Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy powinna kontrolka Check engine zapalić się przy przekręceniu kluczyka w stacyjce?

Chcę sprawdzić czy działa prawidłowo.

Jak ją wywołać ?

Odłączałem na krótko przepływomierz i check się nie zaświecił, na skanerze tez błędów nie było.

Mam LPG i podejrzewam że instalator mógł ją odłączyć żeby nie wyswietlało zbyt ubogiej mieszanki.

Wolałbym się mylić.

Opublikowano
Zrob test zegarow to zobaczysz czy jest zarowka pod checkiem. W moim modelu rok 97 fabrycznie jej nie ma ale w Twoim chyba powinna byc. Check zaswieci sie m.in. gdy adaptacje paliwowe wyjda poza zakres tolerancji. Jak chcesz konkretnej oceny instalki to wrzuc fotki spod maski z foto nawiertow w kolektorze. Jak chcesz oceny wystrojenia gazu, to musisz wrzucic zrzut z inpa (adaptacje krotko i dlugoterminowe) i najlepiej tez mapke ze sterownika gazu.
Opublikowano
w kontrolkach nie ma żarówek tylko diody led i rzadkościa jest że sie przepalają, chyba że ktos wczesniej wyorał diode chcac coś ukryć. zrób test zegarów i sie dowiesz czy świeci ci ta kontrolka, a jak nie to stawiam na usunięta diodę w tej że kontrolce, przerabiałem juz taki temat z kontrolka poduszek, pozdrawiam
Opublikowano

Kontrolka przeszła test śpiewająco.Działa ale tylko w teście.

Odłączyłem przepływomierz i podłączyłem go ponownie przy zapalonym silniku.

Auto zgasło.Check się nie zapalił.

Zczytałem błąd przepływomierza na skanerze i usunąłem go.

Korekty są teraz na 0

Można w INPIE wyłączyć na stałe kontrolkę checka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odłącz wtyczke od sondy lambda.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie mam inpy.Jedynie podejrzenie że za jej pomocą kontrolka jest wyłączona.

Od niedawna mam skaner i mogę podejrzeć błędy.

Tylko się zastanawiam czy jeździłem nieświadom błędów przez rok od założenia instalacji.

Często czytam że przy źle wystrojonej instalacji lampka się zapala, a u mnie nie.

I chcę mieć pewność że działa.

Opublikowano

Jest metoda, która na pewno włączy lampkę check engine - trzeba odłączyć wtryskiwacz benzyny, ale silnik z pewnością nie będzie zachwycony :) . Jak się wtedy nie zaświeci, to znaczy, że ktoś przy tym majstrował.

Podobno niektórzy nieuczciwi gaziarze wpinają jakiś moduł kasujący błędy przy starcie silnika i nawet w trakcie pracy.

Opublikowano
Obawiam sie ze Twoje wysilki sa daremne... Kombinujesz jak zapalic check. Jak Ci sie nie uda, to co zrobisz? Pojedziesz z reklamacja do gazownika mowiac mu ze na pewno wylaczy Ci check, bo nie mozesz go zapalic? Przeciez Cie wysmieje. Jak chcesz podejsc do tematu calosciowo to zakup inpa. Takie smieszne skanery uniwersalne (nawet te drogie jak cdif) to jest tylko takie pocieszenie dla mechanika, ktory nie zna angielskiego i nie ma pojecia o komputerach. Kabel kosztuje 100zl, wiec chyba nie ma sie co zastanawiac. Do tego kabel do staga to ok 60zl, wiec tez nie majatek. Wtedy jestes w stanie sprawdzic czy jest wszystko ok, czy moze przeciwnie. Jak chcesz sie dowiedziec z grubsza, to daj zdjecia spod maski + nawiertow. Przykro mi ale innej rady da Ciebie nie mam. Kombinacje, ktore probujesz stosowac nie dadza Ci zadnej konkretnej odpowiedzi. Mozesz smialo przyjac ze 95% instacji jest zle dobranych i jeszcze gorzej zalozonych. Jak masz czerwone valteki, alaske i spagetti pod maska to regulacji na drodze pewnie tez nie bylo. W takim przypadku mozesz roscic od gazownika poprawy instalacji (pewnie odplatnie bo do dobrych komponentow trzeba doplacic roznice) tylko ze jak mu udowodnisz ze np reduktor nie wyrabia albo wtryski rozjezdzaja Ci adaptacje? Wlasnie inpa i stagiem, do ktorych kabli nie posiadasz.
Opublikowano

Instalacja założona dokładnie rok temu.

-sterownik LPGTECH 316

-reduktor AC-r01 czarny

-wtryski pojedyńcze HANA czerwone

-rurka FARO

-kompensacja jest

Kabel do staga mam i się przydał jak miałem jeszcze staga 300 isa2

Zmieniłem sterownik i reguluję go sam.

Na stagu nie mogłem bo był na gwarancji i samodzielne strojenie oznaczło jej utratę.

Do instalatora pretensji nie mam choć jechałem do niego prawie 300km.Wypuścił auto bez kompensacji,z dziurą przy wlewie przez którą lała się woda do bagażnika,wadliwym przewodem silikonowym od podciśnienia który się zgrzał i spowodował awarię auta.Kilka rzeczy jeszcze mogę dopisać ale tak pewnie jest wszędzie.

Graty są na czasie i dobrze dobrane.

Chcę tylko wiedzieć czy kontrolka ostrzeże mnie o powaznej awarii w trasie czy mam zawsze wozić ze sobą skaner.

Opublikowano
odłącz na chwile kostkę od cewki zapłonowej i powinna się zapalić
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
To może lepiej jedź do dobrego gazownika, który ogarnia BMW. Ja mogę z czystym sumieniem polecić Nikodema z lpg-forum - człowiek legenda, arcyspec. Mnie już kilka razy z niesamowitej opresji wyciągał.
Opublikowano
Dziś wymieniłem świece i przy okazji odłączyłem cewkę.Czek się nie zapalił.Błędu na skanerze nie było.

w m54 wyrzuca błąd :)

kiedyś jak się bawiłem ncs-em natknąłem się na coś w rodzaju dezaktywacji checka, czyli że się nie zapali na desce np gdy walnięta jest któraś sonda czy źle ustawiony gaz... Może właśnie masz to ustawione skoro się nie zapala.

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.