Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Aktualnie przymierzam się do zakupu BMW E91 320D. Będzie to moje pierwsze BMW, mam nadzieję, że się polubimy :). Auto pochodzi z firmy Automeritum w Łodzi, poniżej rozkodowany VIN:

 

Dane pojazdu

 

Numer podwozia WBAVU510X0A560475

Kod typu VU51

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E91 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

Tapicerka SENSATEC/SCHWARZ (KASW)

Data prod. 2008-07-15

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2KEA LM RAEDER V-SPEICHE 188 MISCH. BMW light alloy wheel, V-spoke 188

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S386A DACHRELING Reling dachowy

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

P7MCA EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Auto sprowadzone z Belgii, rocznik 2008, przebieg około 150 kkm. Fotki można oglądać tutaj (poza nimi i spisem wyposażenia nie mam więcej informacji): http://imageshack.us/g/1/9875429/

 

Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć, czy na zdjęciach widać coś, co dyskwalifikuje to auto i gdzie je sprawdzić w Łodzi. Planowałem podjechać do BMW Premium Arena (Tłokiński ma złe opinie z tego co widziałem) i ewentualnie do Braci Jagiełło. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach, można w jakiś sposób wyczaić czy np. rozrząd się kończy w silniku (nie chciałbym skończyć z urwanym łańcuchem).

Opublikowano

Jedź normalnie do Tłokińskiego .Ja sprawdzałem tam kilka aut i nie było problemu

 

Ew. jeszcze Premium Arena ale tam nie sprawdzałem tylko coś naprawiałem.

 

Bracia oczywiście tez ale do nich to trzeba wcześniej tak jak do ASO dzwonić niestety

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Wszystko ci sprawdzą :D

Dostaniesz wydruk historii i napraw oraz tego co stwierdzili w trakcie badania

Nie wiem jaki jest koszt standardowy bo ja płaciłem trochę inaczej ale pewnie ok. 400-500 kosztuje to ale jeśli będzie parę małych usterek to i można cenę wynegocjować ze sprzedawcą :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja za niedużo więcej zaraz będę miał do sprzedania 318d z końca 2008 ale już LCI czyli poliftową z mocą wyższą niż 320d, jasne skóry, nawigacja, czarna.
Opublikowano

OK, mamy ciąg dalszy. Byłem tym E91 w ASO Tłokiński (Premium Arena nie miała terminów), ogólne uwagi:

- przebieg się zgadza, auto serwisowane w ASO od początku do końca, oba kluczyki nie zablokowane

- podłużnice wszystkie nie grzebane

- silnik i skrzynia chodzą dobrze (nie słychać rozrządu)

- w środku wszystko działa, środek w stanie BDB (jedyny minus to lekkie zagniecenie skóry na siedzeniu kierowcy)

 

Wyszło też kilka rzeczy:

 

Silnik:

- zapocenia na przewodach od powietrza przy chłodnicy

- zapocona miska olejowa (do wymiany uszczelka pod miską olejową)

- nieoryginalny filtr paliwa

- zapocenia olejowe na przewodzie od odmy

- pęknięta osłona pod silnikiem

- błąd filtra cząstek stałych, filtr zawalony w 3/4, ciśnienie jest OK, filtr był już raz regenerowany w ASO

 

Reszta:

- porysowany rant felgi lewy przód (prawie cały obwód) i lewy tył (trochę)

- brak podkładki pod podnośnik lewy tył

- nieoryginalna przednia szyba

- malowane elementy na prawym boku (głównie nadkola i dół tylnych drzwi, gdzie miernik pokazał szpachle - 1000-1200 um przy krawędzi)

- zdarta od wewnątrz tylna lewa opona

- akumulator naładowany w 62%

- sprawność amortyzatorów na poziomie 55-60%

 

Ogólnie wg. mnie nie ma nic, co dyskwalifikowałoby to auto, jednak trochę usterek się nazbierało. Nie podoba mi się malowany bok, choć podłużnice wg. ASO nie ruszane. Z tego co zdążyłem się zorientować, koszt wymian poza ASO wyszedłby mniej więcej:

- przewody powietrza do chłodnicy - ok. 200 PLN

- przewód od odmy - ???

- uszczelka pod miską olejową - ok. 500 PLN

- osłona pod silnikiem - ok. 400 PLN

- filtr cząstek stałych (wymiana 3-4k PLN, regeneracja 1k PLN, wycięcie 1k PLN, ew. czyszczenie lub but po autostradzie i sam się naprawi :))

- ustawienie zbieżności (zdarta tylna lewa opona) - ok. 100 PLN

 

Dodatkowo oczywiście cały serwis filtrowo-olejowy i wymiana opon na zimówki, ale tego nie liczę, ponieważ w każdym aucie używanym musiałbym to zrobić.

 

ASO nie wie jaką faktyczną moc ma auto. Przyjechało z Belgii, gdzie stosuje się obniżenie mocy do celów fiskalnych. Wg. VINu jest 130 KW, ale w wyposażeniu wpisane jest również "S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy". Wg. dowodu auto ma 120 KW, sprzedawca uważa, że auto ma 130 KW. Ja uważam (również z lektury tego forum), że auto ma 120 KW zdławione softem. Kto ma rację? :)

 

Moje główne pytania w tej chwili:

- czy uważacie, że to auto nadal jest warte uwagi? (cena wyjściowa 55k zł brutto)

- czy filtr cząstek stałych jeszcze pożyje po czyszczeniu bądź regeneracji?

- czy ceny napraw, które wypisałem, są mniej więcej realne (Poznań)?

- ile kosztuje wymiana przewodu od odmy?

- czy ta zdarta opona to kwestia zbieżności, czy może coś więcej tam wyskoczyć? ASO powiedziało, że zbieżność, nie mam powodu żeby im nie wierzyć.

- czy niski wynik sprawności amortyzatorów może wynikać z tego, że auto ma felgi 17 cali i run flaty? auto jechało całkiem przyjemnie, nie zauważyłem żeby było coś nie tak z amortyzatorami.

 

Sporo tego, ale każda pomoc się przyda :) Pozdrawiam!

Opublikowano

Problem z DPF zdarza się np. gdy ktoś dużo jeździ po mieście, jednak nie zawsze. Ojciec jeździł tylko po autostradach a DPF ciągle coś chciał.. okazało się że silnik był na rozsypce.

 

Najprostszą opcją jest jego usunięcie.

Opublikowano
Też myślałem, żeby jednocześnie wyciąć DPF i zdjąć przy okazji to ograniczenie mocy (tzn. właściwie chip tuning na ~200 KM i ~400 Nm) - w pakiecie jest taniej z tego co się orientuję. Jeszcze trochę poczytam o wadach i zaletach wycinania DPFa, z tego co widziałem zdania są podzielone. Na razie rozkminiam czy warto brać to auto - niby nie wyszło nic poważnego, ale wg. mnie wystarczająco dużo żeby obniżyć nieco cenę.
Opublikowano

Auto poleasingowe z pewną historią.

Co do ceny to u mnie ta sama BMW byłaby za jakieś 49tys zł brutto po detailingu lakieru, po wszystkich opłatach z pełną fakturą VAT.

Dziwne, że po imporcie nie sprawdzają każdego auta. U mnie każde auto przechodzi przegląd mechaniczny i jak jest coś do naprawy to jest wymieniane na nowe (oczywiście doliczane do ceny końcowej, ale to i tak dużo taniej, bo po cenach hurtowych).

Moc w tej jest okrojona do 163KM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.