Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe tył i konsekwencje braku wymiany


sm0ku12

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

2 tygodnie temu zmienialem opony na zimowe, gosciu powiedzial ze klocki tyl do wymiany po zimie bo malo ich zostalo, ale ze przod byl swiezo wymieniany. Komputer do wymiany pokazuje 8 tys.

 

W grudniu wybieram sie w trase do hannoveru i pewnie zrobie z 3 tys kilometrow.

 

Pytanie: czy czujnik moze mi zablokowac auto? Nie chcialbym stanac w Niemczech i robic czegos u nich. Pytanie moze wydawac sie glupie ale wolalbym uniknac takich niespodzianek.

 

e90 320d 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik tylko pokazuje stan klocków i nic wiecej a czy zareagujesz nna ten komunikat to juz twoja sprawa.Generalnie wskazania komputera co do wymiany klocków czesto sa błędne dlatego najlepiej samemu zobaczyc jak to wyglada i ocenic organoleptycznie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się, w trasie mniej używasz hamulca, to i przebieg do wymiany "zamrozi" się, pewne wrócisz i jeszcze po kraju zdążysz polatać.

Jeśli nawet zejdzie Ci do zera to nic nie zablokuje. Znam gościa który pół roku jeździ e65 z "czerwonymi klockami" - ma jeszcze trochę okładzin więc nie zmienia.

 

Skontrolowane hamulce niedawno więc nie ma co się martwić!

Szerokości życzę! :grin:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy nie planujesz wymiany klocków w najbliższych tygodniach, to wyciągnij czujnik z klocka tylnego (chyba prawy tył) - nie będzie cię wkurzała czerwona kontrolka gdy się przytrze czujnik, no i może nie będzie konieczności zakupu nowego.

Czujnik przeciera się, gdy jest jeszcze co najmniej po 3mm okładziny na klockach (a to jeszcze jeżdżenia nawet na parę miesięcy).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi w poprzedniej e90 tył przez 2 lata pokazywał 12 tysięcy do wymiany i dopiero kilka dni przed sprzedażą,2 tygodnie temu przeskoczyć na 11 więc sie nie przejmuj. Nie słuchaj głupot i nie kombinuje z wyciaganiem czujnika.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie musi być do wymiany, jeśli nie zostanie mechanicznie przetarty. Gdy czujnik zostanie przetarty i wyświetli się komunikat że klocki są już do wymiany, pozostanie tylko zakup nowego czujnika (koszt ok 40zł).

Po co czekać żeby czujnik się przetarł, skoro i tak wiemy, że mamy klocki do wymiany? Lepiej te 40 zł dołożyć do lepszych klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Czujnik przeciera się, gdy jest jeszcze co najmniej po 3mm okładziny na klockach (a to jeszcze jeżdżenia nawet na parę miesięcy)(...)

 

Nieprawda! Czujnik zużycia posiada dwa punkty referencyjne, przy 6 mm oraz 4 mm. Doradzaj tak dalej, później autor wątku założy drugi, dlaczego po wymianie klocków nie będzie mógł skasować serwisu. Nowy czujnik to 20zł, na pewnych podzespołach w samochodzie się nie oszczędza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czujnik trzeba wymienic razem z klockami. jezeli tego nie zrobisz to przy kasowaniu inspekcji bedziesz mial kuku. chris nie wprowadzaj w blad bo pojawi sie kolejny temat o tym ze nie mozna skasowac inspekcji klockow mimo ze sa nowe.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda! Czujnik zużycia posiada dwa punkty referencyjne, przy 6 mm oraz 4 mm.

 

Przyznam że nie pomyślałem i nie wiedziałem że są dwa punkty zużycia.

Więc jeśli nawet jeden punkt zużycia jest już przetarty, to czujniki nadają się już tylko do wymiany (po montażu nowych klocków i próbie wykasowania ich inspekcji)?

 

Te 3mm to napisałem tak z obserwacji (no nie mierzyłem klocków suwmiarką, czy są 3 czy 4 mm).

Upieram się, że jeśli czujniki nie będą w pierwszym i drugim punkcie przetarte, to inspekcję klocków da się skasować. Sprawdzę to najprawdopodobniej na wiosnę (tylne klocki) i na pewno zdam relację. Nie wiem czy mój czujnik został przetarty w pierwszym punkcie.

 

Jeśli komuś zapaliła się już inspekcja klocków, to czujnik tylko do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no skoro czujnik sie nie przetarl kolego to i klocki sa dobre, wiec po co kasowac inspekcje? troche nie logiczne prawda?

 

Witam

 

Przecież pisałem wcześniej, że klocki zbliżają się ku końcowi, więc wyciągnąłem czujnik z klocka i go zaczepiłem aby nie fruwał przy kole, oraz abym nie musiał stresować siebie i żony czerwonym komunikatem i biegać po sklepach za nowym czujnikiem.

Robiłem tak w E36 oraz E46 zawsze gdy klocki zbliżały się ku końcowi i nigdy nie było potrzeby zakupu nowych czujników.

W E9x nie kasowałem jeszcze inspekcji, wiec na 100% nie wiem jak zachowa się auto, ale jeśli czujnik nie będzie przytarty w pierwszym i drugim punkcie, to na pewno da się skasować inspekcję klocków hamulcowych.

 

Są auta, gdzie czujnik jest tylko jednorazowego użytku - np Opel omega, gdzie nie da się już wyciągnąć czujnika z klocka nawet gdy są nowe, bo plastikowa końcówka czujnika się po prostu rozpada (przetestowane w praktyce na wielu czujnikach w Omedze).

 

Jedyne co może się zmienić gdy wykasuję inspekcję klocków w E9x to to, że zmieni się przebieg na większy do następnej wymiany. Oczywiście kasowanie nie jest potrzebne jeśli ktoś będę jeździł z wyciągniętymi z klocka czujnikami.

 

Zawsze twierdziłem i twierdzę, że czujniki są dla ludzi którzy kompletnie nie interesuje stan klocków hamulcowych w aucie, oraz do robienia kasy przez serwisy, bo na pewno co najmniej połowa ludzi pojedzie na wykasowanie błędu/inspekcji klocków do serwisu autoryzowanego lub innego. Poniesie koszt wykasowania inspekcji oraz nowego czujnika. Nie każdy potrafi to zrobić - tu na forum praktycznie wszyscy to potrafią, ale są tacy których kompletnie to nie obchodzi.

 

Jestem świadomym użytkownikiem swojego auta, sprawdzam często stan układu hamulcowego, przede wszystkim stan przewodów hamulcowych (co jest dla mnie priorytetem) - bo gdy pęknie przewód (a znam takie przypadki że pękł dzień po przeglądzie na stacji diagnostycznej), to nikomu nie pomogą najlepsze tarcze i klocki hamulcowe, bo hamulców praktycznie nie będzie.

 

Nie zamierzałem nikogo wprowadzać w błąd, jedynie nie wiedziałem że czujniki w E9x mogą być dwustopniowe.

U siebie wyciągnąłem czujnik przed końcem klocków, i gdy założę nowe klocki to zrobię kasowanie inspekcji klocków i napiszę na forum czy dało się to bezproblemowo skasować.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris, jak chcesz mieć pewność co do stanu czujnika zbadaj go miernikiem:

- jeżeli oporność będzie wynosiła mnież niż 5 ohm - czujnik jest nienaruszony, skasujesz serwis

- jeżeli oporność będzie wynosiła ~ 470 ohm - został przetarty pierwszy punkt, nie ma bata, nie skasujesz serwisu

- jeżeli obwód jest otwarty - jak wyżej

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretne wyjaśnienie oraz podanie parametrów dotyczących zużycia czujnika klocków.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tą inspekcję klocków wykasować?

 

Instrukcja:

 

Pamiętaj że czujnik musi być sprawny (nie przytarty) inaczej będzie problem z wykasowaniem jak na filmiku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
ja zmienilem klocki, czujnik a zostalo mi 7000 do przejechania i robie tak jak na filmiku by skasowac i sie nie da :( jestem przy tym reset ale nie ma tej kratki by oznaczyc do resetu tylko samo reset pisze i nic sie nie da z tym zrobic...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.