Skocz do zawartości

2.0d M47nagrzewnie silnika a termostat egr


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A ja mam taki problem ze swoją BMW 320d 136km 98r że wskazówka temperatury silnika dochodzi do konca niebieskiego pola i nie drgnie dalej. Przez to auto słabo dmucha ciepłym powietrzem. Czy to w trasie, czy to na postoju, czy w mieście, czy to w korku silnik nie chce się bardziej nagrzać. Mam niedziałajace webasto płaszcza silnika jeśli to ma znaczenie. Moje pytanie jest takie, czy może to być wina termostatu głównego, termostatu EGR czy płynu chłodniczego który może być źle rozrobiony? Nie chce wydać pieniędzy w błoto. Ktoś coś poradzi? ;)
Opublikowano
Kolego płyn chłodniczy nie ma tu nic do tego na początek sprawdź termostat egr bo jest na wierzchu 5minut roboty i wiesz czy puszcza czy nie. może się zdarzyć że poszły ci oba o czym pisali już wcześniej koledzy. Sprawdź jeszcze jaką temperaturę pokazuje czujnik w teście nr 7. Jeśli jednak nawet w trasie nie potrafisz go dogrzać poza niebieskie pole to raczej będzie to główny termostat u mnie pomogła wymiana term. Egr.
Opublikowano

wyjme termostat egr i przedmucham, zobacze czy puszcza powietrze, jak puszcza to kupie nowy

 

czy trzeba spuszczac plyn chlodniczy zanim sie odkreci termostat egr?

 

edit: już się dowiadywałem o ceny termostatów, termostat EGR z obudową 200 zł, termostat główny 130 zł. Taniej chyba będzie zamówić przez internet. Jakiej firmy najlepiej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EGR z tego co wiem nie ma zamiennikow, tylko oryginały. Ja kupiłem swój za 145zł w sklepie osiedlowym:) Na necie za 120 zł można wyhaczyc. Główny robią zamienniki, ale nikt ich nie montuje bo podobno straszne padło. Poprzedni właściciel mojej bemki mówił że chciał przyoszczedzic i po miesiacu zamiennik zmieniał na oryginał, bo nawet do pionu nie dochodzilo. Ja od dwóch lat jezdze na tym oryginale i jest ok. Także termostaty tylko oryginalne.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja wymieniałem tydzień temu ERG :) i mogę powiedzieć ze jak wymontowałem mój to przepuszczał z obu stron dmuchając po drugiej stronie jak się przyłożyło rękę było czuć powietrze , kupiłem nowy niema zamienników tylko oryginał z BMW 135zł płaciłem u mnie w sklepie , dmuchając nie przepuszczał nic no może tyci tyci ale to bardziej minimalne syczenie niż puszczanie powietrza , a naprawdę mocno starałem się dmuchać :) Jeszcze dodam ze ciężko łapał temp teraz łapie szybko pion ale wskazówka opada czasem wiec chyba będzie tez do wymiany główny :) pozdrawiam
Opublikowano
Ja wymieniałem tydzień temu ERG :) i mogę powiedzieć ze jak wymontowałem mój to przepuszczał z obu stron dmuchając po drugiej stronie jak się przyłożyło rękę było czuć powietrze , kupiłem nowy niema zamienników tylko oryginał z BMW 135zł płaciłem u mnie w sklepie , dmuchając nie przepuszczał nic no może tyci tyci ale to bardziej minimalne syczenie niż puszczanie powietrza , a naprawdę mocno starałem się dmuchać :) Jeszcze dodam ze ciężko łapał temp teraz łapie szybko pion ale wskazówka opada czasem wiec chyba będzie tez do wymiany główny :) pozdrawiam

podobno już jakieś zamienniki są , przynajmniej w zaprzyjaźnionym sklepie widniał jakiś w katalogu ale na stanie go nie było... czyli w najbliższym czasie powinien się pojawić jako dostępny na rynku, ale czy warto ryzykować z powodu 20zł? bo taka różnica jest w przypadku termostatu głównego między ori a zamiennikiem... chyba nie a przynajmniej ja bym wolał ori

Opublikowano
Ja wymieniałem tydzień temu ERG :) i mogę powiedzieć ze jak wymontowałem mój to przepuszczał z obu stron dmuchając po drugiej stronie jak się przyłożyło rękę było czuć powietrze , kupiłem nowy niema zamienników tylko oryginał z BMW 135zł płaciłem u mnie w sklepie , dmuchając nie przepuszczał nic no może tyci tyci ale to bardziej minimalne syczenie niż puszczanie powietrza , a naprawdę mocno starałem się dmuchać :) Jeszcze dodam ze ciężko łapał temp teraz łapie szybko pion ale wskazówka opada czasem wiec chyba będzie tez do wymiany główny :) pozdrawiam

podobno już jakieś zamienniki są , przynajmniej w zaprzyjaźnionym sklepie widniał jakiś w katalogu ale na stanie go nie było... czyli w najbliższym czasie powinien się pojawić jako dostępny na rynku, ale czy warto ryzykować z powodu 20zł? bo taka różnica jest w przypadku termostatu głównego między ori a zamiennikiem... chyba nie a przynajmniej ja bym wolał ori

 

 

Termostatu głównego tak są zamienniki, ale erg nie ma zamienników tylko oryginał ze znaczkiem bmw :)

Opublikowano

Oba w salonie BMW kosztują coś koło 130-150zł za sztukę. Nie opłaca się kupować zamienników.

 

Co do termostatu EGR to faktycznie puszcza on minimalnie nawet jak jest nowy ale trzeba porządnie dmuchać. To jest niby permanentnie ustawiony przepływ. Testowane na paru sztukach w ASO - wszystkie takie same!

Opublikowano

Razem z poduszkami pod silnikiem zmien pod skrzynia. To jest prawie zaden wydatek w porownaniu z tymi pod silnik a roznice czuc.

Z amorkami lepiej wymienic od razu poduszki. Moga nie byc wybite mocno ale lozysko juz moze w nich kulec. Na pewno poczujesz roznice.

Opublikowano
witaM A JESLI MAM ODLACZONY EGR TO WTEDY MA ZNACZENIE NA TEMPERATURE TEN TERMOSTAT EGR BO JA MAM ODLACZONA TA RURKE OD KOLEKTORA I TAM WCALE NIEMA SPALIN
Opublikowano

Niestety ma, bo tak czy siak plyn bedzie szedl w chlodnice EGR i tam sie dzieje problem.

Latwo zdemontowac to dziadostwo. Wyciagnij, dmuchnij, jak duzo puszcza, to wymien.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Minęło już trochę czasu od kiedy się udzielałam w tym temacie ale tera i ja mam mały problem. Koledzy auto po wymianie płynu, podczas jazdy rozgrzewa się tylko do 86~87 stopni przy temperaturze otoczenia +1~+6. Przy zatrzymaniu się i postoju temperatura idzie do góry i przekracza 90 stopni po czym wraca do 86 podczas jazdy i tak sobie pracuje. Jest się czym martwić?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czesc. Tak, tym, ze jeden z termostatow juz nie trzyma i nalezaloby go w bliskiej przyszlosci wymienic.

Standardowo jazda z silnikiem, ktory nie osiagnal temp roboczej dla podzespolow bezpieczna nie jest, a spalanie wzrasta.

Opublikowano

No coz, jakby to ujac... termostat nigdy nie dziala zero-jedynkowo.

Jak sie psuje to stopniowo. Zaczyna sie od 2 stopni i powoli przepasc bedzie sie powiekszac. Dlatego mowie, powoli wymieniaj.

Opublikowano
Na razie monitoruje temperature. Jak zacznie schodzic ponizej 85 to wezme sie za wymiane. Troche mi szkoda tego plynu i samej roboty co robilem 2 tygodnie temu ale jak trzeba to trzeba.
Opublikowano

bez przesady z tą wymiana przy 86stopniach ;)

 

jak nie bedzie wchodzil ponad 84/85 stopni nawet podczas dynamicznej jazdy to bym zaczynal myslec o termostacie egr, pozniej głownym....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.