Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chłopaki potrzebuję fachowej diagnozy. Otóż od jakiego czasu mam problem z zanikiem napiecia w aucie. W czasie jazdy, najczesciej na zimnym silniku, zapalają się kontrolki abs, trakcja, ręczny i bardzo czesto tez przygasa radio, klimatronik i zegary. Dodam ze trwa to chwile, sekunde lub dwie, bardzo często dodatkowo pali mi żarówkę, mijania lub długich ostatnio jak jechałem na dziennych... Raz zdarzylo mi sie wylaczyc auto w trakcie tego i juz go nie odpalilem - calkowicie pradu zabraklo, ale po 3-4 godzinach poszedlem do niego i odpalil, jednak z trudem. Dodam że normalnie nie ma problemu z odpalaniem, wiec akumulator wykluczam. Ponieżej są błędy odczytane inpą (i wykasowane, ale wracają), kolega mechanik odczytal z nich ze to chwilowy zanik napiecia, ale przeszukal instalacje, przeczyscil alternator i dalej to samo... Wybieram się teraz do elektryka ale moze cos podpowiedzie, albo ktos mial podobne akcje bo on też mi powiedzial ze musi wszystko pomierzyc ale obawiam sie ze jak ten blad akurat u niego nie wyskoczy to nic nie zbada... bede wdzieczny za jakiekolwiek podpowiedzi, bo najgorsze jest to szukanie igły w stogu siana...z góry dzięki!

 

Błędy z modulu dsc:

http://img829.imageshack.us/img829/1294/dsc1t.jpg

 

http://img17.imageshack.us/img17/6203/dsc2u.jpg

 

http://img708.imageshack.us/img708/1682/dsc3n.jpg

 

http://img26.imageshack.us/img26/281/dsc4g.jpg

 

http://img836.imageshack.us/img836/1951/dsc5i.jpg

 

http://img17.imageshack.us/img17/171/dsc6p.jpg

 

http://img822.imageshack.us/img822/125/dsc7b.jpg

 

z airbaga:

http://img812.imageshack.us/img812/9779/airbagr.jpg

 

ze swiateł:

http://img35.imageshack.us/img35/6932/modulswiatel.jpg

 

z zegarów:

http://img267.imageshack.us/img267/4263/zegary.jpg

 

i z kierownicy...

http://img824.imageshack.us/img824/6565/kierownica1.jpg

 

Mam nadzieje że to coś pomoże, dzięki jeszcze raz!

Opublikowano
Mi się zdarzyło może ze dwa razy (silnik M43b19) że w czasie jazdy przygasły zegary radio i podświetlenie na sekundę może dwie ale żadne kontrolki mi się nie zaświeciły, w sumie to sam nie wiem co może być przyczyną..
Opublikowano

U mnie przyczyną był zimny lut gdzieś przy alternatorze + wymienione 2 szczotki ale miałem tylko to przygasanie zegarów czasami

 

Moze u ciebie to regulator napięcia robi takie szopki??? Napęcie jest ok???

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

no wlasnie podobno alternator ok... bo go rozbieral sprawdzal, ale rzeczywiscie mowil ze jedyne co mu jeszcze przychodzi na mysl to regulator napiecia ale on typowym elektrykiem nie jest.... no i ciekawe czemu pali żarówke w swiatlach...

 

ale tak czy owak kolo srody czwartku oddaje do elektryka typowego wiec mu powiem zeby jeszcze raz zbadal ten alternator, ale pytanie czy da rade cos zmierzyc jak takie akcje dzieją się raz-dwa w tygodniu wiec dosc rzadko...

 

wlasnie to jest najgorsza z ustrek bo nietypowa i ciezka do znalezienia...

Opublikowano
No to już Ci podpowiadam. Pada Ci regulator napięcia. Też to przerabiałem. Palące się żarówki, wyłączanie nawiewów i radia, chwilowe mocniejsze światła mijania Zauważalne zwłaszcza po odpaleniu auta. U mnie zanim zdiagnozował to , to jeszcze szczotki alternatora wymienił ( mały koszt). Podjedź - i sprawdź ładowanie akumulatora.. ale dodatkowo wciskaj gaz, wtedy powinny być bardzo duże skoki ładowania. Koszt regulatora napięcia z wymianą, wyniósł mnie o ile dobrze pamiętam 200 zł. Pozdrawiam
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

Twój post to dla mnie spora ulga, bo w końcu duży konkret, zrobię wszystko jak mówisz, mam nadzieje w sumie że to będzie to co mówisz, 200 zł to nie taka straszna kasa, bo mam obawy czy to nie będzie nic bardziej kosztownego.

 

Jak będę coś wiedział więcej to dam znać!

Opublikowano
U mnie zanim doszedł do tego ,że to regulator napięcia, to też sprawdzał ładowanie i było ok. Ale dopiero jak mu pokazałem po wymianie szczotek, że jak dodaje gazu to czasem wariuje, zwłaszcza na zimnym silniku po odpaleniu, to wtedy zdiagnozował regulator. Pozdrawiam
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.