Skocz do zawartości

2.0d M47nagrzewnie silnika a termostat egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
thomas83 Nigdy nie spotkałem się z zamykanym zaworem EGR przez jakiś impuls od cewki czy coś tam... EGR to układ sterowany podciśnieniem więc raczej nie ma opcji go wyłączyć jeśli nie poprzez zaślepienie przewodu lub choćby wyjęcie wężyka z gruszki na zaworze. Termostat EGR ma być zamknięty! a trzpień na końcu przewodu powinien bardzo minimalnie przepuszczać płyn. Dopiero gdy nagrzeje się woda w chłodniczce spalin termostat się leciutko otwiera i puszcza gorącą wodę w obieg wokół silnika tak dogrzewa się auto z termostatem EGR. Jeśli piszesz że przepuszcza jeśli nie jest nagrzany to do wymiany. Tak jak napisałem wcześniej powinno wymieniać się obydwa termostaty jeśli jest to możliwe. A jak będziesz jeździł z niesprawnym układem i nie dogrzewał silnika a wahania temperatury będą wysokie to prędzej czy później spotkasz się ze swoim mechanikiem wymieniając uszczelkę pod głowicą (lub i samą głowicę) tak jak i mnie się przydarzyło tego lata. Auto ma rozgrzewać się do 89~92C na odcinku 4~6 km. zależy od stylu jazdy.

 

Pozdrawiam

Marcin

przytoczyłem tylko słowa które znalazłem podczas moich poszukiwań na temat awarii wtrysku sterującego... jak jest w rzeczywistości tego nie wiem. Wcześniej autko grzało się idealnie dopiero gdy zimno zaczeło nie dogrzewać ale już ja do tego dojdę dlaczego a wszystkim mechanikom a zwłaszcza temu któremu powierzyłem moją bunię tuż po zakupie mówię stanowcze NIE!!! już nic nie dotkną przy moim maleństwie :D

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Klego, wymień po prostu oba termostaty. Każdy z nich to koszt około 130zł w ASO.

Wczoraj robiłem wymianę z kolegą i o dziwo po wymianie głównego i płynu auto dogrzało się do maxa ale w jeździe już skutecznie ten EGRowy schładzał silnik. Po wymianie termostatu EGR (o ile w ogóle go masz, bo nie każde 2.0d ma) auto ma po nagrzaniu 90-92 stopnie. Jest to turas 320d z 2004 na EUR4.

 

W termostat EGR stary jak się dmuchnie to całe powietrze po prostu przechodzi. W nowym tego nie ma.

Z tego co pamiętam główny jest dwustanowy czy coś i próba dmuchania nie daje odpowiedzi na to czy jest zły czy nie.

 

Pamiętaj, żeby płyn wymienić. Nie lej bodajże czerwonego borygo bo nie wolno go stosować do aluminium. Najlepiej zalej Prestone, STP alb oryginał BMW.

 

Wtryski jak padają to będziesz miał problem z paleniem, z nierówną pracą, skaczącymi obrotami, rzucaniem silnikiem ale dogrzewanie raczej się nie zmieni drastycznie.

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
U mnie problem jest dosc nietypowy. A dlaczego nie typowy? Ano dlatego, ze wymienilem oba termostaty na ORI a auto podczas jazdy w miescie ciezko nagrzac do 90 stopni, Przewaznie po wlaczeniu ogrzewania temp. oscyluje miedzy 75 a 80 stopni. Sprawdzilem termostat EGR ale ten zachowuje sie prawidlowo. Czas rozebrac termostat glowny w takim razie.
Opublikowano
U mnie problem jest dosc nietypowy. A dlaczego nie typowy? Ano dlatego, ze wymienilem oba termostaty na ORI a auto podczas jazdy w miescie ciezko nagrzac do 90 stopni, Przewaznie po wlaczeniu ogrzewania temp. oscyluje miedzy 75 a 80 stopni. Sprawdzilem termostat EGR ale ten zachowuje sie prawidlowo. Czas rozebrac termostat glowny w takim razie.

napisz jeszcze jak uzywasz ogrzewania ;) pamietaj ze jak za mocno je rozkrecisz(32 i duzy nadmych) to po miescie mimo sprwnych termostatow bedziesz go grzal i grzał

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Przewaznie mam ustawione 19-20 stopni w trybie auto. Zdazaja sie tez zaniki ogrzewania za ktore zaczalem podejrzewac wlasnie zbyt niska temp plynu. Podmienilem panel klimy, odpinalem zawor cieplej wody ale zaniki ogrzewania nadal sie sporadycznie pojawiaja.
Opublikowano
sprawdzałeś żaluzje?

żaluzje nie maja nic do tego bo sam miałem niesprawne przez jakiś czas i bez problemu osiągał 90*.Do sprawdzenia termostaty

Opublikowano

Termostat EGR sprawdzony. Glowny wymieniony jakies 3 miesiace temu, kupiony w czescidobmw.pl - niestety nie mam paragonu:/

 

Mam rozumiec, ze u Was temp. jest stala i osiaga wartosc okolo 90 stopni? Dzis sie pokrecilem troche po miescie i nie udalo mi sie wskoczyc powyzej 80- fakt, ze na dworze - 10 stopni i ogrzewaniewnetrza na auto 20 stopni.

Opublikowano

A więc tak.

Wczoraj wymieniłem termostat EGR dziś przejażdzka po okolo 3-4km przy normalnej jeździe wskazówka stoji pionowo :D w autku robi się cieplutko.

Więc wszystkim sceptykom którzy twoierdzą że termostat egr nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem silnika mogę śmiało powiedzieć że nie mają racji!

U mnie problem Opanowany bez wymiany termostatu głównego.

Pozdrawiam.

Opublikowano
A nie wydaje wam sie ze temperatura pokazywana w ukrytym menu jest przyblizona? przeciez jezeli wskazowka stoi w pionie to jest ok, przeciesz nie wszyscy o tym urytym menu wiedza, i pierwszy raz o tym czytaja,. w innych samochodach jak jest pion to nikt sie nie zastanawia czy jest 75 czy 90. co innego jesli komus nie dochodzi po pionu.
Opublikowano
Temperatura jest temperaturą, żeby silnik diesla pracował efektywnie musi być optymalną temperaturę. Niska temperatura = wysokie spalanie = szybsze zużycie silnika/jego komponentów :)
Opublikowano
A nie wydaje wam sie ze temperatura pokazywana w ukrytym menu jest przyblizona? przeciez jezeli wskazowka stoi w pionie to jest ok, przeciesz nie wszyscy o tym urytym menu wiedza, i pierwszy raz o tym czytaja,. w innych samochodach jak jest pion to nikt sie nie zastanawia czy jest 75 czy 90. co innego jesli komus nie dochodzi po pionu.

kolego nie pisz takich głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy i będzie powielał....

 

na zegarach masz pion od 72 do 106 zdaje sie, w tescie zegarow masz bardzo dokladny pomiar temp i tylko tak mozna stwierdzic czy auto osiaga prawidlową temp, potrafi ją utrzymać przy duzym mrozie, ogrzewaniu i szybszej jeździe itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Jesli inzynierwowie z BMW ustawili ze jest pion od ponad 70 stopni to wydaje mi sie iz to jest juz temperatura robocza, ukryte menu jest ukryte i wiekszoc ludzi nawet o tym nie wie, glownym wskaznikiem jest wskazowka i tyle. Szukac mozna jesli temperatura spada z pionu lub po kilkunastu km tego pionu nie ma.
Opublikowano

kolego blachaxxx bledne myslenie

w serii e9x nie ma wskaznika temp plynu i co inz. bmw wymyslili ze temp nie ma znaczenia, nie ma wskaznika - nie ma znaczenia czy cieply czy zimny - w palnik i do przodu...

to że taka filozofie ma BMW z wskaznikiem na desce i zakresem temp przy "pionie" nie oznacza ze własciwa temp to okolice 75 - bo przy tej bedzie pion, własciwa to okolice 90...

Dobra :mad2: koncze, kązdy myslacy sam oceni kto ma rację

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
tylko jezeli kazdy mialby patrzec na temperature w ukrytym menu to wydaje mi sie ze nie ukrywali by tego, co to ma za sens ze za kazdym razem musimy wchodzic w menu i patrzec na temperature, pion jest i chyba tak powinno byc, takie jest poprostu moje zdanie, jak sie myle to sorry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wskazówka opada to na 99% termostat główny, ale nie zaszkodzi najpierw sprawdzić t.egr, bo to chwila a możliwe, że oba do wymiany (wykręcasz i dmuchasz, jak przepuszcza mocno to do wymiany).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
maniek wlasnie ze glowny ter.. wymienilem uklad odpowietrzony poziom plynu ideała a egr ma przedmujch jak przez pusta rure a co do tego ze temp mi skache sa to minimalne skoki 5-10 c moze nawet nie duzo ludziskow mowi ze to egr ale szukam konkretnej odp im wiecej faktow sei potwierdza tym wieksza pewnosc ze to to
Opublikowano
przez tomusbmw » 16 Gru 2012 23:22

tylko jezeli kazdy mialby patrzec na temperature w ukrytym menu to wydaje mi sie ze nie ukrywali by tego, co to ma za sens ze za kazdym razem musimy wchodzic w menu i patrzec na temperature, pion jest i chyba tak powinno byc, takie jest poprostu moje zdanie, jak sie myle to sorry.

 

Dobrze główkujesz. :D

W commonrail cykl rozgrzewania zaczyna się od uruchomienia zimnego silnika, a kończy powyżej 70 stopni C. Powyżej 70 silnik pracuje już "bez ssania" - w optymalnych warunkach. Dlatego wskaźnik temperatury na liczniku znajdujący się w pozycji środkowej wskazuje optymalną temperaturę w ww. zakresie od 71 stopni. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.