Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zauważyłem, że gdy przebieg na tym co zostało w baku jest mniejszy niż 60km to gdy przyśpieszam delikatnie odczuwać, jakby przyśpieszał nierównomiernie i był ciut słabszy przy wyższych obrotach. Można powiedzieć, że juz 3 razy się mi to stało, gdy było mało paliwa w baku po zatankowaniu od razu wkręca się na obroty tak jak powinien, myślę, że inny kierowca nawet by nie odczuł tego w jeździe, gdybym dał jemu pierwszy raz ten samochód. Czym to może być spowodowane?

 

Z początku myślałem, że to turbo albo przez filtr cząsteczek stałych.

 

e90 320d z 07r 163ps z dpf

 

P.S. jestem od niedawana posiadaczem tego samochodu:)

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez bind2
Opublikowano
to dobrze, że nic poważnego bo pierwsze myślałem, tylko z tym pustym bakiem był zbieg okoliczności, ale jak inni też tak mają :)
Opublikowano

Dobra dobra :D

 

Nie życz drugiemu co Tobie niemiłe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Poza tym zawsze warto wykonać diagnostyke auta dla pewnosci :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
właśnie tankowałem i po przejechaniu gdzieś kilku km problem znikł, czyli pewnie to jest cały ten problem, chociaż to trochę dziwne dla mnie :P
Opublikowano
Moje autka też tak mają,ze jak zatankuję na max to jadą ,ze hoho :cool2: :cool2: a jak koncówka to jakoś tak bez pary :D :D :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
czyli sprawa jasna:) 50mil to nawet duży zasięg, 80km, to jak to jest z tymi filtrami nic nie zatrzymują jak ciągnie syf z baku?
Opublikowano
No tak czyli rezerwa się zapala to na stację a nie jeździć ,bo mi jeszcze na 120 km wystarczy :duh:

 

Nie jak rezerwa sie zapali, tylko jak masz zasieg okolo 70-80 km...

 

 

Nie macie instrukcji do swoich autek?

Nikt nie sprechen zi dojcz? :)hehehe

Opublikowano (edytowane)

Jezu co to za pierdoły, że nie jeździ się na rezerwie? :duh:

Pompa paliwa i tak zawsze pobiera paliwo z dna baku więc co to za różnica czy w baku jest 5l paliwa czy 50? Prawdą jest tylko to że tankowanie małych ilości paliwa zimą(wyłącznie) powoduje powstawanie niewielkiej ilości wody w zbiorniku.

 

A to, że samochód nie idzie jak świeci się rezerwa to na pewno inna sprawa. W każdym samochodzie jaki do tej pory miałem jak świeciła mi się rezerwa to często jeszcze trochę przejeżdżałem, że np wyświetlało się że do przejechania zostało 20km i nigdy nic się złego nie działo a samochód jechał tak jak zwykle.

 

Jedynie pompa paliwa może się zepsuć przez zatarcie podczas braku paliwa w baku ponieważ jest chłodzona przepływem cieczy (chodzi tutaj brak chłodzenia a nie zatarcie przez cząstki stałe).

 

Polecam ten wątek: viewtopic.php?t=70623

Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
A ja mialem astre kombi 1.8 ecotec i jak mialem malo paliwa tzn zasieg okolo 20 mil, to dostawala kopa, to jest dziwne, a bmw nie schodze ponizej cwiartki :)
Opublikowano

Jeśli patrzeć na F1 to im mniej paliwa w baku tym auto robi lepsze czasy :lol:

Nie róbmy nowych bezsensownych mitów .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

czyli zdania podzielone, może wypowie się jeszcze ktoś, kto miał podobne doświadczenie, jak ja. W tamtym temacie osoba pisała o czymś takim jak ja tutaj

 

"a te 20litrow zaleca sie zeby zawsze bylo, bo lepiej dla pompy wtedy... ponizej 10litrow mozesz czasem miec efekt szarpania, lub braku przyspieszenia"

Opublikowano

Jeździłem 118d i teraz 320d (ten sam motor m47n2) i oczywiście zdarzało mi się z czystego lenistwa jeździć prawie do sucha.

O ile w przypadku jedynki dość często, tak teraz bardzo rzadko. Nigdy nie miałem takich objawów, nigdy nie zauważyłem zmian w mocy w wyniku zatankowania do pełna. No poza oczywiście drobną korektą ze względu na masę. Żadnego nadzwyczajnego kopa.

Z pompą zero problemów, dla mnie takim ostatnim ostrzeniem do zatankowania jest jak już kontrolka nie gaśnie (zasięg poniżej 50 km).

Jak mi się nie spieszy i mi się przypomni to tankuję, czasem jak mam 3/4 baku, czasem jak mam 1/4.

 

Co do syfu w baku - to teoretycznie jest możliwe, przecież jak tankujesz do pełna to jakiś czas to paliwo w baku jest i może się coś tam osadziło, jak była jakaś zupa tankowana przez poprzedniego właściciela. To że ciągnie z dołu nie oznacza przecież że zawsze wyciągnie tą najstarszą część paliwa. Jednak ja bym stawiał na coś innego. Jakbyś tankował jakieś syfne paliwo to od razu by były objawy. Zauważyłem, że nasze samochody jak już reagują na paliwo to praktycznie od razu, a nie jak wypalisz wszystko i pod koniec baku. Raz do firmy kupiliśmy gnojówkę jakąś i szwagier jechał w trasę, mówił, że objawy były po kilkudziesięciu kilometrach. Gorzej startował, czasem szarpnął, czasem skoczyły obroty, trochę mniejsza moc. Zalał dobre paliwo i objawy już nie wróciły.

Poza tym w sumie wydaje mi się, że te motory są dość mało wrażliwe na jakość paliwa. Zdarzało mi się z konieczności tankować nie-na-orlenie tylko jakiś malutkich no-name'ach i nigdy żadnych objawów, nawet w zimę stulecia :wink:

 

Jak jeszcze nie zmieniałeś filtra paliwa, to zmień - a nóż widelec, to jego sprawka?

Opublikowano
nie, filtra paliwa nie zmieniałem, teraz właśnie zaświeciła się mi ponownie rezerwa to jutro zobaczę, czy problem się pojawia. Zawsze tankuje ON na bliskiej.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie wiem jak jest w E9X, ale w niektórych autach montują podobno więcej niż jedną pompę paliwową - nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno tak jest np w Toyocie Avensis T25, (Niby jedna pompa zamontowana jest gdzieś wyżej w baku, i przy niskich ilościach paliwa pracuje na sucho, co w konsekwencji może prowadzić do jej zatarcia)
Opublikowano

W BMW są też dwie pompy. Jedna główna, druga z kolei przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=16_0601&hg=16&fg=15

 

Komory między sobą mają połączenie przelewowe, w górnej części:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=16_0595&hg=16&fg=05

 

Jest więc opcja, że jedna pracuje na sucho. Ale biorąc pod uwagę, że jest w zasadzie zintegrowana lub bardzo blisko pływaka, to zapewne jest automatycznie odłączana (pompy posiadają własny sterownik który zapewne o to właśnie dba). Przy dostatecznie napełnionym zbiorniku, przepompowuje paliwo które wraca ponownie przelewem.

 

Pozdrawiam

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Większych bzdur nigdy nie słyszałem. Jest jedna pompa z pływakiem, a w drugiej połówce Jest sam, pływak. Komory są połączone ze sobą układem wężyków, które przepompowują paliwo za sprawą ciśnienia wytworzonego przez pompę w pierwszej połówce.
Opublikowano
Nie wiem dokładnie jak to jest zbudowane, bo nigdy nie rozbierałem tych części. Patrząc na rysunki podane wyżej "pompa 2" to zesp. transp. lewego. Nie ma tam żadnej pompy, tylko rurki (jedna z jakimś zaworkiem z tego co pamiętam). Ogólnie praca pompki w prawej komorze powoduje przelewanie paliwa z lewej. Dokładnie ci nie wytłumaczę jak to działa :D. Wiem tylko ze pompa cholernie droga bo nie występuje żaden zamiennik,a pompa jest razem z obudową. Często się zdarza, ze pompa zaczyna dawać mniejsze ciśnienie i przestaje przelewać z lewej komory, wtedy masz wskazówkę na połowie zbiornika, a samochód przestaje jechać. W serwisach najczęściej wymieniają pompę wraz z całym zespołem transportującym paliwo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.