Skocz do zawartości

2.5 tds po wymianie rozrzadu słabo odpala zimny i ciepły


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie pomocy, kiedys pisałem o mojej bmce z brakiem mocy tamtego sie juz pozbyłem, ale kupiłem takie same tez z brakiem mocy i ciezkim odpalaniu po nocy (swiece grzeją, pompa ok, zapłon dobrze i dawka tez ok), wiec znow obstawiłem na rozrzad. doszło do wymiany od tamtego czasu auto słabo pali na zimnym i tragicznie na ciepłym, jesli ma temp ok 30st gdzie juz grzeja swiece to w miare odpali ale rewelcji nie ma, do tego rano jak odpalam dymi na niebiesko-siwo. zapłon ustawiony na 0,95 na czujniku zegarowym sprawdzany na kompie (pokazuje 2.5) niby tak jak powinno byc, ale problem jest tragiczny. :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
Opublikowano
Zamiast rozrządu obstawiłbym pompe. Dawke ustawiałeś?
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Zamiast rozrządu obstawiłbym pompe. Dawke ustawiałeś?

 

No spoko, ale gdyby to pompa byla walnieta, to na zimnym z rana powinien od kopa odpalic, dopiero na cieplym zaczynaja sie cyrki.

Sprawdz swiece, ale musisz je wymontowac, i pod akume na krutko podloaczyc, nie zadnymi lampkami i innymi duperelami tylko dwa kable i kazda z osobna na test,pomacaj tez pompe wtryskowa od spodu w okolicach TR i dekielkow, moze sie zapowietrza i cieknie paliwo z uszczelniaczy, ja tak mialem, rano kaszlala jak by gruzlice miala, dalej idac, pompka w baku i szczelnosc calego ukladu paliwowego, zobacz czy rano jak juz odpalisz to czy miedzy filtrem a pompa nie leca bomble powietrza.posprawdzaj to i napisz co zaopserwowales.

Rano nawet najbardziej wypruta pompa daje rade odpalic, jaja robia sie na cieplym.

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

A w jakiej kondycji są końcówki wtryskiwaczy?

To co napisałeś może wskazywać na lejące wtryski.

A czy na pewno nie jest przestawiony rozrząd i pompa podaje nie w punkt?

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
pisałem ze sprawdzone na kompie jest i dawka,kąt itp wszystko jest dobrze.w okolicach pompy sucho, nigdzie nie leci paliwo.nie zapowietrza sie.pompka działa, dziwi mnie to ze przed wymiana rozrzadu było wszystko ok . powiedziałem do mechannika ze cos musiał zjeb*c wiec rozebrał jeszcze raz, co prawda nie miał profesjonalnych blokad rozrzady tylko górny wałek ustawiał na dwie sufmiarki a kołek ze sroby wiec moze mało dokładnie ustawil walek,bo łancuch sie zgrywał na dole wału z tym znaczkiem co mi pokazywal i na znaku 6 na kole pompy.co do wtryskiwaczy nie wiem, moze cos jest nie tak ale przed wymiana na ciepłym paliła od strzała a teraz jest duzy problem,kreci jakies 30sek dopiero odpali z metalicznym dzwiekiem na 1-2sek i chodzi normalnie tyle ze z tyłu chmura siwego dymu.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ten metaliczny dźwięk to stukanie końcówek wtrysku.

Rozrząd z wałem korbowym się zgrywa,ale pompa wtryskowa napędzana przez ten łańcuch może być źle wsadzona.Koło zębate na wałku pompy siedzi na stożku jak pompa daje nie w punkt to z wydechu będziesz miał niczym z Petrochemii(obecny Orlen) :mrgreen:

Identyczny objawy miałem kiedyś w firmowym(nie BMW) po naprawie pompy doszło do tego,że wałek się uszczypał i prawie odleciało koło zębate.

Nadal twierdzę,że jest źle na rozrządzie.Pojedź do kogoś innego.

Zadzwoń do tego warsztatu czasami ciężko się jest dodzwonić,ale dobry jest w te klocki.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.auto-diesel.com.pl%2F&ei=XlCvUK-aFo6M4gTLrYHgDg&usg=AFQjCNGuyLm7fRMguyeZdA1ztxNanYBtHA

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
ale myslicie ze klin z pomy wypadł czy jak? wydaje mi sie ze wtedy by pokazalo na kompie zly poczatek wtrysku bo zczytuje to z czujnika walu i wtrysku sterujacego. dzis rano jak dwa razy podgrzalem swiece to odpalila nie tak najgorzej, ale po przejechaniu okolo kilometra dojezdzajac do skrzyzowania na 3 biegu wcisnełem sprzego i silnik zgasł, po czym odpaliłem normalnie. zaobserwowałem ze im dłuzej postoi po zgaszeniu tym gorzej odpala, tak jakby cofało sie paliwo, zamontowałem zaworek zwrotny ale dalej to samo :(
Opublikowano

za mechanika jesteś pewny ?

kumplowi jak robili rozrząd to ukradli nastawnik pompy

wiedzą że kosztuje 2500 to podmieniają na uszkodzony

Opublikowano
Koło zębate na wałku pompy siedzi na stożku

Koło zebate na pompie siedzi na klinie,na stożku siedzi koło od wałka rozrządu.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
mechanik raczej pewny.nic nie kombinuje raczej bo to taki znajomy. samo mowi ze rozkłada rece i nie ma pojecia co jest. a pompa z tego co widzialem jest na klinie i na stożku
Opublikowano
jest na klinie i na stożku

Zgadza sie-chodziło mi o to,że koło zebate na wałek pompy można zamontowac tylko w jednym położeniu-bo jest klin. Natomiast koło zebate wałka rozrządu jest zamontowane na wałku na sam stożek i jego położenie można korygowac.

Hreho-najpierw piszesz ze kupiłeś to auto już z defektami i postawiłeś na wymiane rozrządu,a w drugim poście piszesz że przed wymianą rozrządu było wszystko ok.. Wiec jak to jest? Robiłeś podstawowe pomiary typu kompresja? Spr.wtrysków (co proponował CIHY525)?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
chodzi o to ze przed wymiana rozrzadu odpalala na cieplym normalnie gorzej na zimnym, ale to nic. postanowilem wziac sie sam i wsadziłem łapki. przestawiłem na okopompe w strone silnika i auto zaczeło chodzi tak jak nalezy. odpala ładnie na ciepłym i na zimnym. wczoraj zrobilem trase 400km i wracajac juz przed samum domem zapalila sie kontrolka od ladowania i smarowania a nawet przestało działac wspomaganie. zostałem zholowany co sie okazało scieło klin na dolnym kole pasowym i odkreciło sie wszystko. teraz pytanie? czyja to wina i kto za to bedzie bulił mechanik czy ja?
Opublikowano
. teraz pytanie? czyja to wina i kto za to bedzie bulił mechanik czy ja?

Jeżeli mogę coś napisać to jak to zwykle bywa to mechanik powie że on wszystko zrobił dobrze

i to nie jego wina, ale mogę się mylić.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
po długich męczrniach bmw chodzi jak należy ;] pompę przestawiłem o jakies 3mm w strone silnika (tak na oko) i problemy znikneły ;] odpala idealnie a spalanie w cyklu mieszanym to nieco poniżej 8l
Opublikowano
To dobrze że dałeś sobie z tym rade a mówią ze tds taki zły :) Nad naszymi tdsami trzeba troche posiedzieć pomyślec i jest dobrze :) Odpukać ja nie mam żadnych problemów i jestem zadowolony

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.