Skocz do zawartości

czy DSC to jest "prawdziwe" ESP ?


mttj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak to działa ? (auto: 1996 rok, kolorowy ekran, guzik DSC, v12)

 

Generalnie udało mi się przy małej prędkości (koło 18km/h) polecieć bokiem,

przy większych nie. Przy dodaniu gazu na zakręcie czuć że szarpnie tyłem po

czym świeci kontrolką że ślisko i redukuje moc.

 

Jak wyłączę DSC, ~1/6 gazu (zwykłe zimowe opony z reno, a jeszcze ciepło jest)

to zrywa przyczepność na zakrętach i leci bokiem.

 

Czy to jest pełne ESP które mi samo skoryguje zakręt ? bo przy małych prędkościach

wyglądało to tak że trzeba było korygować "ręcznie" (kontra, i to mocna).

 

Nie udało mi się włączyć kontrolki bez dodawania gazu na razie (nie jeżdżę ostro)

więc działa to trochę jak ASR w mazdach9 czy czymś takim, jak to naprawdę jest ?

 

A i jak ze szperą ? wsadzona tam jest jakaś szpera jak we włoskich VISCO czy coś ?

czy szperę robi zaciskając hamulec na 2 kole ? (z tym że tu zupełnie nie czuje

"dziobania" ASR/ESP, czuje redukcje mocy silnika jak w 20 latkach francuskich).

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ESP nie koryguje Ci zakrętów...

Poza tym jak pamiętam - ESP działa powyżej 30 km/h.

 

I tak - DSC to pełne ESP - inaczej nazwane :)

 

ASC (Automatic Stability Control) - automatyczne kontrola stabilności to najstarszy ze stosowanych w BMW systemów kontroli trakcji. System ten najczęściej był stosowany w BMW E31 oraz BMW E32. Już na początku produkcji BMW E32, jeszcze w latach 80-tych można było zamówić ten system jako opcję w tych modelach. ASC występował również w E34, zazwyczaj w wersjach z mocniejszymi silnikami oraz w modelu E36 w drugiej edycji tego pojazdu. ASC występował także w późniejszych modelach tj. E46, E39 oraz E38. Działanie systemu polega na zdławieniu przepływu powietrza w przepustnicy. Przepustnica w wersjach silnikowych z systemem ASC jest inna niż bez niego. W E31, E32 oraz E34 z silnikami M30 oraz M70 jeśli istnieje ten system jest zastosowana przepustnica elektroniczna. System jedynie dławi przepływ powietrza, działa na zasadzie "zdjęcia nogi z gazu", nie hamuje kół. W modelach z elektroniczną przepustnicą ASC potrafi także dodać trochę gazu w przypadku gdy noga z pedału gazu została zbyt energicznie zdjęta i wskutek tego doszło do ich poślizgu. ASC nie steruje w żaden sposób kołami przednimi jednakże korzysta z ich czujników (bo wykorzystuje wszystkie 4 czujniki przy kołach ABS). System ASC porównuje prędkość kół przednich z tylnymi i w razie potrzeby zmniejsza prędkość kół tylnych. Nie ma możliwości przyhamowania tylnego jednego koła.

 

ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction) - automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36, E39, E38.

 

DSC (Dynamic Stability Control) - to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg. DSC jest odpowiednikiem systemu ESP w innych markach.

 

Przy wszystkich systemach kontroli stabilności/trakcji musimy pamiętać o identycznej średnicy kół z tyłu lub z przodu, gdyż nawet niewielka różnica może powodować problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Poza tym jak pamiętam - ESP działa powyżej 30 km/h.

 

oo to jest ważne :)

 

a od ilu działa ABS ? (bo raz w innym aucie musiałem się namęczyć żeby zjechać z "lodowiska"

bo tam od 10km/h zaczynał działać, a blokowanie kół powodowało szybkie ześlizgiwanie auta).

 

 

a jak w zakręcie działa ESP to też świeci kontrolką i coś czuć na pedale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, po wczorajszych przygodach (latanie 3 pasami, chwycenie pasa zieleni itp..) pościągałem

sobie schematy i trochę przerażony jestem.

 

mam odpowiedzi: nie DSC, to nie jest prawdziwe ESP

DSC I oraz DSC II to nie są prawdziwe ESP, dopiero DSC III to jest coś na miarę ESP

(ja mam DSC II :( )

 

szpera: nie ma, robi to elektronicznie i... za wolno, oraz mało precyzyjnie

 

Efekt: nie auto się nie nadaje do "napierdzielania" z gazem w podłodze, nie wyprowadzi

z poślizgu, nie ma co czekać aż komputer "coś zrobi" bo nie zrobi prawie nic, ale powinien

mieć informacje że coś naprawdę nie tak. Nie wiem (jeszcze) na ile ABS ma zaprogramowane

stabilizowanie auta, ale chyba taktyka konta + hamulec jest jedyna (chyba ze ABS nie ma

info o sytuacji auta).

 

tajniki nie najlepszego prowadzenia odkryte... :( walne precyzyjnego posta o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z GAZEM w podłodze? Ile ty masz lat? Nawet moje skromne 2.0 jest na tyle mocne w zimę by nie można było jeździć z gazem w podłodze tylko trzeba dość delikatnie się z nim obchodzić a ty jeździsz tym autem na zasadzi on/off tak wynika z twoich postów i nie masz pojęcia o jeździe samochodem z napędem na tył. Póki nie rozwaliłeś tego auta to go sprzedaj tak dla wszystkich będzie bezpiecznie a ta e38 trafi w dobre ręce póki jeszcze jest w całości. Jak Ty chcesz w zimę na lodzie jeździć z pedałem w podłodze? Wytłumacz mi to.

 

Ja nie wiem co byś zrobił w aucie na tył bez systemów. Chyba byś się zabił. Dla mnie od czasu do czasu jest przyjemnością śmigać bez żadnych systemów (nie licząc ABS) i w zimę jest frajda oraz można sprawdzić jak auto się zachowuje.

 

Kup renófkę to będzie bezpieczniejsze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech kolego, DSC to jest prawdziwe ESP - modele które przytoczyłeś to są po prostu rozwinięcia i udoskonalenia - pytanie czy masz prawdziwy mózg.

Żaden system, choćby nie wiadomo jaki, nie zwalnia od myślenia.

Żaden system, choćby nie wiadomo jaki, nie naprawi za Ciebie błędów. Jak wpadniesz w poślizg - to trudno z niego wyjechać bez podstawowych umiejętności.

Na jakich oponach jechałeś? Pewnie na letnich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze dsc 3 pojawilo sie w 1997 roku w wersji 740/750 mniejsze tego nie mialy (od 1998 roku byl to standard we wszystkich odmianach)

dsc II to dobry system, ale żaden samochód nie jest idioto odporny:))))

bez urazy, mam nadzieje, ze to Twojej osoby nie dotyczy......a to byl pojedynczy przypadek.....

pół biedy jakbys skasował auto i siebie, ale często giną/tracą zdrowie NIEWINNE osoby.

 

U mnie byl taki przypadek w Poznaniu, gdzie "cwaniak" w bmw (marka nie ma znaczenia, tylko kierowca) zrobil ślizg w przystanek - zginęły osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z GAZEM w podłodze? Ile ty masz lat? Nawet moje skromne 2.0 jest na tyle mocne w zimę by nie można było jeździć z gazem w podłodze tylko trzeba dość delikatnie się z nim obchodzić a ty jeździsz tym autem na zasadzi on/off tak wynika z twoich postów i nie masz pojęcia o jeździe samochodem z napędem na tył. Póki nie rozwaliłeś tego auta to go sprzedaj tak dla wszystkich będzie bezpiecznie a ta e38 trafi w dobre ręce póki jeszcze jest w całości. Jak Ty chcesz w zimę na lodzie jeździć z pedałem w podłodze? Wytłumacz mi to.

 

Ja nie wiem co byś zrobił w aucie na tył bez systemów. Chyba byś się zabił. Dla mnie od czasu do czasu jest przyjemnością śmigać bez żadnych systemów (nie licząc ABS) i w zimę jest frajda oraz można sprawdzić jak auto się zachowuje.

 

Kup renófkę to będzie bezpieczniejsze :cool2:

 

ej ale to nie jest w podłodze tak do samego końca, tylko tak prawie - bez naciskania guzika (żeby skrzynia nie redukowała), przyzwyczaiłem się

do tego że jak przyśpieszam to mocniej bo miałem słabe auta "underpower renault safrane" lub vel satis, tam było 245koni (elektronicznie obniżone

z 294)/1.8 tony (i spoooooro mniej do 100) a nie 326/2 tony czy ile tu ten potwór ma.

 

No właśnie chce się nauczyć nim jeździć :) więc sobie poznaje auto, a fakt braku ESP jest bardzo istotny na sposób prowadzenia

bo wyprowadzanie auta z poślizgu nie polega na "poczekać chwilę, zaraz zacznie dziobać", a dziesiąte lecą tył wyprzedza przód i coraz

mniej daje się zrobić - tz. ważne żeby dokładnie wiedzieć jaki model elektroniki siedzi.

 

No auto jeszcze calutkie i nigdy nie uderzone (poza ta listewką na drzwiach), i potrzaskanym zderzakiem z przodu (pęknięcie kilka cm na

plastiku) jest ok. I chce żeby tak zostało :) (jak znajdę czas to zamontuje listewkę)

 

Jak jeździć z pedałem w podłodze?

no normalnie, naciskam auto przyspiesza, jak jadę te 80 to puszczam. chce wyprzedzić daje gaz i wyprzedzam ot cała filozofia, tylko bez ESP

chyba trzeba to zweryfikować

 

reno nie chce bo mnie wkurzyło, poza tym oni teraz nie robią dobrych aut, cofnęli się o 21 lat wstecz, głośne, bez silników (tego to akurat

nigdy nie mieli), bez zawieszenia, bez elektroniki i bez bezpieczeństwa i bezawaryjne ;), bez 4x4. goło i wesoło. 10 lat temu jeszcze były ok (tylko się psuły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech kolego, DSC to jest prawdziwe ESP - modele które przytoczyłeś to są po prostu rozwinięcia i udoskonalenia - pytanie czy masz prawdziwy mózg.

Żaden system, choćby nie wiadomo jaki, nie zwalnia od myślenia.

Żaden system, choćby nie wiadomo jaki, nie naprawi za Ciebie błędów. Jak wpadniesz w poślizg - to trudno z niego wyjechać bez podstawowych umiejętności.

Na jakich oponach jechałeś? Pewnie na letnich?

 

No właśnie to nie jest prawdziwe ESP, bardzo zdecydowanie nie jest - jeszcze zobaczę przy większej prędkości jak go rozpędzę,

i bez dodawania gazu zacznę huśtać lewo<->prawo czy będzie coś dziobał czy rzuci nim i tyle, bo to akurat powinno trochę stabilizować.

 

Prawdziwe ESP naprawdę nie takie rzeczy stabilizuje bez żadnych, ale to absolutnie żadnych problemów

 

No przecież to nie ja wpadłem w poślizg tylko auto

 

Opony tu nie mają znaczenia (na letnich w zimie się tylko bardziej bokami lata i gorzej hamuje), zimowe były

Edytowane przez mttj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze dsc 3 pojawilo sie w 1997 roku w wersji 740/750 mniejsze tego nie mialy (od 1998 roku byl to standard we wszystkich odmianach)

dsc II to dobry system, ale żaden samochód nie jest idioto odporny:))))

bez urazy, mam nadzieje, ze to Twojej osoby nie dotyczy......a to byl pojedynczy przypadek.....

pół biedy jakbys skasował auto i siebie, ale często giną/tracą zdrowie NIEWINNE osoby.

 

U mnie byl taki przypadek w Poznaniu, gdzie "cwaniak" w bmw (marka nie ma znaczenia, tylko kierowca) zrobil ślizg w przystanek - zginęły osoby

 

Tak, tak DSC3 1997/1998 (jak by to nazwać - szybko się zorientowali ;) ), ja mam 1996 z guzikiem DSC.

 

hmmm.. czy DSC II jest taki dobry ?

Ja bym to nazwał że to całkiem "poczciwy" system ;) naprawdę dobry ASR, ale to bardzo zdecydowanie nie jest żaden ESP

 

 

Co do jazdy się nie wypowiadam, bo się na tym nie znam i się boje jeszcze bardziej teraz

 

Ale ja bym powiedział że marka nie ma, ale zastosowane technologie mają jak najbardziej, poza tym pewnie między bmw 3,5,7 jest przepaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie do samego końca to uważasz że mało przy silniku v12? Nawet przy silniku poniżej 100KM to jest nierozsądne, a to co Ty robisz i wypisujesz na forum to jest śmieszne. Jak chcesz się nauczyć jeździć to lepiej zachowaj trochę rozwagi i ostrożniej z gazem. W lato możesz sobie tak przyśpieszać, ale w zimę się jeździ inaczej. Zawsze możesz się zapisać do szkoły bezpiecznej jazdy tam Cię poinformują jak się powinno jeździć w zimę. To moje pytanie jak jeździć z gazem w podłodze to źle zrozumiałeś, ale to już nie ważne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.