Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jako nowy na forum,

 

planuję zakup e91 318d lub 320d , 2008/09 rok , przebieg jaki zakładałem to max 150 tkm , cena max 14 tys Euro.

 

Zastanawiałem się nad różnymi autami CITROEN c5, Mazda 6, Opel Insignia itd. do momentu kiedy nie przejechałem się 3ką znajomego. Może i jest mniejsza, może ma twarde zawieszenie, ale ma to coś czego nie daje żadne z wymienionych aut.

 

Natomiast czytając to forum, podjąłem decyzję ( chyba ) o zakupie z niemieckiego salonu BMW - sprawdzony i pewny. Niestety auta te są droższe niż inne modele o podobnych parametrach. Czy warto dokładać 1 - 1,5 tys Euro za używane auto kupione w BMW , czy próbować w większych komisach i z mniejszym przebiegiem ? za zaoszczędzoną kasę kupię chociażby zimówki :) Jak sprawdzić auto, wystarczy książka serwisowa i ew. dekra na życzenie po deklaracji zakupu ? Zazwyczaj te duże komisy mają swój warsztat, wierzyć im, czy dodatkowo sprawdzić jeszcze w ASO u niemca ?

 

Czy jak ładny i nie bity to brać za lepszą kasę i założyć, że jak się sypnie coś to porostu trzeba zrobić i tyle ? Na co zwrócić uwagę żeby nie sypał się cały czas ?

 

I teraz pytanie, jako że zakładałem przebieg 150 tys, znalazłem w BMW auto które mieści się w moim budżecie, ale ma przebieg rzędu 170 tkm. Co mnie może czekać po zakupie, mam się liczyć z jakimiś naprawami ? Jeśli nie były wymieniane turbo czy dwumas to gdzies koło 200 tkm czeka mnie wymiana tak ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Wiesz kolego trochę już tego było. Poszukaj i poczytaj, a na pewno dożo się dowiesz. Ogólnie rzecz ujmując, to wiele zależy od poprzedniego właściciela auta, jak dbał o turbo, czy robił serwis itd. Osobiście nie przejmowałbym się przebiegiem 170k. Auta z Niemiec nawet trzyletnie potrafią mieć taki przebieg, ale uważam, że dla e9x to nic strasznego, choć wiadomo jakie jest dzisiaj parcie na bezwypadki z małym przebiegiem. Auto nawet jak będzie wyglądało jak nowe i z wypełnioną książką to i tak sprawdziłbym w ASO.
Opublikowano

no waśnie już wszystko przeczytałem :) i chciałem się upewnić.

 

no dobra biorę tego ze 170 tkm , po chwili wymieniam turbo, dpf i dwumas - 10 tys zł i jeżdze kolejne 200 tkm oczywiście z serwisem na bieżąco ?

 

A gdybyście mieli wybierać :

 

opcja 1

320d , 02/2009, 168 tkm, pełen wypas, bez panoramy - salon BMW , cena 13900 Euro

 

opcja 2

320d, 02/2009, 125 tkm, prawie pełen wypas :) - duży komis , prawie tylko bmw sprzedają , wszystkie papiery, auto flotowe = mniejsza moc , cena 12700 Euro

 

???

Opublikowano

zyjesz w PL wiec DPF mozesz wyciac i przeprogramowac auto :cool2:

a jak turbina kleknie to kupisz nowa i wymienisz-

i faktycznie masz wtedy 100K raczej bezproblemowej taniej jazdy. (ewentualnie zawiecha pozniej)

Opublikowano
no waśnie już wszystko przeczytałem :) i chciałem się upewnić.

 

no dobra biorę tego ze 170 tkm , po chwili wymieniam turbo, dpf i dwumas - 10 tys zł i jeżdze kolejne 200 tkm oczywiście z serwisem na bieżąco ?

 

A gdybyście mieli wybierać :

 

opcja 1

320d , 02/2009, 168 tkm, pełen wypas, bez panoramy - salon BMW , cena 13900 Euro

 

opcja 2

320d, 02/2009, 125 tkm, prawie pełen wypas :) - duży komis , prawie tylko bmw sprzedają , wszystkie papiery, auto flotowe = mniejsza moc , cena 12700 Euro

 

???

Zależy co rozumiesz przez pełen wypas i prawie pełen wypas, bo jak na pełen wypas 320d 2009 to trochę tanio. Ja pół roku temu za 320d '08 dałem więcej, sporo więcej. No ale fakt, że przebieg 130k :D

Opublikowano
170K przebiegu jest ok ale..- jezeli 1 turbina to niedlugo wymiana, podobnie DPF...

 

Nie rozumiem, czemu z góry zakładać, że tak będzie, jeśli turbo i filtr w momencie kupna są w dobrym lub bardzo dobrym stanie, a następny właściciel jest świadomy istnienia tych elementów to jeszcze długo posłużą. Przykładowo u mnie 160 tyś i turbina (od nowości) w idealnym stanie, podobnie DPF - bardzo dobrze się wypala, nie zapycha się idrive pokazuje jeszcze 130 tyś km żywotności filtra.

Opublikowano

Twój przypadek to wyjątek- jestem ciekaw na ile prawdziwy bo nie wiesz czy poprzedni właściciel nie wymienił już DPF.

95% użytkowników tych aut wymienia turbine miedzy 100k a 200k km. Na e90-forum.de była nawet sonda i 40% wymieniają już po 100k km- reszta do 200k.

Dpf jest obliczony na 180-200k km i także jest już zapchany.

Opublikowano
Twój przypadek to wyjątek- jestem ciekaw na ile prawdziwy bo nie wiesz czy poprzedni właściciel nie wymienił już DPF.

95% użytkowników tych aut wymienia turbine miedzy 100k a 200k km. Na e90-forum.de była nawet sonda i 40% wymieniają już po 100k km- reszta do 200k.

Dpf jest obliczony na 180-200k km i także jest już zapchany.

 

 

Nie był wymieniony, bo znam historie tego samochodu (poza tym rok. jego prod.2005), był sprawdzany przed zakupem podobnie pod kątem zapchania i jest w bardzo dobrym stanie, znajomy ostatnio sprowadził e90 z DE i również DPF orginalny - turbina wymieniana, auto poleasingowe serwisowane w ASO.

 

Poprzednie 2 auta, laguna 2.0 III, przebieg 240 tyś od nowości używana przez drugą połówkę, DPF również orginalny - inny przypadek, ale tylko przytaczam.

 

Poza tym powtarzam jeśli auto ma 170 tyś km i przed zakupem wyszło że oba elementy są w bardzo dobrym stanie, to raczej nie padnie ot tak za 10-20 tys (przyjmując świadomość użytkownika)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał o turbo i jaki olej stosował, znam ludzi którzy mają 300-400 tys. km. i turbiny nie były wymieniane. Mój samochód ma 205 tys. km., mam całą dokumentację z ASO od początku i turbina pierwsza w super stanie, z resztą można łatwo poznać czy turbina była demontowana.
Opublikowano

Zależy co rozumiesz przez pełen wypas i prawie pełen wypas, bo jak na pełen wypas 320d 2009 to trochę tanio. Ja pół roku temu za 320d '08 dałem więcej, sporo więcej. No ale fakt, że przebieg 130k :D

 

 

hehe no tak, wszytsko to co mi porzebne, grzane fotele, duża navi, czujniki parkowania ten z guzikiem :) , start stop, ksenony, tapicerka półskóra, kiera sportowa, nie ma panoramy i podświetlanych klamek. To już dla mnie wypas - wystarczający :) Poza tym dlatego biorę pod uwagę tego z 170tkm, bo jak na swój rocznik i wyposażenie jest stosunkowo tani, no i zakup w BMW więc w sumie pewniak - tylko ten przebieg.

 

reasumując :

170 tkm , pojeździ chwilę i za około rok sypnie się wszystko co w dieslu może się sypnąć. Przebieg do 150 tkm, da mi trochę oddechu, oczywiście przy odpowiednim dbaniu o auto.

 

Zapytałem serwis co było robione, jak było coś wymieniane z tych elementów to chyba nie będę się zastanawiał.

 

A powiedzcie mi jeszcze czy 318d ( 143 KM ) ze względu na swoją mniejszą moc jest bardziej wytrzymała/długowieczna niż ten sam silnik, ale w wersji 320d ( 177KM ) ?

Opublikowano

A znalazłem coś takiego :

 

http://www1.bmw.de/gahp_images/gahp3_pics/6752610.jpg

 

rok produkcji 12.2008

przebieg 162 000 km

cena 12890 Euro

 

Oczywiście z salonu BMW. Wklejałem link ale nie działał.

 

mniejszy przebieg, trochę starszy, ale już po lifice. jeszcze niższa cena. Co wy na to ?

Opublikowano
Wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał o turbo i jaki olej stosował, znam ludzi którzy mają 300-400 tys. km. i turbiny nie były wymieniane. Mój samochód ma 205 tys. km., mam całą dokumentację z ASO od początku i turbina pierwsza w super stanie, z resztą można łatwo poznać czy turbina była demontowana.

Kolego to jak poznać czy było turbo wymieniane czy też nie :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego to jak poznać czy było turbo wymieniane czy też nie :?:

 

Nie koniecznie wymieniana ale demontowana. Poznać to idzie po śrubach mocujących turbinę, z resztą podobnie jest z innymi elementami samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po śruba to wiem ,ale myślałem że można inaczej poznać bez demontażu :wink:

 

W silniku M47N2, M57N2 pod filtrem powietrza jest zaślepka i pod nią są śruby mocujące turbo tak że podczas wymiany filtra można łatwo sprawdzić, nie wiem jak jest w przypadku N47.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
170K przebiegu jest ok ale..- jezeli 1 turbina to niedlugo wymiana, podobnie DPF...

 

Niekoniecznie.

Ja mam 172 tys. DPF niedawno sprawdzany i wszystko z nim ok.

Podobnie z turbiną. Brak luzów na wirniku.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

A jeśli auto było bite w Niemczech, naprawione w BMW, są na to papiery, dokumentacja co i za ile, naprawa na wartość 4100 Euro. To pakować się w takie auto ? Czy odpuścić walone ?

 

W takim BMW lepiej naprawią po dzwonie ?

Opublikowano

Kolego, to zależy gdzie było bite i co było robione. Jak są papiery to zerknij. Ja jak swoje kupowałem, to właściciel pokazał mi zdjęcia sprzed stłuczki (był lekko walnięty w tył, w zasadzie, to tylko lakiernik przy aucie pracował, stłuczka sprzed czterech lat) i kosztorys naprawy z ASO. Po zdjęciach i kosztorysie (3500 zł w ASO to nie była duża naprawa) widziałem, że to był mały, nic nieznaczący pocałunek w pupę :lol: - wiesz jak to jest :norty:

Nie przeszkadzało mi to więc w zakupie.

Musisz sam ocenić.

Opublikowano
Ostatnio ogladalem auto delikatnie trykniete. I naprawione w ASO. Koszt naprawy byl na chyba 3800zl wiec nie duzo. Ale po glebszym wnikaniu w historie samochodu okazalo sie drzewo delikatnie weszlo i znalazlo sie w okolicach kierownicy. :duh: Niewiem jakim cudem faktura byla wystawiana na taka kwote.
Opublikowano
Ostatnio ogladalem auto delikatnie trykniete. I naprawione w ASO. Koszt naprawy byl na chyba 3800zl wiec nie duzo. Ale po glebszym wnikaniu w historie samochodu okazalo sie drzewo delikatnie weszlo i znalazlo sie w okolicach kierownicy. :duh: Niewiem jakim cudem faktura byla wystawiana na taka kwote.

 

Dlatego dobrze jest widzieć stan auta sprzed wypadku. Papier to papier, zawsze można spreparować.

Opublikowano
No właśnie nie mają zdjęć, wysłali mi jedynie fakturę. uto puknięte rok po zakupie. Faktura na wartość 4500 Euro. ( 20K PLN - sporo chyba ) Wymieniana maska, zderzak, lakierowanie, czujniki parkowania z przodu i jakieś pierdoły. Lampy nie były wymieniane. Żadne chłodnice i inne elementy. Sama blacha i plastiki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.