Skocz do zawartości

Błąd blokady kierownicy - jak naprawić?


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka dni temu podczas parkowania samochodu pojawił mi się błąd blokady kierownicy (czerwona kierownica wraz z kłódką). Błąd ten nie ustępuje po wyłączeniu silnika i wyświetlany jest cały czas. Dodam, że samochód odpala i jeździ normalnie.

Dzwoniłem do ASO, gdzie twierdzą, że jest to prawdopodobnie błąd softu. Proponują wgranie nowego softu (diagnostyka: 405zł + wymiana softu: 250zł).

Czy znany jest Wam ten problem? Czy można to naprawić tańszym kosztem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Oczywiście że problem jest znany, czerwona i żółta kierownica z kłódką to jeden z najbardziej popularnych "cyrków" w e90 i e60. Psnów z ASO jak zwykle poniosło, zrobisz to sporo taniej u kogoś kto ogarnia inpe ( rozwiazanie dorazne) lub ktoregos z koderów blisko Ciebie na aktualizacje sterownika i reset ELV .

 

Napisz tylko skad jestes to ci kogos znajdziemy blisko :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Mówisz kolega ze Stolycy ?? To jak najbardziej Prmax lub Teflon :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego 650 zł za wykasowanie błedu a ASO ? W większości przypadków wystarczy zrobić adaptację blokady kierownicy i wykasować błąd .

Mam rachunek z ASO w Olsztynie za tą czynność na 145 zł. od 9 miesięcy błąb się nie pojawił ponownie . Czy Ci ludzie w ASO to kompletni kretyni , którzy sami na poczekaniu wynyślają usterki i cenę za ich naprawę ? Czasem mam wrażenie ,że zamiast kreować wizerunek mari BMW robią sami sobie dywersję mając posiadaczy tych aut za idiotów . Sorry ale nie wytrzymałem takiego podejścia do sprawy :mad2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Wiesz ASO ma swoje procedury z reszta wszyscy wiem że oni nie zarabiają na sprzedaży aut tylko ich naprawie. Aktualizacja samochodu ( e9x 20007 rok ) w ASo to też koszt circa 1500brutto , po części to rozumiem muszą utrzymywać duże warsztaty płacić pracownikom itp. Ja mam oprócz siebie tylko jednego człowieka na miejscu więc i koszty są inne .

 

Żeby było ciekawiej wcale nie jest drożej niż np w ASO VW gdzi eupdate softu w passacie cc kosztuje 2000zl

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozlaczenie aku przynajmniej w moim przypadku nic nie dalo...

Dzwonilem do ASO i jak tylko uslyszalem ze musza zobaczyc czy nie bedzie potrzeba wymienic kolumny kierowniczej to podziekowalem :shock:

 

Reset i update robilem prywatnie wiec dlatego tylko 100 zl mnie to wynioslo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Prywatnie najlepiej i najtaniej. Ale pamietaj ze nasze rejony ( dolnoslaskie) to nie warszawa tam mysle 150-200 go skasujs. Chyba ze kokegs ma swoj kabel to zdalnie ci zrobie na szybko

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ASO ma swoje procedury z reszta wszyscy wiem że oni nie zarabiają na sprzedaży aut tylko ich naprawie. Aktualizacja samochodu ( e9x 20007 rok ) w ASo to też koszt circa 1500brutto , po części to rozumiem muszą utrzymywać duże warsztaty płacić pracownikom itp. Ja mam oprócz siebie tylko jednego człowieka na miejscu więc i koszty są inne .

 

Żeby było ciekawiej wcale nie jest drożej niż np w ASO VW gdzi eupdate softu w passacie cc kosztuje 2000zl

 

 

aktualizacja auta w ASO to koszt 550 - 700zł brutto ceny warszawskich dealerów z ubiegłego roku...

 

 

update ;)

 

przed chwilą miałem okazję rozmawiać z doradcą technicznym w Inchcape W-wa - koszt aktualizacji wszystkich sterowników auta to na dzień dzisiejszy 560zł brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Super w koncu zaczeli normalnie podchodzic do tematu , niedawno ktos z forum pisal ze dzwonil do aso i ceny byly 2-3 razy takie jak napisales. A nie powiedzielu ze trzeba auto na dwa dni zostawic i jak cis sie sypnie to raczki umywaja Mam nadzieje ze juz tego nie praktykuja bo to byli chore.

 

Tym bardziej warto jechac zeby zrobili ta kierownice nie ma co ryzykowac

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z A.S.O. jest różnie... nie można być, wyglądać na laika... muszą widzieć że mniej więcej wiemy o co chodzi...

 

Niekiedy potrafią wmawiać że prosta sprawa wymaga dużych nakładów...

 

Ostatni przykład....

 

Skierowałem się do ASO w celu zamówienia ORI kluczyka - koszt 620zł brutto, miły Pan przyjął zamówienie po czym drugi mówi...

 

Wie Pan ale zamówienie samego kluczyka nie wystarczy...

 

pytam dlaczego ?

 

-Musi Pan wymienić również wkładki - bębenki w zamkach

 

:shock: ale ja tylko chcę dorobić kolejny kluczyk - zaprotestowałem

 

 

-niektóre firmy ubezpieczeniowe żądają aby przy dorobieniu kluczyka wymieniać również wkładki zamków bo inaczej są problemy z ubezpieczeniem

 

Odpowiedziałem miłemu Panu że bardzo dziękuję a firma ubezpieczeniowa zaakceptowała jeden kluczyk podczas zawierania umowy i nie widzę potrzeby kosztownej wymiany wkładek wraz z nowymi grotami do kluczyków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wiesz ASO ma swoje procedury z reszta wszyscy wiem że oni nie zarabiają na sprzedaży aut tylko ich naprawie. Aktualizacja samochodu ( e9x 20007 rok ) w ASo to też koszt circa 1500brutto , po części to rozumiem muszą utrzymywać duże warsztaty płacić pracownikom itp. Ja mam oprócz siebie tylko jednego człowieka na miejscu więc i koszty są inne .

 

Żeby było ciekawiej wcale nie jest drożej niż np w ASO VW gdzi eupdate softu w passacie cc kosztuje 2000zl

 

 

aktualizacja auta w ASO to koszt 550 - 700zł brutto ceny warszawskich dealerów z ubiegłego roku...

 

 

update ;)

 

przed chwilą miałem okazję rozmawiać z doradcą technicznym w Inchcape W-wa - koszt aktualizacji wszystkich sterowników auta to na dzień dzisiejszy 560zł brutto

 

To i ja dorzucę swoje 5 groszy... ceny także z Inchcape Warszawa sprzed 2 tygodni za update całego auta E91 LCI 2010 (dla klienta z tzw. ulicy):

 

1200 brutto i auto pozostawić trzeba na ok. 2 dni. Za update samych map nawigacyjnych z serwera ISIS bez kosztu kodu FSC chcą 600 pln brutto...

 

Także nie za bardzo rozumiem ten ich tzw. "cennik"...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super w koncu zaczeli normalnie podchodzic do tematu , niedawno ktos z forum pisal ze dzwonil do aso i ceny byly 2-3 razy takie jak napisales. A nie powiedzielu ze trzeba auto na dwa dni zostawic i jak cis sie sypnie to raczki umywaja Mam nadzieje ze juz tego nie praktykuja bo to byli chore.

 

Tym bardziej warto jechac zeby zrobili ta kierownice nie ma co ryzykowac

 

W Inchape powiedzieli mi, że upadate całego oprogramowania, które proponują zrobić moim przypadku (405zł) może spowodować uszkodzenie któregoś ze sterowników, a za to to nie biorą odpowiedzialności... Orientujecie się czy jest duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Super w koncu zaczeli normalnie podchodzic do tematu , niedawno ktos z forum pisal ze dzwonil do aso i ceny byly 2-3 razy takie jak napisales. A nie powiedzielu ze trzeba auto na dwa dni zostawic i jak cis sie sypnie to raczki umywaja Mam nadzieje ze juz tego nie praktykuja bo to byli chore.

 

Tym bardziej warto jechac zeby zrobili ta kierownice nie ma co ryzykowac

 

W Inchape powiedzieli mi, że upadate całego oprogramowania, które proponują zrobić moim przypadku (405zł) może spowodować uszkodzenie któregoś ze sterowników, a za to to nie biorą odpowiedzialności... Orientujecie się czy jest duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie?

Ryzyko zawsze jest ale starają się je minimalizować np. przez stabilne zewnętrze źródło zasilania... po podłączeniu auta do ISTA wystarczy dosłownie kilka kliknięć i proces programowania się rozpoczyna.

ISTA sama dobiera odpowiednią wersję oprogramowanie dla poszczególnych sterowników konkretnie pod Twoje auto. To także kolejny element zmniejszający ryzyko niepowodzenia z tytułu źle dobranej wersji softu...

Wyjścia nie masz. Żadne ASO nie weźmie odpowiedzialności za ew. uwalenie auta podczas programowania chyba, że jest to czynność wykonywana w ramach gwarancji.

Jak coś uszkodzą to wymienią na nowy sterownik nawet jeśli udałoby się go uratować przy użyciu innych narzędzi z których ASO nie może oficjalnie korzystać…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kilka dni temu podczas parkowania samochodu pojawił mi się błąd blokady kierownicy (czerwona kierownica wraz z kłódką). Błąd ten nie ustępuje po wyłączeniu silnika i wyświetlany jest cały czas. Dodam, że samochód odpala i jeździ normalnie.

Miałem to samo jakieś 3 miesiące temu (też podczas parkowania). Wykasowanie licznika ELV jak dotąd pomogło (zrobione ~4kkm) - więcej info http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=194264#p1424734

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super w koncu zaczeli normalnie podchodzic do tematu , niedawno ktos z forum pisal ze dzwonil do aso i ceny byly 2-3 razy takie jak napisales. A nie powiedzielu ze trzeba auto na dwa dni zostawic i jak cis sie sypnie to raczki umywaja Mam nadzieje ze juz tego nie praktykuja bo to byli chore.

 

Tym bardziej warto jechac zeby zrobili ta kierownice nie ma co ryzykowac

 

W Inchape powiedzieli mi, że upadate całego oprogramowania, które proponują zrobić moim przypadku (405zł) może spowodować uszkodzenie któregoś ze sterowników, a za to to nie biorą odpowiedzialności... Orientujecie się czy jest duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie?

Ryzyko zawsze jest ale starają się je minimalizować np. przez stabilne zewnętrze źródło zasilania... po podłączeniu auta do ISTA wystarczy dosłownie kilka kliknięć i proces programowania się rozpoczyna.

ISTA sama dobiera odpowiednią wersję oprogramowanie dla poszczególnych sterowników konkretnie pod Twoje auto. To także kolejny element zmniejszający ryzyko niepowodzenia z tytułu źle dobranej wersji softu...

Wyjścia nie masz. Żadne ASO nie weźmie odpowiedzialności za ew. uwalenie auta podczas programowania chyba, że jest to czynność wykonywana w ramach gwarancji.

Jak coś uszkodzą to wymienią na nowy sterownik nawet jeśli udałoby się go uratować przy użyciu innych narzędzi z których ASO nie może oficjalnie korzystać…

 

 

I dlatego opcja ista jest bezpieczniejsza i pewniejsza a my korzystamy z opcji dzikusek bardzo rzadko gdy auto było wcześniej rzezbione...

 

Po podłączeniu takiego auta widać jaka jest rozbieżność w softach auta

 

I co najważniejsze całe auto ma gwarantowany równy poziom kompatybilnego ze sobą softu...

 

Ale co człowiek to własne podejście do tematu... :8)

 

Oczywiście na koniec klient otrzymuje kopie wydruku po diagnostyce ISID wraz z przeprowadzonymi wymaganymi inicjacjami i adaptacjami np. Active stering lub adaptive drive itp ...

Edytowane przez BMW_NAVI_GARAGE

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Widze ze kolega jak zwykle najmadrzejszy i wie na ten przyklad czy taki ja dysponuje icomem i ista czy nie i w jaki sposob dzialam, brawo za domyslnosc. Nietrafiona po raz wtory ale jednak :cool2:

 

Chyba przestane Was polecac klientom z wawy i okolic bo widze metody dzialania typowo podworkowe a nos w chumrach :duh:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Kilka dni temu pojechałem z tą usterką do BMW Auto Fus, gdyż tam gdy dzwoniłem - wycena naprawy była najtańsza.

Efekt po naprawie - jak najbardziej zadowalający :)

Niestety sposób obsługi w serwisie pozostawia wiele do życzenia (dużo opowiadania lecz w skrócie m.in. zostałem bardzo niemiło wyproszony z hali napraw pomimo wcześniejszej deklaracji, że mogę się przyglądać naprawie).

 

Podsumowując, wykasowano błąd wraz z wyciągnięciem informacji o innych błędach. W sumie wszystko kosztowało 205zł.

Poza tym za darmo otrzymałem kosztorys ew. napraw po dokładnej weryfikacji stanu całego samochodu.

 

Jeżdżę od kilku dni i błąd się nie pojawia lecz gdy oddawano mi samochód informowano mnie, że kolumna kierownicy jest do wymiany!? Koszt wraz z robocizną: 2600zł.. Mam wrażenie, że próbowano mnie naciągnąć na wymianę tej kolumny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze kolega jak zwykle najmadrzejszy i wie na ten przyklad czy taki ja dysponuje icomem i ista czy nie i w jaki sposob dzialam, brawo za domyslnosc. Nietrafiona po raz wtory ale jednak :cool2:

 

Chyba przestane Was polecac klientom z wawy i okolic bo widze metody dzialania typowo podworkowe a nos w chumrach :duh:

I tak trzymać "dziqsek" :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Niestety po miesiącu od wykasowania błędu - pojawił się on znowu (czerwona kierownica z kłódką). Na szczęście tak, jak wcześniej samochód odpala.

Co radzicie w takiej sytuacji?

Zastanawiam się na czyszczeniem tego mechanizmu blokady + wykasowanie błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Zrobili Ci po prostu kasowanie błędu bez prawidłowego rozwiązania go tj. aktualizacji modułu odpowiedzialnego za błąd czerwonej kłódeczki.

 

Podjedz do kogo masz tam blisko kto w miare ogarnia temat i pozbedziesz sie tego raz na zawsze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.