Skocz do zawartości

528iA Temp. silnika idzie za pion


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z moją 528iA, mianowicie dzisiaj jadąc dłuższy czas powoli z obrotami silnika około 1500 wskazówka temp. silnika poszła za pion kilka mm po czym wróciła do normy i tak kilka razy po przyjezdzie sprawdziłem przewód od chlodnicy do termostatu był gorący jak zresztą wszystkie, płynu jest w normie nie ubywa, jedyne co zauważyłem to to, że id jakiegoś czasu nie słyszę Viska.

Po wyłączeniu silnika kręciło się bez jakich kolwiek oporów. Do wymiany?

Nie chce go sprawdzać na zasadzie jak inni piszą żeby go złapać jak się kręci

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Siema u mnie teraz wisko sie wlacza tylko jak odpale na zimnym pochodzi chwile a pozniej juz wogole nie slychac przy tych temperaturach raczej sie nie zalaczy.Chyba ze kapcia bedziesz palil :norty:
Opublikowano

u mnie chodzi visko jak jest powyżej 20st i to raz na jakiś czas w korkach. Jeśli jest powyżej 25st to już częściej. W tych temp nigdy. Podejrzewam, że jeśli używasz od zawsze płynu to chłodnica jest drożna (od środka) gorzej pewnie wygląda sprawa z zewnątrz. Zapewne jest pełno błota i robactwa. Zacznij od tego.

Swoją drogą jeśli visko się nie włącza też jest uszkodzone, ale to nie jedyny powód gotowania się. Miałeś tak czy inaczej grubo powyżej 110st

Opublikowano
Akurat holowałem inne auto kilkanaście km ważące ponad 1100kg, myślałem, że może dlatego , ale jak wracałem problem nadal występował
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Nawet jak byś holował sto km w upale to nie powinna się grzać ze sprawnym układem. Sprawdź czy cała powierzchnia chłodnicy jest gorąca i czy masz strumień przelewowy w zbiorniczku przy zwiększonych obrotach, czy masz ogrzewanie, i czystość chłodnicy. Na pewno czysta ona nie jest i jest pełno zwłok owadów :)
Opublikowano
Jutro zobacze i po poludniu napiszę co i jak, ogrzewanie grzeje
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Dziś rano patrzę na zimnym silniku do zbiorniczka przy chłodnicy a tam echo pusto , może 5mm płynu na dnie.

Wiec gdzieś się gubi.

Wycieków nie ma , pod korkiem oleju tzw. sera też nie ma, wilgoci w aucie też nie.

Co zostało uszczelka pod głowica?

Dodam , ze problemów z odpalaniem i praca silnika też nie ma

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Masełko pod korkiem oleju nie oznacza brania płynu, występuje przy niskich temperaturach i krótkich przebiegach. Znajdź, gdzie gubisz płyn, sprawdź termostat. Nie jeździj w trasę w takim stanie - elementy układu chłodzenia są o wiele tańsze, niż przekładka silnika. Ja to wiem, choć to nie moja wina była... :?
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Z tego co zauważyłem to zbiorniczek przy chłodnicy był prawie pusty, nie wiem ile tam wejdzie może z litrm a przejechałem z 3tyś km
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Czy po dolaniu płynu problem nadal występuje? Jak jest płynu o litr mniej, to i tak nie powinien się przegrzewać, szczególnie przy obecnych temperaturach.

Możliwe, że pompa wody już zdycha lub termostat się przycina.

Opublikowano
Teraz problem nie występuje. Po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Dziś patrzę do zbiorniczka a tam znowu echoooo.

Dolałem płynu, popatrzyłem po wężach, osłonie termostatu wszystko suche, ale......... gdy się schyliłem pod silnik na srodku z dołu został osad po płynie.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa wody.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00213/gpxy9bmjirji_t.jpg

 

Jutro po patrze na kanale.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
A jak wygląda u ciebie plastikowa obudowa termostatu ? Wiesz zapewne że w silnikach M52 jest to najsłabsze ogniwo układu chłodzenia. Nowa ori to koszt ok 120 zł.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Dokładnie masz rację, okazuje się, że na 90% do wymiany jest uszczelka obudowy termostatu. A 10% że obudowa też.

Pompa wykluczona.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Znam ten temat z autopsji. Co prawda nie miałem problemów z temperaturą lecz po zapobiegawczej wymianie płynu oraz termostatu zaraz po kupnie nagle zaczęły się dość duże ubytki płynu chłodzącego (auto miało wtedy 10 lat). Dobrze że płyn zostawia nalot po odparowaniu bo przed wjazdem na SD już jedną nogą byłem w Anglii po dawcę. Na początku zrobiło się mikro pękniecie dolnej części obudowy, po trasie 1,5tyś.km ubyło mi 0,5l płynu i było praktycznie niewidoczne z zewnątrz dlatego zapalił mi się ! że coś jest nie tak z silnikiem. Następnego dnia zrobiło się również mikropęknięcie w górnej części obudowy i zaczął się robić niezły geizer, wtedy sprawa stała się jasna. Także przy wymianie np. termostatu polecam również wymianę plastikowej obudowy ponieważ nie zna się dnia ani godziny kiedy stara pęknie i będzie do wymiany.

najtańszy zamiennik http://allegro.pl/obudowa-termostatu-bmw-e38-e39-nowa-maxgear-i2803547824.html

Ori BMW http://allegro.pl/bmw-e39-e38-obudowa-termostatu-nowa-oryginal-i2816063954.html

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Znam ten temat z autopsji. Co prawda nie miałem problemów z temperaturą lecz po zapobiegawczej wymianie płynu oraz termostatu zaraz po kupnie nagle zaczęły się dość duże ubytki płynu chłodzącego (auto miało wtedy 10 lat). Dobrze że płyn zostawia nalot po odparowaniu bo przed wjazdem na SD już jedną nogą byłem w Anglii po dawcę. Na początku zrobiło się mikro pękniecie dolnej części obudowy, po trasie 1,5tyś.km ubyło mi 0,5l płynu i było praktycznie niewidoczne z zewnątrz dlatego zapalił mi się ! że coś jest nie tak z silnikiem. Następnego dnia zrobiło się również mikropęknięcie w górnej części obudowy i zaczął się robić niezły geizer, wtedy sprawa stała się jasna. Także przy wymianie np. termostatu polecam również wymianę plastikowej obudowy ponieważ nie zna się dnia ani godziny kiedy stara pęknie i będzie do wymiany.

najtańszy zamiennik http://allegro.pl/obudowa-termostatu-bmw-e38-e39-nowa-maxgear-i2803547824.html

Ori BMW http://allegro.pl/bmw-e39-e38-obudowa-termostatu-nowa-oryginal-i2816063954.html

Dodam tylko że osobiście oglądałem starą obudowę przed założeniem i nie miała na sobie nawet małej ryski co wskazywało by na jakiekolwiek pęknięcie oraz sam ją przykręciłem do silnika.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Taaaa... Ja zrobiłem to dwa tygodnie temu po wymianie visko. Przejechane 20 km i para spod maski. Obudowa pękła, a po odkręceniu łamała się jak wafelek. SZOK! :shock:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Dlatego też jest zamówione wszystko.

Jutro prawdopodobnie jade to wymienić.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.