Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No masz racje, mi chodziło o silnik w f30.

BMW ma oszczędne diesle, to fakt. Ja jeżdżę dynamicznie po 50/50 miasto/trasa i w 3.0d wychodzi mi średnie 7.6 l/100 km, ale auta nie oszczędzam :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
184KM w f30 to ten sam motor, co u mnie :wink: na jednej turbince. Jeśli chodzi o 330d to jak dla mnie mistrzostwo jeśli chodzi o stosunek paliwa/osiągów :cool2:
Opublikowano
Dzięki panowie za odpowiedzi, ale szukam albo po Lifcie 2.0 d 184 albo 164 ale jak r4 to po Lifcie. A przed liftem poszukuje 3.0d 330d albo 325d manualu. Jak narazie z miernym skutkiem :(
Opublikowano

Silniki N47 177/184KM charakteryzują się znacznie lepsza dynamiką i niższym spalaniem od M47 163KM. To nie jest kwestia samego silnika. Wraz z silnikiem została wprowadzona filozofia efficient dynamics. Zmniejszono straty mocy i podniesiono efektywność. W serii 3 były dostępne ztcp od 10/2007

 

Same silniki różnią sie bardzo mocno budowa. Przeniesiono łańcuch rozrzadu co początkowo powodowało problemy z jego trwaloscia. Ponoć od 2011 roku problem został wyeliminowany. Silniki N47 chipują sie na 210/220 KM.

 

Moim zdaniem nie warto kupować M47. Szkoda kasy na paliwo. Już lepiej kupić N47 143 KM. Po chipie na 186 KM jedzie praktycznie jak M47 po chipie.

 

Ponadto warto zdawać sobie sprawę ze BMW czyni bardzo duże zmiany konstrukcyjne i warto kupować jak najmłodsze roczniki. Bardzo zyskało np. Na komforcie pracy zawieszenia na przełomie 2007/2008.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego K8v8M a odpowiedz z BMW juz dostales na temat zwiekszonego zuzycia elementow przez system start/stop?

Czy nabrali wody w usta na twoj list?

Piszesz ze: N47 143 KM po chipie na 186 KM jedzie praktycznie jak M47 po chipie.

Hmm... Polecam watek poswiecony cziptuningowi i zapoznanie sie z wykresami aut, bo M47N2 robi sie na wiecej.

Zuzycie paliwa, jezeli dla kogos jest to czynnik decydujacy to owszem. Dla mnie litr w prawo a litr w lewo nie robi roznicy, za to wiem ze lancuch mi sie nie zerwie :mrgreen:

Piszesz ze: "Przeniesiono łańcuch rozrzadu co początkowo powodowało problemy z jego trwaloscia."

M47N2 nigdy nie mialo problemow z lancuchami rozrzadu.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Nie pytałem jeszcze czy przyszła odpowiedz. Ale to tylko odpowiedz w sprawie instrukcji od F30 i nie ma nic wspólnego z tematem. To, że M47 robi sie czasem na ok 15-20 KM wiecej jest dla mnie oczywiste (choć jest wiele modów na 185-190KM). Nie zmienia to faktu, że zapewnia dynamikę na bardzo podobnym poziomie z powodów o których pisałem (nieco wyższe straty mocy). Być może daje dynamikę mimo wszystko minimalnie wyższą (choć wątpię ), ale jest to w praktyce niezauważalne.

 

Jeśli przyjrzysz sie wykresom M47 to widać ze straty mocy są na poziomie 38-40 KM dla N47 jest to 24-26KM.

 

To co decyduje o dynamice auta to moc na kołach, a w tym wypadku jest to dodatkowe kilkanaście KM na rzecz N47. To także wlasnie stad miedzy innymi bierze sie takze niższe spalanie.

 

Odnośnie łańcucha pisałem o N47. U mnie w trzech autach i w sumie 250 tys km nic sie nie działo i nie dzieje, ale pisze o tym mimo wszystko dla porządku. Podobnie jak nie miałem problemów z układem auto start stop ktory jeśli sie komuś nie podoba można wyłączyć.

 

Natomiast znacznie częściej niż zerwanie Łańcucha w N47 widzę problemy z turbina mitsubishi w M47. Ja jednak wole ewentualny problem z łańcuchem... Ktory daje o sobie znać jeszcze przez kilkadziesiąt tys km nim faktycznie dojdzie do awarii.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Moja turbina to wlasnie Mitsu i jest zdrowo upalana (jestem zawsze pierwszy na swietlach i nie jestem zwolennikiem jazdy na kropelce) i ma sie wysmienicie od nowosci wiec nie wypisuj ze kazda Mitsu leci. Tak samo Garet jak i Mitsu moze dokonac zgonu jak bedzie miala smole zamiast oleju.

Turbiny glownie padaja od okresu wymian oliwy, ktory zostal przez BMW wydluzony maksymalnie "long life" i od jakosci zalanej oliwy.

Dla twojej wiedomosci Mitsu bylo tez w N47 :mrgreen:

Co do strat mocy to na starty maja wplyw rozne czynniki, polecam zapoznanie sie z tematem.

Reasumujac:

M47N2 rozpracowany na rozne sposoby, gratow pelno wiec taniej sie naprawia, chorob wieku dzieciecego brak, po czipie robi sie tak samo jak jego nowszy brat.

N47, caly czas wszyscy zdobywaja na nim doswiadczenie, pali mniej o 0,5litra na 100km wiec jak ktos jest milosnikiem jazdy na kropelce i lubi nowsza technike to jaknajbardziej brac nowszy, choc zalecalbym posluchac pracy silnika wlasnie przez wspomniany lancuch. Aczkolwiek jak ktos jezdzi oszczednie, czyli nie upala auta to lancych sie nie zerwie bo nie badzie mial powodu do tego. Lancuchy zabija temperatura i ostry styl jazdy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Jak miałem malucha to tez byłem pierwszy na światłach. Aby mieć niskie spalanie w mieście trzeba mieć wyższa średnia prędkość niż inni. Oczywiscie to nie jedyny warunek.

 

Pochwal sie swoim przebiegiem.

 

A co do strat mocy to ja nie teoretyzuje, lecz opieram sie na wartościach zmierzonych. BTW chętnie bym sprawdził 318d N47 po chipie na 186KM z 320d M47 po chipie na ~200KM. U ciebie ile jest?

 

Moja żona jeżdżąc głownie do pracy ma spalanie 4,5-5,5 (zima) l/100km, w trasie nawet w granicach 4, a u Ciebie rozumiem 5-6l Max ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

4,5 - 5,5 l/100 km to są cuda jakieś. Niemożliwe.

Miałem n47 318d i nigdy spalanie realne nie wyszło mniej niż 6 l/100 km. W trasie max średnio możesz zejść poniżej 5, ale to jest muskanie pedału gazu.

 

Aha, łańcuchy w n47 padają niestety często. Zdecydowanie M47N2 jest trwalszą jednostką, a jeździ również ładnie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Podaje rzeczywiste spalanie bo komp trochę faktycznie zaniża.

 

Skoro masz tak wysokie spalanie to albo nie umiesz jeździć albo masz coś zepsute.

 

Tu masz spalanie z trasy Stargard szcz - Poznań.

 

 

Dodaj do tego 8 procent będziesz miał spalanie rzeczywiste. Jazda mniej wiecej przepisowa z prędkościami zblizonymi do innych pojazdów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No może nie umiem jeździć, bo nie mam 50 lat i jeszcze nie jestem na emeryturze. Jednak w aucie nie miałem nic popsutego. Jak zacząłem po trasie jechać 80 km/h na 5-tym biegu to owszem, pokazywał 3.5 l/100 km, ale tak jak pisałem wcześniej, nie da się tak jeździć wciąż.

 

W moim 3.0d też mogę Ci pokazać takie spalanie ;).

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Podaje rzeczywiste spalanie bo komp trochę faktycznie zaniża.

 

Skoro masz tak wysokie spalanie to albo nie umiesz jeździć albo masz coś zepsute.

 

Tu masz spalanie z trasy Stargard szcz - Poznań.

 

 

Dodaj do tego 8 procent będziesz miał spalanie rzeczywiste. Jazda mniej wiecej przepisowa z prędkościami zblizonymi do innych pojazdów.

Jak będziesz chciał to też ci pokarze spalanie 3,6l i z 1600km :wink: żaden problem złapać z bc takie spalanie :norty: tak ja k pisał Mlodzik18 :wink:

Opublikowano

W moim 3.0d też mogę Ci pokazać takie spalanie ;).

Poproszę. Na dystansie 250 km. Przy 80 km/h powinno być poniżej 3. Być może miałeś walniety termostat. To bardzo częsta usterka. Całkiem bez objawów nie licząc spalania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
a jaki jest koszt naprawy w 177km jak walnie ten rozrząd?

Jedni mówią o 12 tys a inni pokazują rachunek na części za 800 zł. Inni nie naprawiaja i czekają aż sie rozleci po czym wymieniają cały silnik za 5 tys. Z robota.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale jak mi udowodnisz, że to było na dystansie 250 km? To, że masz taki dzienny przebieg, wcale nie oznacza, że jest on powiązany z tą średnią prędkością i z tym spalaniem.

Gdybyś miał NAVI i pokazał mi Journey Computer to bym Ci uwierzył (biorąc pod uwagę, że chyba przez całą trasę miałeś z górki :D) bo tam resetuje się wszystko. Mam nadzieję, że załapiesz o czym mówię.

 

A póki co to proponuję trochę ochłonąć, bo nie twierdzę, że N47 nie są oszczędne, bo są bardzo, ale bądźmy poważni :mrgreen:

 

P.S. Termostaty miałem ok i to było latem :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Mam rozumieć, ze sugerujesz oszustwo ? Myśle ze bez problemu powtórzę ten wynik z tobą na pokładzie na dystansie rzeczonych 250 km. Z Pomorza do wielkopolski jest lekko pod górkę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ale jak mi udowodnisz, że to było na dystansie 250 km? To, że masz taki dzienny przebieg, wcale nie oznacza, że jest on powiązany z tą średnią prędkością i z tym spalaniem.

Gdybyś miał NAVI i pokazał mi Journey Computer to bym Ci uwierzył (biorąc pod uwagę, że chyba przez całą trasę miałeś z górki :D) bo tam resetuje się wszystko. Mam nadzieję, że załapiesz o czym mówię.

 

A póki co to proponuję trochę ochłonąć, bo nie twierdzę, że N47 nie są oszczędne, bo są bardzo, ale bądźmy poważni :mrgreen:

 

P.S. Termostaty miałem ok i to było latem :)

To by z Journey Computer wyszło 6,5l :norty: a na tym się nie da zrobić wałka jak na BC :wink:

Opublikowano (edytowane)
Mam rozumieć, ze sugerujesz oszustwo ? Myśle ze bez problemu powtórzę ten wynik z tobą na pokładzie na dystansie rzeczonych 250 km. Z Pomorza do wielkopolski jest lekko pod górkę.

 

Nie, oszustwo? W życiu, raczej wybujałą wyobraźnie i tendencję do idealizowania :)

Edytowane przez Mlodzik18

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
a jaki jest koszt naprawy w 177km jak walnie ten rozrząd?

 

Wszystko zależy czy Ci się zerwał już czy nie :)

 

Generalnie jeśli masz N47D20A i jeszcze niezerwany to wymiana jest dość kosztowna, trzeba zastąpić wał korbowy i jeszcze kilka innych rzeczy.

W przypadku N47D20C nie ma konieczności wymiany wału, ale naprawa dalej jest w miarę kosztowna.

 

Powiem Ci tak, żeby to zrobić dobrze, trzeba wydać trochę pieniędzy, w 800 zł nie wierz bo tyle wydają ludzie, którzy chcą wyeliminować hałasujący rozrząd, a nie główny problem, który w późniejszym etapie prowadzi do zerwania łańcucha.

 

Jak się dobrze postarasz to znajdziesz w internecie co dokładnie trzeba wymienić, są podane wszystkie nr części. Podadzą Ci też to w serwisie ASO BMW, bo problem znany :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ale jak mi udowodnisz, że to było na dystansie 250 km? To, że masz taki dzienny przebieg, wcale nie oznacza, że jest on powiązany z tą średnią prędkością i z tym spalaniem.

Gdybyś miał NAVI i pokazał mi Journey Computer to bym Ci uwierzył (biorąc pod uwagę, że chyba przez całą trasę miałeś z górki :D) bo tam resetuje się wszystko. Mam nadzieję, że załapiesz o czym mówię.

 

A póki co to proponuję trochę ochłonąć, bo nie twierdzę, że N47 nie są oszczędne, bo są bardzo, ale bądźmy poważni :mrgreen:

 

P.S. Termostaty miałem ok i to było latem :)

To by z Journey Computer wyszło 6,5l :norty: a na tym się nie da zrobić wałka jak na BC :wink:

 

Dokładnie ;)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.