Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyznam, że pierwszy raz ogarnia mnie zniechęcenie dotyczące mojego iksa.

Problem mam z drżeniem samochodu, które pojawia się przy przyspieszaniu w okolicach 35km/h. Są to bardzo nieprzyjemne, krótko trwające, wibracje odczuwalne nawet w siedzeniu. Znikają po przekroczeniu 40km/h

Objawy są prawie identyczne jak przy zużytej podporze wału jednak wtedy wibracje pojawiają się wcześniej i trwają dłużej. Od 40km/h do 200 i od 0 do 30km/h samochód spisuje się idealnie.

Wymieniłem podporę wału, tłumiki drgań oraz tuleję centrującą mocowanie wału - czyli wszystkie elementy, które mają prawo powodować takie objawy. (wszystkie części to lemforder)

W tej chwili nie mam pojęcia co dalej a tak jeździć po mieście się nie da. Myślę nawet o instalacji kamery pod samochodem co może pokazać co wpada w wibracje.

Myślałem jeszcze o jakimś uszkodzeniu rozdzielacza ale dowiedziałem się, że gdyby coś było z łożyskiem na wyjściu prędzej pojawiłyby się wycieki oleju na uszczelniaczu.

Mechanik doradza wyważenie wału ale myślę, że 30 - 35km/h to zbyt małe obroty wału, żeby pojawiły się tak silne bicia no i chyba przy większych prędkościach też coś by się działo.

Będę wdzięczny za pomysły.

 

Pozdrawiam

Sławek

Opublikowano
Gdy samochód jest zimny objawy są jakby mniejsze. Przed wymianą gum brałem to jako oznakę, że może chodzić o gumy - że jak są zimne to bardziej sztywne i wibracje są mniejsze - niestety okazało się że wymiana gum nic nie dała. Poduszki silnika i skrzyni wyglądają ok. Koła proste i wyważone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odlacz wtyczke z transfera lub wyjmij bezpiecznik w schowku pasazera.sprawdz czy dalej bedzie to samo.
Opublikowano
odlacz wtyczke z transfera lub wyjmij bezpiecznik w schowku pasazera.sprawdz czy dalej bedzie to samo.

 

Ciekawe. Nie wiesz przypadkiem który to bezpiecznik ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie zdziwisz sie na to pytanie ale troszke sie transferow narozkrecalem, wiec tak, zanim pojdziemy dalej, jaki masz stan opon? Dokladnie pomierz glebokosc bierznika przod-tyl.daj znac
Opublikowano
Przód 6mm , tył 3mm. Tu się bardzo zdziwiłem. Zjechałem 2 mm z tylnych opon przez ok 6tys. km. Bieżnik na przodzie nie zmienił się wcale.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok.a kola masz innej, roznej szerokosci?przod-tyl? Jesli nie to zamien je.jesli tak, musisz kupic opony na tyl, ktore beda przynajmniej takiej samej glebokosci bierznika jak przod.odwrotna sytuacja nie szkodzi na transfer.od tego bym zaczynal.te opony masz i tak do wymiany na tyle.wiem, ze brzmi to dziwnie ale uwierz mi, wiem co pisze.
Opublikowano

Koła mam różne więc nie zamienię. Za 2 tygodnie wybieram się w góry i zmienię opony na zimowe, które mam nowe więc poczekam. Na razie pojeżdżę tak jak jest - po paru tygodniach tych wibracji teraz jest bosko ;-)

Możesz napisać skąd się to bierze ? Rozumiem, że wyjęcie bezpiecznika spowodowało, że napęd jest tylko na tył ?

Ale jeżeli głębokość bieżnika ma wpływ na napęd to dlaczego objawia się to tylko chwilowym drżeniem. Powinno cały czas coś się dziać.

W dodatku czy przy bardzo delikatnym ruszaniu xdrive powinien przekazywać napęd na przód ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koła mam różne więc nie zamienię. Za 2 tygodnie wybieram się w góry i zmienię opony na zimowe, które mam nowe więc poczekam. Na razie pojeżdżę tak jak jest - po paru tygodniach tych wibracji teraz jest bosko ;-)

Możesz napisać skąd się to bierze ? Rozumiem, że wyjęcie bezpiecznika spowodowało, że napęd jest tylko na tył ?

Ale jeżeli głębokość bieżnika ma wpływ na napęd to dlaczego objawia się to tylko chwilowym drżeniem. Powinno cały czas coś się dziać.

W dodatku czy przy bardzo delikatnym ruszaniu xdrive powinien przekazywać napęd na przód ?

 

Tak naped jest tylko na tyl.chwilowe drzenie wedlug mojej wiedzy spowodowane jest tym, ze auta z x-drive ruszaja z rozdzialem 50:50.przy predkosci 35-40km/h nastepuje zmiana na 40:60 a przy wiekszych predkosciach 0:100.jak widzisz zmiana nastepuje dokladnie wtedy kiedy pojawiaja sie wibracje, ktore, znowu wedlug mojej wiedzy i doswiadczenia, spowodowane sa rozna predkoscia obrotowa kol przod-tyl.widac to na wykresie inpy po podlaczeniu do autka.jesli masz inpe to napewno w module vtc sa bledy odnosnie zlego doboru kol.nie jest istotne jak ruszasz, nie jest wsumie istotne jak szybko jedziesz, istotny jest ten moment 35-40kmh.mam nadzieje, ze jakos to wytlumaczylem :D .zmien kola na zimowe.zobaczymy co wtedy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mozna jedzic.jesli chodzi o mechanike transfer box to tam sie nic nie stanie.pamietac nalezy, ze kontrola trakcji nie dziala.abs dziala.
Opublikowano
kolego kkx5 wyjołem bespiecznik nr 46 i te zrywy kture były odczuwalne przy mocniejszym depnięci pedału gazu lub przy zmianie biegu ustopiły, może to nie skrzynia robi odczuwalne zrywy tylko coś innego, rozmiar opon ma 235/65 R17 tak przód jak i tył z tym że na przodzie jedna w lepszym stanie druga w gorszym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz nie opisales swojego przypadku wiec ciezko mi sie ustosunkowac do tego.napisz co sie dzieje w twoim x5 i o jakiej skrzyni piszesz?
Opublikowano
kolego mam taki problem podczas przyspieszania gdy dochodzi do zmiany biegu czuć takie delikatne jakby szarpanięcie jest taki pewny moment przy takich średnim depnięciu gazu jak depne mocno to zanika szarpanie jaest OK w skrzyni olej sprawdzali mechanicy i dolali 4 setki ale nie pomogło nic dodam że nie zawsze sie to zdarza jak rano ruszam i jest zimny to jest wszystko Ok dopiero jak się nagrzeje to zaczynają się te objawy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sadze, ze twoj problem dotyczy bardziej skrzyni biegow niz transfera.nalezalo by zmienic olej w skrzyni i ewentualnie wgrac nowy soft.poszukaj na forum.duzo tego bylo o skrzyniach i problemach z nimi.aha: prosze stawiaj znaki interpunkcyjne bo ciezko sie polapac w tym co piszesz :)
Opublikowano

Właśnie wymieniłem opony na nowe zimówki. Wszelkie uciążliwe wibracje zniknęły chociaż nadal w tym zakresie prędkości czuć, że układ przeniesienia się "męczy". Jednak może to być po prostu objaw dołączania przedniego napędu. Ogólnie jest ok.

kkx5 - wielki szacun za trafną diagnozę i dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bardzo mnie to cieszy.zawsze lepiej wydac nic, niz cala mase na naprawy.po to jest forum.objawy, ktore masz powinny minac jak ecu vtg "nauczy" sie nowych parametrow.nauczylby sie szybciej jesli adaptacje by zrobic disem ale daj mu troche czasu i bedzie dobrze.pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.