to nie to samo auto bo stoi już u mnie w garażu.

W archiwum nie ma zdjęć, z opisu wygląda podobnie ale tamta miała przyciemniane szyby, i nie chwalą się ksenonami.

 

ale teraz mi ćwieka zadałeś. Co po takim pęknięciu może być nie tak ?

 

No nie bądź naiwny. Wadą tego silnika są wlaśnie pękające lańcuszki rozrządu.

Masz przynajmniej wyjaśnioną zagadkę niskiej ceny. Mogło być gorzej...np powódź.

A co się stało w silniku...pogięły się zawory i może uszkodził się ktoryś z tłoków. Nie przejmuj się...50% aut miało grzebane w silniku i nikt się nie przejmuje.

Opublikowano
Widziałem umowę zakupu i była od osoby prywatnej. Jutro wezmę jeszcze kopię tej umowy dla siebie dla pewności.

 

A co do tego podobnego ogłoszenia to nie to samo auto bo nawet daty sprowadzenia i tego ogłoszenia się nie zgadzają. Ja mam wyrejestrowanie 08.11.2012 z Belgii, a ogłoszenie było z października.

 

Ok - czyli jedno masz już na minus kolego.

Teraz właściciel auta z dowodu rejestracyjnego - firma czy właściciel?

Opublikowano
To nie to samo auto miesiąc temu ?

http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C26309488

 

 

Mam nadzieję, że to nie to samo auto bo stoi już u mnie w garażu.

W archiwum nie ma zdjęć, z opisu wygląda podobnie ale tamta miała przyciemniane szyby, i nie chwalą się ksenonami.

 

ale teraz mi ćwieka zadałeś. Co po takim pęknięciu może być nie tak ?

 

No nie bądź naiwny. Wadą tego silnika są wlaśnie pękające lańcuszki rozrządu.

Masz przynajmniej wyjaśnioną zagadkę niskiej ceny. Mogło być gorzej...np powódź.

A co się stało w silniku...pogięły się zawory i może uszkodził się ktoryś z tłoków. Nie przejmuj się...50% aut miało grzebane w silniku i nikt się nie przejmuje.

 

Jakub jesteś w Włocławka to może coś wiesz na temat tego konkretnego auta?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.