Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam. miesiąc temu mechanik wymienił sprzęgło (za jednym zamachem i dwumas), ponieważ biegi słabo wchodziły. Teraz biegi wchodzą rewelacyjnie ale za to przy ruszaniu z jedynki nawet bardzo delikatnie auto nie rusza płynnie tylko poszarpuje. Jak już sprzęgło się rozgrzeje to usterka ustaje. Najgorzej rano jak zimno. Czy to wadliwe sprzęgło czy jakieś zaniedbanie przy montażu.Przed wymianą tego nie było. sprzęgło i dwumas firmy LUK. Co robić . Edytowane przez maciej1973
Opublikowano
Miesiąc temu.. Ile zrobiłeś km od wymiany? Jak wymieniłem u siebie kpl.sprzegło to też mi poszarpywało przy ruszaniu,ale po ok.1-1,5tys.km sie wszystko ułożyło i jest ok.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
zrobiłem ponad 1.5 tys. kilometrów i nadal poszarpuje. ale nie zawsze. najczesciej poszarpuje po dłuższym postoju tj.3 dni i dłużej.zwłaszcza gdy zimno. poduchy pod skrzynia i silnikiem wymienione.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Widocznie słabo został nasmarowany wałek sprzegłowy skrzyni biegów.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 1 rok później...
Opublikowano
hey, chciałbym nieco odświerzyc temat lub zapytac jak zakończyła się sprawa tego szarpania na zimnym silniku - czy diagnoza z tym słabym nasmarowaniem wałka była słuszna ? Pytam dlatego że mam dokładnie to samo. Sprzęgło na zimnym silniku "drze" i samochód poszarpuje, nawet gdy puszcza się je wolno. Po chwili gdy silnik sie nagrzeje problem znika. Nie są to żadne poduszki pod silnikiem itp - myslę że to sprzęgło lub koło dwumasowe. Pytanie tylko jak to zdiagnozować i czy wymieniac i to i to ? a może to ten wałek źle nasmarowany ? Dla kogoś kto się zna lub miał podobny problem dodam że sprzegło " bierze mi wysoko" więc może poprostu się kończy ? Z góry dziekuję za pomoc :cry2:
Opublikowano
Dla kogoś kto się zna lub miał podobny problem dodam że sprzegło " bierze mi wysoko" więc może poprostu się kończy ?

Prawdopodobnie tak. Bez zrzucenia skrzyni nie da się w pełni ocenić przyczyny, ale objawami wygląda na zużycie sprzęgła. U autora wątku można podjerzewać brak wyregulowania nastawnika SAC... być może blokada zdjęta z docisku przed jego montażem na kole zamachowym lub jeszcze przed końcowym dokręceniem śrub do zamachu. Tak jak sugeruje Kolega Anjin może być "zawieszanie" się tarczy na wałku z powodu braku poślizgu, ale może być również tak, że smaru jest za dużo i jego pewna ilość została rozrzucona na okładziny tarczy co skutkuje żabkowaniem w czasie próby wysprzęglania układu.

Opublikowano
a powiedz mi jeszcze jeśli wiesz, jakie są koszta wymiany koła dwumasowego i sprzegła ( czy samego sprzęgła)- sama robocizna ? i czy to bardzo skomplikowana operacja czy raczej w większości warsztatów da się to zrobić? bo zastanawiam sie nad wymianą sprzęgła. Nie wiem tylko jaką role pełni koło dwumasowe i czy też je wymieniać ? czy wystarczy samo sprzegło? bo zaraz sie okaże że wymienię sprzegło a za 10 tys trzeba bedzie wymieniac koło dwumasowe :) pytania może są nieco śmieszne ale poprostu nie znam się na tym :mad2: Ponieważ chciałbym jeszcze pojeździć tym samochdem ze 2 lata to myślę że warto by to zrobić
Opublikowano

Nie wiem jak to wygląda w kosztach, bo:

a) u siebie z podobnym problemem wymieniłem tylko tarczę sprzęgła na okutą okładzinami kevlarowymi, koszt 150zł.

b) wymieniałem sam, ale z tego co się orientuję to koszt robocizny to 350-400zł. Jeśli dajesz nowe sprzęgło, to sprawa prosta bo demontujesz stare, montujesz nowe i tyle. Jeśli jednak chciałbyś tak jak ja zrobiłem, tj tylko nowa tarcza, a sprzęgło to które było trzeba wyregulować nastawnik w docisku SAC.

 

Jeżeli w warsztacie mają pojęcie i narzędzia do regulacji sprzęgła typu SAC to raczej dadzą radę. Jeżeli dwumas nie ma nadmiernych luzów, nie stuka, nie da się go "odkrecić", nie ma spękań i zużycia dysku roboczego to może zostać ten, który był. Dwumas ma za zadanie wytłumiać drgania skrętne przekazywane z silnika na układ napędowy - to tak w uproszczonym skrócie. Generalnie bardzo ważny element mechaniczny auta wpływający na komfort użytkowania.

Opublikowano
Wg mnie jeżeli nie wymienia się dwumasu, bo nie wykazuje luzów etc. to i tak warto go zabielić/stoczyć. Praktycznie zawsze przy starym dwumasie jego powierzchnia nie jet idealna a przy ślizgającym się sprzęgle, prawie na pewno będzie miała ślady "przypaleń". Zakładając nowe sprzęgło może się okazać, że będzie ślizgać.
Opublikowano
super, jestem bardzo wdzięczny za odpowiedzi. zastanawiam się jednak nad zakupem z anglika całego dwumasu z kompletnym sprzegłem i już. Jeśłi sie jeszcze komuś chce odpisać :) to bedę wdzięczny za info : jakie są pierwsze objawy zużycia koła dwumasowego ? bo może faktycznie wymienic same sprzegło z dociskiem i już...po co sie pchac w koszta.
Opublikowano (edytowane)
Wg mnie jeżeli nie wymienia się dwumasu, bo nie wykazuje luzów etc. to i tak warto go zabielić/stoczyć.

Rafał, to nie ulega żadnej dyskusji :cool2: Nawet nie to, że warto, a TRZEBA to wykonać. Np tutaj moje działania ze sprzęgłem w Audi A3, gdzie właśnie zabielilem powierzchnię roboczą dwumasy i docisku + czyszczenie szczotką drucianą na wiertarce ---> viewtopic.php?f=159&t=222567&start=30#p1781838

 

Fotki z efektem "zabielania" powierzchni roboczych:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/31/ncs3.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/823/gv9h.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/542/15ep.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/33/gtgj.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/809/h8p3.jpg

 

A tutaj jak wymieniałem w VW Golfie 4 GTI z dwumasy na jednomas. W tym przypadku oddałem koło zamachowe do profesjonalnego toczenia w zakładzie autoszlifu.

http://images64.fotosik.pl/774/93ec3045f33754d9m.jpg

 

zastanawiam się jednak nad zakupem z anglika całego dwumasu z kompletnym sprzegłem

Moim zdaniem nie trafiony pomysł, bo jak na razie nie masz pewności co do skali zużycia sprzęgła w Twoim aucie. Ponadto tak jak już napisałem wcześniej, jeżeli docisk jak i dwumas dają radę to naprawdę wystarczy wymienić tylko okładziny tarczy sprzęgła na nominalne LUK 240mm z domieszką Kevlaru. Ograniczysz koszty do minimum.

 

jakie są pierwsze objawy zużycia koła dwumasowego ?

Generalnie chodzi o stukanie z okolic dzwonu skrzyni biegów przy szybkim/gwałtownym "strzelaniu" ze sprzęgła. Niestety luzów jak i zużycia nie jesteśmy w stanie określić bez dokładnego obejrzenia i zbadania koła zamachowego.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

DOBRA WSZYSTKO JASNE :) dziękuję za pomoc.

Jestem z Warszawy, jak ma ktos namiar na jakiś tani i dobry warsztat który ma pojęcie jak sie za to zabrac to bede wdzięczny. Jeśli nie, to miłego dnia, dzięki chłopaki ! :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

słuchajcie mam jeszcze jeden kłopot - sam nie wiem czy może to być sprzęgło ? opisze poniżej:

samochód jadąc na jakiś 2 tys obrotów na 3 biegu - prędkość stała, bez przyspieszania, delikatnie poszarpuje...

podejrzewałem wtrysk, u wtryskarza okazało się że jeden leje, wymieniłem go, jest poprawa, ale wciąż delikatnie poszarpuje.

Wlewałem jakieś specyfiki molly do czyszczenia wtrysków i stp do usunięcia wody z paliwa ( w zimie długo stał na prawie pustym baku)wymienilem tez filtr paliwa..

Podejrzewam :

-zapchany katalizator ( przelot około 250 tys )

- woda w paliwie ?albo jakis syf w baku ?

- pompa twryskowa

- turbina

- sprzegło ?! podczas jazdy chyba nie pracuje..

ma ktoś jakikolwiek pomysł ?

podczas szybkiej jazdy problemu praktycznie nie ma ( jak się ciśnie porządnie gaz ) występuje tylko podczas jazdy na niskich obrotach ze stałą pędkością, szczególnie na 3 biegu.

wydaje mi się że to kłopot z paliwem - ale nie jestem mechanikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.