Skocz do zawartości

[e46 320d] Sterownik świec żarowych - zimowa bolączka


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A sprawdzałeś napięcie jakie daje nowy sterownik?

 

 

nie bo już nawet nie chce tego rozbierac wszystkiego... jeżel wyskoczy błąd jeszcze raz świec żarowych to wtedy zdejmę kolektor i sprawdze na fajce ile jest

Opublikowano
Panowe, te porady odnośnie testów co dajemy Staszkowi to nie odnoszą skutku bo on nie zna podstaw elektrotechniki po prostu nie ma wyobrażenia jak w obwodach płynie prąd elektryczny. Zapewne on ma inne zdolności zawodowe ale w elektryce to może sobie krzywdę zrobić .

W takich sytuacjach najlepsza porada to wymieniać podzespoły aż się trafi.

 

ten miernik co widzę to może przekłamywać bo do świecy napięcie jest podawane impulsami.

 

Wybacz kolego ale podstaw elektrotechniki nie tylko Staszek powinien się uczyć.....

 

Widzę że cię to rozbawiło
Faliszewice napisał(a):

 

Ps. Tam gdzie powinno być 12V to często elektryk samochodowy sprawdza sobie to tz próbówką czyli żarówką na 12V bo ta nie przekłamuje jak elektroniczny woltomierz.

 

 

Kolego gdzie można kupić taki woltomierz?

http://allegro.pl/narzedzia-pomiarowe-pozostale-252673?id=252673&order=m&string=PR%C3%93BNIK+SAMOCHODOWY+TESTER+6-12V&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Button&bi_c=Product&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-aut-1-5-0907

Albo do żarówki 5-10W ,12V przylutować dwa przewody.

Bywa tak że połączenie elektryczne jest z oksydowane i jak mierzysz elektronicznym woltomierzem to wykazuje ci że nie jest pełne napięcie ale trochę niższe jak powinno być , a jak tam podłączysz żarówkę to jednak nie zaświeci . W zasadzie to woltomierz nie przekłamuje ale taki pomiar nas wprowadza w błąd .

Powiem Ci że nawet niektóre typy bezpieczników się potrafią spalić w ten sposób że

Napięcie trochę przechodzi ale źródło niema mocy i jak coś podłączysz to napięcie spada do zera.

Podam Ci inny przykład : weź 8 baterii od zegarka i połącz je szeregowo i jak zmierzysz woltomierzem to będzie 12V a jak podłączysz do tego żarówkę 10W , 12 Volt to nie zaświeci , bo źródło zasilania nie jest wystarczającej mocy.

Ty może wiesz swoje , ale piszę bo inni czytają i żeby wiedzieli o czym i dlaczego była mowa.

Ps. Staszek sorry że moimi wywodami Ci zaśmiecam wątek , zresztą i tak go chyba usuniesz , albo poprawisz jak znajdziesz usterkę.

 

Panowie po pierwsze to jak już mierzymy to przydałoby się wiedzieć co chcemy zmierzyć. Próbówka z żarówką jest dobrym pomysłem żeby sprawdzić coś w systemie 0 / 1 ale nie żeby zrobić dokładne pomiary (stad nazwa "probowka"). Bo jak jesteś w stanie określić jakie jest napięcie / prąd patrząc na żarówkę? :mad2: Nawet kobieta, która rozpoznaje 16-bitową mapę kolorów nie jest wstanie wyłapać fluktuacji prądu lub napięcia na żarówce :] Zapewne to o czym mówi kolega Faliszewice dotyczy pomiaru prądu / wydajności prądowej urządzenia. Napięcie na wyjściu może przysiadać jeśli urządzenie nie wydala prądowo, o czym pisałem wcześniej w temacie oraz Staszkowi na priv. Niestety nie wszyscy wnikliwie czytają temat tylko 4 ostatnie posty, ale....

 

To może trochę praktyki. Żeby sprawdzić czy przysiada napięcie podczas pomiarów należy podpiąć odpowiednie obciążenie na wyjściu sterownika (fajki). Super-wypasiona żarówka za 4pln jest niczym innym jak sztucznym obciążeniem gdzie zostaje wymuszony przepływ prądu wytracany w postaci ciepła i światła. JEśli twoja próbówka 10W nie zapala się tzn że to coś co mierzysz nie wydala prądowo i nie jest w stanie jej zasilić, czyli źródło prądowe nie wyciąga takiego prądu jaki możesz sobie obliczyć z prawa Ohm'a, co również jest jedną z podstaw elektrotechniki. :shock:

 

99% multimetrów posiada coś takiego jak pomiar prądu. Dlaczego nie podłączyć odpowiedniego obciążenia (może być żarówka) i szeregowo amperomierz? Dzięki temu będziemy wiedzieć jaki prąd płynie a jaki powinien. Z kolei jeśli równolegle do żarówki podłączymy Woltomierz sprawdzimy czy napięcie nie przysiada. Dodatkowo zdradzę małą tajemnicę, że bezpieczniki palą się od nadmiaru prądu a nie napięcia :shock: . Po co kombinować?

 

Reasumując Staszku - po wymianie bezpiecznika podłącz wszystko powinno być, bez kombinowania i eksperymentów bo pamiętaj bezpieczniki nie palą się bez przyczyny - tj jak Ci mówiłem przez telefon. Po podłączeniu sprawdź czy na INPIe nie wywala Ci błędów, ewentualnie po podłączeniu czy wszystkie świece grzeją. Pamiętaj żeby uważać bo znowu zrobisz zwarcie...

 

PtR

Opublikowano

Staszek gratki dla Ciebie że właściwie to sam się z tym uporałeś.

 

Dalej podtrzymuję że u elektryka samochodowego jak pomiary woltomierzem dają dziwne wyniki to idzie w ruch tz próbówka na żarówkę , a w samochodzie zabawa z amperomierzem to jako ostateczność i laikowi bym nie polecał bo się może skończyć przypadkowym zwarciem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
, a w samochodzie zabawa z amperomierzem to jako ostateczność i laikowi bym nie polecał bo się może skończyć przypadkowym zwarciem.

 

No trzeba mieć zdolności, ale Staszek przecież spalił bezpiecznik :mrgreen:

Opublikowano

Hej póki co nic 0 błędów :norty: wczoraj trasa 200km zrobiona :norty: auto zalane het het za 1/2 :norty:

 

Co do zwarcia chyba wiem czym zrobiłem:

 

http://i61.tinypic.com/2qjwtjq.jpg

 

 

tutaj jak te niebieskie przewody we wtyczce jak widac na zdjęciu dzielą ich mm żeby się nie styknęły a nie mialem innych konektorów to takie zrobiłem i w pewnym momencie jak brałem np masę od sterownika poruszyło się i jedno z drugim się zwarło te styki we wtyczce

 

 

bo innej opcji nie ma

 

a tam jest Pin 6 bodajże masa pin 12 chyba od sygnału ecu a 5 to nie wiem plus?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam ! czy ktos mogl by napisac na ktorych pinach w momecie grzania swiec ma byc napiecie w sterowniku swiec zarowych , oraz od czego jest przekaznik o kolorze niebieskim obok tego przekaznika poniewaz on jest jak zapale samochod caly czas zalaczony , dodam ze jest to bmw e46 320d z 1998r . bardzo prosze o podpowiedz .
Opublikowano

Mam do tematu dwa pytania:

1. Czy przy aktywacji świec inpą silnik jest uruchomiony, czy zgaszony?

2. Czy w czasie aktywacji świec inpą zapala się kontrolka grzania świec na desce?

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja robiłem na zgaszonym i jak jest coś nie tak to błędy wyskakują, więc można na zgaszonym. W przypadku sterownka to ta kontrolka nie ma nic wspólnego z grzaniem świec więc się nie włącza.
Opublikowano
Ja robiłem na zgaszonym i jak jest coś nie tak to błędy wyskakują, więc można na zgaszonym. W przypadku sterownka to ta kontrolka nie ma nic wspólnego z grzaniem świec więc się nie włącza.

Ok, dzięki.

-------------------

Artur

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Posiadam BMW E46 Compact 320td CR oraz E92 330XD 231KM.

Czy jest opcja wymiany sterowników od góry ?

Z której strony się znajdują te sterowniki, głownie w E92 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W E91 zmienialem od gory mowie o silniku 231km.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Mamy te same silniki, z której jest umiejscowiony strony jak stoisz przodem do maski ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam 4 świece beru nowe i nowy sterownik beru tzn

 

cały zestaw ma raptem 2 i pół miesiąca

 

dzisiaj przy -5 auto już lekko stawiało opór przy odpaleniu :evil: podłączyłem pod komputer a tam

 

 

glow plug zylinder 1,2,3,4

 

 

to samo było 2 lata temu.. też kupiłem nowy sterownik świec i po 2mc powtórka...beru uznało wtedy gwarancję...

 

dodam fajki na świecach siedzą dobrze,kable całe sprawdziłem miernikiem czy nie ma przerwy każdy kabel nie mam pojęcia co to się dzieje

Opublikowano

zbyt szybko coś padają te sterowniki, podejrzewam ze wplyw na to mają te wahania napiecia ktore przy kazdej mozliwej okazji opisujesz

 

ja 5 lat nie zaglądałem ani do sterownika ani do swiec, moze poprzedni wlasciciel cos robil albo siedzi zestaw od nowosci, bledow brak, pali od strzała to nie zagladam

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
zbyt szybko coś padają te sterowniki, podejrzewam ze wplyw na to mają te wahania napiecia ktore przy kazdej mozliwej okazji opisujesz

 

Padają bo są ch...o zrobione. Albo ktoś z konstruktorów dał ciała, albo celowo tak został zaprojektowany po to by naciągnąć ludzi w serwisie, którzy najpierw wymienia świece a dopiero potem sterownik. Wachania napięcia nie maja tu nic do rzeczy bardziej bym podejrzewał drgania + temperatura. No i oczywiście to co wyżej napisałem.

PtR

Opublikowano
Tylko,że dziwna sprawa taka iż jeśli sterownik jest uwalony powinien być błąd co chwila..a tutaj wysokczyły 4 i skasowałem je... wymusiłem 3 razy grzanie w inpie i nic... 0 błędów to co jest grane
Opublikowano

Moze kostka jest nie dokonca wpieta w sterownik i raz styka raz nie? Dodam ze jak jest blad 4 swiec to nie koniecznie od razu musi byc sterownik. U mnie swiece Beru wytrzymaly 3 sezony.

Kilka miesiecy temu jeszcze jak bylo cieplo to juz mialem blad wszystkich 4 swiec - bylem pewny ze to sterownik bo swiece po 3 sezonch i jakichs 40kkm nie mogly pasc i to wszystkie na raz. Okazalo sie jednak, ze wszystkie 4 swiece umarly - dziwne, ale prawdziwe. Moze mialem pecha bo kupowalem na Allegro. Tym razem kupilem w sklepie, wymienilem je jakies 2 miesiace temu i jak narazie zadnych problemow z odpalaniem na mrozie - bledow swiec brak.

Opublikowano

w tym 3,5tys odpalen silnika tak ?

z czego 3450 odpalen na 1 min w celu przepalenia które to nam opisałes kiedys....

zabijasz tym przepalaniem motor i jego osprzęt :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stanisław sprawdza wytrzymałość e46..wytrzymałość na ludzką głupotę :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.