Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bliss poddaje pod rozwage tego moda, wstawilem prokity u siebie i jest duzo fajniej niz na ori, ale mimo ze jeszcze po w miare cywilizowanym miescie (wwa) to nie raz w ciagu ostatniego miesiaca przytarlem na jakims garbie lub glebszej koleinie. jak chcesz zakladac nizsze zawieszenie (sportliny) to pewnie wiesz co robisz ale ja bym chyba sobie nie obnizyl bardziej (przeswit mam teraz 12cm)....
Opublikowano
Witam.

Jakie amortyzatory polecacie do auta z obniżonym prześwitem (-45/35).

Pozdrawiam. :)

 

Do tak dużego obniżenia B6 sprawdzają się średnio - od siebie i nie tylko proponował bym B8, bo są twarde i przystosowane do sporo krótszych od seryjnych sprężyn. FSD nie nadaje się wcale do tak krótkich sprężyn, jeśli już to KONI Sport - używałem w Audi A4 ze sprężynami H&R -35/40mm i pracowały o wiele lepiej, niż oryginalne S-Line :cool2:

Opublikowano
Bliss poddaje pod rozwage tego moda, wstawilem prokity u siebie i jest duzo fajniej niz na ori, ale mimo ze jeszcze po w miare cywilizowanym miescie (wwa) to nie raz w ciagu ostatniego miesiaca przytarlem na jakims garbie lub glebszej koleinie. jak chcesz zakladac nizsze zawieszenie (sportliny) to pewnie wiesz co robisz ale ja bym chyba sobie nie obnizyl bardziej (przeswit mam teraz 12cm)....

Ja już mam te sportline.:)

Opublikowano

A do zawieszenia "M-pakietowego", to ktore lepsze sa: B6 czy B8? Czy jakas inna alternatywa?

Generalnie ma byc sztywno bo jest szybko, czyli nadrzedny jest performance a nie komfort.

Sprezyny M-pakiet sa krotsze o 15mm od zwyklych.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

jezdzileś juz na tych springach ?

niektorzy i na seryjnych nie mpakowych amorach latają na tym i nic się zbytnio nie dzieje....

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano
Niby nic sie nie dzieje ale do serii bardziej Pro Kit-y sa polecane. A sportline moga sie przyczynic do szybszego zuzycia amorkow.
Opublikowano

Proponuję przejechać się na seryjnych amorach z dołożonymi sprężynami, np. Eibach PRO-KIT a później jeśli jest możliwość takim samym autem z odpowiednio dobraną charakterystyką zawieszenia :roll:

Zapewniam, że różnica pracy zawieszenia jest kolosalna :cool2:

Ja jestem zdania, że jak coś robić, to na porządnie, bo akurat zawieszenie, prowadzenie auta, itp. to bezpieczeństwo posiadacza i innych użytkowników drogi.

Pro-Kit i inne to taki substytut zawieszenia, szczególnie, jeśli ktoś ma zamiar robić druciarstwo i zakładać je na seryjne amory :nienie:

Opublikowano
Proponuję przejechać się na seryjnych amorach z dołożonymi sprężynami, np. Eibach PRO-KIT a później jeśli jest możliwość takim samym autem z odpowiednio dobraną charakterystyką zawieszenia :roll:

Zapewniam, że różnica pracy zawieszenia jest kolosalna :cool2:

Ja jestem zdania, że jak coś robić, to na porządnie, bo akurat zawieszenie, prowadzenie auta, itp. to bezpieczeństwo posiadacza i innych użytkowników drogi.

Pro-Kit i inne to taki substytut zawieszenia, szczególnie, jeśli ktoś ma zamiar robić druciarstwo i zakładać je na seryjne amory :nienie:

 

Co do druciarstwa sie zgadzam. Ale nie widze nic zlego w Pro-Kitach na ori amortyzaotrach. Wszystko gra i nie stwarza zagrozenia, a wlasciwosci prowadzenia auta sie polepszaja wiec naprawde nie ma problemu. Problem jest np. na Sportline-ach i ori amortyzatorach.

 

Co do tego ze auto z dobrana charakterystyka zawieszenia bedzie sie prowadzilo lepiej niz na samym Pro-Kit'cie to chyba oczywista oczywistosc.

Opublikowano

Mi bardziej chodziło o tzw. pół-środki, dlatego nazwałem to druciarstwem, z lekką przesadą oczywiście. Niestety seryjne amory bardzo miernie współpracują z krótszymi sprężynami, a mimo to wiele osób na takim set-up'ie jeździ, bo poprawia się w głównej mierze efekt wizualny, a nie właściwości jezdne :wink:

Kwestia bezpieczeństwa, to zachowanie się autka na hopkach i nierównościach na polskich drogach - niestety auto zamiast się trzymać, to cały czas się odrywa i amory nie nadążają za sprężynami :roll: Prawda jest taka, że wszystkie pro-kit'y, sportliny, itp. to wytwór marketingowców - auto jest ładne i cieszy oko i mało ważne jest, jak się zachowuje na drodze :wink:

Sprzedaż produktu i cyfra musi być :norty: bo w celu poprawienia efektu mało kto kupował by drogi solidny gwint :D

Opublikowano

Kwestia bezpieczeństwa, to zachowanie się autka na hopkach i nierównościach na polskich drogach - niestety auto zamiast się trzymać, to cały czas się odrywa i amory nie nadążają za sprężynami :roll: Prawda jest taka, że wszystkie pro-kit'y, sportliny, itp. to wytwór marketingowców - auto jest ładne i cieszy oko i mało ważne jest, jak się zachowuje na drodze :wink:

muszę przyznać rację, auto po równych zakrętach składa się o wiele lepiej, jednak na trasie jest gorzej

ostatnio wpadłem w taki uskok \_/ przy około 140kmh - nie było wesoło :mad2:

amory faktycznie czasem nie nadążają za springami

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

ProKity nadazaja.

nie obnizaja mocno i sa przystosowane do seryjnych amortyzatorow.

Jezeli masz M-Zawieche to juz w ogole jest wybornie bo amory sa krotsze.

Wg mnie M-Zawiecha powinna byc wlasnie na Prokicie.

A wlasciwosci jezdne ?- wystarczy Prokit i wieksze kola i wlasciwosci jezdne sa lepsze.

Opublikowano

Wracając do tematu, tu jest recenzja zestawu Bilstein B12 Pro-Kit:

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=658818

 

Zestaw ten to Bilsten B8+Eibach Pro-Kit

Podobno samochód prowadzi się 10x lepiej niż na M-pakiecie.

 

Jest też zestaw Bilstein B12 Sportline czyli z niższymi sprężynami Eibacha. Ja bym celował w amortyzatory z tego zestawu.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
ProKity nadazaja.

nie obnizaja mocno i sa przystosowane do seryjnych amortyzatorow.

Jezeli masz M-Zawieche to juz w ogole jest wybornie bo amory sa krotsze.

Wg mnie M-Zawiecha powinna byc wlasnie na Prokicie.

A wlasciwosci jezdne ?- wystarczy Prokit i wieksze kola i wlasciwosci jezdne sa lepsze.

 

 

ProKit obniża o około 35mm a to nie jest mało i na pewno nie jest to projektowane pod zwykły seryjny amortyzator :roll: bo stanowczo zmienia charakterystykę prowadzenia. To, że Eibach pisze, że można stosować, to należało by pominąć głębokim milczeniem :D

Jak pisałem wyżej - wystarczy zmienić amory na przeznaczone do pracy z krótką sprężyną i wtedy widać, jak kolosalna różnica jest w pracy całego zestawu :wink:

Też byłem ortodoksyjny i wierzyłem w hasła marketingowe, ale to jest jeden wielki pic na wodę i zwykłe robienie sprzedaży potęgowane przez bum na tuning samochodów - gdyby Eibach, czy H&R napisali na pudełku, że nie można stosować do zwykłych amorów, to nikt by tego nie kupował, bo kto sobie dla poprawy wizualnego efektu przy okazji pozwoli na wymianę amorów za ~3000PLN

 

Santa Cruz - i właśnie o to chodzi :cool2: B8 jest do krótkich, progresywnych sprężyn i z takimi właśnie pracuje najlepiej. Tak samo miałem w Audi A4 - KONI Sport + H&R i ten zestaw pracował nieporównywalnie lepiej od zawieszenia S-Line (sportowe, obniżone)

Opublikowano

Mieszkamy na terenie Unii Europejskiej - gdzie na wszystko jest jakis przepis i norma (zaczynajac przy dlugosci ogorkow a na sprezynach konczac), a BHP jest najwazniejsza religia (podejrzewam ze nawet na robienie kupy w kiblu w jakiejs hali fabrycznej znajda sie reguly BHP). Wiec w bledzie jest, kto mysli ze sprezyny wyprodukowane w unii i majace wszystkie potrzebne certyfikaty ktore potwierdzaja mozliwosc zalozenia ich do ori amortyzatorow do tych wlasnie amortyzatorow sie nie nadaja albo stwarzaja jakies niebezpieczenstwo. To nie Chiny ze moge sobie zrobic sprezyne z plastiku i napisac na opakowaniu ze jest git i pasuje i moge to sprzedawac.

 

Aczkolwiek oczywiste jest ze jak ktos ma chajs i ochote to lepiej kupic dedykowane amortyzatory - w przypadku Eibachow to bylby komplet: Eibach Pro-Kit Bilstein B12.

 

Ja w moim ostatnim aucie mialem sam pro-kit na ori amortyzatorach i bylo cudownie. I w E90 mam zamiar zrobic dokladnie to samo.

Opublikowano

zgadzam się z kovalem, sam mam seryjny amor i te springi i wiem co mówie.

 

badboy, ty miałeś pamietam zarowno w e90 jak i w e92 mtechowe amortyzatory, eibach mówi jedno, certyfikaty są, ale wrażenia z jazdy w trasie to całkiem inna sprawa.

 

wystarczy zauważyć jak pod publiczkę zrobiony jest ten filmik, bezczelnie jeszcze jeden samochod jest na 16' a drugi na szerokim kapciu i 18'' cali. wiadomo ze sie lepiej zachowa na łuku - szkoda że niemcy nie zrobili testu zachowania w koleinach i wybojach, tylko gdzie ci biedni testerzy z TUV maja takowe przeprowadzic? przeciez nie beda specjalnie do polski przyjezdzac :mrgreen:

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

ProKit obniza przod -30 (w coupe deklaruje -35 ale praktycznie nie dochodzi do tego)

dokladnie jak pisal Fatgrandma- w DE nie ma mozliwosci zeby producent wciskal kit, wszytsko musi byc przetestowane i potwierdzone.

Nawet spojlerek na tylna klape musi miec przeglad bo inaczej jest nielegalny.

Test na ProKicie jest robiony na "17- ale pisalem te wystarczy ProKit i wieksze felgi-

a praktyka- nie znam ZADNEGO uzytkownika e90 obnizonego ProKitem na e90-forum.de ktory skarzyl by sie lub zalowal tych sprezyn.

Komfort i wlasciwosci jezdne na tych sprezynach poprawia sie zdecydowanie- przy wymianie z M-Zawiechy-

to jest juz sprawdzone przez kilkuset uzytkownikow.

Opublikowano

Wniosek jest taki panowie ze pies jest pogrzebany nie w sprezynach czy amortyzatorach... ale jak widac w drogach. Koledzy z Polski narzekaja ze amortyzatory nie nadazaja, a ja (na stale w Austrii) i Bad_Boy (Niemcy o ile sie nie myle) jak i nasi koledzy na niemieckojezycznych forach zlego slowa o kombinacji Pro-Kit & oryginalne zawieszenie nie powiedza... moral jest tylko jeden:

 

http://666kb.com/i/c9iwcqk89gpz0ls86.png

 

;)

Pozdrawiam

Opublikowano
Wniosek jest taki panowie ze pies jest pogrzebany nie w sprezynach czy amortyzatorach... ale jak widac w drogach. Koledzy z Polski narzekaja ze amortyzatory nie nadazaja, a ja (na stale w Austrii) i Bad_Boy (Niemcy o ile sie nie myle) jak i nasi koledzy na niemieckojezycznych forach zlego slowa o kombinacji Pro-Kit & oryginalne zawieszenie nie powiedza... moral jest tylko jeden:

 

http://666kb.com/i/c9iwcqk89gpz0ls86.png

 

;)

Pozdrawiam

 

:norty: :norty: :norty: Panowie - każdy jeździ na czym chce, problem podobny jak z ROF'em - wszystko jest zaje...te i dobrze zaprojektowane, ale nie na Polskę :twisted: Ja z technicznego punktu widzenia jestem jednak świadomy, że krótkie sprężyny nie pracują w optymalnych warunkach z miękkim, seryjnym amorem i tego będę się trzymał :wink:

Na prostych niemieckich drogach to i walec drogowy komfortowo jeździ :mrgreen:

Opublikowano
Komfort i wlasciwosci jezdne na tych sprezynach poprawia sie zdecydowanie- przy wymianie z M-Zawiechy-

to jest juz sprawdzone przez kilkuset uzytkownikow.

 

Czy robili wymianę sprężyn z M-pakietu na Sportline, przy zachowaniu oryginalnego amortyzatora? Jeśli tak to jakie były opinie?

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

M-Zawiecha ma krótsze amortyzatory więc można nawet Sportline wsadzić.

Po za tym Eibach deklarowane obniżenie osiąga dopiero po roku jazdy (jeśli w ogóle)

Opublikowano

może nie e90 ale mam sportline w e46 z mpakietem

pomimo że twardsze to moim zdaniem bardziej komfortowe ale niewątpliwie niższe te 2 prawie 3 cm wymaga większej uwagi

niewątpliwie b12 czy b8 będzie lepsze niż ori mpakietowe ale te też nie są najgorsze

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.