Skocz do zawartości

Problem ze ścieralnościa bieżnika


tgorka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam taki problem. Założyłem nowe opony Zimowe Pirelli Soto Zero przod 225/40/18 tyl 255/35/18. Po około miesiącu jazdy zauważyłem ze na jeden są te wypustki z boku jeszcze w stanie praktycznie nietknietym a na drugiej już ich prawie nie ma.

Czy powinienem sprawdzić zbieżność ?

 

2 dni temu zamieniono opony miejscami bo mi trochę drżala kierownica tak koło 120km po tej zamianie praktycznie przestało . Pojeździe teraz trochę i zobacze? Nic nie ściąga auto prowadzi sie wzorowo tylko to żużycie. Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Msz negatywewnie ustawione kolka za mocno zbieznosc i geometria pomoze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie,miałem podobnie -troszke zuzywały sie bardziej zewnetrzne krawedzie.Korekta zbieznosci i jest ok,w miedzyczasie zmieniłem opony na nowe ,zrobilem juz 20 000km i jest miodzio :cool2:

Ponoc do ustawienia zbieznosci w naszych autach obciaza sie auto plus 300kg,ale w moim przypadku tak nie było :D ,poprostu zrobiono korekte,toche pojezdziłem i wróciłem aby sprawdzic i git :cool2:

Wazne jest tez aby bylo odpowiednie cisnienie w kolach-gdy jest za mało tez zdiera opony :(

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie to trochę inna sprawa, bo wtedy sama opona się inaczej zużywa, ale tutaj chodziło o to, że na jednej stronie opona się zżywała inaczej niż na drugiej.

Zakładamy oczywiście, że ciśnienie w kołach jest równe i że posiadacz autka sprawdził to w pierwszej kolejności :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że z tyłu jest podobna sytuacja tylko po przeciwnej stronie. Reasumując prawy przód i lewy tył ścina. Lewy przód i prawy tył jest ok. Co ciekawe mialem problem z lewą oponą niby była wyważona ale drżała mi kierownica - przełożyłem ja na prawo i drżenie przestało być wyczuwalne.. Może to mieć jakis związek ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem, ale zdaje mi się, że jak zbieżność by była nieprawidłowa to czy opony nie powinny się zużywać identycznie? W końcu zbieżność jaka by nie była będzie zawsze symetryczna, prawda?

Jeśli masz pewność co do felg, że nie są krzywe, nie były spawane, itp., opony nowe - więc też nie powinny mieć przygód, chyba ze już gdzieś najechałeś na krawężnik niefortunnie (zbyt szybko), koła wyważone, to pozostaje chyba zawieszenie i to by mogło tłumaczyć nierównomierne zużycie opon. Ale z drugiej strony, nie miałeś żadnych objawów na poprzednich kołach, tak? Ludzie na forum mieli już kłopoty z kołami, że czasem po kilka kompletów próbowali i nie mogli wpaść na rozwiązanie.

Masz oponki na tych samych felgach?

Sprawdź też uwagę na zegar przy pompowaniu - jak jakimś domowym sprzętem z marketu pompujesz bez certyfikatu urzędu miar i wag to może być różnie, może warto na stację diagnostyczną skoczyć, żeby sprawdzić, tam taki chyba muszą mieć.

Z kolei jak u wulkanizatora - wątpię, żeby miał marny sprzęt.

Ciężko jest coś doradzić, jak jesteś absolutnie pewien co do jakości felg i opon, ciśnienia w oponach i fachowości przy wyważaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wypustki" mogly sie zetrzec na jednym bardzo ostrym zakrecie. jak kolega wyzej napisal jesli zbieznosc jest za duza to oba kola beda sie zuzywac rownomiernie. ale zawieszenie to zespol kilku elementow i jesli cokolwiek innego ma nawet male niedomaganie to zle ustawiona zbieznosc bedzie to potegowala. jesli tak jest to po dwoch rzeczach mozna to poznac: lekko skrecona kierownica podczas jazdy na wprost po poziomej i rownej drodze oraz zmierzyc suwmiarka (glebokosciomierzem) glebokosc bieznika - ale to po zrobieniu kilku tysiecy km. w twoim przypadku proponuje pojechac do dobrego diagnosty sprawdzic zawieszenie na szarpaku, diagnosta powinien obciazyc auto, zapytac ciebie czy standartowe zawieszenie czy obnizone, sprawdzic kat pochylenia kola - jesli tak to sprawdzic i ustawic zbierznosc. kat pochylenia kola moze byc zly po najechaniu na kraweznik ( ostrym) w wyniku czego moze odlsztalcic sie wahacz lub amortyzator. w naszych autkach nie ma za duzo regulacji tego kata. tylko kilka milimetrow na trzech srubach mocowania amortyzatora czyli pochylenie kola zalezy od kondycji elementow zawieszenia i ono najbardziej wplywa na zuzywanie sie jednej opony na krawedzi na jednej osi.

ale sie bujnalem. sprawdz auto u dobrego fachowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.