Skocz do zawartości

Automat 530d e39 problem ze skrzynią


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakładam nowy temat bo nic nie potrafię odnaleźć na taki temat, czyżby nikt nie spotkał się z takim problemem.

 

530d e39 rok 2002, skrzynia automat, silnik i skrzynia pracują idealnie, skrzynia nie szarpie, biegi zmienia super brak jakichkolwiek problemów przy szybszej jeździe w trasie i w mieście. Problem pojawia się w trasie przy prędkości między 80 a 115km/h, włączam tempomat (z resztą bez tempomatu też) i skrzynia nie wie który bieg wybrać i cały czas (co 2s. ) zmienia bieg, (z jakiegoś na jakiś, pewnie z 5) i obroty zmieniają się z 1500 na 1900 i tak w koło, problem znika jak przyspieszam do 120km/h, wtedy obroty spinają się na stałe z prędkością na poziomie 2100 i są takie cały czas, jadę pod górkę spalanie rośnie a obroty cały czas takie same, natomiast przy mniejszej prędkości jeżeli jadę po prostym lub pod górkę co 2s. zmiana biegu i obrotów, jest to wyjątkowo nie komfortowe, sądzę że też niezbyt zdrowe.

 

Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź która może okazać się pomocna.

Opublikowano

sprawdź olei i uzupełnij później wymień sterownik w skrzyni na najnowszy i usuń adaptacje

usunięcie samych adaptacji powinno załatwić sprawę ale te dwie rzeczy też powinieneś zrobić

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Mi to wygląda na padnięty konwerter. Jaki masz przebieg?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
A może to efekt załączenia sprzęgła lock-up w konwerterze? Rozpędź się do takiej samej prędkości przy jakiej to występuje tylko weź na steptronic na 5 bieg i na tempomat lub bez. Jeśli obroty będą dalej skakać to konwerter przyczyną
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Może to dziwne, ale ja tak miałem z 3 na 4. Skrzynia nie wiedziała co zrobić.Nie wiedziałem co jest. Sprawdziłem ciśnienie i po podłączeniu sprężarki okazało się, że w przednim prawym kole miałem 1,3. Choć wizualnie nie wyglądało na tyle. Po na pompowaniu problem zniknął.
Opublikowano

Olej wymieniony razem z filtrem, przebieg org 213tys. jak wgrać lub sprawdzić ten sterownik, i co to jest konwerter ? Gdzie on jest i jak go sprawdzić, dzieje sie tak i na D i na M jak włączę 5 bieg, mimo ze na desce cały czas jest 5 bieg to obroty skaczą, jeśli mam tempomat wyłączony to mam wrażenie ze to się dzieje nie tak często, np. co 4s.

 

Ciśnienie w kołach sprawdzone, 2,3 przód, 2,6 tył. Opony 235/45 R17 choć wątpię by miało to jakiekolwiek znaczenie.

Opublikowano

Kolego, może też być to co u mnie - czyli nie ma synchronizacji, skrzynia nie trzyma ciśnienia - elektronicznie bieg jest wrzucony, a fizycznie nie. Chociaz objawy zupełnie inne - bo u mnie np. czasami skrzynia po wrzuceniu na "D" sie na początku ślizgała, nie wrzucała biegu.

U mnie został przy okazji zrobiony pełny remont skrzyni. To co było wymuszone brakiem ciśnienia to: wymiana uszczelnień, panewek, konwerter. Oczywiście olej bo sie okazało że jest przepalony jak nie było ciśnienia i szczelności..

Sporo nerwów i kasy mnie to kosztowało :(

Opublikowano

Ale u mnie się nic nie ślizga, rusza idealnie nie szarpie, ciągnie razem z obrotami, jazda po mieście biegi zmienia super, pełny but zero problemów, jedynie przy 90-100km/h.

 

Jakie to koszty były u Ciebie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale u mnie się nic nie ślizga, rusza idealnie nie szarpie, ciągnie razem z obrotami, jazda po mieście biegi zmienia super, pełny but zero problemów, jedynie przy 90-100km/h.

 

Jakie to koszty były u Ciebie?

 

modl sie by nie byl to konwerter.... remont skrzyni 3,5 - 5 tysi

Opublikowano
... dzieje sie tak i na D i na M jak włączę 5 bieg, mimo ze na desce cały czas jest 5 bieg to obroty skaczą, jeśli mam tempomat wyłączony to mam wrażenie ze to się dzieje nie tak często, np. co 4s...

wg mnie to konwerter. Żeby to sprawdzić na 100% trzeba się przejechać z komputerem śledząc live data. A może wystarczy sczytać błędy bo podejrzewam że będziesz miał jakieś związane ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerterem), wykasować i jeszcze raz się przejechać i zobaczyć czy coś wyrzuci...

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Według mnie najlepiej zdjąć miskę olejową z ASB i sprawdzić czy nie ma opiłek metalu na magnesie. Jeżeli to początkowe stadium sypania się konwertera wystarczy sama regeneracja, około 600-650zł lub zakup używki choć wiadomo jak jest z używanymi. Ja wymieniłem tylko konwerter na regenerowany pozostawiając oryginalną ASB robocizna własna więc mogłem zaryzykować. Zrobione już ponad 120 tyś, razem 450tyś przebiegu i skrzynia chodzi aż miło :D
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Też mam konwerter do roboty u siebie. Skrzynia ZF 5HP19. Gdzie robiłeś swój za ile i jak z gwarancją?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Wybaczcie Panowie ale jestem tatalnym laikiem w tej sprawie, i choc radze sobie dosyc przy mechanice swojego pojazdu to jesli chodzi automat jest to moja pierwsza stycznosc prosze wiec wybaczyc moje pewnie banalne pytania. Jak ten konwerter wyglada, gdzie jest, za co jest odpowiedzialny, jak go sprawdzic, czy do tego trzeba go wyjac, co to jest ASB i rowniez gdzie do czego i po co.
Opublikowano
Kolego, może to Twój pierwszy automat, ale jeżeli potrzebujesz tego typu teorii, to użyj google wpisując za każdym razem "e39 xxxxxx", gdzie pod xxx podstawiasz konwerter, asb itd Zamiast e39 możesz użyć słowa np. "rozwinięcie"
Opublikowano
miałem podobne objawy tylko, że mniej więcej w przedziale 70-110 km/h i wcale nie skrzynia nawalała. No i u mnie się "tylko" obroty nie mogły zdecydować gdzie chcą być, nie jestem pewien czy biegi zmieniał.
Opublikowano
I jaki to problem się okazał, bo ja tez nie wiem czy biegi zmienia, bo jak na manual jadę to cały czas pali się 5, więc chyba biegów nie zmienia ?
Opublikowano
moglo sie sprzeglo lock-up rozsypac w konwerterze. zazwyczaj jak obroty skacza przy stabilnej jezdzie to lock-up si niewlacza. wtedy albo tarcza poszla w konwerterze lub elektrozawor na sterowniku elektro hydraulicznym. predzej tarcza w konwerterze. na kompa jechac i na live date.
Opublikowano
niestety niewiem, niejestem zbyt obeznany z inpa za dobrze. tak tylko dodam ze jak tarcza sie zjarala od lock up'u to olej bedzie czarny i smierdzial spalenizna.
Opublikowano
inpa jak najbardziej :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Wybaczcie Panowie ale jestem tatalnym laikiem w tej sprawie, i choc radze sobie dosyc przy mechanice swojego pojazdu to jesli chodzi automat jest to moja pierwsza stycznosc prosze wiec wybaczyc moje pewnie banalne pytania. Jak ten konwerter wyglada, gdzie jest, za co jest odpowiedzialny, jak go sprawdzic, czy do tego trzeba go wyjac, co to jest ASB i rowniez gdzie do czego i po co.

ASB- automatyczna skrzynia biegów. Konwerter to w najkrócej mówiąć sprzęgło tej skrzyni. Musisz jechać do kumatego mechanika od automatów, trzeba zrzucić i rozebrać skrzynię. Nie ma i jak na razie nie ma innego sposobu, żeby ocenić uszkodzenia.A są w twoim przypadku na pewno. Zrób to jak najszybciej bo możesz doprowadzić do trwałych, a co za tym idzie bardzo kosztownych napraw. Samo zrzucenie i założenie skrzyni, najtaniej jak wiem to ok 400zł. Do tego oczywiście pozostałe koszty, częsci, robocizna i inne przyjemności.

Opublikowano
Wybaczcie Panowie ale jestem tatalnym laikiem w tej sprawie, i choc radze sobie dosyc przy mechanice swojego pojazdu to jesli chodzi automat jest to moja pierwsza stycznosc prosze wiec wybaczyc moje pewnie banalne pytania. Jak ten konwerter wyglada, gdzie jest, za co jest odpowiedzialny, jak go sprawdzic, czy do tego trzeba go wyjac, co to jest ASB i rowniez gdzie do czego i po co.

ASB- automatyczna skrzynia biegów. Konwerter to w najkrócej mówiąć sprzęgło tej skrzyni. Musisz jechać do kumatego mechanika od automatów, trzeba zrzucić i rozebrać skrzynię. Nie ma i jak na razie nie ma innego sposobu, żeby ocenić uszkodzenia.A są w twoim przypadku na pewno. Zrób to jak najszybciej bo możesz doprowadzić do trwałych, a co za tym idzie bardzo kosztownych napraw. Samo zrzucenie i założenie skrzyni, najtaniej jak wiem to ok 400zł. Do tego oczywiście pozostałe koszty, częsci, robocizna i inne przyjemności.

kolega dobrze pisze, jazda przy uszkodzonym konwerterze doprowadzi to palenia sie innych sprzegiel w skrzyni,a wtedy to juz remont.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety nie byl to konwerter, zregenerowany, a brak poprawy jak obroty zmienialy sie tak i dalej sie zmieniaja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.