Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat do rozkodowania jest tutaj:

 

viewtopic.php?f=19&t=127871&start=10995

 

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBAEV51070KM66187

Kod typu EV51

Typ 330I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2002-04-22

 

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S290A LM RAEDER/STERNSPEICHE 44 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 44

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort

 

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym egzemplarzu powinna być taka skrzynia: S5D 320Z, czyli 5-biegowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Marcin oprócz wcześniej wspomnianego fotela autko na zdjęciach wygląda obiecująco, będzie do wymiany na pewno uszczelka zbiornika płynu od wspomagania ;) (standard).

 

Według map u wujka google masz 20.6 km ;), weź hobbystę albo mechanika i obejrzyj autko bo siedząc przed monitorem nikt raczej tobie więcej nie dopowie jaki jest faktyczny stan techniczny.

 

P.S. Szkoda, że cala lewa strona nie widnieje na fotografii (zawsze można o coś się przyczepić :) ).

Opublikowano
jestem po jezdzie probnej i wizycie na stacji diagnostycznej... Silnik chodzi rowno, przyspiesza plynnie to co zauwazylem to delikatne drżene pedalu sprzegla przy wysprzeglaniu, ze dwa razy zamiast 3 wbila sie 5- wybierak/tuleje? Od spodu maly wyciek oleju gdzies pomiedzy skrzynia a silnikiem, b. wolno podnoszaca sie szyba w drzwiach kierowcy, luzow w zawieszeniu nie ma - widac wymieniane wahacze i kilka elementow z przodu - jakies tansze zamienniki...Hamulce ok, opony letnie raczej do wymiany bo slychac przy ok 20km/h glosny opor toczenia... Takze sam juz nie wiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciężko będzie znaleźć ideał :P teraz przelicz ile musisz zainwestować, pogadaj ze sprzedającym o cenie i decyduj, bo z tego co piszesz nie jest źle, co z historią serwisową?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

isAuto używane nigdy nie będzie idealny,330i zawsze trzyma cenę jako z najlepszym motorem.

To co napisałeś nie jest tak źle,dogadaj się z właścicielem ile opuści z ceny.

Sprawdziłeś czy był uderzony i jak z historią serwisową?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
jestem po jezdzie probnej i wizycie na stacji diagnostycznej... Silnik chodzi rowno, przyspiesza plynnie to co zauwazylem to delikatne drżene pedalu sprzegla przy wysprzeglaniu, ze dwa razy zamiast 3 wbila sie 5- wybierak/tuleje? .

Drżenie pedału też mam - oznaka konczącej sie dwumasy - pytanie tylko kiedy padnie. Po tym sprzęgle, siedzeniu dodał bym jej ~100kkm. :D

Te typy tak mają - skrzynia niestety nie jest już zbyt precyzyjna - nauczysz sie jej :cool2:

Opublikowano
lakierniczo wydaje sie byc w miare ok, tylko na masce ok 200 - 220 mikronow... historia serwisowa do 50tys. pozniej wpisy i pieczatki ale w niezaleznych jakis serwisach... takze trudne do zweryfikowania. co do ceny to udalo sie utargowac na 24500
Opublikowano

W skrzyni biegów jest sprężynka odpowiedzialna za powrót lewarka do pionu. Po rozgrzaniu silnika lewarek powinien stać w pionie jeśli nie to niestety rozbiórka skrzyni.

Dwumas przy 150 tys km? ...bardzo dziwne.

 

...zaczynam cenić to co mam :) U mnie przy 138 tys zawieszenie jeszcze w oryginale.

Opublikowano

Pod nosem masz autko do ogarnięcia pod względem mechaniki, co jest nie nieuniknione.

 

Możesz szukać dalej ale np. trafisz na sprzęgło i dwumas ok ale brak opon zimowych a letnie obowiązkowo do wywalenia ............. wszystko to loteria ........... popatrz tak czy autko odpowiada Tobie i uważasz, że jest warte dalszych inwestycji .......... :wink: .

Opublikowano (edytowane)
Tak jak pisał Jakub, lewarek kiedy jest zimno może nie być precyzyjny w wbijaniu trzeciego biegu i piątego. Kiedy jest lato, czyli ciepło, objawy ustępują. Koszt naprawy groszowy jeśli chodzi o sprężynkę, więc lepiej zostawić to na okoliczność zmiany sprzęgła lub "dwumasy". Te wibracje czułeś w całym zakresie wysprzęglania, czy tylko na samym początku? Ja podczas jazdy nie czuję żadnych wibracji, natomiast jak umyślnie bawię się sprzęgłem, to coś delikatnego na samym początku wyczuwam. Zasugerowałem mechanikowi żeby zbadał sprawę i dowiedziałem się że jest to dopiero początek zużycia dwumasy lub docisku sprzęgła, ale jednocześnie kazał mi się :mad2: w czoło żebym to teraz wymieniał, chyba że mnie pieniądze w portfelu swędzą :mrgreen: Edytowane przez zent
Opublikowano
wibracje czuc zarowno przy wysprzeglaniu jak i wciskaniu..-delikatne ale wyczuwalne. Ogolnie auto sprowadzone w czerwcu tego roku przez jego kolege, po 3 ms odkupil je i teraz sprzedaje...Bys moze przestraszyl sie ewentualnych kosztow napraw? :shock:
Opublikowano
dwumas + sprzęgło to wydatek 3000 zł, chyba że jestem w błędzie to niech koledzy mnie poprawią.

No powiedzmy 2600-2800 z robocizną :shock:

Opublikowano
Tak jak pisał Jakub, lewarek kiedy jest zimno może nie być precyzyjny w wbijaniu trzeciego biegu i piątego. Kiedy jest lato, czyli ciepło, objawy ustępują. Koszt naprawy groszowy jeśli chodzi o sprężynkę, więc lepiej zostawić to na okoliczność zmiany sprzęgła lub "dwumasy". Te wibracje czułeś w całym zakresie wysprzęglania, czy tylko na samym początku? Ja podczas jazdy nie czuję żadnych wibracji, natomiast jak umyślnie bawię się sprzęgłem, to coś delikatnego na samym początku wyczuwam. Zasugerowałem mechanikowi żeby zbadał sprawę i dowiedziałem się że jest to dopiero początek zużycia dwumasy lub docisku sprzęgła, ale jednocześnie kazał mi się :mad2: w czoło żebym to teraz wymieniał, chyba że mnie pieniądze w portfelu swędzą :mrgreen:

 

Myślę, że trochę demonizujemy ten dwumas. Zawsze wydawało mi się że 200 tys w dieslu i jest do wymiany. Uważałem tak do momentu gdy nie zdemontowałem skrzyni w swoim 5 cyl dieslu. To co zobaczyłem mnie zszokowało. Przebieg 220 tys a dwumas jest fabryczny i w ...idealnym stanie.

Nie wierzę w to że w benzynie w dodatku 6 cyl można w ogóle to uszkodzić.

Tak samo jek nie słyszałem, żeby ktoś w benzynie wymieniał koło pasowe (tłumik drgań)

Opublikowano

Nie wierzę w to że w benzynie w dodatku 6 cyl można w ogóle to uszkodzić.

Tak samo jek nie słyszałem, żeby ktoś w benzynie wymieniał koło pasowe (tłumik drgań)

 

A jak ktoś agresywnie jeździ głównie po mieście, to nie naraża w.w. części na wczesne zużycie? Swoją drogą jakie są objawy uszkodzenia koła pasowego?

Opublikowano

O kole pasowym nie słyszałem, ale o tym ze ludzie wymieniali już dwumase w m54 - szczególnie w M54B30 to juz sie obiło pare razy o uszy.

Pamiętaj ze w naszych 3l silnikach jest dosc wysoki moment i on załatwia dwumas.

U mnie poza zdarzającym sie drganiem pedału sprzęgła jest jeszcze szarpanie przy ruszaniu co mnie baaaardzo wcurza :( a zaworka CDV juz nie mam.

Opublikowano
Wszystko zależy gdzie i jak się jeździ. Jak często jeździsz na niskich obrotach to niestety dwumas nie wytrzyma zbyt długo, najważniejsze, aby trzymać obroty powyżej 2000 obr/min, przynajmniej w dieslu. W benzynie pewnie trochę wyżej. Ruszanie również go bardzo obciąża, szczególnie gdy nie dodamy trochę gazu, tylko zamulamy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Koło dwumasowe służy do tłumienia drgań wywołanych przez silnik diesla. Chroni to skrzynię i poprawia komfort. Po co montują je w benzynowcach? Nie wiem chyba tylko dla komfortu.

Uważam, że jeśli prawidłowo działa zaworek opóźniający (łagodzący) wlączanie sprzęgła to dwumas jest praktycznie nie do zajechania. W benzynie oczywiście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.