Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
300 zł to sporo. ja za wymiane tych elementów, znajememu dałem 100, no ale to kolega, warsztat ceni sie swoimi prawami, jednak wyadje mi sie że 300 zł to troche przesada. wymiana tych elementów jest prosta, trzeba spuścić olej ze skrzyni, zdjąć wydech, osłone termiczną nad wydechem, rozpiąć wal od skrzyni, odkręcic podpory wału, następnie wymiana samych uszczelniaczy, nie pamietam jakim tam kluczem kumpel robił ten uszczelniacz wału, ale coś chyba kolo 40 mm, tylko musi być to nasadka cienkościenna, normalna nasadka mu nie weszła bo były za grube scianki. uczelniacz wybieraka o ile dobrze pamiętam wyciągnął, i nowy wszedł na wcisk, następnie wszystko poskładać do kupy i zalać olej, najlepiej świeży
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Dzięki Mateusz za szybką odpowiedź, mam jeszcze pytanie czy Twój kolega miał duże problemy z odkręceniem wydechu i wału? Śruby były mocno zapieczone? Czy lepiej przygotować się na jakąś większą walkę z nimi? Jeszcze jedna prośba, mógłbyś się dowiedzieć czy to na pewno był klucz 40 mm? Wolę mieć odpowiednie narzędzia pod ręką, żeby później nie kombinować. Edytowane przez Caps
Opublikowano
z wydechem u mnie problemu nie było bo był już kilka razy wcześniej ściągany, co do wału to również nie było problemu, półtora roku temu był odpinany od skrzyni (wymiana dwumasy) jeśli nic nie było ruszane od nowości to może być troche gorzej, zobaczysz jak sie zabierzesz za to, co do tego klucza to nie mówie że to był 40, mówie około, nie pamiętam jaki to był ale dość spory, i w tej kwestii ci nie pomoge, poczekaj a napewno ktoś sie wypowie i powie ci jaki to ma byc
Opublikowano
Dwumase wymieniałem w lipcu tamtego roku, więc może nie będzie tak źle. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział jaki to klucz :-) Dzięki za pomoc :-)
Opublikowano

A ja powiem, ze rozumiem kolege, bo on musi zalac. Wymienia uszczelniacz.

 

Powiedzcie mi jednak. Po co propagujecie wymiane oleju, skoro oczojebna naklejke nawet nakleili, zeby tego nie robic bo olej jest na czas jej zycia. Widac to nawet na zdjeciu, ktore kolega zamiescil! :shock:

Opublikowano
Przyznam się, że nosiłem się z zamiarem zmiany oleju od dłuższego czasu. U mnie skrzynia chodzi naprawdę topornie. Nawet wymiana kompletu sprzęgła na nowe nie pomogła. Więc w oleju upatruje szansę, że skrzynia będzie chodzić lepiej. Chyba, że macie jakieś inne pomysły jak poprawić pracę skrzynki?
Opublikowano

Jesli chodzi toporni i wiesz, ze to skrzynia to upatruje szansy w jej wymianie.

Mozesz probowac wymieniac olej ale rewelacji po tym zabiegu sie nie spodziewaj.

Opublikowano
A ja powiem, ze rozumiem kolege, bo on musi zalac. Wymienia uszczelniacz.

 

Powiedzcie mi jednak. Po co propagujecie wymiane oleju, skoro oczojebna naklejke nawet nakleili, zeby tego nie robic bo olej jest na czas jej zycia. Widac to nawet na zdjeciu, ktore kolega zamiescil! :shock:

 

Nie miałem wycieku, ale na zimnym silniku R,1,2 wchodziły dość topornie, trzeba było chwilę trzymać lewarek próbując wcisnąć bieg, żeby wskoczył. Typowy objaw, dla złej pracy synchronizatorów. Po wymianie na nowy olej bodajże castrol wszelkie objawy zniknęły, a teraz nawet w największe mrozy biegi wchodzą idealnie. Zdarza się czasami, że bieg się przytnie, ale jest to nieporównywalne z tym co było wcześniej. Dlatego sam wychodzę z założenia, że nawet dożywotni olej po parunastu latach na pewno stracił swoje właściwości. Co nie znaczy, że wymiana oleju pomoże zajechanej skrzyni wrócić do formy, ale jeśli nie widać wycieku, a wiadomo, że olej ma blisko 10 lat to wymiana na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano
Zobaczymy czy zmiana oleju pomoże mojej skrzyni. Nie liczę na cuda, ale mam podobne objawy. Biegi wchodzą z oporem, muszę "szukać" jedynki. Na razie chciałbym mieć pewność, jakim kluczem trzeba odkręcić flanszę, aby dostać się do uszczelniacza.
Opublikowano
Jeżeli sam chcesz to robić to wg mnie niezbędna będzie oczkowa 15 do odkręcenia wydechu od turbiny. Żadnym innym kluczem nie udało mi się tam operować i leciałem do castoramy z buta po oczkowy.
Opublikowano
wydech od turbiny? w jakim celu? my rozłaczylismy wydech przy katalizatorze i zdjelismy ten fragment do końca, wystarczyło w zupełności
Opublikowano
dxtr71 wierzysz we wszystko co przeczytasz? :Pproducent mowiac na okres zycia auta ma na mysli chyba max 10 lat, a moje niestety ma wiecej. ja olej wymienilem bo ciekla mi skrzynka tam gdzie koledze + z uszczelki wybieraka. biegi wchodza lzej,zwlaszcza gdy jest zimno choc nie mialem jakiegos wiekszego problemu ze skrzynia. przy okazji zmienilem w dyfrze olej.
Opublikowano

witam. u mnie tez leci z uszczelniacza, zakupilem nowy i planuje wymiane.

Zastanawiam sie tylko czy nie ma tam zadnego lozyska ? Od czegos ten zemering sie rozlecial, mozliwe ze jest tam jakis luz.

Co jeszcze wymienic, za jednym rozbieraniem ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
wymień olej w skrzyni, i przyjrzyj się wałowi, luzy na krzyżakach, podpory wału (nie wiem czy masz wał dwu czy trzy częściowy jak u mnie), i tej gumie co łączy wał ze skrzynią. proponuje odrazu za jedną robotą wymienić oba uszczelniacze, wybieraka i wału.
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

WItam odkopie troche temat :lol:

MAm pytanko czy mogla wyrobic sie ta oska (czy jak to sie nazywa)6 miechow wymienielm zimeiring(corteco) wybieraka i sie leje :mad2: ?

Czyda rade to ogarnac bez sciagania skrzyni?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Cieknie z wybieraka, koszt naprawy to 10-15zł wystarczy wymienić simmering 15x21x5, gorzej z samą robocizną trzeba się trochę pobawić aby wyciągnąć uszczelniacz z gniazda, poza tym ciężko będzie bez demontażu skrzyni, ja wymieniłem przy okazji wymiany dwumasy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 5 lat później...
Opublikowano

Panowie odkopie temat.Zauważyłem u siebie też wyciek z wybieraka :roll: z tym,ze kilka lat temu przy wymianie dwumasy mechanik mi zmienił go :roll:

Wiec albo coś on wtedy spaprał albo uszczelniacz jest dobry a wyrobiona ośka?


pytanie moje takie czy nie demontując skrzyni bez kanału da radę wymienić wybierak? dodam tis przedstawia takie narzędzie :


https://zapodaj.net/7e5e2bbd533ee.png.html wkręca się go w uszczelniacz a potem śrubką skręca i wychodzi :roll:


tylko czy jest na tyle dostęp żeby skrzyni nie opuszczać itp i to zrobic? ewentualnie da się jakoś bez rozpinania wału?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.