Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam kolejną prośbę. Następny samochód do sprawdzenia vin WBANM71040CP19264

 

 

http://otomoto.pl/bmw-530-super-niezawodna-530xd-model-2-C26320787.html

 

Czy będzie duża różnica w jeździe z napędem na 4 koła - głównie jeżdże po mieście - od zwykłego napędu? Nigdzie nie moę na sieci znaleźć wiarygodnych danych na temat spalania 530 xd.

 

Poproszę o komentarze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym drugim aucie nie ma nagłośnienia Logic7 (chyba, że było dokładane). Fabrycznie było HiFi Loudspeaker.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulamin: jeden temat=jedno auto.

Wywal tą drugą i załóż dla niej osobny temat.

 

Numer podwozia WBANM71040CP19264

Kod typu NM71

Typ 530XD (EUR)

Typoszereg E E60 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/T2

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor MONACOBLAU METALLIC (A35)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Data prod. 2006-09-26

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S5ACA FERNLICHTASSISTENT Asystent świateł drogowych

S601A TV-FUNKTION Funkcja TV

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S610A HEAD-UP DISPLAY Wyświetlacz przezierny

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

P7R7A INNOVATIONSPAKET Pakiet innowacyjny

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S931A WINTERRAEDER STATT SOMMERRAEDER Opony zimowe zamiast letnich z fabryki

S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S4ALA INTERIEURLEISTEN TITAN DUNKEL Listwy wewnętrzne tytanowe ciemne

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czy będzie duża różnica w jeździe z napędem na 4 koła - głównie jeżdże po mieście - od zwykłego napędu? Nigdzie nie moę na sieci znaleźć wiarygodnych danych na temat spalania 530 xd. Znacie może wysokości?

 

Miałem 330xd 231 km w automacie. Spalanie na autostradzie jadąc 140-160 km/h ok. 8 l/100km, normalna jazda miejska bez szaleństw ok. 10l, cykl mieszany ok. 9l.

W 530xd z racji większej masy wyjdzie pewnie nieznacznie wyższe.

Opublikowano
Jeśli przesiadasz się z tylnego napędu na X-a to powiem tak: Ja zawsze latałem tylnonapędówkami i byłem mocno happy, teraz trafił się X, no cóż, jest fajnie póki co na sprawdzone na mokrym i piasku jest znacząca różnica ale na suchym asfalcie tym bardziej przy jeździe miejskiej nie będzie w zasadzie różnicy, co do spalania to może być ono niznacznie większe bo to nie jest stały napęd wiec nie napędza ciągle 4 kół jak w Quattro, różnica będzie spowodowana tylko masą...Podusmowując ja jestem zadowolony, jedynie wyższe koszty utrzymania półośki i inne wachacze...
Opublikowano
u mnie (231KM) srednie spalanie przy jezdzie 50/50 (trasa/ miasto wrocław) latem ok 10, 5. w zimie litr wiecej. na suchym przy szybkiej jezdzie auto wydaje sie byc stabilniejsze dzieki xdrive. w kazdych innych warunkach roznice sa widoczne golym okiem, wiec nie ma o czym dyskutowac.
Opublikowano

Osobiście nie jestem zwolennikiem Xa, porostu nie przyda mi się ten napęd i mimo ze raz w roku wyjeżdżam w alpy a poza tym w sezonie narciarskim wyjeżdżam od 10 do 20 razy do Czech. Tak więc zastanów się czy wykorzystasz napęd X.

Spalanie na pewno będzie większe ze względu na masę, przeniesienie napędu no i opory toczenia.

Tak wiec po pierwsze czy stać cię na auto które pali więcej.

No i czy wykorzystasz ten napęd.

Opublikowano
tu chyba nie chodzi o wykorzystanie napedu xdrive. nawet jesli raz w roku bedzie przydatny to ok. przeciez w jezdzie na codzien to w niczym nie przeszkadza. a spalanie, jesli juz ta kwestia zostala poruszona, jest niewiele wieksze.
Opublikowano

Nie zgodzę się, że nie przyda się w mieście.

Jednak przez te kilka miesięcy mamy mokre, a przez minimum kilka tygodni zaśnieżone drogi.

Żadna ośka tak nie wystartuje na światłach, jak również żadna nie będzie tak stabilnie jechała po śliskim na zakrętach, czy przy zmianie pasa w koleinach z błota pośniegowego.

A kiedy jest najwięcej kolizji? Jak popada:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zgodzę się, że nie przyda się w mieście.

Jednak przez te kilka miesięcy mamy mokre, a przez minimum kilka tygodni zaśnieżone drogi.

Żadna ośka tak nie wystartuje na światłach, jak również żadna nie będzie tak stabilnie jechała po śliskim na zakrętach, czy przy zmianie pasa w koleinach z błota pośniegowego.

A kiedy jest najwięcej kolizji? Jak popada:)

 

1. Co z tego, że Ty byś mógł wystartować szybciej spod świateł jak przed Tobą stoją 3 zawalidrogi? 4x4 wówczas to jak słodzenie truskawek, czyli można, ale po co.

2. Miejskie kolizje nie są spowodowane tym, że pada czy tym, że ludzie nie mają 4x4. Raczej jest to wynikiem brakiem umiejętności i koncentracji, bo ilość napędzanych kół ma tu marginalne znaczenie. Leśny dziadek w kapeluszu z refleksem szachisty i wzrokiem kreta równie dobrze może wjechać w kogoś jadąc autem z napędem na 4 koła.

Opublikowano
Jeśli przesiadasz się z tylnego napędu na X-a to powiem tak: Ja zawsze latałem tylnonapędówkami i byłem mocno happy, teraz trafił się X, no cóż, jest fajnie póki co na sprawdzone na mokrym i piasku jest znacząca różnica ale na suchym asfalcie tym bardziej przy jeździe miejskiej nie będzie w zasadzie różnicy, co do spalania to może być ono niznacznie większe bo to nie jest stały napęd wiec nie napędza ciągle 4 kół jak w Quattro, różnica będzie spowodowana tylko masą...Podusmowując ja jestem zadowolony, jedynie wyższe koszty utrzymania półośki i inne wachacze...

 

Napęd nie jest stały...ale półosiami i trzema dyframi trzeba kręcić a to zwiększa zużycie paliwa. Nie tylko masa.

 

Napęd 4x4 jest fajny...ale można się bez niego obejść.

Opublikowano
Nie zgodzę się, że nie przyda się w mieście.

Jednak przez te kilka miesięcy mamy mokre, a przez minimum kilka tygodni zaśnieżone drogi.

Żadna ośka tak nie wystartuje na światłach, jak również żadna nie będzie tak stabilnie jechała po śliskim na zakrętach, czy przy zmianie pasa w koleinach z błota pośniegowego.

A kiedy jest najwięcej kolizji? Jak popada:)

 

Kolego a ty jeździsz po torze czy po mieście. We Wrocławiu średnia prędkość poruszania wychodzi mi na poziomie 30 km/h, a jak jeżdżę spokojnie to 27 km/h na całym baku (około 700 km).

Więc o czym ta gadka.

Opublikowano
1. Co z tego, że Ty byś mógł wystartować szybciej spod świateł jak przed Tobą stoją 3 zawalidrogi? 4x4 wówczas to jak słodzenie truskawek, czyli można, ale po co.

2. Miejskie kolizje nie są spowodowane tym, że pada czy tym, że ludzie nie mają 4x4. Raczej jest to wynikiem brakiem umiejętności i koncentracji, bo ilość napędzanych kół ma tu marginalne znaczenie. Leśny dziadek w kapeluszu z refleksem szachisty i wzrokiem kreta równie dobrze może wjechać w kogoś jadąc autem z napędem na 4 koła.

 

Żeby uciec, jeśli sytuacja wymaga gwałtownego przyspieszenia, a akurat masz przed sobą pusto (osobiście znam przypadek najechania przez TIRa na światłach, w którym jedna osoba nie przeżyła). Poza tym refleks to jedno, a możliwość szybszego przejechania zakrętu jak się zagapisz, albo go źle oszacujesz to drugie...

 

Kolego a ty jeździsz po torze czy po mieście. We Wrocławiu średnia prędkość poruszania wychodzi mi na poziomie 30 km/h, a jak jeżdżę spokojnie to 27 km/h na całym baku (około 700 km).

Więc o czym ta gadka.

 

To po co Ci ponad 200KM? Przez miasto z tą samą prędkością przejedziesz 520d, a koszty utrzymania będą mniejsze... Po to je sobie kupiłeś, żeby w razie czego wykorzystać. Tak samo jest z Xem, jak jest ślisko to się lepiej trzyma. Ktoś Ci zajedzie drogę, to na śliskim (a w szczególności na błocie pośniegowym) stabilniej zmienisz pas autem z napędem na 4 koła.

Ja sobie cenię bezpieczeństwo, chociaż moja średnia w Warszawie nie przekracza 25km/h...

 

Poza tym zapraszam do lektury tego wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=200811&hilit=tylny+nap%C4%99d

Opublikowano

To po co Ci ponad 200KM? Przez miasto z tą samą prędkością przejedziesz 520d, a koszty utrzymania będą mniejsze... Po to je sobie kupiłeś, żeby w razie czego wykorzystać. Tak samo jest z Xem, jak jest ślisko to się lepiej trzyma. Ktoś Ci zajedzie drogę, to na śliskim (a w szczególności na błocie pośniegowym) stabilniej zmienisz pas autem z napędem na 4 koła.

Ja sobie cenię bezpieczeństwo, chociaż moja średnia w Warszawie nie przekracza 25km/h...

 

Poza tym zapraszam do lektury tego wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=200811&hilit=tylny+nap%C4%99d

 

Kupiłem 530d bo uważam że do tej wielkości auta i tej masy to idealny silnik, poza tym uwielbiam dźwięk R6 i duży moment obrotowy który pozwala mi w krótkim czasie wyprzedzić TIRa na drodze krajowej.

Osobiście uważam że X powinno się kupować wtedy kiedy jego właściwości wykorzystuje się w ciągu roku więcej niż 50%.

 

A na koniec dodam że każdy może sobie kupić to na co ma ochotę i tyle. Ja napisałem o sytuacji kiedy ktoś nie potrzebuje a kupuje i co się z tym wiąże, ale jak ktoś mimo to chce kupić to niech kupi i niech cieszy się z udanego zakupu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wyrażę swoje skromne zdanie...

miałem już kilka BMW oraz kilka innych aut o różnych napędach, kilka dni temu kupiłem 530xd, jest to moje 3 BMW xdrive i... z mojego punktu widzenia auto w polskich realiach bez napędu na 4 koła jest jakby niepełnosprawne. Mieszkam w "płaskim mieście" w centralnej, wschodniej Polsce i mimo to uważam że "czterołap" jest niezastąpiony.

Zima... górki, pagórki, zaspy... terefere oczywiście X...

ale wyobraźcie sobie sytuację jaką miałem ostatnio jeżdżąc żony przednionapędówką.

Włączałem się do ruchu z podrzędnej drogi, auto jadące drogą z pierwszeństwem było daleko, padał śnieg, na drodze było ślisko... startuje... asr pracuje a ja powoli wyjeżdżam po śliskim lodzie na główną drogę - zajęło mi to 5-7 sekund, nerwowych, ponieważ samochód który był daleko znalazł się już w tym czasie 80 - 100 metrów od skrzyżowania... W X-sie nie ma tego problemu auto wyjeżdża jak po asfalcie :cool2:

 

Deszcz... zakręty, ruszanie z miejsca mocnym autem.. znowu wygrywa X

Pamiętam że jeżdżąc mocną "ośką" non stop świeciła mi się kontrola trakcji w X-sie tego nie doświadczyłem... Ba... mam w domu Clio RS 220hp i gdy tylko spadnie deszcz to o przyspieszeniu mimo przedniego napędu możemy zapomnieć...

Swego czasu podczas pokazów X-drive BMW osoba prowadząca pokazywała różnice podczas jazdy na mokrej nawierzchni, X był o niebo szybszy, zachowywał się jakby jeździł po suchym

Lato... Jazda po błocie, plaży, łące znowu X

Na asfalcie czuje się wyraźnie pewniej jeźdżąc X-em choć ośki są w tym temacie efektywniejsze...

ponoć kto raz spróbuje 4 łapa to już ciężko mu wrócić do ośki, coś w tym jest...

 

Ale żeby nie było tak słodko to teraz o minusach

 

Spalanie w X-ach minimalnie większe

0-100 szybsze są X-y natomiast powyżej ze względu na straty mocy w "4x4" rządzą "ośki"

Więcej mechaniki to więcej awarii - choć ja żadnych związanych z X-ami nie doświadczyłem

i chyba najważniejszy minus to frajda z jazdy bokami ;) której w X-ach nie doświadczymy

 

Każdy decyzję powinien podjąć sam ale X-drive w BMW jest naprawdę świetny.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.