Skocz do zawartości

[e46 320d] Sterownik świec żarowych - zimowa bolączka


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Świerzy temat to chętnie bym się podłączył :))

W zeszłym roku wymieniłem sterownik na nowy beru i 4 świece na ngk. Po tym zabiegu błąd 4 świec znikł ale auto paliło bardzo źle, zima była łaskawa (i był jej koniec) także olałem. Teraz z kolei mam znów błąd 4 świec, oczywiście nie zawsze, i nawet jak skasuje, przy odpalaniu pojawia się spirala ale pali tak samo źle mało z ramy nie wyskoczy. W wolnej chwili rzucę okiem na masę sterownika, czy jest coś jeszcze ? Możliwe że spalił się kolejny sterownik :P? Proszę o jakieś wskazówki czy szukać innej przyczyny czy kupować sterownik.

Pozdrawiam.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
witam po przyjezdzie z pracy wszystko było ok rano nie mogłem odpalic auta leciał biało niebieskawy dym a auto nie odpaliło, po pracy auto odpaliłem na plaka chodziło ale jakos delikatnie kulawo i kopciło na niebiesko bialo po rozgrzaniu wszystko ustapiło zero dymka i odrazu pałiło od strzała, po ostudzeniu silnika do zupełnie zimnego problem ten sam, po rozgrzaniu ok, nie jestem mechanikiem ale tyle o ile sprawdziłem swiece przez dotkniecie przewodem i iskra na kazdym była,jedynie jak patrzałem miernikiem na fajki od swiec to nie pokazywało napiecia, filtr paliwa i powietrza wymieniony , dzis chciałem zaprowadzic do mechaniora i nawet na plaka nie odpaliła poniewaz tyle plaka co dostała to chodziła plak sie wypalił i auto kaput jak by paliwa nie dostawała wogóle, a jak przy zapalonym aucie poluzowałem kazdy z osobna z wtryskow to auto szarpało wiec wychodzi na to ze działa, nasuwa sie pytanie co jest odpowiedzialne za tyle objawów odrazu? dziwne ze przez odstanie auta przez noc takie cos sie pojawiło czyzby sterownik?
Opublikowano
Świerzy temat to chętnie bym się podłączył :))

W zeszłym roku wymieniłem sterownik na nowy beru i 4 świece na ngk. Po tym zabiegu błąd 4 świec znikł ale auto paliło bardzo źle, zima była łaskawa (i był jej koniec) także olałem. Teraz z kolei mam znów błąd 4 świec, oczywiście nie zawsze, i nawet jak skasuje, przy odpalaniu pojawia się spirala ale pali tak samo źle mało z ramy nie wyskoczy. W wolnej chwili rzucę okiem na masę sterownika, czy jest coś jeszcze ? Możliwe że spalił się kolejny sterownik :P? Proszę o jakieś wskazówki czy szukać innej przyczyny czy kupować sterownik.

Pozdrawiam.

 

 

mi nowy beru po 2mc siadł.. teraz też kupiłem beru+4 świece nowe.

 

Bo może świeca któraś upalać sterownik..ale to by upalila jeden pin a 3 by byly a nie jedna świeca cały sterownik

Opublikowano

Piszesz

W wolnej chwili rzucę okiem na masę sterownika,

Jak sterownik jest dobrze przykręcony to ma dobrą masę , a do Staszka była mowa o dobrej masie bo On zdemontował sterownik i go podłączył jak by na stole tz bez masy. Zresztą jak było naprawdę to nie wiemy , wiemy tylko co pisze.

Dla przeciętnego elektryka co miał z tym do czynienia to ogarnie te pomiary w tri-miga .

iskra na kazdym była,jedynie jak patrzałem miernikiem na fajki od swiec to nie pokazywało napiecia,

Hmm... jak jest iskra to i napięcie musiało być , ale może zanim się zabrałeś do pomiarów to już sterownik przestał podawać.

nawet na plaka nie odpaliła poniewaz tyle plaka co dostała to chodziła plak sie wypalił i auto kaput jak by paliwa nie dostawała wogóle,

Tu bym się dopatrywał braku paliwa a nie grzanie świeć.Zacznij od sprawdzenia pompy paliwowej

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Paczka doszła :norty: :norty:

 

http://i59.tinypic.com/30wx9ue.jpg

 

jutro sprawdzę sam sterownik czy poda 4.66 czy około 6V napiecie na fajkach bez obciążenia.Stary podaje 4.66 ciekawe ile nowy

 

przez te testy nowy aku bannera mi siadł i teraz ładuje go

 

i multimetr szlak od tych pomiarów trafił (taki za 10zł)

 

zamówiłem jutro yato bedę miał

Opublikowano

Skad zamawiales? Ja wymienialem dokladnie 3 lata temu swiece Beru (chwile wczesniej regenerowalem sterownik bo nie wiedzialem co niedomaga). W to lato zaczelo mi sypac bledami swiec, raz jednej, za chwile 3, pozniej 4. Dalem sterownik na gwarancje ale po sprawdzeniu okazal sie dobry. Po podlaczeniu ciagle bledy 4 swiec.

Dzis dalem auto do elektryka, diagnoza - wszystkie 4 swiece spalone :shock:

Tez musze zamowic 4 nowe i w sobote sobie wymienie. Tylko tym razem kupie w sklepie stacjonarnym bo te z netu to jak widac nie wiadomo na co sie trafi:/ to jest szok zeby wszystkie 4 ulegly spaleniu po 3 latach :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale Stanisław wyrwałeś promocję..jak na parówki w biedronie :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum i mam zapytanie na ktore nie ma na pewno tutaj odpowiedzi bo szukałem kilka dni :)

Więc sprawa wygląda następująco, mam bmw e46 320d z 1999r 136 konną, gdy odpalam auto ciągle świeci mi sie kontrolka od grzania świec, teraz jak były przymrozki troche pochechłał i odpalił , ogolnie taki przypadek da sie zniwelować uderzając kilkakrotnie w skrzynke pod maską gdzie jest ten przekaznik, problem znika ale na kilka odpalen i wraca znowu. co to może być ? zimne luty w przekazniku czy tranzystory siadły ? gdy puknie się w tą skrzynkę lub w sam przekaźnik to świece normalnie zapalają sie i po 1-2 sekundach gasnie kontrolka i pali jak igła :) świece mam wymienione wszystkie 4 jakiś miesiąc temu bo ten problem w zasadzie od kilku miesięcy mi doskwiera. jak było ciepło palil na dotyk teraz miewa problemy ale zapala.

 

czekam na jakies podpowiedzi ? pozdrawiam

Opublikowano

Stanislawie, na pewno z ciekawosci sprawdze te wykrecone swiece bo az mi sie nie chce wierzyc ze wszystkie 4 padly. Ale po co od razu pod 12v jak one sa 5v? Wystarczy ze podlacze je pod kompa na 5v. Mam 4 stare swiece z poprzedniej wymiany, przy mierniku ustawionym na 200 Ohm wartoci sa takie:

1 swieca - 1,6 - swieca po podaniu napiecia 5v robi sie goraca momentalnie

2 swieca - 1,6 - swieca po podaniu napiecia 5v robi sie goraca momentalnie

3 swieca - 5,4 - swieca po podaniu napiecia 5v robi sie ciepla ze mozna jej dotknac

4 swieca - 80,8 - swieca w ogole sie nie zagrzewa

Z tego wniosek ze swieca moze byc sprawna, ale nie do konca bo osiaga za niska temperature. Przy powyzszych wartosciach INPA pokazywala blad 2 spalonych swiec. Ciekawe jakie wrtosci beda mialy swiece ktore wymienie w sobote...

 

Kolego MariuszMTX, chyba sam sobie odpowiedziales - podmien przekaznik i zobacz czy nastapi poprawa...

Opublikowano

Z tego wniosek ze swieca moze byc sprawna, ale nie do konca bo osiaga za niska temperature. Przy powyzszych wartosciach INPA pokazywala blad 2 spalonych swiec. Ciekawe jakie wrtosci beda mialy swiece ktore wymienie w sobote...

 

Raczej kiepski ten wniosek.... Świecę która nie osiąga swojej temperatury roboczej, a w pomiarach inicjalizacji sterownika generuje błąd możesz użyć jako podgrzewacz do kawy albo zapalniczkę do papierosów. Zresztą już same rezystancje to pokazują ..

Opublikowano

Ta świeca żarowa

3 swieca - 5,4 - swieca po podaniu napiecia 5v robi sie ciepla ze mozna jej dotknac

To przypadkiem nie jest na 12V ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ta świeca żarowa
3 swieca - 5' date='4 - swieca po podaniu napiecia 5v robi sie ciepla ze mozna jej dotknac[/quote']

To przypadkiem nie jest na 12V ?

Wszystkie to swiece Beru 5V

Opublikowano

Ratunku Pomocy :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

 

:( testowałem ogólnie 5 dni na różne sposoby sterownik świec,świece.. 2 dni temu było jeszcze ok czyli..po przekręceniu na zaplon 2.33v ok.. po aktywowaniu grzania świec napiecie podniosło się do 4.66v ok.. wczoraj chciałem pomierzyć bo dostałem nowy sterownik i :shock: :shock: :cry2: :cry2:

 

napięcie po przekręceniu kluczyka jest 2.33v ok.. ale po aktywowaniu grzania świec nic nie zwrasta :shock: :shock: nawet do tych 4.66v

 

posprawdzałem wtyczki.. kable obok czy jakiegoś nie przerwałem ale nie..wszystko jest ok... patrzę a tu kontrolki mrugają na licznku to sobie myślę no tak AKU Padł..ładowałem 12h podłączam dzisiaj i to samo :cry2: :cry2:

 

sprawdziłem nowy i stary sterownik to samo maks 2.33 v po przekręceniu na zapłon a po aktywowaniu w inpie nic nie podnosi się :cry2: :cry2:

 

Sprawdziłem napiecie..do sterownika dochodzi po przekręceniu kluczyka na zapłon 12-11.95v

 

i na komputerze ciągle błąd.. Glow Control Unit.. kasuje.. aktywuje grzanie świec(fajki na świecach) i 1 błąd... glow control unit :cry2: :cry2: nie wiem co robić..

 

proszę o pomoc :(

Opublikowano

Należy zacząć od tego że wartość napięcia zasilającego sterownik powinna być taka sama jak na słupkach aku.

Gdzie się wpinasz miernikiem aby zmierzyć napięcie zasilające sterownik ?

W tym wypadku powinieneś mierzyć pomiędzy tym grubym (+) zasilającym sterownik a masą obudowy sterownika czyli (-) .

Masą sterownika jest to miejsce na jej obudowie gdzie przykręcamy śrubę do korpusu samochodu

Nie upraszczaj sobie pomiarów.

Mam nadzieję że po tych wszystkich perypetiach wtyczki dobrze stykają.

 

Ps. Tam gdzie powinno być 12V to często elektryk samochodowy sprawdza sobie to tz próbówką czyli żarówką na 12V bo ta nie przekłamuje jak elektroniczny woltomierz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Staszek powiadasz że

Sprawdziłem napiecie..do sterownika dochodzi po przekręceniu kluczyka na zapłon 12-11.95v

Czemu takie niskie powinno być tyle co na aku czyli 12,5V

Sprawdź to żarówką czy Ci się na tym żarówka zaświeci

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

kolego ale co się mogło stać :cry2: :cry2:

 

kabel plusowy do sterownika jest podłączony bezpośrednio do rozrusznika czyli tak czy siak na nim pojawia się jak na każdym innym 12v

 

dodam podłączyłem nowy sterownik i nowe świece i glow plug... tzn błąd sterownika na starym to samo.. a 2 dni temu było wszystko ok

 

tzn zapłon 2.33v uruchamiam grzanie leci do 4.66 a teraz nic..uruchamiam grzanie i dalej 2.33v sterownik nie reaguje i błąd

Opublikowano

 

Ps. Tam gdzie powinno być 12V to często elektryk samochodowy sprawdza sobie to tz próbówką czyli żarówką na 12V bo ta nie przekłamuje jak elektroniczny woltomierz.

 

Kolego gdzie można kupić taki woltomierz? :shock:

Opublikowano

sprawa wygląda poważniej :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

 

złożyłem wszystko dzisiaj odpalam auto..od strzała odpaliło.. moc ma wszystko gra... patrzę..żaluzje nie zamykają się myślę,żle podciśnienie podpiąłem,zamieniłem to samo.Zdemontowałem zaworek dałem pod 12v bezpośrednio działa :shock:

 

patrzę szybko miernikiem na wtyczce od zaworka.. zamiast 12v 0.9 0.8v

 

żaluzji nie zamyka... a 2 dni temu wszystko hulało.. znikło napięcie z wtyczki i nie wiadomo jeszcze czy gdzieś też nie znikło..

 

czeka elektryk mnie :cry2: :cry2:

 

tam nic urwane nie jest.. na 90% coś ze sterownikiem samochodu..tylko dla czego odpala i chodzi jak burza..

Opublikowano

Widzę że cię to rozbawiło

Faliszewice napisał(a):

 

Ps. Tam gdzie powinno być 12V to często elektryk samochodowy sprawdza sobie to tz próbówką czyli żarówką na 12V bo ta nie przekłamuje jak elektroniczny woltomierz.

 

 

Kolego gdzie można kupić taki woltomierz?

http://allegro.pl/narzedzia-pomiarowe-pozostale-252673?id=252673&order=m&string=PR%C3%93BNIK+SAMOCHODOWY+TESTER+6-12V&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Button&bi_c=Product&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-aut-1-5-0907

Albo do żarówki 5-10W ,12V przylutować dwa przewody.

Bywa tak że połączenie elektryczne jest z oksydowane i jak mierzysz elektronicznym woltomierzem to wykazuje ci że nie jest pełne napięcie ale trochę niższe jak powinno być , a jak tam podłączysz żarówkę to jednak nie zaświeci . W zasadzie to woltomierz nie przekłamuje ale taki pomiar nas wprowadza w błąd .

Powiem Ci że nawet niektóre typy bezpieczników się potrafią spalić w ten sposób że

Napięcie trochę przechodzi ale źródło niema mocy i jak coś podłączysz to napięcie spada do zera.

Podam Ci inny przykład : weź 8 baterii od zegarka i połącz je szeregowo i jak zmierzysz woltomierzem to będzie 12V a jak podłączysz do tego żarówkę 10W , 12 Volt to nie zaświeci , bo źródło zasilania nie jest wystarczającej mocy.

Ty może wiesz swoje , ale piszę bo inni czytają i żeby wiedzieli o czym i dlaczego była mowa.

Ps. Staszek sorry że moimi wywodami Ci zaśmiecam wątek , zresztą i tak go chyba usuniesz , albo poprawisz jak znajdziesz usterkę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam sparwa rozwiązana.. eh co najadłem się strachu.. że trzeba nowe DDE kupić za 500zł potem szukać magików by przekodowac auto :mad2: :mad2: :mad2:

 

ECU nie dawał impulsu do sterownika jak i do sterowania zaworkami

 

zacząłem patrzyć wszystko pod spodem u góry tam gdzie cały sterownik (nawet go odpiąłem) bezpieczniki posprawdzałem w środku no i nic... dalej to samo.. więc pojechałem do sąsiada na kanał zamontować sobie sterownik ten mój nowy od swiec i myślę trzeba coś teraz wykąbinować do jakiego elektryka by sprawdził sterownik silnika czy jak

 

ALE :D :D :D :D :D coś mnie tknęło.. by otworzyć od nowa puszkę koło podszybia od komputera.. :D :D :D :D pryzglądam się tym kablą tam i nic nie widze.. ale patrzę jakaś skrzyneczka mała bezpieczników jest koło komputera.. otwieram te bezpieczniki jest ich tam ogólnie cztery,pięc jeden 10A reszta chyba 20A

 

no i lecę pierwszy git,drugi git,trzeci git to juz mówie nie to.. wyjmuje czwarty.. bezpiecznik spalony myślę.. nie możliwe ze to o to... to musiało już być spalone albo od zakupu auta bo nigdy tam nie sprawdzałem nic.. :D :D zamontowałem nowy bezpiecznik 20A odpalam auto a tu ŻALUJE SIĘ ZAMKNĘŁY :norty: :norty: :D :D szybko lecę po komputer bo u sąsiada na kanale byłem kasuje błąd sterownika ten co byl.. aktywuje grzanie i nic :norty: :norty: sterownik działa...

 

 

okazało się,że ten przepalony bezpiecznik był :mad2: :mad2: :mad2: a ja już w tysiącach miałem w oczach naprawę :mad2: :mad2:

 

Więcj nie grzebe nic przy elektryce nauczka..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.