Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jak w temacie czy to na zimnym czy na ciepłym, nie często ale zdarza się że 1, 2 i wsteczny to są bardzo oporne biegi, ogólnie ciężko pracuje skrzynia biegów. Sprzęgło raczej ok. Nie wiem może w tych modelach wymienia się olej?. 159000km, silnik 160kkm . To jest 122 KM 118D. Jakieś sugestie?
Opublikowano

ogólnie teraz w autach oleju w skrzyni się nie wymienia ma wystarczyć na całą żywotność silnika.

jeżeli mógłbym prosić to chciałbym uzyskać informację, jaki olej do skrzyni w tym modelu i jaka pojemność.

Opublikowano
czyli może wymiana oleju by tu mogła pomóc, bo sprzęgło na pewno nie jest pierdzielnięte, więc co mam naloć?, jako oliwa jest zalecano?
Opublikowano

Skąd masz pewność, że sprzęgło jest w porządku? Mi wymiana pomogła, miałem duży problem zredukować płynnie z drugiego na pierwszy bieg. W dalszym ciągu (jednak sporadycznie) na postoju ciężej wbić jedynkę, ale tak zdarzało mi się to również w innych którymi jeździłem samochodach. Jeden z użytkowników forum problem rozwiązał definitywnie wymieniając całą skrzynię, u niego dla przykładu wymiana sprzęgła nic nie dała.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli mógłbym prosić to chciałbym uzyskać informację, jaki olej do skrzyni w tym modelu i jaka pojemność.

 

Ostatnio wymieniałem olej u siebie w skrzyni manualnej przy przebiegu 204 tys. km. i trochę się zdziwiłem bo był czarny tak że radze wymieniać, wchodzi ok. 1,6 L. Ten jest odpowiedni do naszych skrzyń: http://www.czescidobmw.pl/Oleje-przekladniowe/Olej-przekladniowy-Fuchs-Sintofluid,2689.html

Opublikowano
Jeden z użytkowników forum problem rozwiązał definitywnie wymieniając całą skrzynię, u niego dla przykładu wymiana sprzęgła nic nie dała.

 

Pozdrawiam

 

Obawiam się, że mnie to też może czekać... strasznie ciężko wchodzi jedynka, reszta to tak normalnie jak na BMW. Czasem muszę kilka razy majchnąć najpierw na dwójkę, żeby weszła jedynka, dwa razy nawet wyrzuciło jedynkę, już podczas przyspieszania.

 

był czarny

 

U mnie też był czarny jak smoła, przebieg 170 kkm.

 

Ja, o ile mnie pamięć nie myli, lałem Pentosin (właśnie nie pamiętam co do czego, fuchs w moście, pentosin w skrzyni, albo odwrotnie)

Opublikowano

Mnie także czeka kompletna wymiana skrzyni biegów - teraz tylko pytanie na co się trafi kupując używaną na alledrogo.

 

U mnie na początku także miałem problemy z ciężko wchodzącymi biegami, głównie 1, 2 i wsteczny - skończyło się tym że kompletnie padł synchronizator 2 biegu (wybija podczas jazdy, itd).

Opublikowano
wymieniłem olej w skrzyni, faktycznie był czarny, ale dalej skrzynia ciężko chodzi. Fachman ( a widać kumaty) powiedział żeby jeszcze wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć cały układ bo jest odpowiedzialny za pracę wysprzęglika, zasilany płynem hamulcowym - zrobię to i zobaczymy czy się poprawi
Opublikowano
Ja tak samo planuję, ale przeciągam to w czasie. Może coś da, bo u mnie podobnie bez efektów po zmianie oleju w skrzyni. Może tego nie zauważymy, bo zmieniliśmy płyn przed zimą, jak jeszcze w miarę ciepło na dworze :wink:
Opublikowano
Kiedy planujesz kolejną operację?

Daj znać jak efekty :wink:

29.11 czyli jutro jadę wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć i mam nadzieję że to coś pomoże, bo jeździłem starymi łupami i nic ze skrzynią się nie działo a tu? "przyjemność z jazdy "!

Opublikowano

Dobrze będzie zacząć od wymiany płynu hamulcowego i porządnego odpowietrzenia.

Pamiętaj o doborze odpowiedniego płynu hamulcowego (może być ATE SL6).

 

Zrób test: jak wchodzi pierwszy bieg, gdy dwukrotnie wciśniesz sprzęgło i jak dłużej przytrzymasz wciśnięte sprzęgło przed wbiciem biegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się, że ilość wciśnięć i długość trzymania wciśniętego sprzęgła nie ma znaczenia dla oporu. Upewnię się jutro z rana.

Robiłem taki test, ktoś polecał gdzieś: powolutku toczyłem się do tyłu i wrzucałem jedynkę - raczej bez problemów, normalnie wchodziła.

Czekamy na relacje do jutra :wink:

Swoją drogą - trzeba wymieniać całą skrzynię? Ona nie jest naprawialna?

Opublikowano

Zerknąłem na szybko na allegro i używane tak do 1500 zł chodzą. Ale wiesz jak to z używanymi.

Byłem na zakupach i zwróciłem szczególną uwagę na te biegi. W sumie chyba trochę wyolbrzymiam problem, gdyż podczas całej jazdy (mały koreczek, miasto) raz musiałem wrzucić najpierw dwójkę, raz jedynka weszła z mocnym oporem (takim nienaturalnym). W pozostałych przypadkach normalny opór jak na BMW.

Zero problemów podczas jazdy i innymi biegami, wchodzą dobrze, tylko ta jedynka. Nie jest to aż tak uciążliwe żebym od razu skrzynię zmieniał.

Po prostu martwię się trochę, bo dwa razy mi jedynkę wybiło. Będę jeździł tak długo, aż objawy będą się ponawiały regularnie, albo jak zimą nie da się jeździć.

Ogólnie w temperaturach okołozerowych i tak do -3 (bo takie były w tym roku) nie było nasilenia objawów, wszystko chodziło tak samo.

Poza tą jedynką wszystko jak najbardziej w porządku, wysprzęgla dobrze, nie mam problemów z wyłączeniem biegu. Może mój przypadek to jeden z tych, gdzie wymiana płynu i odpowietrzenie pomoże? Zobaczymy raczej jak przyjdą mrozy.

Możliwe, że to wybicie biegu było spowodowane jakimś złym załączeniem biegu? Czymkolwiek innym inż samą wadą skrzyni?

Raz właśnie jak mi wybiło to specjalnie dociskałem dość mocno jedynkę jeszcze po ruszeniu i czułem na drążku taki dziwny ruch, wypychało troszeczkę do tyłu i wracało pod wpływem mojego docisku z powrotem. Po osiągnięciu jakiś 5-10 km/h wybiło. Od tamtego czasu objaw się nie powtórzył, czasem jak trochę docisnę lewarek żeby sprawdzić, to nie ma tego ruchu. Ani razu to się potem nie powtórzyło.

Opublikowano

Na bolączkę ciężkiej pracy skrzyni biegów u mnie pomogła wymiana oleju (był czarny), i wymiana płynu hamulcowego jak i odpowietrzenie wysprzęglika. Ale i tak w innych moich autach skrzynia działa precyzyjniej, a w BMW powinna działać jeszcze lepiej kurde, a tu: PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY:

Podobno jak będzie zimniej to będzie jeszcze gorzej, na zimnym silniku trzeba poczekać z 3 minuty aż olej w skrzyni się "rozbryzga" i deko rozgrzeje. TE TYPY TAK MAJĄ!!!!, Więc kolejna PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY, a podobno im nowsze BMW tym gorzej. Zacznę kupować starsze furmanki

Opublikowano

Co jest, skasowało mi posta :shock:

Koledzy - jak to jest z tym czarnym olejem?

To jest chyba dziwne, że nikt nie miał normalnego, klarownego oleju?

Przecież nasze przebiegi nie przekraczały 200 tys. najczęściej, a BMW zapewnia, że nie zmienia się oleju w manualach :!:

Co do tej przyjemności z jazdy - wiesz, taki haczyk jest. Nikt nie mówi o przyjemności z ruszania i rozgrzewania silnika ;D

Przyjemność z jazdy jest, bo nie redukujesz na 1. bieg :D

Opublikowano
gościu w nieautoryzowanym serwisie BMW powiedział, że zalecenie producenta jest wymiana oleju w skrzyni biegów przy przebiegu 200/220 tyś km, dlatego też jest korek spustowy i rewizyjny, w tylnym moście już jest tylko rewizyjny więc nie ma potrzeby wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.