Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ubywa mi trochę płynu chłodniczego, 20 października jak sprawdzałem to było w połowie wskaźnika a jak sprawdzałem wczoraj było min. przejechałem od sprawdzenia 1000km. Wczoraj dolałem do max ok 200ml płynu chłodniczego. Czy mam się już martwić? Co należy sprawdzić najpierw?, żeby wykluczyć np. uszczelkę pod głowicą czy też pęknięcie bloku. Oleju nie przybywa, nie ma masła na korku wlewu od oleju. Nie ma oczek w płynie chłodniczym. Nie kopci na biało. Tak sobie myślę, że jak układ chłodzenia jest szczelny to w ogóle nie powinno ubywać płynu lub w bardzo małych ilościach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy wymieniałeś płyn?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
płyn wymieniałem rok temu razem z termostatem głównym. Nie mogłem dostać ori. płynu BMW zalałem Febi. Przejechałem się przed chwilką żeby sprawdzić błędy itp. błędów nie ma. temperatura silnika po przyjeździe ok 89 st. węże miękkie.
Opublikowano

Ja dolałem przez półtora roku 800ml płynu. Też nie wiem czy jest coś nie w porządku czy po prostu tak ma być. Dodam, że przez zimę nic nie dolewałem. Problem pojawia się przy wyższych temperaturach. Podobno płyn może odparować w takich ilościach lub przez przełączanie układów przy włączaniu i wyłączaniu klimy mogą wystąpić nieprawidłowości w pomiarach poziomu płynu. Jak jest faktycznie nie wiem. Chętnie się dowiem jak ma być :)

 

Mechanik podobno sprawdzał węże, bo go o to poprosiłem i ogólnie układ chłodzenia to mówił, że jest szczelny bo nie widzi wycieków. Inny objaw to dziwny zapach spalin. Tyle, że nie mam do porównania jak smrodzi inne bmw bez wyciętych katalizatorów z normą EU4. Druga sprawa to twardy wąż ten idący od góry chłodnicy, po stronie otworu wlewowego.

Opublikowano
tak sobie myślę że do sprawdzenia pewnie będą: korek wlewu płynu (podobno jest tam jakiś zawór i lubi nim uciekać płyn), zbiornik wyrównawczy, pompa wody, chłodniczka spalin
Opublikowano

Sprawdz chłodniczkę spalin. Zaślep spaliny przed chłodniczką i obserwuj przez kilka dni. Na 99% to będzie powodem jesli brak wycieków. Przebiło chłodniczkę i płyn dostaje się do egr.

 

nelson

--

pozdrawiam

nelson

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak sobie myślę że do sprawdzenia pewnie będą: korek wlewu płynu (podobno jest tam jakiś zawór i lubi nim uciekać płyn), zbiornik wyrównawczy, pompa wody, chłodniczka spalin

x2

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

I to jest dziwne, bo jest napisane, ze nie.

Ale moj kolega ma EUR4 320d i ma chlodniczke normalnie oraz oczywiscie termostat EGR.

Mozesz zalozyc, ze jak masz termostat EGR to masz chlodniczke.

Opublikowano

"Witam,

 

Ubywa mi trochę płynu chłodniczego, 20 października jak sprawdzałem to było w połowie wskaźnika a jak sprawdzałem wczoraj było min. przejechałem od sprawdzenia 1000km. Wczoraj dolałem do max ok 200ml płynu chłodniczego. Czy mam się już martwić? Co należy sprawdzić najpierw?, żeby wykluczyć np. uszczelkę pod głowicą czy też pęknięcie bloku. Oleju nie przybywa, nie ma masła na korku wlewu od oleju. Nie ma oczek w płynie chłodniczym. Nie kopci na biało. Tak sobie myślę, że jak układ chłodzenia jest szczelny to w ogóle nie powinno ubywać płynu lub w bardzo małych ilościach."

 

 

Kolego spokojnie. Uszczelka pod głowicą czy pęknięcie bloku zostaw na ostatku. Sprawdź wzrokowo węże (górny i dolny), zbiorniczek wyrównawczy (pęknięcie, tak było u mnie), szczelność termostatu (czy nie wydobywa się z niego płyn), chłodnica. W moim przypadku przy pęknięciu zbiorniczka wyrównawczego sprawdzenie najlepiej przebiegało na rozgrzanym silniku , kiedy tworzyło się ciśnienie w układzie. Sikało jak z strzykawki. Na tydzień dolewałem 250 ml płynu :cry2:

Opublikowano

Ja w swojej E46 mam norme EU 4. Mam termostat EGR. Termostat EGR jak i główny wymienione na oryginalne. Jedyne co mam tam po**erdolone to to, że mam termostat EGR od M47. Taki był założony i niby mechanik mówił, że lepiej kupić termostat EGR również od M47, bo nie różnią się działaniem, a jeśli bym chciał od M47N to musiałbym tam jakiś wąż zmieniać, który podobno drogi jest. Nie wiem ile w tym prawdy, bo się nie znam. Temperaturę trzyma w pionie.

 

Z kolegą muszę przyjrzeć się tej chłodniczce. Na zimnym dosyć kopci na biało ale jak złapie temperaturę zero dymu. Jak mówię przez 25 tys. km dolałem niecały litr płynu chłodniczego. Jedni mówią, że to praktycznie nic, może odparować itp., a inni że przy sprawnym układzie nic nie powinno ubywać. Tyle, że zawsze "dużo" dolewam latem, a zimą nic. Jak szybko sprawdzić czy chłodniczka jest walnięta? Nie wchodzi w grę jakaś jazda kilka dni z czymś pozastawianym.

 

Macałem ten górny wąż - średnio twardy i gorący. Porównałem z autem szwagra to twardość ta sama tyle, że nie taki gorący (krótszą drogę przebył). Jemu płynu nie ubywa. Kiedyś mechanik mi sprawdzał niby cały układ i mówił, że idealny stan. Tyle, że teraz to już żadnemu nie wierzę i jak będę miał czas albo przy wymianie amorów, z kolegą to obczaimy. Nie mam już ochoty na słuchanie bajek tych partaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.