Skocz do zawartości

2.0d M47nagrzewnie silnika a termostat egr


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zaluzje mam sprawna, a obudowy pos silnikiem nie mam. bardzo mocno wydaje mi sie ze kiedys ten termostacik tam byl, bo nizej egr jest jakas rurka odcieta.
Opublikowano

Jeżeli są dwa termostaty i termostat egr jest padnięty to sprawia że płyn leci przez chłodnicę. Jeżeli auto ma tylko 1 termostat zapewne jest to inaczej rozwiązane i nie leci cały czas płyn przez chłodnicę. Podsumowując termostaty mają być sprawne niezależnie ile ich mamy.

Gdy masz 1 termostat to on sobie reguluje temp. Nie masz 90stopni to wymianiaj, odpowietrzaj itp

Gdy masz 2 termostaty i glowny działa w 100% a egr nie żyje, silnik nie osiągnie temp 90stopni a napewno jej nie bedzie utrzymywać w trasie czy przy niższych temperaturach.

Gdy masz 2 termostaty i temp oscyluje w granicy max 50stopni to na 99% głowny, powyzej ale nie osiąga wiecej jak 85 to prawdopodobnie padnięty egr.

x2 :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi o to jak to wygląda, tylko jak jest u niego, bo ma podejrzenie, że ktoś usunął termostat egr lub jak kto woli agr :wink: swoją drogą chyba wszystkie m47 (nie mówię o 318d) miały oba termostaty, natomiast w m47n są takie dziwolągi, że jest tylko główny, tak jak i mój :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeszcze nigdy nie spotkałem się z turasem lub sedanem po lifcie w 320d żeby nie miał dwóch termostatów. 330d nie które nie miały zamiast tego była sama chłodniczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest starszy wątek o termostacie egr i tam poza mną ujawniło się kilku forumowiczów, którzy, tak jak ja, nie mają termostatu egr w 320d m47n. Mnie to już nie dziwi, ale o m47 nie słyszałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
przez puzonn » 01 Gru 2012 00:05

 

dxtr71 napisał(a):

 

puzonn napisał(a):

 

dxtr71 napisał(a):Ale herezja. Moje auto nie ma termostatu EGR bo fabryka mu nie dala i nagrzewa sie do 90 stopni jak ta lala. Przy 90 komp odcina czesciowo EGRa i caly czas sie taka temperatura utrzymuje. EGR nie ma nic wspolnego nagrzewaniem auta. Sa to wyssane z palca teorie spiskowe.

 

Z tego co pisales masz walniety elektryczny podgrzewacz wody, ktory nazwales webastem. Ja bym tutaj szukal. Zerknij tez na swiece i ich sterownik.

 

 

z choinki sie urwałes ? Po co piszesz te bzdury, jakie czesciowe odcinanie egr'a przy 90stopniach ? Ludzie litości :duh:

gdy masz 2 termostaty to niesprawny termostat egr spowoduje ze auto nie bedzie osiagac temp 90stopni, jak masz 1 termostat to tylko on reguluje temp.

 

 

 

Ja mam 318d pajacu. Z drzewa sandalowego sie urwalem. Na swoim przykladzie tlumacze, ze EGR nic nie wnosi. Ludzie odcinaja EGR i nie ma problemu z trzymaniem 90 stopni. Nie wpuszczaj goscia w maliny.

 

Nie interesuje mnie co ty masz, czy chodzisz w sandałach. Piszesz glupoty to reaguje, "ludzie odcinają" :mad2: a komp "odcina czesciowo EGRa" :mad2: :mad2: itp

Nie bede wiecej odp na twoje glupoty, podsumuje dla autora i potomnych:

 

Gdy masz 1 termostat to on sobie reguluje temp. Nie masz 90stopni to wymianiaj, odpowietrzaj itp

Gdy masz 2 termostaty i glowny działa w 100% a egr nie żyje, silnik nie osiągnie temp 90stopni a napewno jej nie bedzie utrzymywać w trasie czy przy niższych temperaturach.

Gdy masz 2 termostaty i temp oscyluje w granicy max 50stopni to na 99% głowny, powyzej ale nie osiąga wiecej jak 85 to prawdopodobnie padnięty egr.

Termostaty to groszowe sprawy i jak zmieniac to odrazu 2, oszczędzasz roboty i masz temat z głowy na te minimum 3 lata. egr 100zl, glowny 150zl, robota 50zl

(Temp oczywiscie sprawdzamy w tescie zegarow + uznaje ze pompa wody sprawna, układ jest odpowietrzony z odpowiednia iloscia plynu, chłodnica drożna itp)

Z mojej strony koniec.

 

Jajogłowi się męczą, powielają techniczne bzdury, reszta to łyka, a wystarczy tylko porównać obieg chłodzenia:

bez termostatu EGR http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3325&hg=11&fg=35&lang=pl

i z termostatem EGR http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3326&hg=11&fg=35&lang=pl

 

i od razu widać, że nie ma on żadnego wpływu na optymalne nagrzewanie silnika (spójrzcie jaki "potworny :duh: " obieg zamyka)

Pozdrawiam "wszechwiedzących" :cool2:

Opublikowano
Jajogłowym to sobie możesz nazywać kolegów z piaskownicy a tu trochę kultury proszę! nikt ci nie ubliżył wiec co najeżdżasz na innych? a poza tym także bzdury piszesz! Parę miesięcy temu sam to przerabiałem i na własnym przypadku więc wiem że się mylisz. Auto na trasie jak i w mieście nie dogrzewało do 90C wiec wymieniłem główny termostat co troszeczkę polepszyło sprawę lecz nie do końca. Auto wtedy owszem czasem rozgrzewało się do 89C ale po krótkiej chwili temperatura spadała nawet do 75C po czym powoli znów rosła. Po wymianie termostatu EGR (zaznaczam obydwa były z ASO BEHR) problem przestał występować auto do dziś pracuje na 89~90C. To samo robiłem w aucie kolegi 2 tygodnie temu i paru innych wiec proszę weź mi nie wmawiaj że to nie prawda! Owszem na rysunkach z RealOEM wygląda to dziwnie ale wpływ ma. Termostaty należy wymieniać obydwa jeśli się je ma i koniec. Tyle w temacie. :duh:
Opublikowano
cannibal2000 nie wiem jak można być tak opornym na wiedzę. Jakby mi się chciało to bym ci nagrał film jak auto trzyma temperaturę, założył mój stary termostat EGR i nagrał jak nie trzyma na nim. Ale mi się nie chce. Zresztą i tak zostałbym jajogłowym :duh:
Opublikowano
chwile temu przydladalem sie mojemu ukladowi, i termostat egr prawdopodobnie kiedys byl, teraz jest zwyczajnie pominiety, i z tad mam zagiety waz, tak jakbym mial caly czas termostat egr zamkniety, i dolny waz po rozgrzaniu jest calkowicie zimny czyli glowny mam sprawny.
Opublikowano
Bardzo mocno wydaje mi sie ze duzo ciepla ucieka w nagrzewnice, bo jak mialem wylaczone ogrzewanie to duzo szybciej temperatura szla do gory
Opublikowano
przez user2046 » 03 Gru 2012 01:37

cannibal2000 nie wiem jak można być tak opornym na wiedzę.

 

Bardzo dziękuję za "taką" wiedzę :D

Opublikowano
Teoretycznego wyjaśnienia nie napisze bo go nie znam ale praktycznie działa on w taki sposób że: woda krąży wokół silnika i małym obiegu tego właśnie termostatu i chłodniczki EGR. Gdy spaliny wpadające do tej właśnie chłodniczki nagrzeją wodę w niej to temperatury otwarcia termostatu to zostaje on otwarty i wpuszcza cieplejszą wodę w obieg wokół silnika. Po czym znów wpompowywana jest ciecz lekko niższej temperatury i termo się zamyka a po nagrzaniu znów wypuszcza cieplejsza wodę w obieg co w rezultacie wspomaga drastycznie proces nagrzewania cieczy i pomaga regulować temperaturę która musi oscylować między 89C a 92C (88C to temperatura otwarcia głównego termostatu/temperatury otwarcia termostatu EGR nie znam)
Opublikowano
odłączenie EGR nie powoduje spadku szybkości nagrzewania ? bo po prostu tylko nie podnosi się ta klapka w nim ale termostat i tak działa i spaliny przez chłodniczke ogrzewają płyn ?
szukam
Opublikowano
obniża temperaturę spalin żeby uzyskać niższą temperaturę powietrza w silniku.

 

Wiedziałem że o czymś zapomniałem :D Dzięki

 

W przypadku odłączonego EGR K3m0T1989 wydaje mi się że temperatura w chłodniczce była by nieco większa auto mogło by się szybciej nagrzewać a być może nawet termostat by się rzadziej przymykał lub może pozostawał otwarty. Ale to tylko spekulacje, ja u siebie też zaślepiałem EGR kiedyś i żadnej różnicy u mnie to nie sprawiło.

Opublikowano
Czyli patrząc na to w ten sposób ktoś kto ma problem z błędem wtrysku sterującego ma również problem z nagrzewaniem auta? Bo przy tym błędzie egr podobno zostaje odłączony, coś to dziwnie brzmi :)
Opublikowano
Ale wtedy nie było by problemu raczej od strony nagrzewania. Auto może mogło by się szybciej rozgrzewać? pisałem że to przypuszczenia. W jaki sposób odłączany jest EGR na zaworze przetwornika ciśnienia?
Opublikowano

tego kolego niewiem :) poprostu gdy zagłębiałem temat uszkodzonego wtrysku sterującego czytaj brak oporności cewki :) ktoś stwierdził że nie trzeba tego naprawiać bo dawkowanie przejmuje jakiś czujnik na cewce ale zawór egr nie pracuje. Mam wrażenie że termostat egr jest wtedy zamknięty choć to też przypuszczenia. Tak czy siak też muszę go wymienić na dniach bo jechałem ostatnio trasę 130km temp koło 0 C i maxymalne nagrzanie cieczy to 75 C wg testu 7,0 oczywiście przy wykręceniu termostatu egr puszcza on powietrze i to pełnym strumieniem czyli jest otwarty na maxa. Dogrzewanie webasto u mnie nie działa jeżdzę bez płytki sterującej bo szukam elektronika który mi ją naprawi ale jak na taką trasę to i tak powinien się nagrzać tak uważam. Jeśli to nie będzie to to zostanie tylko główny termostat do wymiany.

Zobaczymy w sobotę dam znać jak z grzaniem.

Opublikowano

thomas83 Nigdy nie spotkałem się z zamykanym zaworem EGR przez jakiś impuls od cewki czy coś tam... EGR to układ sterowany podciśnieniem więc raczej nie ma opcji go wyłączyć jeśli nie poprzez zaślepienie przewodu lub choćby wyjęcie wężyka z gruszki na zaworze. Termostat EGR ma być zamknięty! a trzpień na końcu przewodu powinien bardzo minimalnie przepuszczać płyn. Dopiero gdy nagrzeje się woda w chłodniczce spalin termostat się leciutko otwiera i puszcza gorącą wodę w obieg wokół silnika tak dogrzewa się auto z termostatem EGR. Jeśli piszesz że przepuszcza jeśli nie jest nagrzany to do wymiany. Tak jak napisałem wcześniej powinno wymieniać się obydwa termostaty jeśli jest to możliwe. A jak będziesz jeździł z niesprawnym układem i nie dogrzewał silnika a wahania temperatury będą wysokie to prędzej czy później spotkasz się ze swoim mechanikiem wymieniając uszczelkę pod głowicą (lub i samą głowicę) tak jak i mnie się przydarzyło tego lata. Auto ma rozgrzewać się do 89~92C na odcinku 4~6 km. zależy od stylu jazdy.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Auto ma rozgrzewać się do 89~92C na odcinku 4~6 km. zależy od stylu jazdy.

 

Marcin

 

Mam wymienione oba termostaty i silnik wstepnie rozgrzewany przez piec Webasto ale po takim dystansie nie osiagam takiej temp. Chyba musze sie przyjrzec tym termostatom.

Opublikowano
Z tą temperaturą jest rożnie. U mnie co bym nie zrobił jak auto się rozgrzeje to temperatura chodzi na 89~90C i ani stopnia w jedna ani w druga niezależnie czy jestem w mieście czy na autostradzie daje ile fabryka dała. Moje auto jest po wymianie pompy wody obydwu termostatów i nowej uszczelki pod głowicą (260 tys.). U kolegi dokładnie takiej samej jednostce (110tys.) po wymianie obydwu termostatów, temperatura wynosi 88~92C. i tak ma być mniej więcej w CR'ach ale i przed lifcie też chyba bo te same termostaty idą (Termo ma 88C otwarcia)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.