Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy było, ale może się komuś przyda: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

Jeśli niektórzy z was mają freak'a na punkcie osiągów, z pewnością przyda wam się tabelka z wagami i rozmiarami wszystkich (oficjalnych) felg do bmw. Z tego co wiem lżejsze felgi to lepsze osiągi samochodu (chociaż sam nie wiem dlaczego ani na jakiej zasadzie to działa:P) bo ponoć nie chodzi o samą redukcję masy, ale także o jakaś masę toczoną czy coś takiego (może ktoś wyjaśni)

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

różnice w wadze kół mnożysz razy 4 i masz wyniki jakie robi auto po diecie...

 

np. różnica w wadze 4 kół to ~ 10kg, 10x4=40kg, Twoje obecne auto odchudzasz o 40kg i masz takie same czasy/wyniki/prowadzenie jak w aucie z lżejszymi o 10kg kołami...

 

wątpisz :wink: , masz racelogica sprawdź a tak Ci wyjdzie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

racelogic pożyczony ;)

 

Czyli że jak teraz moje kółeczka wazą 11 kg, i jak je zmienie np: na takie o wadze 10kg to teoretycznie mam -4kg wagi? (ale skomplikowana matematyka:P) i tylko tyle? nie ma żadnych innych rozkładów masie na kole, różnicy w przyśpieszaniu, hamowaniu masy "obrotowej/toczonej" czy jak tam się z fizyki zwie?

 

Jest taki koleś, ma leona 500KM, mówi że jak zamienił felgi 11kg na takie o wadze 7kg to różnica w przyśpieszaniu na niskich prędkościach jest wyczuwalna i mierzalna... ale przecież to tylko 20kg różnicy... ćwiartka baku... ponad ;)

Opublikowano

Koło w czasie jazdy z prędkością powiedzmy 100 km/h posiada dwa rodzaje energii kinetycznej...

1) energia wynikająca z prędkości przemieszczania się środka ciężkości E=mv2/2 gdzie v to prędkość

2) energia ruchu obrotowego zależna od rozkładu masy i prędkości obrotowej ( obr/min ).

W drugim przypadku rozkład masy można modelowo opisać jako pierścień o tej samej masie ale różnej średnicy... Im mniejsza sredńica tym lepiej.... Jeszcze bardziej obrazowo... Weź dwa kawałki drutu o tej samej długości i nawin je na dwa bębny o mniejszej i większej średnicy. Będziesz miał ta sama masę ale aby oba rozpędzić do tej samej prędkości obrotowej będziesz potrzebował różnej ilości energii. Oczywiście większy będzie miał większa energię.

Różnica w osiagach i spaleniu bierze się z tad ze ta energię musi wyprodukować silnik z paliwa pobranego z baku.

Prosze nie komentować wpływu na spalańie bo pisze modelowo, nie znam danych mówiących o rzeczywistych różnicach zależnych od masy i rozkładu mas w felgach....

 

....(podobno) inżynier :mad2:

 

Mam nadzieje ze jasno i pomocńie;)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
racelogic pożyczony ;)

 

Czyli że jak teraz moje kółeczka wazą 11 kg

 

Waldek Twoje przy moich to piórka.... 13.26 :mad2:

Trzeba pomyśłeć nad czymś lżejszym...

Opublikowano

Panowie liczycie gramy na felgach... A pomyślał ktoś ile cięższe są runflat od standardowych opon??? I jeszcze ta masa jest odłożona na skraju koła... Jeśli ktoś z was koniecznie chce poprawiać osiagi i zaczynać od kół to proponuje zakup lekkiej dojazdowki i standardowych opon.

No i jazda tez będzie przyjemniejsza a nie jak wozem drabiniastym :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Szczerze to nie wyczuwam spadku przyśpieszenia na runflatach oraz zimówkach :), zimówki są węższe, a pomiary "kamerkowe" na tym samym odcinku drogi... "te same" tj: 100-200 ~12,5s.

13,26 kg to faktycznie dużo, te 313 performance ważą tylko 11 kg, a to 19stki... wow...:)

 

Na szczęście jeszcze nie mam świra aby z autka zbijać każdy gram, ciekaw jestem czy faktycznie jest ktoś kto zrobił taki test:

- na takich oponach 0-100 100/200 miałem tyle.... a na takich oponach i felgach tyle.....

To było by bardzo miarodajne. :)

Opublikowano

Tylko trzeba mieć dwa komplety kół i chęć przekładania, do tego identyczne warunki, no i możliwość wykonania niemal identycznych pomiarów.

W mojej okolicy nic się nie dzieje, ale weźcie raz na spocie w Wawie się umówcie i popróbujcie z przekładką kół :D

Chcę się upewnić, czy dobrze zrozumiałem - zakładając, że szerokość felgi i opony jest identyczna, ale średnica inna, np 16" i 18" - to na 18" będzie auto przyspieszało wolniej (być może nieodczuwalnie), dlatego że rozkład masy jest dalej środka tak (już nawet zakładając identyczną masę całego koła)?

Ktoś wie ile cięższy może być runflat od zwykłej opony?

Opublikowano

Ktoś wie ile cięższy może być runflat od zwykłej opony?

225/17/45 - ~3g / 1 szt.

 

racelogic pożyczony ;)

 

Czyli że jak teraz moje kółeczka wazą 11 kg, i jak je zmienie np: na takie o wadze 10kg to teoretycznie mam -4kg wagi? (...Jest taki koleś, ma leona 500KM, mówi że jak zamienił felgi 11kg na takie o wadze 7kg to różnica w przyśpieszaniu na niskich prędkościach jest wyczuwalna i mierzalna... ale przecież to tylko 20kg różnicy... ćwiartka baku... ponad ;)

 

z opni kierowców "wyścigowych" wychodzi, że tak (jak miały te same wymiary to auto powinno otrzymać wynik taki jak przy odciążeniu o 16kg), ja im wierzyłem ale na wszelki wypadek sprawdziłem...

 

Na szczęście jeszcze nie mam świra aby z autka zbijać każdy gram, ciekaw jestem czy faktycznie jest ktoś kto zrobił taki test:

- na takich oponach 0-100 100/200 miałem tyle.... a na takich oponach i felgach tyle.....

To było by bardzo miarodajne. :)

 

u mnie na tym samym rozmiarze 17", różnica wagi kół była ~15kg (felga + opona), auto z pasażerem ~60kg robiło takie same wyniki jak auto na cięższych kołach...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ktoś wie ile cięższy może być runflat od zwykłej opony?

225/17/45 - ~3g / 1 szt.

 

racelogic pożyczony ;)

 

Czyli że jak teraz moje kółeczka wazą 11 kg, i jak je zmienie np: na takie o wadze 10kg to teoretycznie mam -4kg wagi? (...Jest taki koleś, ma leona 500KM, mówi że jak zamienił felgi 11kg na takie o wadze 7kg to różnica w przyśpieszaniu na niskich prędkościach jest wyczuwalna i mierzalna... ale przecież to tylko 20kg różnicy... ćwiartka baku... ponad ;)

 

z opni kierowców "wyścigowych" wychodzi, że tak (jak miały te same wymiary to auto powinno otrzymać wynik taki jak przy odciążeniu o 16kg), ja im wierzyłem ale na wszelki wypadek sprawdziłem...

 

Na szczęście jeszcze nie mam świra aby z autka zbijać każdy gram, ciekaw jestem czy faktycznie jest ktoś kto zrobił taki test:

- na takich oponach 0-100 100/200 miałem tyle.... a na takich oponach i felgach tyle.....

To było by bardzo miarodajne. :)

 

u mnie na tym samym rozmiarze 17", różnica wagi kół była ~15kg (felga + opona), auto z pasażerem ~60kg robiło takie same wyniki jak auto na cięższych kołach...

 

~3g, czy 3kg / 1 szt. ??

Rozumiem, że porównujemy 225/45 R17 ROF i ten sam rozmiar zwykłe opony?

Opublikowano

Może być i 3g, może być i 3kg różnicy w jedna i druga stronę. Dużo zależy od indeksu prędkości, nośności i typu opony.

 

Nie zawsze jest tak, ze RFT jest cięższe niż zwykła opona, przykład:

POTENZA S001 RFT WR, Load Index 91, Run Flat Yes, Weight 24.4800, Speed Rating W

POTENZA S-04 PP 91Y, Load Index 91, Run Flat No, Weight 25.0700, Speed Rating Y

 

Cięższa dla Waldka bo do 300km/h, mi wystarczy lżejsza :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Przy doświadczeniu z felgami/oponami kluczowe znaczenie będzie miała siła i kierunek wiatru zwłaszcza w dobijaniu do 200km/h . Trudno wprowadzić warunki by były one const.

Różnice będą w wielkości dziesiętnych części sekundy.

Opublikowano

Mhm skoro runflaty są aż o tyle cięższe to może rzeczywiście będę śmigał na tych moich 16" >.>

Ja myślałem, że opony są lżejsze od felg i to znacznie, a tu się może okazać, że jest odwrotnie :shock:

docelowo i tak planuję założyć jakieś 7,5x17 i gumy 205/45 rft na nie. Dużo cięższe kołą nie powinny być, do tego fajniejszy naciąg będzie (albo po prostu nie będzie balon się wylewał) bo pół cala szersza felga, no i na 17" to już będę mógł spojrzeć... bo rft 18" są prawie 2 razy droższe niż 17" :shock:

Opublikowano
Te wagi które podałem są w funtach, dzielić przez ok 2.2 trzeba na kg.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

No tak, czyli wychodzi i tak około 10 kg, waga dość zbliżona do wagi felg, co nie?

Swoją drogą czy jest tak, ze nie wszyscy producenci podają masę felgi, czy tylko ja nie mogę tego odszukać?

Wiem, że większość felg jest opisanych na http://felgenkatalog.auto-treff.com/ chodzi mi o felgi nie dedykowane do BMW, które można kupić m. in. na felgi.pl

Opublikowano

~3g, czy 3kg / 1 szt. ??

Rozumiem, że porównujemy 225/45 R17 ROF i ten sam rozmiar zwykłe opony?

 

sorrki, oczywiście, że ~3kg (nie 3g) jedna opona, ta sama opona conti, ten sam rozmiar/indeks jedyna różnica to ROF...

 

Cholera czyli jednak jest różnica....

A mierzyłeś dokładnie jaka była różnica 0-100 / 100-200? Czy były to różnice rzędu 0,1/0,2s czy 0,5s :)?

 

mierzyłem g-techem (właściwie skalibrowanym) 0-100km/h, różnice na poziomie ~0,3s, dla mnie było to odczuwalne, dodatkowo uślizg kół na cięższych kołach był zdecydowanie mniejszy, na lekkich auto zdecydowanie dłużej "paliło gumę" przy ruszaniu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

0,3 to dość sporo jak na 0-100...

Kiedyś jak bedę miał czas i warunki to porównam 18'' ROF z jakimiś 17stkami nROF,

Dokładnie to samo mówił kolega od leona, też że podczas przyśpieszania koła z łatwiej wpadają w uślizg.

Opublikowano

Tak samo jest między 18" a 19"!

Po założeniu zimówek na 18" odczuwam tak jak by auto lepiej przyszpieszało! Może to tylko odczucie ale różnica jest spora...

Na cięższej 19" natomiast nie było takiego uślizgu jak jest teraz na 18".

Mam komplet letnich na 19 i zimówki na 18 więc jak uda się "skręcić" coś czym można pomierzyć przyśpieszenia, to można pomyśleć o takich pomiarach :D

Zmiana kół trwa tylko pare minut, ale by było wszystko pomierzone "czarno na białym".

Waldek ktoś u "Nas" na spocie miał coś do pomiaru przyśpieszeń więc można coś myśleć...

Opublikowano

- Kompletne koło (lekka felga: 8x17", 7.5 kg + przeciętna opona: 225/45R17 nonRFT, 9.5kg):

 

http://i.imgur.com/hXKSx.jpg

17 kg

 

Dla porównania:

 

- Przednie koło M-pakietowe (felga styling 193, 8x18, opona Michelin 225/40R18 Michelin Pilot Sport RFT):

 

http://i.imgur.com/jIBVO.jpg

22.5 kg

 

- Tylne koło M-pakietowe (felga styling 193, 8.5x18, opona 255/35R18 Michelin Pilot Sport RFT):

 

http://i.imgur.com/FNNLG.jpg

24,7 kg

 

PS. Ta waga zaniża o ok 4%.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Czy mi się tylko wydaje, że ta pierwsza felga jest podejrzanie lekka? 8x17 tylko 7,5 kg? Co to za fela dokładnie?

Czy znacie jakieś portale, gdzie można znaleźć wagi felg różnych producentów

na bimmerfest jest topic, ale głównie 18 cali i wzwyż przy szerokości 9 cali co najmniej :shock: a przeważają takie po 19, 20"

Ja raczej jakieś 7,5x17", 8x17" lub 8x18" będę szukał na wiosnę i wolałbym nie kupić jakiś ciężkich kloców.

Opublikowano

Tu jest dobra rozpiska bardzo wielu producentów - korzystałem z niej kiedyś:

 

http://www.wheelweights.net/

 

Nad napisem WHEEL TECHNOLOGY jest odnośnik spod którego możesz ściągnąć arkusz z danymi :cool2: Myślę, że wielu się to przyda :wink:

 

Co do tej lekkiej felgi, to mi wygląda na O.Z. Alteggerita :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.