Skocz do zawartości

[524TD] stuki przy puszczaniu sprzegla/zmianie biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu mam coraz glosniejsze stuki przy zmienie biegow, dochodza z tylnej czesci pojazdu, dokladniej jak wciskam sprzeglo i szybko puszcze slychac jak cos "wali" oczywiscie podczas jazdy, jak dla mnie wyglada to na tarcze przegubowa https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/26_0067/0/47372/0/M/0/0/0/tarcza-przeg-wa-przego-rodk nr 2. Ale musze to sprawdzic ale poki co nie mam mozliwosci, moze powiecie na co jeszcze wzrocic uwage, wiem ze juz ta guma ma swoje lata i mysle ze juz nie robi roboty.

Dzieki

Opublikowano
Spradz lapy silnika. Podczas jazdy wal przenosi na silnik moment i nim obraca.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Sprawdź jak wygląda, u mnie strzelała zatarta półośka(dziurawa osłona) aż w końcu strzeliła tak że zakończyła swój żywot, strzelał też most. W e30 strzelał most który się poluzował więc możesz sprawdzić sobie śruby

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
U mnie jest to samo, to tak jakby tylni most się odkręcił, ale to zapewne krzyżaki w wale... Panowie to jest taki efekt jak by przy ruszaniu coś w bagażniku uderzało o klapę. Stawiam ze kolega nie oszczędza samochodu i go piłuje , ruszanie z piskiem itp itd.. i po tym zaczęło sie to dziać? Stawiam albo na luzy w wale na krzyżakach albo coś z mostem.. gumy czy coś.. jeszcze nie robilem tego u siebie ale chyba będę musiał
Opublikowano

lapy na silniku ok, tak jak wyzej stuka cos na tyle, a co do pilowania czasem ale sporadycznie cos tam zapiszczy ale zadko, bo niestety skromne 115koni (kiedys 115) sie nie nadaje ;]

 

no ja tez musze to zrobic bo jest coraz gorzej, przy zwyklej zmianie biegow przy ok 2tys to slyachac;/

Opublikowano
no ja tez musze to zrobic bo jest coraz gorzej, przy zwyklej zmianie biegow przy ok 2tys to slyachac;/

 

no to u mnie to był most..najlepiej jakbyś miał dobry na podmianke bo swój jak wyciągnąłem to zdaje się że chodzi idealnie, zero luzu ( po ściągnięciu pokrywy też), zębatki ładne a jednak strzelal

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

hm ale wlasnie to nie jest strzelanie, tylko jak by ta guma sie zuzyla i juz walil metal o metal, bo jak powoli puszcze sprzeglo to jest ok, przy 3tys zmieniam szybko bieg np przy wyprzedzaniu tez idealnie nic nie puka nie stuka,

pozatym ciezko o inny most, kupie inny wymienie i dalej bd to samo to tylko kasa w bloto, musze dorwac znowu kanal i wjechac zobaczyc ta gume itp

Opublikowano
pisałeś że odgłos dochodzi z tyłu auta ,więc łacznik elastyczny raczej odpada(co nie znaczy że nie warto go sprawdzić,jak będzie znacznie zużyte może świadczyć o kończącym sie kole dmumasowym ) jeżeli odgłos występuj przy dynamicznym ruszaniu to może być podpora wału ,jeżeli jednak bez względu na dynamikę ruszania a przy pewnej wartości obrotowej,to równie dobrze może tłumik rezonować i uderzać gdzieś o budę. Ja jednak obstawiał bym podporę wału .Jednak gdybać można ,jak nie wiedziesz na kanał to sie nie dowiesz.
iZzI
Opublikowano
jak spokojnie puszczam sprzeglo i wgl to nic nie slychac, tlumik odpada bo byl wymieniany niedawno na nowy i jest ok, musze znowu sie ugadac na wjazd na kanal, hmm a co do podpory walu pozniej trzeba go jakos wywazyc chyba ?
Opublikowano

piszesz że wymieniałeś tłumik na nowy więc to może być przyczyna ,tłumik jak nie jest oryginalny może mieć zmienione (niedokladne) profile lub być nie zbyt solidnie zawieszony na tłumikach drgań a to skutkuje stukaniem w bude przy pewnej wartości obrotowej(wpada w drgania ,przeleć go na biegu jałowym powoli do 2500obr. żeby wyeliminować tlumik),natomiast co do podpory wału to nie ma problemu z wymianą ,nie trzeba nic wyważać

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=26_0067&hg=26&fg=10 ( element numer 6)

iZzI
Opublikowano
tlumik moge wyeliminowac, wiec zostaje kupno podpory droga nie jest z tego co widze, ale widze rozne wymiarny wiec trzeba najpierw zdjac stara;]
Opublikowano
... wymiary podpory masz w linku we wcześniejszym poście ,tak czy inaczej nie kupuj nic wcześniej przed zdiagnozowaniem usterki..
iZzI
Opublikowano

odświeżę temacik, tzn pojechalem na kanal sam sprawdzic i przy ruszaniu reka walu na gumie nie widac zadnych nie prawidlowosci ale przy tyle przy moscie jak ruszam walem w to i spowrotem slychac puki w srodku, czyzby juz mechanizm sie wyrobil w moscie? bo nawet jak lekko ruszam walem widac ze oski sie ruszaja tez ale sa jakies stuki ;/ hmm myslicie ze wymiana oleju moze cos wnieść do sprawy? no i jak cos jaki olej tam?

olej 75w140?

Opublikowano
olej 75w140?

ja lałem z tego co pamiętam 75w90 gl5. Mechanizm u mnie tak samo strzelał, jak rozkręciłem most to w rękach zero widocznego luzu a jednak strzelał

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
hm bo wlasnie czytalem o tych olejach i wszedzie pisze ze do przekladni i dyfra 75w140, jak bede na miescie to sie zapytam moze w sklepie chociaz czesto tam sie tak znaja jak i ja ;/ patrzylem juz dyfry na alledrogo to ok 150wychodzi +przesylka z 60,
Opublikowano
WIEM WIEM WIEM!! Wiem co to jest;) U mnie to samo jest jak pisałem wyżej! i... i mam! :D Są to mocowania tylnej belki https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/33_0433/0/47370/L/M/1991/0/0/belka-zawieszenia-tylnego te dwa mocowania, tu niby sa to "Łożysko gumowe 02" ale tam sa jeszcze takie gumy i to o nie chodzi.. Jak to sprawdzić? Jeden siedzi w kanale drugi nad kanałem rusza i to tak pięknie widać jak się rozłazi, i kawałki gumy wypadają :D przynajmniej w moim przypadku. Koszt gumy jednej to 40zł bynajmniej u mnie. Juz zamówione;]
Opublikowano
no widzisz i tu problem, objawy pasuja na to ale i na dyfer, dlatego bedzie trzeba zobaczyc, mowisz ze normalnie widac tam jak sie rozchodzi?
Opublikowano
hm bo wlasnie czytalem o tych olejach i wszedzie pisze ze do przekladni i dyfra 75w140, jak bede na miescie to sie zapytam moze w sklepie chociaz czesto tam sie tak znaja jak i ja ;/ patrzylem juz dyfry na alledrogo to ok 150wychodzi +przesylka z 60,

75w140 z tego co pamiętam jest chyba do dyfru ze szperą

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
To też mogą być te tuleje, u siebie też wymieniałem bo byly pozrywane :cool2: Mam lemfordera 2 rok (rocznie robie ok. 30-40 tys) i narazie bardzo ładnie trzyma :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Nie;) mosty ze szperą mają wybitą od spodu literkę "S", jeśli jej nie ma to nie masz szpery, tak chyba najłatwiej poznać.

http://allegro.pl/szpera-bmw-e34-3-91-i2825902917.html

http://allegro.pl/dyfer-ze-szpera-bmw-e34-s-3-64-aukcja-okazja-i2826017948.html

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.