Skocz do zawartości

2.0d M47nagrzewnie silnika a termostat egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam takie pytanie czy brak termostatu egr ma jakis wplyw na nagrzewanie silnika?? Silnik mam 2.0D 136km, i w wyposazeniu mam webasto a raczej dogrzewacz ktory niestety nie dziala od poczatku zakupu. Moge jeszcze dodac ze mam zaslepione egr jakas blaszka w miejscu gdzie prawdopodobnie przychodzi termostat egr ktorego nie mam i mechanik kazal mi zagiac na stale jakis waz, ale nie wiem o co chodzi. zeby wskazowka stala w pionie czyli 75stopni potrzebuje 15km drogi. z gory dziekuje za odpowiedz. ps. termostat glowny wymienialem dwa razy.
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie bylo go od poczatku zakupu, wiec nie mam zadnego porownania, a termostat growny mam dobry, bo po wymianie jest znaczaca roznica, bo teraz wskazowka osiaga pion ale dlugi dystans musze przejechac a przed wymiana nie osiagala pionu
Opublikowano
Ja w sumie tez sporo musze przejechac zanim osiągnie pion , ale napewno nie 15 km. Pewnie dlatego, ze wylaczam ogrzewanie. Moim zdaniem te silniki wolno sie nagrzewaja dlatego montowali podgrzewacze. Jak ogarne swoje Webasto dam znac jaki jest efekt.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
[]=OO"]99% przyczyn niedogrzania to termostat głowny. Dlaczego nie masz termostatu egr?

 

Bzdura! zarówno jeden jak i drugi termostat odpowiada za wszystkie nie dogrzania silnika jak i wahania temperatur.

Opublikowano

Termostat EGR odpowiada za nagrzewanie pojazdu tak jak i termostat główny - wiem to z własnego doświadczenia.

 

Moje objawy uszkodzonego termostatu EGR:

- samochód się bardzo ciężko nagrzewał, przy temp. 5 stopni i poniżej skazówka temperatury prawie nigdy nie osiągała pionu,

- jeżeli wskazówka przy bardzo sprzyjających warunkach osiągała prawie pion wystarczyło włączyć ciepły nadmuch do samochodu i opadała na niebieskie pole,

- ogólnie wskazówka temperatury była na pograniczu niebieskiego pola.

 

Diagnoza:

- sprawdzenie termostatu głównego, celem zweryfikowania czy otwiera się otwiera przy odpowiedniej temperaturze,

- komputer - nic nie pokarze, szkoda czasu,

 

Rozwiązanie;

Wymiana termostatu EGR na nowy ORYGINALNY !!! co jest bardzo ważne gdyż podróbki nie długo posłużą. Koszt oryginalnego ok 160zł na dzień dzisiejszy.

Opublikowano
Moze i jestem w błedzie.. W takim razie wyjasnijcie jak jest mozliwe to, ze wskazowka osiąga pion, a termostatu EGR brak. Z waszego punktu widzenia wychodzi na to, ze byłoby tak samo w przypadku braku termostatu glównego, a sprawnym termostatem EGR. Przeciez "oba sa tak samo ważne dla temperatury"
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

auto ze sprawnym termostatem normalnie się nagrzeje ale po prostu dłużej to zajmie. EGR nie wpływa na utrzymywanie poprawnej temperatury ale tylko na szybsze dogrzewanie się.

Miałem uszkodzone oba. Najpierw glówny czyli temperatura była w pionie tylko na postoju a podczas jazdy spadała do pierwszej kreski.

Potem nawet nie wiedziałem że mam uszkodzony ten od EGR, przypadkiem to zobaczyłem że mial w sobie po prostu dziure.

szukam
Opublikowano
W to uwierze jak najbardziej. Ja wymienilem EGR w pierwszej kolejnosci, dlatego nie wiem na ile jest w stanie pomóc.. K3m0T1989 Byla znaczna poprawa po wymianie czy raczej delikatna?
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

nawet nie wiem. Wymieniłem bo miał dziure a nie dlatego ze coś z temperaturą było nie tak, było to lato wiec za bardzo nawet nie zwracałem uwagi na temperature.

 

Obecnie ze sprawnym układem zagrzanie do pionu (nie jeżdze i nie mierze temperatury dokładnie) to jakies 6km.

szukam
Opublikowano
auto ze sprawnym termostatem normalnie się nagrzeje ale po prostu dłużej to zajmie. EGR nie wpływa na utrzymywanie poprawnej temperatury ale tylko na szybsze dogrzewanie się.

 

Przy uszkodzonym termostacie EGR owszem, auto nagrzeje się i będziecie widzieć wskazówkę w pionie (będziecie też ja wiedzieć jak auto będzie mieć bodajże 70C) ale wahania temperatury będą znaczne i jedynie można je wyśledzić na teście na zegarach lub na komputerze. Z doświadczenia wiem że podczas jazdy auta z uszkodzonym T. EGR nie osiągają 90C. Jeśli chodzi o uszkodzenia głównego termostatu to objawy mogą być różne w zależności od uszkodzenia. Do typowych należą przegrzewanie jak i nie dogrzewanie auta w znaczącej postaci. Profilaktycznie było by zawsze zmieniać je obydwa a z doświadczenia wiem że w przypadku uszkodzenia jednego i wymianie po krótkim czasie pada drugi. Idealnie auto będzie trzymać po nagrzaniu temperaturę 89~92C

Opublikowano

Ale herezja. Moje auto nie ma termostatu EGR bo fabryka mu nie dala i nagrzewa sie do 90 stopni jak ta lala. Przy 90 komp odcina czesciowo EGRa i caly czas sie taka temperatura utrzymuje. EGR nie ma nic wspolnego nagrzewaniem auta. Sa to wyssane z palca teorie spiskowe.

 

Z tego co pisales masz walniety elektryczny podgrzewacz wody, ktory nazwales webastem. Ja bym tutaj szukal. Zerknij tez na swiece i ich sterownik.

Opublikowano
dxtr71 to co powiesz innym co wymieniają właśnie te termostaty i to rozwiązuje ich problem? Jak przy 90 komp odcina EGR? Herezje mówisz...?
Opublikowano
Ale herezja. Moje auto nie ma termostatu EGR bo fabryka mu nie dala i nagrzewa sie do 90 stopni jak ta lala. Przy 90 komp odcina czesciowo EGRa i caly czas sie taka temperatura utrzymuje. EGR nie ma nic wspolnego nagrzewaniem auta. Sa to wyssane z palca teorie spiskowe.

 

Z tego co pisales masz walniety elektryczny podgrzewacz wody, ktory nazwales webastem. Ja bym tutaj szukal. Zerknij tez na swiece i ich sterownik.

z choinki sie urwałes ? Po co piszesz te bzdury, jakie czesciowe odcinanie egr'a przy 90stopniach ? Ludzie litości :duh:

gdy masz 2 termostaty to niesprawny termostat egr spowoduje ze auto nie bedzie osiagac temp 90stopni, jak masz 1 termostat to tylko on reguluje temp.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Wydaje mi sie ze swiece nie maja raczej do temperatury silnika, a patrzac na temperature z komputera to wacha sie w granicach 80-90 oczywiscie po przejechaniu dluzszego dystansu, okolo 20km,
Opublikowano
tylko nawet gdybym chcial wlozyc ten termostat egr to za bardzo nie wiem jak go podlaczyc bo nie mam zadnych wolnych przewodow,ma ktos moze jakies zdjecia jak sa podlaczone??
Opublikowano
To Ty zrob zdjecie okolicy w ktorej powinien byc termostat, zeby sie nie okazalo, ze przewody sie polaczone ze soba z ominieciem termostatu.
Opublikowano
noo wlasnie postaram sie jutro to zrobic, moze tak mam zrobione i dlatego kazal mi zagiac waz na stale, tak samo gdyb termostat egr byl zamkniety.
Opublikowano
Zaraz zaraz jeśli go nie masz fabrycznie to nie masz go mieć. Tak jak kolega wyżej napisał jeśli jest jeden to tylko on reguluje temperaturę. Wymieniałeś już główny? jak wygląda spod auta są wszystkie obudowy etc.? jak klapki na obudowie chłodnicy działają na podciśnienie?
Opublikowano
klapki na chłodnicy nie wpływają na trzymanie temperatury. Mam uszkodzone i cały czas otwarte i auto się normalnie dogrzewa do 90 stopni.
szukam
Opublikowano

K3m0T1989 oczywiście że wpływają jak i np. obudowa pod silnikiem ta plastikowa (a raczej jej brak) proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

i że co niby jak ktoś ma klapki otwarte to sie silnik nie dogrzewa ? nie czaruj bo przecież wiem jak mam i cały czas otwarte i w teście 7 silnik normalnie osiąga 90 stopni i trzyma te okolice.

 

Poza tym te klapki nie są przed chlodnicą jak w nowych bmw żeby się szybciej nagrzewały silniki tylko są za chłodnicą wiec powietrze i tak schłodzi chłodnice tyle ile trzeba.

 

Jak temp. spada tak że widać po kresce to tylko główny.

szukam
Opublikowano
W przypadku uszkodzenia tych ówdzie klapek kiedy pozostają otwarte masz zimne powietrze przedostające się do komory silnika co nie pozwala mu osiągnąć w niektórych przypadkach pełnej wydajności termicznej. To samo tyczy się plastikowej obudowy zaraz na początku za przednim zderzakiem. Jej brak także może wpływać nie korzystnie na nagrzewanie. Nie będę Się z Tobą kłócił, powiedziałem to co wiem i tyle.
Opublikowano
Ale herezja. Moje auto nie ma termostatu EGR bo fabryka mu nie dala i nagrzewa sie do 90 stopni jak ta lala. Przy 90 komp odcina czesciowo EGRa i caly czas sie taka temperatura utrzymuje. EGR nie ma nic wspolnego nagrzewaniem auta. Sa to wyssane z palca teorie spiskowe.

 

Z tego co pisales masz walniety elektryczny podgrzewacz wody, ktory nazwales webastem. Ja bym tutaj szukal. Zerknij tez na swiece i ich sterownik.

z choinki sie urwałes ? Po co piszesz te bzdury, jakie czesciowe odcinanie egr'a przy 90stopniach ? Ludzie litości :duh:

gdy masz 2 termostaty to niesprawny termostat egr spowoduje ze auto nie bedzie osiagac temp 90stopni, jak masz 1 termostat to tylko on reguluje temp.

 

Ja mam 318d pajacu. Z drzewa sandalowego sie urwalem. Na swoim przykladzie tlumacze, ze EGR nic nie wnosi. Ludzie odcinaja EGR i nie ma problemu z trzymaniem 90 stopni. Nie wpuszczaj goscia w maliny.

Opublikowano
Ale herezja. Moje auto nie ma termostatu EGR bo fabryka mu nie dala i nagrzewa sie do 90 stopni jak ta lala. Przy 90 komp odcina czesciowo EGRa i caly czas sie taka temperatura utrzymuje. EGR nie ma nic wspolnego nagrzewaniem auta. Sa to wyssane z palca teorie spiskowe.

 

Z tego co pisales masz walniety elektryczny podgrzewacz wody, ktory nazwales webastem. Ja bym tutaj szukal. Zerknij tez na swiece i ich sterownik.

z choinki sie urwałes ? Po co piszesz te bzdury, jakie czesciowe odcinanie egr'a przy 90stopniach ? Ludzie litości :duh:

gdy masz 2 termostaty to niesprawny termostat egr spowoduje ze auto nie bedzie osiagac temp 90stopni, jak masz 1 termostat to tylko on reguluje temp.

 

Ja mam 318d pajacu. Z drzewa sandalowego sie urwalem. Na swoim przykladzie tlumacze, ze EGR nic nie wnosi. Ludzie odcinaja EGR i nie ma problemu z trzymaniem 90 stopni. Nie wpuszczaj goscia w maliny.

Nie interesuje mnie co ty masz, czy chodzisz w sandałach. Piszesz glupoty to reaguje, "ludzie odcinają" :mad2: a komp "odcina czesciowo EGRa" :mad2: :mad2: itp

Nie bede wiecej odp na twoje glupoty, podsumuje dla autora i potomnych:

 

Gdy masz 1 termostat to on sobie reguluje temp. Nie masz 90stopni to wymianiaj, odpowietrzaj itp

Gdy masz 2 termostaty i glowny działa w 100% a egr nie żyje, silnik nie osiągnie temp 90stopni a napewno jej nie bedzie utrzymywać w trasie czy przy niższych temperaturach.

Gdy masz 2 termostaty i temp oscyluje w granicy max 50stopni to na 99% głowny, powyzej ale nie osiąga wiecej jak 85 to prawdopodobnie padnięty egr.

Termostaty to groszowe sprawy i jak zmieniac to odrazu 2, oszczędzasz roboty i masz temat z głowy na te minimum 3 lata. egr 100zl, glowny 150zl, robota 50zl

(Temp oczywiscie sprawdzamy w tescie zegarow + uznaje ze pompa wody sprawna, układ jest odpowietrzony z odpowiednia iloscia plynu, chłodnica drożna itp)

Z mojej strony koniec.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.