Skocz do zawartości

e46 328 Ci nie odpalane poltora roku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Bunia stała półtora roku w nie ogrzewanym garażu, na co zwrócić uwagę teraz przy odpalaniu? będę podłączał ją teraz do prostownika czy w ogolę mogę ja odpalić po takim czasie czy na lawetę i do serwisu zęby wymienili płyny ?

Co na pewno będę musiał wymienić oprócz płynów? Opony do wymiany? Stoi na osiemnastkach z oponami o niskimi profilu, co z hamulcami i amortyzatorami itp?

Z góry dziękuje za wszelka pomoc.

Opublikowano
akumulator jak będzie sprawny to powinna odpalić bez problemów większych, jeżeli gdzieś daleko nie masz zamiaru jechać do możesz jechać spokojnie (nie szalej za bardzo bo nigdy niewiadomo co i jak z hamulcami). Płyny eksploatacyjne pasowało by wymienić.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego miałem z moją podobną sytuację jak kupowałem , stała u niemca ok roku , Jak kupiłem to od razu hamulce do wymiany bo jak wcisnąłem to chyba nie odbijały ,aż dym dawał jak z lokomotywy i sprężyna mi pękła (przerdzewiała ) ,ale na szczęście na postoju bo gdyby to było w trasie to :mad2: . Oczywiście wszystkie płyny , filtry i dobrze było by sprawdzić co dzieje sie w zbiorniku paliwa bo miałem taki przypadek w koparce ,że po kilku miesiącach postoju zrobił się na dnie taki syf że szok :duh: A można wiedzieć dlaczego autko tak długo stało nie odpalane ?
Opublikowano

Ja bym zrobił tak:

- wymienił wszystkie płyny i filtry - na początek olej w silniku (ewentualnie ze zdjęciem miski olejowej i wyczyszczeniem jej), płyn chłodzący i hamulcowy, filtr oleju i powietrza, pewnie też kabinowy

- świece (sprawdzenie i ewentualna wymiana)

- przeczyścił hamulce (rozebrał tłoczki i wszystko porządnie nasmarował) - chyba najważniejszą rzeczą w aucie jest możliwość zatrzymania się przed np. drzewem:)

- sprawdził zawieszenie (głównie gumy i czy coś nie przerdzewiało) - ja jak zaczynam mieć jakieś stuki to wymieniam wszystkie gumy z przodu bądź z tyłu i mam potem spokój na dwa lata.

- sprawdził układ kierowniczy (płyn i ogólny stan układu) - jak się nie zatrzymasz przed drzewem to chociaż warto je ominąć;)

- opony (jak nacisk jest przez 1,5 roku punktowo w jedno miejsce, to mogą się robić jakieś wybrzuszenia i deformacje), myślę, że mogą być nawet do wymiany. Producenci zakładają, że na oponie się jeździ 5 lat, potem guma traci właściwości i jest do wymiany.

- przesmarował wszystkie uszczelki, żeby przy pierwszym mrozie nie przykleiły się do drzwi.

- jak kolega radził zajrzeć do baku i zobaczyć jaki jest tam syf

- wymienić paliwo, albo chociaż zmieszać z nowym (na starym powinieneś pojechać, ale po tym czasie mogą wytrącać się z niego jakieś nieprzyjemne substancje, szczególnie jak paliwo było z jakiejś szemranej stacji

- sprawdzić światła

- elektryka może być wilgotna, więc może jakieś kable WN, ale to już wyjdzie w praniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.