Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Jak wyżej auto faluje w zakresie około 300 - 1200 na biegu jałowym, ale tylko wtedy gdy samochód się toczy. Gdy się zatrzymuje obroty po chwili wracają do normy. Muszę dodać że falowanie występuje tylko gdy silnik ma temperaturę od mniej więcej 30 stopni do 90. Porządnie rozgrzany silnik - objawy falowania znikają.

 

Na gazie falowanie praktycznie nie występuje bądź jest minimalne.

 

Jeśli chodzi o prace silnika autko przyspiesza normalnie, nie krztusi się, nie szarpie. Ubytki oleju w normie, spalanie benzyny 16-17 (miasto niezbyt ekonomiczna jazda )

 

E36 M50B25 Vanos 94r. , sportowy wkład, brak kata., gaz-sekwencja

 

Do tej pory zamieniony przepływomierz, wyczyszczony krokowy, sprawdzony układ dolotowy, niedawno zregenerowany vanos (troche grzechotał), wymieniona uszczelka pod kapą, nowe świece, sprawdzony układ zapłonowy. Po wszystkim reset kompa przez 30-60km jest dobrze a później te same objawy

 

Proszę o pomoc.

Jeśli ktoś miał podobne objawy rzucać jakieś podpowiedzi.

Opublikowano
sprawdź kolego czujnik przepustnicy lub wymień krokowca na nowego to są bardzo ważne rzeczy które przyczyniają się do falowania obrotów no i ewentualnie nie szczelność układu dolotowego powietrza (spękane gumy)... pozdro no i jeszcze przyczyną może być także czujnik temperatury który znajduje się przy głowicy... bo z tego co piszesz to rozumiem że obroty skaczą ci na ssaniu...
czarno... nisko... i szeroko...BMW Bokiem Możesz Wszędzie
Opublikowano
często nieoryginalny filtr powietrza może powodować takie problemy. W czasie jazdy mocniej dmucha w kolektor i stąd falowanie obrotów (komp nie może dobrać dawki paliwa, krokowiec nie nadąża z wysterowaniem)
Opublikowano
często nieoryginalny filtr powietrza może powodować takie problemy. W czasie jazdy mocniej dmucha w kolektor i stąd falowanie obrotów (komp nie może dobrać dawki paliwa, krokowiec nie nadąża z wysterowaniem)

w zyciu wiekszej glupoty nie czytalem... co do falowania obrotow to podepnij pod kompa i bedziesz wiedzial co jest nie tak moze problem z sonda.

E36 m50b25 VANOS coupe
Opublikowano
hehe, to przypomnij sobie co się działo w autach z instalacją gazową II generacji - jak mocno dmuchało w kolektor to silnik potrafił nawet zgasnąć :)
Opublikowano

Kolego mam ten sam problem i walczę z nim od 2,5 roku. Nowe – krokowy , lambda , świece , kable . Podmienione zostały trzy przepływomierze , tps , sterownik z ews , dolot szczelny , kompresja ok. Na kompie byłem z 20-razy zero błędów , spalanie w normie emisja spalin też. Jest gorzej jak włączę więcej odbiorników elektrycznych . Wypnę czujnik impulsów w tylnym moście obroty nie falują ale są za niskie . Zdejmę pasek z alternatora jest ok. W tym tygodniu przejrzę alternator i została do podmiany wiązka . Jak to nie pomoże to już nie wiem . Trzech fachowców od BMW poddało się . Mam sekwencję która była całkowicie odpięta i było to samo .

Opublikowano
Jak sprawdzisz alternator koniecznie daj znać. Ja bujam się z problemem już prawie rok i też u 2 speców od bmw byłem i nic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

e36 m50b20 Falują obroty tylko podczas jazdy spalanie 15/100

 

Postprzez xxxblackpumaxxx » 02 Lut 2012 14:04

Witam wszystkich, nigdzie nie znalazłem szczegółowego tematu podobnego do mojego problemu więc piszę.

 

Mam pewien problem z moją e36 coupe m50b20 bez vanosa. Konkretnie chodzi o skaczące obroty, falują one tylko i wyłącznie podczas jazdy, jak tylko ruszę do przodu zarówno i do tyłu obrotomierz zaczyna się wkręcać od 1000-1500 obr/min i tak skacze(mogę tak przejechać 100km i nic się nie zmienia, czy ciepły silnik czy zimny i tak skaczą), na postoju stabilizują się one lecz nie tak do końca poprawnie, bo o ile mi wiadomo e36 powinno trzymać obroty na 700 a u mnie trzyma 1000. Wydaje mi się również że wiąże się to też z moim bardzo wysokim spalaniem, komputer mi pokazuje cały czas od 14l/100km do 15l/100km zatankuje za 50 zł i robię na tym 60km przy bardzo spokojnej jeździe. Krokowiec zmieniony na inny i przeczyszczony przepustnica wymieniona i również przeczyszczona (wszystko moczone i czyszczone na następny dzień benzyną) listwa wtryskowa wymieniona, pompka paliwa wymieniona miesiąc wcześniej od ukazującego się teraz problemu, lewego łapiącego szumu powietrza nie słychać. Dodam że auto nie strzela nie muli i ładnie się wkręca do setki.

O CO CHODZI, CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ??????????

 

Miałem kiedyś problem o którym już dość dawno pisałem, lecz co do usterki doszedłem sam po dłuższym czasie... zmorą dużego spalania był zacięty termostat i cały czas praca silnika na ssaniu :P a co do falujących i wysokich obrotów... to inna bajka :lol: zacząłem się bawić trochę z przepustnicą... wystarczyło jej manualnie popuścić na śrubce obroty, bo za mocno były podkręcone no i problem znikł z dużymi obrotami jak również z ich falowaniem.

TAK NAWIASEM ODEPNIJ KROKOWIEC I ZOBACZ CO SIĘ DZIEJE, CZY COŚ REAGUJE

czarno... nisko... i szeroko...BMW Bokiem Możesz Wszędzie
Opublikowano
Alternator rozebrany , trzy diody w mostku padnięte , szczotek prawie zero , ślizgi w miarę ok. Nowy regulator z szczotkami 80zł , ,ślizgi 20zł , mostek kupię jutro ceny nie znam i wymienię przy okazji łożyska . Jak wszystko złoże do kupy to dam znać czy problem z obrotami znikł.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat!

 

Przeczyściłem węże od odmy ponownie zrobiłem reset kompa i przejechałem teraz ponad 300 kilometrów tylko na benie. Falowanie w końcu ustało, ale po włączeniu gazu (instalacja AutoGaz; sterownik Zenit, wtryski Valtek) objawy powróciły ponownie.

 

Co teraz? Gazownik?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam i co rozwiązany temat?

Ja mam pytanie, mam podobne objawy, najpierw były tylko na ciepłym rozgrzanym silniku, teraz praktycznie non stop. Czasami obroty się ustabilizują na biegu jałowym, podczas jazdy jak zrzucę na luz to też jest ok.

 

Po odpięciu TPS zero reakcji. Jak powinno się zachować autko po odpięciu tego czujnika? Dolot cały sprawdziłem i jest raczej szczelny. Odma sprawdzona, Sonda nowa, czujnik wałka rozrządu sprawdzony, silnik reaguje na odpięciu przepływomierza. Miesiąc temu byłem pod kompem i było 0 błędów jednak nie pamiętam czy wtedy już występował ten problem...

 

Dodam że czasami na trasie przy mocno rozgrzanym aucie mam tak jak by auto miało 80km zamiast 150, i reakcja na GAZ jest opóźniona. Po jakimś czasie wróci do normy.

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Opublikowano
co do falowania sprawdz odme gumowy dolot lub krokowjec mucie i zapsikanie go w w srodku np. wd40 lub jeszcze czujnik temperatury cieczy
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.