Skocz do zawartości

Wyciek plynu w silnikach N62, blad konstrukcyjny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanko serie 6 tez sie to tyczy?

 

 

od jakiegos czasu wlascicieli e65, e66 z silnikami N62 (745i, 735i) i przebiegami ok. 160 tys. kilometrow dopada problem wyciekajacego plynu chlodzacego z bloku silnika (przedniej czesci).

 

Problemem jest rura z uszczelkami ktora przeplywa plyn w bloku silnika.

 

Rura zaczyna korodowac a uszczelka sie sypie ze starosci w efekcie czego dochodzi do wycieku.

 

Naprawa jest czasochlonna i dosyc droga.

 

http://img5.imageshack.us/img5/6850/img0997rg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img40.imageshack.us/img40/4011/img1004v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img515.imageshack.us/img515/3166/img0998l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img252.imageshack.us/img252/7626/f863781348580697.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

....film z wymiany rury

 

Edytowane przez SEBOL.
Opublikowano
słyszałem o tym, ale na razie nie wyczytałem na forum o tej przypadłości. Jest filmik w necie właśnie z e65 i tam wymieniają tą rurkę.
Opublikowano
Jak mialem e65 V8 prawie dwa lata nic mi sie tam nie dzialo po sprzedaniu auta za jakis miesiac zadzwonil mi znajomy i mowi ze ma wyciek z przodu silnika okazalo sie wlasnie ze jest walnieta ta nieszczesna rurka w srodku silnika kosz naprawy 5,5tys zł przebieg auta 298tys zł podobno pada w granicach 160tys km....
  • 2 lata później...
Opublikowano
Odgrzewam temat. silnik mam ten sam ale w wersji X5 - u mnie cieknie płyn z tyłu silnika, więc teoretycznie przrzód i oring jest jeszcze szczelny, o ile tematem nie zajał się poprzedni właściciel (można się jeszcze połudzić). czy ktos spotkał się z wyciekami z tyłu bloku silnika N62?
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jestem juz po w swoim ixsie, jesli siada ktorys z oringow, cieknie zawsze z przodu przez przelew.
  • 4 lata później...
Opublikowano
Hej, odkopuję temat bo u mnie tez zaczęło coś cieknąć (płyn chłodniczy) z przodu silnika i mój mechanik mówi, że to spod dekla wanny gdzie ta rurka jest umiejscowiona. Teraz pytanie do majstrów: czy jak zdejmę kolektor i ten dekiel aluminiowy co tę rurkę osłania to czy tam w tej wannie powinno być sucho? Wg mnie powinno być sucho i jak te uszczelki na rurce są nieszczelne to wtedy tam się zbiera płyn chłodniczy i jak zauważyłem tam jest też mały nawiert w tej wannie i tamtędy to wypływa na zewnątrz jak już się tam nasączy? Czy ktoś może mi to potwierdzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Jest dokladnie na odwrot, wanna jest zalana plynem. To zbiornik do którego wpadaja kanaly z kazdego cylindra.
Opublikowano
Witaj. Jest dokladnie na odwrot, wanna jest zalana plynem. To zbiornik do którego wpadaja kanaly z kazdego cylindra.

 

Hej, no właśnie już to rozgryzłem. Rurkę mam zrobioną 3 lata temu i jakieś 50k km temu więc bym ją wykluczył, no nic czeka mnie zdejmowanie kolektora dolotowego bo i tak muszę wymienić silniczek ten z tyłu bo mi ciągle błędy wyrzuca, że ta DISA szwankuje itd. i przy okazji się tam zajrzy. Majster mi polecił abym sprawdził odpowietrzenie (trójnik) tam z przodu bo ten wyciek jest jak na razi delikatny itd.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ahh ta nieszczesna rurka w v8... Nie rozumiem majstrow ktorzy probuja sie tam do niej dostac, przecie to trzeba pol silnika rozbierac ;))

ja dolewam plynu od 3 lat I jest gitara, taniej niz 5,5 tys za naprawe..

w usa maja na to jakis patent, podobno wkrecaja jakas z tworzywa w srodek tej starej oszczedzajac sobie sporo zachodu ale ja I tak wole dolac 1l na miesiac, podobnie mam z olejem:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten patent z wkrecaniem czegos tam jest do niczego. Ja mam swoja rurke, opracowana, wyprodukowana na swoje potrzeby i nie jest to koszt 5.5tys. Zalozona w wielu n62. Bedziesz dolewal do czasu. Jak strzeli to juz nigdzie nie pojedziesz niestety.
Opublikowano
Pewnie masz racje, ale ja nie mam zaufanych majstrow do takiej roboty. ostatnio gosc wymienial mi pompe wody i okazalo sie ze uszczerbil mi rolke.. :duh: I wez zlec takiemu robote.. Unikam ingerencji w silnik jak tylko moge. Za kazdym razem, albo jakiejs srubki brakuje albo zatrzask zlamany.. Auto stare i katowane. Musi kiedys umrzec;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ahh ta nieszczesna rurka w v8... Nie rozumiem majstrow ktorzy probuja sie tam do niej dostac, przecie to trzeba pol silnika rozbierac ;))

ja dolewam plynu od 3 lat I jest gitara, taniej niz 5,5 tys za naprawe..

w usa maja na to jakis patent, podobno wkrecaja jakas z tworzywa w srodek tej starej oszczedzajac sobie sporo zachodu ale ja I tak wole dolac 1l na miesiac, podobnie mam z olejem:)

 

wymiana rurki to koszt 1500 zł wraz z nową rurką gwintowaną. Jakie 5,5 tys? chyba z wymaianą rozrządu i uszczelniaczami zaworowymi z demontażem głowic (najdroższy sposób)


A i jeżeli będziesz sprzedawać swoją kiedyś, to nie zapomnij o tym cytacie "ja dolewam plynu od 3 lat I jest gitara, taniej niz 5,5 tys za naprawe..I tak wole dolac 1l na miesiac, podobnie mam z olejem.."

Współczuje aucie, bo pewnie całe zarzygane od spodu i totalny trup i w dodatku na chińskich łysych oponach :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Basen przez który przechodzi sławna rurka jest w całości wypełniony płynem i tak ma być - płyn tam wpływa bezpośrednio po ochłodzeniu cylindrów i jest odbierany króćcem w deklu/pokrywie.

Wierzcie lub nie dla kilku mechaników było to szokiem... Trochę słabo no nie?

Trochę straciłem wiarę w mechaników ale polecam serwisówki BMW w sieci są dostępne. Można się wiele dowiedzieć i czasem mechanikowi trzeba wytłumaczyć co ma zrobić.

Gdyby ktoś chciał chętnie pomogę proszę pisać na priv albo tutaj. Jestem do dyspozycji.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

Odkopię kotleta ale mam problem z wyciekiem płynu. Jestem świeżo po wymianie słupka i co 100km muszę dolac 200ml. Żadnych wycieków nie bylo widac az do teraz. Zrobiłem jakies 500km czyli dolałem ponad litr i zaczęło kapać. Maska do góry i zauważyłem że płyn sobie leży tak jakby na tej wannie, a ze się go juz z litr nazbierało to zaczyna sie przelewać i kapać na ziemię. Zakladam, że to raczej nie rurka bo wtedy raczej ciekło by przodem, a nie zbierało sie na wannie?


Pytanie czy jest coś pod klolektorem z czego może cieknąć? Czy może jest ryzyko uszczelki pod glowica ktora puszcza na zewnątrz i wylewa sie na srodek silnika?


Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, pod kolektorem, z przodu, sa male wezyki, jeden z lewej glowicy, drugi z prawej, lacza sie w trojnik, sprawdz to.
Opublikowano

Sprawa wygląda tak, że z silnika leje się dopiero jak się wychłodzi. Wczoraj po nocy podnoszę maskę i wszystko dookoła wanny zalane. Rozgrzałem silnik, płyn odparował i wszystko suche, ściągnąłem przepustnice żeby mieć lepszy widok i po 2 godzinach nadal sucho. Rano podchodzę do auta, a tam kałuża... Podnoszę maskę i wszystko zalane. Trójnik i wężyki suche.


Wygląda mi to na wyciek z wanny, zwłaszcza, że lukaszpan opisał, że płyn tam wpływa po wychłodzeniu co u mnie sprawdzałoby się w 100%.


Ktoś się orientuje czy jest opcja zakupu samej uszczelki czy tylko w komplecie?

Oraz drugie pytanie czy trzeba wyciągać pompę do wymiany tej wanny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plyn w wannie jest caly czas, przeciez tam wchidza kanaly chlodzenia glowic. Niestety nie ma samej uszczelki. Do demotazu, nie potrzebujesz zdejmowania pompy do wymiany wanny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś jest w stanie pomóc i dać znać z jakim momentem dokręcać śruby pokrywy skrzyni korbowej (pokrywy wanny) i kolektora ssącego w n62b44?


Wymieniłem pokrywę wanny i przy okazji wąż z trójnikiem bo miał mikropęknięcie ale wyciek pozostał i nie wiem czy nie dokręciłem za mocno lub za lekko pokrywy...

Ciężko namierzyć ten wyciek bo wylatuje około 200ml przy procesie wystudzania silnika (nie wcześniej niż 3 godziny po zgaszeniu) i przez minutę po odpaleniu zimnego (ale może to przez drgania spływa to co naciekło przez noc)

Będę obserwował jeszcze i na pewno dam znać jak rozwiążę temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.