Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam,

na forum jestem już od jakiegoś czasu. Zagościłem tu przy okazji kupna e36.

Miałem co do niej kilka planów, ale co tu dużo pisać...następną była e32, którą można obejrzeć TUTAJ.

Obecnie, a właściwie od czerwca tego roku dołączyło e90, 2.0d 177KM.

W stosunku do niej również mam kilka planów i mam nadzieję, że w przeciwieństwie do przypadku e36, tutaj doczekają się realizacji. :mrgreen:

Rozkodowany VIN

Modellbezeichnung: 320d

Ausführung: Europa

Typschlüssel: PN31

E-Code: E90 (MUE)

Karosserie: Limousine

Lenkung: links

Türen: 4

Motor: N47D20O0 - 2,00l (130kW)

Antrieb: Heckantrieb

Getriebe: manuell

Außenfarbe: Schwarz 2 (668)

Innenraum: Stoff Vertex/anthrazit (EBAT)

Produktionsdatum: 23.09.2008

Werk: Leipzig

 

 

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S4CGA Interieurleisten "satin-silber" matt Interior strips, "satin-silber" matt

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 Umfang CO2 package

S1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S2S1A BMW LM Rad Sternspeiche 286 BMW LA wheel, star spoke 286

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S441A Raucherpaket Smoker package

S464A Skisack Ski bag

S465A Durchladesystem Through-loading system

S481A Sportsitz Sports seat

S493A Ablagenpaket Storage compartment package

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S606A Navigationssystem Business Navigation system Business

S612A BMW Assist BMW Assist

S616A BMW Online BMW Online

S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs

S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices

S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices

S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension

S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite

S7SNA Navi Business/Handyvorber. Bluetooth Nav Business/cellph. prep. Bluetooth

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

P9BFA Navigation Package Navigation Package

 

Kilka zdjęć mojego auta.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic893/v2012112519270598486543.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic590/v2012112519270994578992.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic110/v2012112519271194151257.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic773/v2012112519272551717072.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic426/v2012112519271064074895.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic600/v2012112519271121254429.jpg

 

Auto służy do codziennego użytku, miesięczny rachunek za paliwo jest taki sam jak w przypadku e32. Z tą różnicą, że e32 przejeżdżam miesięcznie około 400km, natomiast e90 deko więcej. :norty:

Pod względem eksploatacji nie mam zastrzeżeń. Jak na razie wymieniłem rurkę powietrza, element 7 na SCHEMACIE, oraz o-ringi intercooler'a, element 3 i 6 na SCHEMACIE.

Oczywiście standardowo, zmiana oleju na Motul 8100X-Clean 5w30, jak również filtrów oleju, powietrza, kabinowego.

 

Jak już wspomniałem mam kilka planów co do auta.

Na dobry początek nerki poszły w czarny mat.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic206/v2012071011042577170055.jpg

 

Zmieniłem również ringi na białe, wrzuciłem żarówki GPThunder 8500k. Niestety brak zdjęcia, ale na dniach postaram się uzupełnić.

Dołożyłem również lusterko wsteczne fotochrom. INSTRUKCJĘ zamieściłem w dziale Zrób to sam.

Doszedł także tempomat, jako, że bardzo mi go brakowało. Podziękowania dla kolegi prmax za pomoc przy kodowaniu.

 

W planach kolejne zmiany ale rozłożone w czasie, jako, że planuję zatrzymać auto na najbliższych ładnych kilka lat.

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezły przeskok! z E32/36 na poliftowe E90 :cool2:

Gratuluje i życzę spełnienia planów ;)...

Ladne autko. Życze bezproblemowej jazdy

Dzięki.

Lubię starsze auta, ale do codziennej eksploatacji szukałem czegoś nowszego, bo szkoda mi tłuc e32

...a zacznij od chip tunigu :norty:

Na razie się tego boję. :norty:

E90 dopiero odkrywam. Przy e32 większość rzeczy (mechanika, elektryka, diagnostyka) robię sam. Do e90 mam jeszcze respekt, bo tu głównie soft, a w tym nie czuję się jeszcze dobry. A jako, że lubię wiedzieć co i jak zostało zmienione to poczekam jeszcze z tym czipem, chociaż nie mówię nie.

pzdr

yaz

Opublikowano

Wyposażenie super, fotele,navi itd. Co do nerek to podobają mi się oryginalne bardziej - błyszcząca ramka czarna.

Generalnie auto piękne - wiem coś o tym :))

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pamiętam auto i zabawy z pająkami (SZL) przy kodowaniu tempomatu :D

 

Pozdrawiam :cool2:

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mała aktualizacja.

Zdjęcie ringów z żarówkami GPT8500K.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic778/v2013042117433433028786.jpg

Finalnie udało mi się dołożyć tylną lampkę z przyciskami. Niezastąpiona przy wieczornym przemieszczaniu. Miałem szczęście i nabyłem lampkę wraz z wiązką, także instalacja sprowadzała się do wyciągnięcia starej wtyczki i wetknięcia nowej.

Wiązka ma także wyjścia na oświetlenie lusterek w daszkach przeciwsłonecznych, których obecnie u mnie brakuje. Kolejny retrofit zatem w natarciu. :wink:

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic349/v2013042117432596291634.jpg

Doszły także felgi na lato, ASA AR1 19" 8,5" przód i 9,5" tył.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic706/v2013042117432871186588.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic117/v2013042120004258454006.jpg

I uwieczniony również przebieg.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic775/v2013042117433636594653.jpg

Pamiętam auto i zabawy z pająkami (SZL) przy kodowaniu tempomatu :D

 

Pozdrawiam :cool2:

Trochę zabawy było, ale przynajmniej teraz mogę zdejmować kierownicę i SZL z zamkniętymi oczami w kilka sekund :mrgreen: . Jeszcze raz dzięki za kodowanie tempomatu, śmiga do dzisiaj bez przeszkód.

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odświeżam temat.

Wpadło kilka nowych elementów.

Na początek wymieniłem podłokietnik środkowy na dzielony.

PRZED

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic659/v2013111122571590936941.jpg

PO

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic773/v2013111122571679066290.jpg

Wymiana oleju na Motul 8100X-Clean 5W30 + filtr przy przebiegu 161500km.

Okleiłem listwy wnętrza folią a'la alcantara. Miłe w dotyku ale nie wiem czy za jakiś czas nie zmienię tego na coś bardziej konwencjonalnego.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic500/v2013111123570157657521.jpg http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic585/v2013111123570349278213.jpg

Ostatnio powalczyłem trochę z elektryką i wyszło z tego oświetlenie klamek i wnęk na nogi oraz spodów drzwi. INSTRUKCJĘ wrzuciłem do działu Zrób to sam.

A to efekty. Fajerwerków nie ma, bo kręcone po ciemku, a i retrofit to żadne wodotryski. Chciałem pokazać, że działa i można samemu sobie zrobić.

 

Kolejne retrofity czekają w kolejce :D

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem żarówki na diody (7000k).

W komplecie dostałem 16 "żarówek" LED. Wykorzystałem na razie 14. Dwie, do lampek słoneczników chwilę jeszcze zaczekają.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic786/v2013112321332761007055.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic282/v2013112321332664260889.jpg

 

pzdr

yaz

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ori chyba nie było.

Zapewne można zaadaptować np. z e9x. Kwestia znalezienia właściwego pinu do wpięcia się w instalację auta.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z wpasowaniem ledów z e9x może być kłopot.

Nieruchoma część klamki w e6x jest chyba wpinana w "panewkę klamki" i ciężko będzie tam zmieścić przewody.

Trzeba obejrzeć dokładnie jak klamki są zbudowane i może uda się coś pomyśleć.

pzdr

yaz

Opublikowano

fajne autko i mody w dobrą stronę , sam myślę nad dołożeniem oświetlenia klamek ,dużo z tym roboty ? i jakie koszty ?

pozdro

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka postów wyżej, nad filmem pokazującym działanie oświetlenia klamek, wkleiłem link do DIY dokładania takiego podświetlenia.

Pracy trochę jest, nie będę ukrywał, że nie jest to kwestia odkręcenia kilku śrubek i gotowe.

Jeżeli chodzi o koszta, to największym jest cena gratów. Mnie udało się kupic ledy po dosyć niskich cenach.

W aso koszt LED jednej klamki to ca.125PLN, ale na tym nie koniec. Trzeba uzbroić się w przewody, wtyki, złączki i trochę cierpliwości.

Jeden dzień spokojnej pracy w zupełności wystarczy.

pzdr

yaz

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejna aktualizacja.

Jakiś czas temu doposażyłem auto w lampkę tylną z przyciskami. Lampkę udało mi się zakupić razem z wiązką, która ma wyprowadzenie na lampki oświetlenia lusterek w daszkach przeciwsłonecznych.

Bez ciśnienia czasowego skompletowałem potrzebne do retrofitu elementy i instalacja trwała jakieś 30minut.

Potrzebne:

- daszki z przyłączami

- osłony lampek, myślałem, że kupiłem czarne, a okazało się, że są szare, chwila pracy z suszarką i folią matową i są już czarne

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic662/v2014060815314462427543.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic475/v2014060815314448961628.jpg

 

Do cięcia podsufitki można użyć noża tapicerskiego.

Poniżej wymiary wycięć.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic997/v2014060815314418552560.jpg

I efekt końcowy.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic632/v2014060815314432566807.jpg

 

 

Wpadło również lusterko z FLA.

Osłona jeszcze w sklepie i wymagane kodowanie. Muszę tylko zainstalować NCSa.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic863/v2014060815314417861274.jpg

 

Pomysły na kolejne mody jeszcze są i mam nadzieję konsekwentnie je realizować.

pzdr

yaz

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

I kolejny update.

Osłona lusterka na swoim miejscu. FLA zakodowane, dzięki uprzejmości kolegi prmax. Działa bez zarzutów.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic197/v2014101708390138527946.jpg

 

Po drodze od ostatniego wpisu wymieniłem też pasek wielorowkowy, olej (Motul X-Clean8100)+ filtr (przy przebiegu ca. 181500km) oraz filtr powietrza.

Od kilku ładnych tygodni podczas przyspieszania i wciskania sprzęgła przy zmianie biegów (okolice 2000obrotów) dało się słyszeć dźwięk na kształt wyłączanego odkurzacza.

Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem i wymieniłem były uszczelki układu IC - 4sztuki. Niestety bez rezultatu.

Kolejnym krokiem była inspekcja samego IC, okazało się, że prawdopodobnie jest uszkodzony na łączeniu aluminium i tworzywo. Widać zaolejenie samego rdzenia i olej na plastikowej części.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic728/v2014101708383349389235.jpg

IC został wymieniony na nowy. Przy wymianie wspomagałem się fotorelacją z TEJ strony. Jednak z uwagi na wrodzone lenistwo, postanowiłem ominąć zdejmowanie zderzaka.

W moim przypadku wystarczyło odkręcić 17 wkrętów osłony dolnej, oraz dwa wkręty mniejszej osłony będącej tuż pod IC.

Sam IC trzyma się na dwóch torxach T25, jak w relacji z podlinkowanej wyżej strony.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic701/v2014101708383380999293.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic608/v2014101708383388304417.jpg

Wymiana IC "wyłączyła odkurzacz" ale przy zmianie na 3 i 4 bieg nadal delikatnie słychać ten sam odgłos, ciszej ale jednak.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic470/v2014101708383324172955.jpg

Zamierzam przyjrzeć się łączeniu między IC, a rurą dolotową silnika, ponieważ zauważyłem tam niewielkie zapocenie i obstawiam, że jest tam mała nieszczelność.

Jedna uwaga, jeżeli będziecie się decydować na zmianę IC, to zamienniki Nissens 96725 czy NRF 30797, nie pasują do wersji 177KM. Obydwa przyłącza mają w nich taką samą średnicę, podczas kiedy rury w aucie mają inne średnice.

 

 

Wpadły też nowe meble do środka.

Jakiś czas temu pisałem, że okleiłem wnętrze folią z mchem, jak nazywała to moja lepsza połowa. Zmieniłem tę folię na coś bardziej cywilizowanego.

Wpadło szczotkowane aluminium w szarym odcieniu.

Dorzuciłem także kierownicę, biegałkę i ręczny z pakietu M.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic523/v2014090110325870760131.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic607/v2014101708390165149133.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic117/v2014101708390175942573.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic673/v2014090110325841152406.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic379/v2014090110325882590913.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic648/v2014090110325887011232.jpg

 

Za radą kolegi Joozek, nerki okleiłem w czarny połysk i rzeczywiście wygląda to teraz lepiej.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic687/v2014101812335848494602.jpg

Ostatnio przy tankowaniu policzyłem spalanie, wyszło mi coś ca. 5.6L/100km, przy codziennej trasie ca. 65km - trochę trasy + kilka światełek w małych miejscowościach.

Aktualny przebieg.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic247/v2014101708383472237564.jpg

 

Kolejne mody, na razie tylko w mojej głowie, ale od czegoś trzeba zacząć. :wink:

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

Opublikowano

No i piękne zmiany :8)

 

Powiedz - bo też nie mam oświetlenia przy osłonkach, w drzwiach i w klamkach. Droga zabawa? W sumie u mnie jedyne co to czarna podsufitka, pakiet oświetlenia w środku i w klamkach, może jakieś audio i indywidualne obszycie boczków drzwi -ale to zobaczymy.

 

Pozdrawiam :cool2:

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o dorzucenie lampek lusterek w słonecznikach to największy koszt to same daszki.

Trzeba liczyć się z wydatkiem ca. 200PLN, lampki ca. 15-20PLn/szt.

Najlepiej gdybyś miał wiązkę, która prowadzona jest z lampki tylnej w suficie - takiej z przyciskami. Wtedy podłączenie oświetlenia lusterek jest p&p.

 

Oświetlenie spodów drzwi to koszt lampek, czyli 4x15-20PLN/szt.

Oświetlenie klamek zewnętrznych to koszt diód - używki można dostać za ca. 100-150PLN/4szt. Nowe LEDy kosztują coś ca. 120PLN/szt.

 

Do tych wszystkich punktów wiadomo, jakieś przewody, złączki, izolacja, etc.

pzdr

yaz

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam ze odkopię temat u cb ale jak montowałes lampkę w podsufitce tył to jak ona wyglada od drugiej strony ? Bo są jakieś 3 rodzaje ;/ 1bez guziczków 2 z guzikami i na jedna wtyczkę 3 z guzikami i z 2 wtyczkami ma ktoś zdj z odwrotnej strony bądź mógłby zrobić do osób co maja kompletne Max oświetlenie
kupię progi m pakiet preLci i zderzak tył m pakiet za rozsądną kasiore sedan e90
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dawno nic nie pisałem i w zasadzie niewiele się zmieniło.

Oczywiście po zimie zaczął przeciekać mi jeden ze sprysków lamp. Kiedyś już wymieniłem jedną sztukę, teraz odezwała się druga strona.

Wymieniłem chwasta na nowego. Tym razem podniosłem auto i po zdjęciu osłony podwozia był całkiem niezły dostęp do tej dyszy.

Przed sezonem letnim założyłem również nowe opony na tył NEXEN N3000 265x30x19.

Tradycyjnie, po ca. 15kkm od odstatniej wymiany, przy przebiegu ca. 196kkm zagościł nowy olej Motul 8100 X-Clean oraz filtr.

Obecny przebieg to nieco ponad 200kkm.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic660/v2015092016302547706459.jpg

 

Oddałem auto na polerkę przednich lamp. Efekt wg mnie rewelacja vs poprzedni stan.

PRZED

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic920/v2015082209520786727877.jpg

 

PO

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic615/v2015082209520729581232.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic477/v2015082209520781389849.jpg

 

Wymieniłem także łącznik elastyczny wydechu. Stary nie wytrzymałby już długo. Wymiana całkowicie wyeliminowała efekt odkurzacza, o którym pisałem w październikowym poście. Teraz jest całkowita cisza, nie licząc odgłosu turbiny.

PRZED

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic277/v2015092016252435458647.jpg

PO

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic898/v2015092016313726613949.jpg

 

Kilka aktualnych zdjęć.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic647/v2015092016252326751136.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic461/v2015092016252323171034.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic855/v2015092016252347905859.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic345/v2015092016252341714299.jpg

pzdr

yaz

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko jakby pasuje :) Mnie tylko kusi 2rurka z tyłu... EBarylska zmieniła końcówkę wydechu na 2 rurki i wygląda to inaczej zupełnie. Koszta nie duże a zmienia sporo. Zmienia 2l diesla w coś lepszego jak stoi :8)

 

Może się skuszę ale to już po ślubie :lol: teraz szlaban z szaleństwami :nienie: :wink:

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczerze to myślałem nad założeniem czarnej nakładki zamiast tej obecnej, ale teraz zburzyłeś mój światopogląd :mrgreen:

 

Auto wystawiam stety niestety na sprzedaż, potrzebuje czegoś większego coby moje pociechy wozić, ale może ta dwururka zagości.

Zwabię klienta wizualnie, zachwyci się technicznie i sfinalizuję temat :mrgreen:

Obadam temat EBarylskiej i jeżeli jest tam namiar na tę końcówke to pomyślę nad zmianą.

Dzięki jak zwykle, za dobrą radę Joozek.

pzdr

yaz

Opublikowano
Szczerze to myślałem nad założeniem czarnej nakładki zamiast tej obecnej, ale teraz zburzyłeś mój światopogląd :mrgreen:

 

Auto wystawiam stety niestety na sprzedaż, potrzebuje czegoś większego coby moje pociechy wozić, ale może ta dwururka zagości.

Zwabię klienta wizualnie, zachwyci się technicznie i sfinalizuję temat :mrgreen:

Obadam temat EBarylskiej i jeżeli jest tam namiar na tę końcówke to pomyślę nad zmianą.

Dzięki jak zwykle, za dobrą radę Joozek.

 

Od Eweliny to się w chwile nogę dowiedzieć. Koszta kolo 260zl końcówka z tego co pamiętam. Nie pamiętam ile montaż.

Masz dobrze utrzymane auto wiec się sprzeda dobrze :cool2: gdybyś miał kombi to bym z Tobą pogadał bo szwagier szuka :8)

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.